Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XVII

15-09-2024 18:22 1583 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
MissNuada schreef:
02-05-2025 15:46
Totaal niet.
Want dat bied je zelf aan, om iemand mee te nemen toch?
Is niet het zelfde als iemand iets kapot maakt van jou.
Ik vind het wel vergelijkbaar hoor
Gewoon beleefdheid. Iemand doet iets voor je, of je benadeelt iemand. Dan vraag je wat daar tegenover kan staan
Honden doen hondendingen. In je eigen achtertuin hoef je daar als baas niet steeds op te letten. Die bal is niet van jou en die hoort daar ook niet. Op een openbare plek lijkt het me een ander verhaal.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
MissNuada schreef:
02-05-2025 15:46
Totaal niet.
Want dat bied je zelf aan, om iemand mee te nemen toch?
Is niet het zelfde als iemand iets kapot maakt van jou.
Ligt er toch wel aan wat. Stel je moet van werk naar een cursus op afstand en jij rijdt dan krijg je reiskosten vergoeding, maar zou ik zelf wel die persoon nog wat geld geven. Die vergoeding dekt niet alles.

Met een uitje en ik rijd mee, zou ik het sowieso aanbieden.
Vroeger toen ik voor stage lopen wel eens met iemand mee reed gaf ik ook een cadeau, dan niet altijd in vorm van geld.
Sun.lover schreef:
21-04-2025 09:33
De koffie uit onze automaat is vreselijk. Als wij dat bezoekers geven schrikken ze ervan. De koffie op onze afdeling is berucht bij ambulancepersoneel. Elke automaat die er de afgelopen 23 jaar kwam werd erger om te drinken. Ik vermoed een zeer effectieve bezuinigingsmaatregel. De 3 kannen koffie die 2 units delen per dag kosten echt niet heel veel.
Maar er wordt wel vaker met verschillende maten gemeten tussen artsen en verpleegkundigen. Er is een gezamelijk wintersportuitje. De artsen krijgen alles betaald, de verpleegkundigen moeten alles zelf betalen.
Hier even honderd jaar later op terugkomend: artsen krijgen die wintersport niet van het ziekenhuis hoor. Die krijgen ze van sponsors van de medische industrie, connecties die ze waarschijnlijk zelf actief leggen.
Verpleegkundigen kunnen dat net zo goed, als ze zouden willen.
Honingbij_ schreef:
02-05-2025 16:24
Hier even honderd jaar later op terugkomend: artsen krijgen die wintersport niet van het ziekenhuis hoor. Die krijgen ze van sponsors van de medische industrie, connecties die ze waarschijnlijk zelf actief leggen.
Verpleegkundigen kunnen dat net zo goed, als ze zouden willen.
Er is al heel lang een gedragscode waarin is vastgelegd dat geschenken vanuit de industrie max 50 euro mogen bedragen.
Zo maar op wintersport gaan betaald door de industrie gaat dus niet.

Ik denk dat de artsen het vanuit hun bv betalen, kun je het van de belasting aftrekker en krijg je dus de helft al terug van de belasting.
Lila-Linda schreef:
02-05-2025 16:02
Ik vind het wel vergelijkbaar hoor
Gewoon beleefdheid. Iemand doet iets voor je, of je benadeelt iemand. Dan vraag je wat daar tegenover kan staan
Maar ik dus niet, vind echt 2 verschillende dingen.
Nana_Mouskouri schreef:
02-05-2025 16:09
Honden doen hondendingen. In je eigen achtertuin hoef je daar als baas niet steeds op te letten. Die bal is niet van jou en die hoort daar ook niet. Op een openbare plek lijkt het me een ander verhaal.
Helemaal mee eens.
Nana_Mouskouri schreef:
02-05-2025 16:09
Mee eens. Onze buren hebben geen honden maar als dat zo was geweest was het pech gehad als een bal lek was.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven