Gierige acties deel XVII
zondag 15 september 2024 om 18:22
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
vrijdag 2 mei 2025 om 16:02
Ik vind het wel vergelijkbaar hoor
Gewoon beleefdheid. Iemand doet iets voor je, of je benadeelt iemand. Dan vraag je wat daar tegenover kan staan
vrijdag 2 mei 2025 om 16:09
vrijdag 2 mei 2025 om 16:20
Ligt er toch wel aan wat. Stel je moet van werk naar een cursus op afstand en jij rijdt dan krijg je reiskosten vergoeding, maar zou ik zelf wel die persoon nog wat geld geven. Die vergoeding dekt niet alles.
Met een uitje en ik rijd mee, zou ik het sowieso aanbieden.
Vroeger toen ik voor stage lopen wel eens met iemand mee reed gaf ik ook een cadeau, dan niet altijd in vorm van geld.
vrijdag 2 mei 2025 om 16:24
Hier even honderd jaar later op terugkomend: artsen krijgen die wintersport niet van het ziekenhuis hoor. Die krijgen ze van sponsors van de medische industrie, connecties die ze waarschijnlijk zelf actief leggen.Sun.lover schreef: ↑21-04-2025 09:33De koffie uit onze automaat is vreselijk. Als wij dat bezoekers geven schrikken ze ervan. De koffie op onze afdeling is berucht bij ambulancepersoneel. Elke automaat die er de afgelopen 23 jaar kwam werd erger om te drinken. Ik vermoed een zeer effectieve bezuinigingsmaatregel. De 3 kannen koffie die 2 units delen per dag kosten echt niet heel veel.
Maar er wordt wel vaker met verschillende maten gemeten tussen artsen en verpleegkundigen. Er is een gezamelijk wintersportuitje. De artsen krijgen alles betaald, de verpleegkundigen moeten alles zelf betalen.
Verpleegkundigen kunnen dat net zo goed, als ze zouden willen.
vrijdag 2 mei 2025 om 19:40
Er is al heel lang een gedragscode waarin is vastgelegd dat geschenken vanuit de industrie max 50 euro mogen bedragen.Honingbij_ schreef: ↑02-05-2025 16:24Hier even honderd jaar later op terugkomend: artsen krijgen die wintersport niet van het ziekenhuis hoor. Die krijgen ze van sponsors van de medische industrie, connecties die ze waarschijnlijk zelf actief leggen.
Zo maar op wintersport gaan betaald door de industrie gaat dus niet.
Ik denk dat de artsen het vanuit hun bv betalen, kun je het van de belasting aftrekker en krijg je dus de helft al terug van de belasting.
vrijdag 2 mei 2025 om 21:12
Maar ik dus niet, vind echt 2 verschillende dingen.Lila-Linda schreef: ↑02-05-2025 16:02Ik vind het wel vergelijkbaar hoor
Gewoon beleefdheid. Iemand doet iets voor je, of je benadeelt iemand. Dan vraag je wat daar tegenover kan staan
vrijdag 2 mei 2025 om 23:07
Helemaal mee eens.Nana_Mouskouri schreef: ↑02-05-2025 16:09Honden doen hondendingen. In je eigen achtertuin hoef je daar als baas niet steeds op te letten. Die bal is niet van jou en die hoort daar ook niet. Op een openbare plek lijkt het me een ander verhaal.
zaterdag 3 mei 2025 om 20:50
Mee eens. Onze buren hebben geen honden maar als dat zo was geweest was het pech gehad als een bal lek was.Nana_Mouskouri schreef: ↑02-05-2025 16:09Honden doen hondendingen. In je eigen achtertuin hoef je daar als baas niet steeds op te letten. Die bal is niet van jou en die hoort daar ook niet. Op een openbare plek lijkt het me een ander verhaal.
vrijdag 30 mei 2025 om 10:03
Dit mag absoluut niet en is aan heel veel regels gebonden. Dit soort dingen wordt we degelijk deels door de werkgever (het ziekenhuis) betaald.Honingbij_ schreef: ↑02-05-2025 16:24Hier even honderd jaar later op terugkomend: artsen krijgen die wintersport niet van het ziekenhuis hoor. Die krijgen ze van sponsors van de medische industrie, connecties die ze waarschijnlijk zelf actief leggen.
Heb zelf jaren in de advocatuur gewerkt en daar was het ook lang gebruikelijk dat de advocaten op wintersport konden, voor niets of tegen een zeer kleine bijdrage en andere medewerkers konden niet mee, of moesten zelf betalen. Maar inmiddels is dat wel veranderd en kan vaak iedereen we mee en moet iedereen een deel betalen en een deel wordt door het kantoor geregeld.
vrijdag 30 mei 2025 om 10:10
vrijdag 30 mei 2025 om 10:16
Wat je wilt drinken kan ik mij nog voorstellen. Ken voldoende mensen die iets willen drinken wat ik zelf nooit in huis heb.Stormke81 schreef: ↑30-05-2025 10:10Wij hebben binnenkort (begin juli) een familiefeestje. We moeten voor 5 juni doorgeven wat en hoeveel we willen gaan drinken. Dan kan het bewust ingekocht worden. Je mag op de dag zelf niet wisselen van drankje want daar wordt met de boodschappen geen rekening mee gehouden.
vrijdag 30 mei 2025 om 10:25
Wij kopen met familiedag gewoon wat gangbare dingen in. En op is op. Wel hebben we daarin soms wat veranderd als we veel vraag kregen voor iets.
Net zoals dat we ook wel wat snaai overhielden. Jaar daarop passen we dat dan aan en kopen iets anders er voor terug.
Meeste winkels kan je ook dingen terugbrengen als het over is. Gewoon afspraken maken met de super of slijter. Maar goed als je het niet zelf organiseert heb je dat niet in de hand.
Net zoals dat we ook wel wat snaai overhielden. Jaar daarop passen we dat dan aan en kopen iets anders er voor terug.
Meeste winkels kan je ook dingen terugbrengen als het over is. Gewoon afspraken maken met de super of slijter. Maar goed als je het niet zelf organiseert heb je dat niet in de hand.
vrijdag 30 mei 2025 om 10:34
Wij moeten specifiek aangeven of we 1 of 2 glazen wijn drinken, 2 of 3 biertjes etc.margreetder schreef: ↑30-05-2025 10:16Wat je wilt drinken kan ik mij nog voorstellen. Ken voldoende mensen die iets willen drinken wat ik zelf nooit in huis heb.
vrijdag 30 mei 2025 om 10:46
Je kunt ook aanbieden zelf mee te brengenStormke81 schreef: ↑30-05-2025 10:10Wij hebben binnenkort (begin juli) een familiefeestje. We moeten voor 5 juni doorgeven wat en hoeveel we willen gaan drinken. Dan kan het bewust ingekocht worden. Je mag op de dag zelf niet wisselen van drankje want daar wordt met de boodschappen geen rekening mee gehouden.
vrijdag 30 mei 2025 om 11:29
Ik denk dat ik dan maar een persoonlijke voorraad in de auto zou leggen. Er is toch niemand die weet wat je een maand later wil drinken. Heb je net opgegeven dat je aan het fris gaat omdat je moet rijden, en dat is geen probleem verder, maar dan krijg je een uitnodiging om mee te rijden. Dan wil ik toch wel graag een paar wijntjes of bier.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 30 mei 2025 om 11:30
Wat een gedoe.Stormke81 schreef: ↑30-05-2025 10:10Wij hebben binnenkort (begin juli) een familiefeestje. We moeten voor 5 juni doorgeven wat en hoeveel we willen gaan drinken. Dan kan het bewust ingekocht worden. Je mag op de dag zelf niet wisselen van drankje want daar wordt met de boodschappen geen rekening mee gehouden.
Ik zou niet meedoen met de boodschappen qua drank en zelf meenemen.
Maar als dit de toon is zou ik helemaal niet meegaan.
Worden er ook nog excellijsten bijgehouden wie wat drinkt dan die dag?
En dan nog, wordt er dan ook echt uitgerekend hoeveel glazen er uit een fles cola gaan, een fles siroop etc etc?
merel90 wijzigde dit bericht op 30-05-2025 11:31
9.15% gewijzigd
vrijdag 30 mei 2025 om 11:30
nog lolliger als je van een paar anderen snel hun glas leegdrinkt.... en film das svp even voor onsnlies schreef: ↑30-05-2025 11:29Ik denk dat ik dan maar een persoonlijke voorraad in de auto zou leggen. Er is toch niemand die weet wat je een maand later wil drinken. Heb je net opgegeven dat je aan het fris gaat omdat je moet rijden, en dat is geen probleem verder, maar dan krijg je een uitnodiging om mee te rijden. Dan wil ik toch wel graag een paar wijntjes of bier.
vrijdag 30 mei 2025 om 11:50
vrijdag 30 mei 2025 om 11:57
Ik zou zin krijgen om hele buitenissige dingen op het lijstje te zetten. Bordeaux van een specifiek chateau en een specifiek oogstjaar, een obscure cocktail of juist Senseo-koffie, anders lust ik het niet.
Wat eten we vanavond?
vrijdag 30 mei 2025 om 11:58
Wat zijn dat dan voor mensen denk ik dan ook? Zo'n feestje zou (kan) voor mij op voorhand al niet leuk zijn door dit soort vragenlijstjes. Soms lees je hier echt wereldvreemde dingen op dit forum, bijna alsof het verzonnen is, dat is dan wel verfrissend.
Dan sta je daar in die woonkamer, mag ik nu mijn 3e van mijn 3 opgegeven biertjes? En dan wordt dat afgevinkt op een lijstje, en daarna krijg je niets meer ofzo.
En wat als je er maar 2 neemt maar 3 hebt opgegeven. Krijg je dan een rekening achteraf?
Dan sta je daar in die woonkamer, mag ik nu mijn 3e van mijn 3 opgegeven biertjes? En dan wordt dat afgevinkt op een lijstje, en daarna krijg je niets meer ofzo.

En wat als je er maar 2 neemt maar 3 hebt opgegeven. Krijg je dan een rekening achteraf?
.
vrijdag 30 mei 2025 om 12:08
Misschien krijg je bij binnenkomst consumptiebonnen. En dan ga je onderling handelen. Neef Piet had bier gevraagd, maar is nog brak van gisterenavond, dus hoeft even niet. ruil jij jouw waterbon om met zijn bierbon.Jesco schreef: ↑30-05-2025 11:58Wat zijn dat dan voor mensen denk ik dan ook? Zo'n feestje zou (kan) voor mij op voorhand al niet leuk zijn door dit soort vragenlijstjes. Soms lees je hier echt wereldvreemde dingen op dit forum, bijna alsof het verzonnen is, dat is dan wel verfrissend.
Dan sta je daar in die woonkamer, mag ik nu mijn 3e van mijn 3 opgegeven biertjes? En dan wordt dat afgevinkt op een lijstje, en daarna krijg je niets meer ofzo.![]()
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 30 mei 2025 om 12:49
Wij vinden het wel komisch. Het zijn lieve mensen maar wel gierig. We hebben al heel wat met ze meegemaakt op eet en drink gebied. Kerstbrunch is een theekopje soep en 1 plakje kerstbrood bijvoorbeeld.
Het zijn qua aandacht geven en oprechte interesse echte schatten en dan neem je dit voor lief denk ik. Het is hun way of life.
vrijdag 30 mei 2025 om 14:07
Als het zulke lieve schatten zijn, dan zou ik bespreekbaar maken dat het ‘not done’ is op deze manier. De lol van het zgn. feestje is dan ver te zoeken. Ik ben helemaal geen drinker, maar zou hier toch op afknappen.Stormke81 schreef: ↑30-05-2025 12:49Wij vinden het wel komisch. Het zijn lieve mensen maar wel gierig. We hebben al heel wat met ze meegemaakt op eet en drink gebied. Kerstbrunch is een theekopje soep en 1 plakje kerstbrood bijvoorbeeld.
Het zijn qua aandacht geven en oprechte interesse echte schatten en dan neem je dit voor lief denk ik. Het is hun way of life.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in