Gierige acties deel XVII
zondag 15 september 2024 om 18:22
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
vrijdag 30 mei 2025 om 14:16
Ik kan er wel begrip voor opbrengen omdat ik precies weet wat ik graag drink, dat is nl. het drankje dat ik altijd drink, en als het bloedheet is drink ik er misschien iets meer van, dus zou voor mij prima in te schatten zijn. Als het vanuit deze gedachte komt, dan begrijp ik de vraag wel.
Het is anders als er bijv. een tafel zou staan met allerlei verschillende flessen en dat je dan denkt... ooh lekker, heb ik al lang niet meer gedronken, dan is het anders, dat je dus iets anders kiest dan dat je normaal kiest, net als bij een bbq, waarbij ook rekening is gehouden met vegetarische opties voor de mensen die vegetarisch eten, en de vleeseters dan opeens ook die vegetarische opties willen, gewoon omdat het er ligt. Maar ik vind het fenomeen bbq organiseren en mensen zelf een deel laten betalen sowieso raar. Als ik mensen uitnodig in mijn tuin, dan koop en betaal ik alles.
vrijdag 30 mei 2025 om 14:35
Ik weet dat dit kan, maar eigenlijk vind ik het ook best wel gek. Je weet niet hoe het ondertussen bewaard is, of het misschien in de vriezer heeft gelegen of juist de hele dag in 30 graden zon heeft gestaan. Je kan de kwaliteit dan toch niet echt meer garanderen als slijterij, lijkt me?love2dance schreef: ↑30-05-2025 10:25
Meeste winkels kan je ook dingen terugbrengen als het over is. Gewoon afspraken maken met de super of slijter. Maar goed als je het niet zelf organiseert heb je dat niet in de hand.
vrijdag 30 mei 2025 om 16:01
Maar waarom zou je flessen sinas dan in de vriezer bewaren?meisje85 schreef: ↑30-05-2025 14:35Ik weet dat dit kan, maar eigenlijk vind ik het ook best wel gek. Je weet niet hoe het ondertussen bewaard is, of het misschien in de vriezer heeft gelegen of juist de hele dag in 30 graden zon heeft gestaan. Je kan de kwaliteit dan toch niet echt meer garanderen als slijterij, lijkt me?
vrijdag 30 mei 2025 om 16:03
Bij zo'n mensen zou ik idioot gaan doen.
Geef me dan maar 2 cola, 3 sinas en 3 glazen wijn.
En als ik op de dag zelf niet genoeg dorst heb voor dit alles deel ik de boel wel met iemand die méér dorst heeft dan gepland.
Of ik zou dus inderdaad een fles Coca in de auto leggen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 30 mei 2025 om 17:35
De meeste mensen zullen dan toch dingen opgeven als wijn, bier en cola oid. Als je dan aan iedereen vraagt wat ze drinken kan je op basis daar toch wel voor inkopen? Ja dan zal er op de dag zelf misschien zo kunnen zijn dat er dan toch iets te weinig bier is en wat meer cola of wijn ofzo. Is toch ook geen drama. Ik vind echt moeilijk doen om niks
vrijdag 30 mei 2025 om 17:54
Dan.laat je hen toch niet meer de organisatie doen?Stormke81 schreef: ↑30-05-2025 12:49Wij vinden het wel komisch. Het zijn lieve mensen maar wel gierig. We hebben al heel wat met ze meegemaakt op eet en drink gebied. Kerstbrunch is een theekopje soep en 1 plakje kerstbrood bijvoorbeeld.
Het zijn qua aandacht geven en oprechte interesse echte schatten en dan neem je dit voor lief denk ik. Het is hun way of life.
vrijdag 30 mei 2025 om 18:39
Waarom niet? Iedereen heeft recht op zijn eigenaardigheden.
vrijdag 30 mei 2025 om 18:50
Hier heb je gelijk in, hoor. Mooi dat je er zo instaat. Het is heel makkelijk om zo iemand af te schieten, maar nog veel mooier dan iemand geaccepteerd wordt die net wat anders is en doet.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
vrijdag 30 mei 2025 om 18:58
Helemaal niet gek. Ik wissel nog wel eens tussen een paar drankjes en krijg regelmatig de vraag wat ik wil drinken op een feestje. Ik verwacht echt niet dat iemand mijn 3 opties gaat inslaan speciaal voor mij.
En die hoeveelheid is ook maar net hoe negatief je het uit wilt leggen. Ze willen niet te kort komen óf ze zijn zo kniertig dat...
Sommige mensen kunnen niet goed inschatten wat ze qua hoeveelheid moeten inslaan.
En die worden dan op Viva een beetje belachelijk gemaakt.
TAFKAPML
zaterdag 31 mei 2025 om 19:23
Ach, kom. Zoiets vraag je na aan de slijter / cateraar/ locatie als je het zelf niet bedenken kan en je Google stuk is en ik denk dat de bakker en de slager het zelfs ook nog wel weten.Purrmaid schreef: ↑30-05-2025 18:58
En die hoeveelheid is ook maar net hoe negatief je het uit wilt leggen. Ze willen niet te kort komen óf ze zijn zo kniertig dat...
Sommige mensen kunnen niet goed inschatten wat ze qua hoeveelheid moeten inslaan.
En die worden dan op Viva een beetje belachelijk gemaakt.
Het is een mooie ( uitgenaste ) manier om de hoeveelheid consumpties laag te houden ( ik wed dat niemand invult “ 1 fles witte droge “ ) en niemand durft nog op die dag over het opgegeven aantal heen te gaan.
En ik kan me echt nog wel iets voorstellen bij ouwe tante Jo die een fles van het een of ander omhooghoudt en aan jou vraagt of dat genoeg is voor haar verjaardag . Maar niet aan mensen die vooraf aan al hun gasten vragen hoeveel ze denken te gaan drinken.
Het is namelijk best simpel : mensen drinken zoveel als / niet meer dan jij ze te drinken geeft.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 31 mei 2025 om 20:27
Ik stel me die mensen voor als ver in de 80. En dan zou ik - deels - denken “ hongerwinter meegemaakt “ etc en er nog enigszins begrip voor op kunnen ( of beter : willen ) brengen. Maar dan nog vind ik het armetierig en onbegrijpelijk.Stormke81 schreef: ↑30-05-2025 12:49Wij vinden het wel komisch. Het zijn lieve mensen maar wel gierig. We hebben al heel wat met ze meegemaakt op eet en drink gebied. Kerstbrunch is een theekopje soep en 1 plakje kerstbrood bijvoorbeeld.
Het zijn qua aandacht geven en oprechte interesse echte schatten en dan neem je dit voor lief denk ik. Het is hun way of life.
Je way of life zo opdringen aan een ander tijdens iets feestelijks, daar wordt het zelden feestelijker van.
Eten en drinken die mensen zelf ook zo minimaal en sober op andermans feest ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 2 juni 2025 om 13:29
Soms wel handig als jezelf bijvoorbeeld geen frisdrank of bier drinkt om even rond te vragen.
Wij weten met feestjes dat de mannen en aantal dames vooral bier drinken. Rekenen we gauw 5 flesjes per persoon. Sommigen zijn stevige drinkers.
Verder wel genoeg keuze, sowieso van elk soort frisdrank 1 fles. Sommige blijven dicht, maar worden later dan wel opgemaakt. Toch beetje gastvrijheid. Zelf wordt ik ook blij als er groene ijsthee is (drink geen koolzuur) bij een feestje aanwezig is. Anders is gewoon thee ook prima.
maandag 2 juni 2025 om 13:41
Ik had net een zakelijke lunchafspraak. Dit op vraag van mijn gesprekspartner waarbij onaangekondigd ook nog een collega aanschoof. Het werd me al snel duidelijk dat deze partij enkel wil komen 'halen' bij mijn organisatie zonder zelf ook bij te dragen. Dus zonde van mijn tijd en een verdere samenwerking komt er niet.
Een van de gesprekspartners bezocht nog even het toilet voor vertrek terwijl ik afscheid nam van de andere persoon die daarna naar de deur liep. Terwijl ik mijn jas van de kapstok pakte kwam de bediening me de rekening brengen. De hele rekening welteverstaan. Wat een aasgieren!
Een van de gesprekspartners bezocht nog even het toilet voor vertrek terwijl ik afscheid nam van de andere persoon die daarna naar de deur liep. Terwijl ik mijn jas van de kapstok pakte kwam de bediening me de rekening brengen. De hele rekening welteverstaan. Wat een aasgieren!
maandag 2 juni 2025 om 14:14
Tikkie sturen!! Daar zijn ze voorOlleGrieze schreef: ↑02-06-2025 13:41Ik had net een zakelijke lunchafspraak. Dit op vraag van mijn gesprekspartner waarbij onaangekondigd ook nog een collega aanschoof. Het werd me al snel duidelijk dat deze partij enkel wil komen 'halen' bij mijn organisatie zonder zelf ook bij te dragen. Dus zonde van mijn tijd en een verdere samenwerking komt er niet.
maandag 2 juni 2025 om 14:16
Niet slim, als ze iets van jou of van jouw organisatie willen, hadden zij de rekening moeten betalen.OlleGrieze schreef: ↑02-06-2025 13:41Ik had net een zakelijke lunchafspraak. Dit op vraag van mijn gesprekspartner waarbij onaangekondigd ook nog een collega aanschoof. Het werd me al snel duidelijk dat deze partij enkel wil komen 'halen' bij mijn organisatie zonder zelf ook bij te dragen. Dus zonde van mijn tijd en een verdere samenwerking komt er niet.
Wat eten we vanavond?
maandag 2 juni 2025 om 14:24
Het werd op hun initiatief een lunchvergadering, dus ik werd uitgenodigd en ik had daar al niet veel trek in. Dus ik dacht serieus dat zij de rekening hadden betaald voor ze weggingen. En zonder deze actie hadden ze ook niet 'gratis' gekregen wat ze van mijn organisatie wilden.
maandag 2 juni 2025 om 14:53
Het sop is de kool niet waard: Ik waak over het imago van onze organisatie en in deze tak van sport waren 'verhalen' heel snel rond (als ik hen een factuur zou sturen of zo). Dus ik laat het er voor nu bij en ben verder professioneel genoeg om het verhaal enkel intern en hier anoniem te delen.
maandag 2 juni 2025 om 15:32
Dit en dit doen alsjeblieft! En dan hier terugrapporteren.
Such fun!1

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in