Gierige acties deel XVII
zondag 15 september 2024 om 18:22
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
maandag 2 juni 2025 om 15:43
Misschien zeggen zij op de terugweg in de auto of de trein wel: 'Shit, ik dacht dat jij had betaald toen je terugkwam van de wc?' 'Nee, ik dacht dat jij dat het had gedaan? Nou kunnen we het helemaal schudden bij Olle Grieze!'OlleGrieze schreef: ↑02-06-2025 14:24Het werd op hun initiatief een lunchvergadering, dus ik werd uitgenodigd en ik had daar al niet veel trek in. Dus ik dacht serieus dat zij de rekening hadden betaald voor ze weggingen. En zonder deze actie hadden ze ook niet 'gratis' gekregen wat ze van mijn organisatie wilden.
Wat eten we vanavond?
maandag 2 juni 2025 om 15:45

maandag 2 juni 2025 om 15:49
Ik zou niet weten hoe snel ik een telefoontje moest plegen om het recht te zettenOlleGrieze schreef: ↑02-06-2025 15:45Ik ga ook uit van het beste in de mens, maar als dat het geval was denk ik dat ik toch al wel een belletje of berichtje gekregen had?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 2 juni 2025 om 17:47
Ik ben totaal niet iemand die altijd hetzelfde drinkt. Dan bier, wijn in alle kleuren, net waar ik zin in heb. En eigenlijk zijn veel mensen om me heen zo.
Tuurlijk, als het moet geef ik wat op en houd ik me daar aan, maar ik vind het dus wél een gekke vraag. Hoe moet een mens nu weten wat je over drie weken wil drinken.
maandag 2 juni 2025 om 19:29
Ik zou het ook niet riskeren hoor, maar wat lopen er toch schaamteloze mensen rondOlleGrieze schreef: ↑02-06-2025 14:53Het sop is de kool niet waard: Ik waak over het imago van onze organisatie en in deze tak van sport waren 'verhalen' heel snel rond (als ik hen een factuur zou sturen of zo). Dus ik laat het er voor nu bij en ben verder professioneel genoeg om het verhaal enkel intern en hier anoniem te delen.
maandag 2 juni 2025 om 19:40
Wat een idioten.
Ik zou waarschijnlijk geen factuur sturen.
Maar eventueel wel een mailtje of berichtje "bedankt voor de fijne lunch, alleen jammer dat ik ook die van jullie betaald heb".
Weten ze gelijk dat ze je de komende 10 jaar niet meer moeten uitnodigen.
Ik zou waarschijnlijk geen factuur sturen.
Maar eventueel wel een mailtje of berichtje "bedankt voor de fijne lunch, alleen jammer dat ik ook die van jullie betaald heb".
Weten ze gelijk dat ze je de komende 10 jaar niet meer moeten uitnodigen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 3 juni 2025 om 07:53
Ik bedacht me dat ik vroeger, als puber, een gierig oppasadres had. Daar betaalden ze per kwartier en deden ze alsof dat voor mij heel fijn was. Terwijl bij ieder ander oppasadres alles over het uur leuk werd afgerond of zelfs gewoon als uur werd berekend, stonden zij letterlijk (toen nog) kwartjes bij elkaar te zoeken zodat ze mij 1,25 gulden konden betalen voor het kwartier dat over het hele uur uit kwam. Dat deden ze trouwens ook toen de jongen des huizes in zijn hoogslaper had gekotst en ik de hele boel op kon ruimen.
dinsdag 3 juni 2025 om 10:23
Of misschien: bedankt voor de gezellige lunch, maar waarschuw de volgende keer dat de rekening voor mij is, dan kan ik daar rekening mee houden
dinsdag 3 juni 2025 om 10:42
Als het uit mijn eigen portemonnee kwam wel. Maar voor werk ga ik niet zo moeilijk doen voor een klein bedrag.
dinsdag 3 juni 2025 om 10:46
vraag me af hoe vaak ze dat kunstje al geflikt hebben bij andere organisatiesOlleGrieze schreef: ↑02-06-2025 14:24Het werd op hun initiatief een lunchvergadering, dus ik werd uitgenodigd en ik had daar al niet veel trek in. Dus ik dacht serieus dat zij de rekening hadden betaald voor ze weggingen. En zonder deze actie hadden ze ook niet 'gratis' gekregen wat ze van mijn organisatie wilden.
dinsdag 3 juni 2025 om 15:00
Ik zit niet in de kunst en cultuursector. Ik werk in het zakelijke- en maatschappelijke veld.LemoosGaatDoor schreef: ↑03-06-2025 14:56In de kunst en cultuursector? Kan ik mij haast niet voor stellen. Als het nu de bouw was, oké.
dinsdag 3 juni 2025 om 15:04
Een verse:
Het is ‘niet eerlijk’ dat man en ik één pa minder hebben om geld aan uit te geven met vaderdag (want mijn paatje is dood) èn ook nog eens één kind hebben en dus goedkoper uit zijn aldus schoonzus, dan haar en tweede sibling met elk drie kinderen.
Daarom vond schoonzus en sibling het wel ‘eerlijker’ als man en ik meer zouden bijdragen aan het vaderdagcadeau. Een cadeau waar schoonpa geen reet aan heeft want ‘uit eten met de hele familie’.
Ik krijg zojuist een appje binnen dat ik ‘ontzettend moeilijk’ doe om niets en gierig ben omdat ik als reactie keihard heb gelachen. Ik ben stiekem een beetje trots dat ik nog een gedecideerd ‘Dan lijkt het mij het beste als verdere communicatie via jouw broer, mijn man, gaat’ heb kunnen versturen als antwoord
Het is ‘niet eerlijk’ dat man en ik één pa minder hebben om geld aan uit te geven met vaderdag (want mijn paatje is dood) èn ook nog eens één kind hebben en dus goedkoper uit zijn aldus schoonzus, dan haar en tweede sibling met elk drie kinderen.
Daarom vond schoonzus en sibling het wel ‘eerlijker’ als man en ik meer zouden bijdragen aan het vaderdagcadeau. Een cadeau waar schoonpa geen reet aan heeft want ‘uit eten met de hele familie’.
Ik krijg zojuist een appje binnen dat ik ‘ontzettend moeilijk’ doe om niets en gierig ben omdat ik als reactie keihard heb gelachen. Ik ben stiekem een beetje trots dat ik nog een gedecideerd ‘Dan lijkt het mij het beste als verdere communicatie via jouw broer, mijn man, gaat’ heb kunnen versturen als antwoord

lemoosgaatdoor wijzigde dit bericht op 03-06-2025 15:07
1.08% gewijzigd
dinsdag 3 juni 2025 om 15:05
Oh sorry, dan verwar ik jou met iemand anders (of de echtgenoot werkt in kunst en cultuur? Sorry nu ga ik mij zitten afvragen hoe ik daarbij ben gekomenOlleGrieze schreef: ↑03-06-2025 15:00Ik zit niet in de kunst en cultuursector. Ik werk in het zakelijke- en maatschappelijke veld.

dinsdag 3 juni 2025 om 15:09
Wow.LemoosGaatDoor schreef: ↑03-06-2025 15:04Een verse:
Ik krijg zojuist een appje binnen dat ik ‘ontzettend moeilijk’ doe om niets en gierig ben omdat ik als reactie keihard heb gelachen. Ik ben stiekem een beetje trots dat ik nog een gedecideerd ‘Dan lijkt het mij het beste als verdere communicatie via jouw broer, mijn man, gaat’ heb kunnen versturen als antwoord![]()
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
dinsdag 3 juni 2025 om 15:09
Zou het dan nog eerder andersom verwachten! Zij geven met meer mensen een cadeau waardoor zij een groter deel te betalen hebben. Als je dan toch gaat lopen zeuren, zou ik de manier van hen erg onlogisch vinden.LemoosGaatDoor schreef: ↑03-06-2025 15:04Een verse:
Ik krijg zojuist een appje binnen dat ik ‘ontzettend moeilijk’ doe om niets en gierig ben omdat ik als reactie keihard heb gelachen. Ik ben stiekem een beetje trots dat ik nog een gedecideerd ‘Dan lijkt het mij het beste als verdere communicatie via jouw broer, mijn man, gaat’ heb kunnen versturen als antwoord![]()
dinsdag 3 juni 2025 om 15:11
Oh, sommige mensen zijn toch ook grenzeloos onsympathiek en ook nog eens te dom voor woorden.LemoosGaatDoor schreef: ↑03-06-2025 15:04Een verse:
Niet dat het me verbaast, ooit zei iemand tegen mij dat veel mensen het sneu vonden dat mijn ene ouder jong en onverwacht gestorven is, maar wat haar betreft viel dat wel mee, want ik had tenslotte toen wel al geërfd en heel veel andere mensen zouden dat ook wel willen. Nu waren er alleen maar schulden en een donkereiken bankstel, dus het klopte niet, maar ik vond het echt waanzinnig dat je zoiets gewoon zegt.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
dinsdag 3 juni 2025 om 15:14
Nana_Mouskouri schreef: ↑03-06-2025 15:11Oh, sommige mensen zijn toch ook grenzeloos onsympathiek en ook nog eens te dom voor woorden.
Niet dat het me verbaast, ooit zei iemand tegen mij dat veel mensen het sneu vonden dat mijn ene ouder jong en onverwacht gestorven is, maar wat haar betreft viel dat wel mee, want ik had tenslotte toen wel al geërfd en heel veel andere mensen zouden dat ook wel willen. Nu waren er alleen maar schulden en een donkereiken bankstel, dus het klopte niet, maar ik vond het echt waanzinnig dat je zoiets gewoon zegt.

Bij schoonzus twijfel ik nog of het een zwakke poging was om hard onder de gordel te trappen of dat ze als zelfbenoemd hoog sensitief persoon oprecht gelooft dat zij in het nadeel is. Ze is te uitgekookt om dom te kunnen noemen.
dinsdag 3 juni 2025 om 15:32
Ja mijn man is de (muzikale) kunstigeLemoosGaatDoor schreef: ↑03-06-2025 15:05Oh sorry, dan verwar ik jou met iemand anders (of de echtgenoot werkt in kunst en cultuur? Sorry nu ga ik mij zitten afvragen hoe ik daarbij ben gekomen)

dinsdag 3 juni 2025 om 15:54
Zeker uitgekookt: Een gemeenschappelijk cadeau in de vorm van geld dat naar uit eten gaat. Jullie schuiven met z'n 3 tjes aan en de andere gezinnen met meer personen.... Tuurlijk dat jullie dan meer moeten bijdragen. Oh, wachtLemoosGaatDoor schreef: ↑03-06-2025 15:14
Bij schoonzus twijfel ik nog of het een zwakke poging was om hard onder de gordel te trappen of dat ze als zelfbenoemd hoog sensitief persoon oprecht gelooft dat zij in het nadeel is. Ze is te uitgekookt om dom te kunnen noemen.

dinsdag 3 juni 2025 om 17:27
Ja, precies dit. Ik zou voorstellen dat ieder betaalt wat zijn/haar gezin heeft gegeten en dat jullie de kosten voor schoonouders gelijk verdelen. Nu vermoed ik dat je met dit voorstel geen vrienden maakt. Of het dan nog en gezellig etentje wordt is dan nog maar de vraag.OlleGrieze schreef: ↑03-06-2025 15:54Zeker uitgekookt: Een gemeenschappelijk cadeau in de vorm van geld dat naar uit eten gaat. Jullie schuiven met z'n 3 tjes aan en de andere gezinnen met meer personen.... Tuurlijk dat jullie dan meer moeten bijdragen. Oh, wacht![]()

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in