Gierige acties deel XVII
zondag 15 september 2024 om 18:22
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
woensdag 30 april 2025 om 09:26
En ook hoe de situatie was dat ze bal op kwamen halen en de reactie op de kapotte bal. Voor een verdrietig maar beleefd buurkindje dat ik ken, heb ik meer over, dan wanneer er een kwade vader of moeder aan deur staat van een kind dat ik nooit gezien heb. In het kader van de onderlinge relaties.flatverkopen schreef: ↑29-04-2025 22:39Ligt een beetje aan de context: zijn het (jonge) tieners die je al 100 x hebt gewaarschuwd of zijn het bij wijze van 8-jarigen die in hun onschuld een keer de bal in de tuin hebben geschoten? Dat zou voor mij bepalen hoe ik ermee omging.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 30 april 2025 om 11:24
De hond was in zijn eigen tuin?Sierlijk schreef: ↑30-04-2025 07:48Ik vind het wel zo netjes om te doen.
Jaren geleden waren we op een strand met een bal bezig. Een voorbijkomende hond beet hem stuk. De eigenaar zei niets en bood niets aan. Tja, dat vind ik raar. Zijn hond loopt los. Als je hond dat soort dingen doet, het is normaal hondengedrag denk ik, dan houdt je hem of aangelijnd of je vergoed de schade. Nu was het niet enorm duur ofzo, maar wij konden niet meer verder met het spel.
woensdag 30 april 2025 om 12:07
Was het een strand waar honden los mochten lopen?Sierlijk schreef: ↑30-04-2025 07:48Ik vind het wel zo netjes om te doen.
Jaren geleden waren we op een strand met een bal bezig. Een voorbijkomende hond beet hem stuk. De eigenaar zei niets en bood niets aan. Tja, dat vind ik raar. Zijn hond loopt los. Als je hond dat soort dingen doet, het is normaal hondengedrag denk ik, dan houdt je hem of aangelijnd of je vergoed de schade. Nu was het niet enorm duur ofzo, maar wij konden niet meer verder met het spel.
Dan nog zou ik als eigenaar de bal vergoed hebben uit fatsoen, dat wel.
woensdag 30 april 2025 om 12:34
Dan ben ik gierig. Tot nu toe heeft mijn hond niks kapot gebeten hoor. Maar ik heb ook geen vergoeding gevraagd voor de planten die kapot zijn gegaan door de ballen.onderdepalmboom schreef: ↑29-04-2025 22:23Als de bal van de buurkinderen in je tuin terecht komt en je hond bijt die stuk, is het dan gierig om geen nieuwe bal te betalen?
woensdag 30 april 2025 om 13:37
Dat is niet hoe het hier https://www.arag.nl/letsel/schade-door-beet-hond/ en hier https://www.achmearechtsbijstand.nl/lev ... -door-hond wordt verteldLila-Linda schreef: ↑30-04-2025 13:03dan nog, al bijt een hond een inbreker (in je eigen huis) dan moet je de schade aan zijn gescheurde broek vergoeden
Voelt krom, maar dat is onze wetgeving
woensdag 30 april 2025 om 16:46
Klopt, zo heb ik het ook altijd geleerd. Nog even los van het feit dat ik de eerste inbreker nog moet tegenkomen die schade zou durven verhalen op degene bij wie hij heeft ingebroken.AnnaNiem schreef: ↑30-04-2025 13:37Dat is niet hoe het hier https://www.arag.nl/letsel/schade-door-beet-hond/ en hier https://www.achmearechtsbijstand.nl/lev ... -door-hond wordt verteld

woensdag 30 april 2025 om 17:37
Het is geen slopen. De bal hoorde niet op het terrein van de hond, en ging zoals te verwachten stuk toen de hond deed wat honden doen. Resultaat blijft hetzelfde, maar de actie was beslist geen "slopen".
Zelf zou ik het, als het mijn bal was, niet in mijn hoofd halen om een nieuwe te verwachten van de buren. Als buren zijnde...Ik weet niet, het zou ook voor mij afhankelijk zijn van de omstandigheden en van hoe vaak die bal al over de schutting gegaan is. Het is tenslotte ook de bedoeling dat de bal in de eigen tuin blijft.
woensdag 30 april 2025 om 17:45
Ik weet niet hoor, maar ik vind het juist nogal gierig om zo'n bal vergoed te willen hebben. Ballen gaan nou eenmaal op een goeie dag stuk, of ze komen terecht in de tuin van een Boze Buurman die de bal nog liever lek steekt dan teruggeeft. En op zich heeft de buurman nog een punt ook, want zijn plantjes zijn beschadigd en hij komt toch ook niet om een schadevergoeding.
Dus ik nam in dergelijke gevallen mijn verlies en kocht een nieuwe bal.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 30 april 2025 om 17:48
Lidl-Annie-Aardbei schreef: ↑30-04-2025 12:07Was het een strand waar honden los mochten lopen?
Dan nog zou ik als eigenaar de bal vergoed hebben uit fatsoen, dat wel.
Dat weet ik niet meer. Maar dan nog, ook al mogen ze loslopen, ze moeten nog steeds niets kapot bijten. Ik zou wel vergoeden.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
woensdag 30 april 2025 om 17:59
Maar daar heb je ook niks aan op het strand, als je graag wilt ballen. Je kunt van die vergoeding misschien net een kopje koffie kopen, nou hoera. En honden doen nou eenmaal wat honden doen toch.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 30 april 2025 om 19:12
Lady*Voldemort schreef: ↑30-04-2025 17:59Maar daar heb je ook niks aan op het strand, als je graag wilt ballen. Je kunt van die vergoeding misschien net een kopje koffie kopen, nou hoera. En honden doen nou eenmaal wat honden doen toch.
Natuurlijk, dat is ook zo, het gaat ook nergens over. Dat weet ik ook, maar ik verbaas mij dan weer over zulke eigenaren, een sorry kan er niet af, en dat zou het minste zijn. Ik zou anders gehandeld hebben. Maar goed, laten we er geen hondendiscussietopic van maken.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
woensdag 30 april 2025 om 19:59
Ja eens. Ik zou daar echt nooit om vragen en gewoon zelf een nieuwe bal kopen. Maar andersom, als mijn hond een bal stuk bijt, bied ik het wel aan.Lady*Voldemort schreef: ↑30-04-2025 17:45Ik weet niet hoor, maar ik vind het juist nogal gierig om zo'n bal vergoed te willen hebben. Ballen gaan nou eenmaal op een goeie dag stuk, of ze komen terecht in de tuin van een Boze Buurman die de bal nog liever lek steekt dan teruggeeft. En op zich heeft de buurman nog een punt ook, want zijn plantjes zijn beschadigd en hij komt toch ook niet om een schadevergoeding.
woensdag 30 april 2025 om 20:09
Het is wel eens gebeurd. Een inbreker die van de trap viel toen hij achternagezeten werd door de eigenaar van het pand, en die de letselschade op de eigenaar kon verhalen. Nou zijn dat soort dingen altijd wel een ingewikkeld verhaal met allerlei mitsen en maren, maar het is ook geen automatisch ‘natuurlijk niet’.
donderdag 1 mei 2025 om 06:43
Eens. Op het strand vind ik het anders dan in de eigen tuin. Een hond moet van andermans spullen afblijven. De regel is ook dat die loslopende hond wel onder appèl moet staan. Dat betekent dat de hond niet zomaar de knuffel uit de kinderwagen haalt, boterhammen uit de tas haalt en ook niet de bal pakt waar kinderen of een andere hond mee spelen. Ik vind het gek dat zoveel hondeneigenaren het wel normaal vinden als de hond zomaar het op dat moment dierbaarste bezit van een totaal onbekende hond jat om er zelf mee te gaan spelen. Bij kapot bijten zeker vergoeden.
donderdag 1 mei 2025 om 09:05
Als hondeneigenaar zou ik zonder twijfel de bal op het strand willen vergoeden. Als er een bal in onze tuin komt zou ik het ook willen vergoeden al is het alleen al voor de verstandhouding met buren. Beetje rust en vriendelijkheid is mij die paar euro wel waard. Stel nou dat je een etterig buurjongetje/meisje hebt die dagelijks om te treiteren de bal in de tuin zou trappen dan zou ik er wel een gesprek met ouders aan wagen. Al zullen ouders die dit tolereren waarschijnlijk niet open staan voor een gesprek.
Nou is mijn hond een bangerik goedzak en zal ze eerder bang naar binnen rennen als de bal stukbijten maar toch..
Nou is mijn hond een bangerik goedzak en zal ze eerder bang naar binnen rennen als de bal stukbijten maar toch..
ach.. ik doe ook maar wat..

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in