Geld & Recht alle pijlers

Hoe pakt jouw loonstrook van 2020 uit?

22-01-2020 16:22 197 berichten
Nog even en we krijgen ons eerste salaris van 2020. We zouden er netto best wat op vooruit gaan. Ik ben benieuwd of dit zo is en hoeveel jij er netto op vooruit gaat?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-01-2020 16:30
Reden: typfoutje
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bijna € 70 netto, maar hier zit ook 1% cao stijging in (gaat in mijn branche in stapjes, ik verwacht dit jaar nog 2x 1% erbij te krijgen).
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Als ik Raet mag geloven zo'n 40 euro. Maar mijn salaris is geen maand hetzelfde door de ORT dus in de praktijk merk ik er weinig van.
Morgen is pay day. :euro:
Alle reacties Link kopieren
Ja, morgen is het hier ook payday, maar wij kunnen onze loonstrook een dag eerder al online inzien.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
malibu82 schreef:
22-01-2020 16:53
Bijna € 70 netto, maar hier zit ook 1% cao stijging in (gaat in mijn branche in stapjes, ik verwacht dit jaar nog 2x 1% erbij te krijgen).
Lekker en mooi vooruitzicht
Wat krijgen jullie vroeg salaris? Ik vrees dat het nu de 27ste wordt.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, erg vroeg!
Geeft nogal een beetje vertekend beeld met die cao (of bij sommigen inflatiecorrectie) erbij.
Tenminste voor TO's vraag, die wil weten of alleen die maatregelen van de overheid echt netto verschil maken.
justagirly schreef:
22-01-2020 17:04
Inderdaad, erg vroeg!
Hier jaren lang de 15e gehad. Maand liep van 15e naar 15e.
Het is maar net wat de werkgever zelf bedenkt.
Ik krijg hem vrijdag. Er zit ook 2% CAO-verhoging in maar ik verwacht geen schokkend bedrag. Wij hebben ons er juist over verbaasd dat de algemene heffingskorting helemaal niet zo algemeen is als hij klinkt. Hij wordt afgebouwd naar 0, net als de arbeidskorting. Werken moet lonen, maar niet te hard, of zo.
Luci_Morgenster schreef:
22-01-2020 17:04
Geeft nogal een beetje vertekend beeld met die cao (of bij sommigen inflatiecorrectie) erbij.
Tenminste voor TO's vraag, die wil weten of alleen die maatregelen van de overheid echt netto verschil maken.
Nee want dat zeggen ze er duidelijk bij.
MinkeDeWit schreef:
22-01-2020 17:07
Ik krijg hem vrijdag. Er zit ook 2% CAO-verhoging in maar ik verwacht geen schokkend bedrag. Wij hebben ons er juist over verbaasd dat de algemene heffingskorting helemaal niet zo algemeen is als hij klinkt. Hij wordt afgebouwd naar 0, net als de arbeidskorting. Werken moet lonen, maar niet te hard, of zo.
Qua uren of qua inkomen?
Ongeveer 50 euro netto. Geen verhoging, dus helemaal dankzij de nieuwe belastingtarieven. Ik vind het best veel, is toch 600 euro per jaar.
MinkeDeWit schreef:
22-01-2020 17:07
Ik krijg hem vrijdag. Er zit ook 2% CAO-verhoging in maar ik verwacht geen schokkend bedrag. Wij hebben ons er juist over verbaasd dat de algemene heffingskorting helemaal niet zo algemeen is als hij klinkt. Hij wordt afgebouwd naar 0, net als de arbeidskorting. Werken moet lonen, maar niet te hard, of zo.
Inderdaad. En tegelijkertijd zijn er weer de jaarlijkse premieverhogingen dus het is om het even. Die koopkracht stijgt zo niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg, waarom is dat ?!
Dus je wordt aan de andere kant alweer wat geplukt? Of zie ik dat verkeerd.
Julus schreef:
22-01-2020 17:08
Nee want dat zeggen ze er duidelijk bij.
Er staat bij die reacties nergens welk deel van die genoemde bedragen precies wat is, dus totaal nutteloos toch?
nerdopviva schreef:
22-01-2020 17:09
Ongeveer 50 euro netto. Geen verhoging, dus helemaal dankzij de nieuwe belastingtarieven. Ik vind het best veel, is toch 600 euro per jaar.
Als je het zo stelt is het de moeite
Julus schreef:
22-01-2020 17:10
Inderdaad. En tegelijkertijd zijn er weer de jaarlijkse premieverhogingen dus het is om het even. Die koopkracht stijgt zo niet.
Dat zeker niet.
Luci_Morgenster schreef:
22-01-2020 17:10
Er staat bij die reacties nergens welk deel van die genoemde bedragen precies wat is, dus totaal nutteloos toch?
Het maakt mij niks uit. Iedereen mag reageren.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
22-01-2020 17:04
Geeft nogal een beetje vertekend beeld met die cao (of bij sommigen inflatiecorrectie) erbij.
Tenminste voor TO's vraag, die wil weten of alleen die maatregelen van de overheid echt netto verschil maken.
De salarisverhoging vanuit de CAO heb ik er niet bij gezet. Dat scheelt ook nog zo'n 100 euro bruto.
Luci_Morgenster schreef:
22-01-2020 17:09
Qua uren of qua inkomen?
Dat is om het even. Arbeidskorting is 0 bij 98K en algemene heffingskorting bij 68K, ongeacht het aantal uren.
Alle reacties Link kopieren
Oké, dus alleen voor de wat hogere inkomens.
MinkeDeWit schreef:
22-01-2020 17:17
Dat is om het even. Arbeidskorting is 0 bij 98K en algemene heffingskorting bij 68K, ongeacht het aantal uren.
Inkomen bedoelde je dus. Zat mensen werken ook heel erg hard en verdienen beiden genoemde bedragen niet.
Luci_Morgenster schreef:
22-01-2020 17:27
Inkomen bedoelde je dus. Zat mensen werken ook heel erg hard en verdienen beiden genoemde bedragen niet.
Werken moet niet te hard lonen.
50 eur belastingmaatregel en 45 euro cao verhoging netto meer, per 1. Jan.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
22-01-2020 17:10
Er staat bij die reacties nergens welk deel van die genoemde bedragen precies wat is, dus totaal nutteloos toch?

Oke, snelle berekening:

Ik ga er netto € 70 per maand op vooruit en dat is inclusief 1% cao stijging.
Bruto salaris ca € 5.100 per maand. 1% is € 51. Laat ik daar netto de helft van over houden, zo'n € 25.

Resteert € 45 als overig verschil.

Super betrouwbaar is dit niet. Ik zie dat mijn pensioenpremies weer gestegen zijn (bruto zo'n € 25 per maand) dus dat dempt de toename van het netto salaris.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven