Geld & Recht alle pijlers

Huurachterstand

17-05-2018 12:04 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai.

Wij hebben in december dit jaar ons huis gekregen en helaas in februari is mijn man zijn baan verloren waardoor we de huur van 880 niet meer konden betalen. Buffer was weg door verbouwingen in huis. Ik heb toen de verhuur makkelijk gebeld en die gaf aan dat ik moest wachten tot de herrinering zodat ik wist met wie ik contact moest opnemen.

De achterstand liep op tot 4 maanden achterstand. Mijn man heeft gelukkig 1 mei nieuwe baan gekregen dus vanaf nu kunnen we alles weer ruimschoots betalen.

Nooit heb ik een brief gezien, of wel een mail.

Tot gisteren, toen kreeg ik een mail. Waarin staat u heeft 4 maanden achterstand dit gaat direct door naar de deurwaarder. Wij gaan met geen enkele regeling akkoord.

Ik heb aangeboden nu 4 maanden dubbele huur te gaan betalen zodat het in 4 maanden weg is. Gaan ze absoluut niet mee akkoord.

Wat moet ik nu? Is het slim om ook al gaan ze niet akkoord, deze bedragen gewoon over te maken.

Via de deurwaarder krijg ik nu een zogenaamde 14 dagen brief, en daarna willen ze gaan dagvaarden. Ook de deurwaarder geeft aan dat de opdrachtgever nergens mee akkoord gaat.

Zodra er evt een zitting is, zal er ong 2 maanden huur open staan. Zal de rechter daarvoor gaan ontruimen? Ik probeer alles maar op alles krijg ik terug niet akkoord, alleen het volledige bedrag.

Groetjes
Ana_Isabel2 schreef:
17-05-2018 12:39
Welke verhuurders organisatie neemt nou geen contact op bij een betalingsachterstand?
Dat zijn geautomatiseerde brieven, dus zoveel moeite is het niet. Raar verhaal.

En nu kun je het dubbele terugbetalen? Da's wel heel snel verdiend.
Inderdaad een totaal ongeloofwaardig verhaal....
NenaNena schreef:
17-05-2018 12:18
Dit heb ik gedaan om niet met alles in de problemen te komen. Dus de rest van alle rekeningen wel te betalen. Zodat de schuld bij 1 "bedrijf" is.

Dit is het enige wat ik van ze heb gekregen.

- achterstand in huurbetalingen heeft van € 2665

Heb direct gevraagd of ik wat kan regelen en het verhaal uitgelegd. Maar ze willen absoluut niks. Heb toen maar gevraagd welke deurwaarder en die gebeld en ook die geven aan dat deze opdrachtgever niks wilt. Dat ze nu een 14 dagen brief sturen dat er zonder extra kosten voor 3 juni betaald moet zijn. En daarna dagvaarden.

Die mail en straks dus die brief is het enige wat ik heb gehad. Nooit een brief of mail verder. Alleen de mail van gisteren

Maar je vond serieus alle andere zaken belangrijker dan wonen? Dus telefonie, tv, internet, abonnementen, etc. Waarom heb je maar gewoon niks betaald? Ik vind het echt onbegrijpelijk.

Voor nu zou ik hoe dan ook zorgen voor die 2700 euro én de komende huur en dat in één keer betalen. En dan echt nóóit meer zo dom doen (dus niet je hele budget opmaken voor iets wat niet broodnodig is én je huur/hypotheek maar niet betalen).
Maak over wat je nu kunt betalen.
Ga in je netwerk na wat je kunt lenen en maak duidelijke afspraken over terugbetalen.
Verder kan je met je schuldenoverzicht en deze brief naar het (inloop)spreekuur van de sociaal raadslieden. Vaak is dat onderdeel van het algemeen maatschappelijk werk. Zij kunnen je vast een aantal directe adviezen geven die je vooruit helpen.
girasole3 schreef:
17-05-2018 12:35
Wat een ongelooflijk wazig verhaal weer van een nieuwe forummer.
Ik vermoed dan ook dat dit huurhuis ergens in Noorwegen staat.

En zo niet: je woont ergens amper 5,5 maand en je hebt al 4 maanden niet betaald; als ik de verhuurder was ging je er ook zo snel mogelijk uit.
Echt, kap toch es met dat Noorwegen, Djiez.
Beste TO, de bedragen die altijd worden aangeraden wel te betalen zijn huur en gwl.
Dan houdt je tenminste je dak boven je hoofd. Nu is het zo je ook meer contact had kunnen en moeten zoeken.
Je kunt erachter aan gaan maar inprincipe staan ze in hun recht tot ontruimen ...en al helemaal als je er net woont.
yourlocalhero wijzigde dit bericht op 17-05-2018 12:54
1.14% gewijzigd
Dit gaat je trouwens ook nog heel lang achtervolgen want zie maar eens een volgende woning te huren met de verhuurdersverklaring die je van deze gaat krijgen. :cencored:
O jongens toch, je huur niet betalen is echt het aller slechtste wat je kunt doen. Als je je huis kwijt bent ben je meteen alles kwijt. Maar daar heb je nu niets meer aan natuurlijk.

Kun je het geld lenen? Desnoods bij meerdere mensen. Je kan beter nu met de billenbloot bij bijvoorbeeld je ouders en schoonouders dan dat je straks moet uitleggen dat je dakloos bent geworden. Als ik jullie was zou ik alles op alles zetten om het geld bij elkaar te krijgen. Jullie hebben maar twee van de zes maanden betaald dus jullie staan wel heel erg zwak bij de rechter, zeker omdat jullie dus buiten een keer bellen helemaal geen actie hebben ondernomen om te laten zien dat jullie wel bereid zijn te betalen.

Ik geloof het verhaal trouwens wel hoor. Een bekende van mij kreeg ook aan het eind van het jaar een brief dat ze meerdere maanden huur over dat afgelopen jaar niet betaald zou hebben, sommige meer dan een halfjaar geleden. Dat bleek een fout in de administratie van de verhuurder maar het gebeurd dus wel dat zeker particuliere verhuurders hun eigen administratie niet bijhouden en pas na maanden een brief sturen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ja ik weet dat dit heel erg dom is. Daar ben ik mij zeker van bewust.

Ik heb zojuist 1760 euro overgemaakt. Dit zijn 2 maand huren. Dit heb ik kunnen lenen van ouders. Meer ging echt niet.

Dan kan ik half juni nog een maand huur betalen.

Dan blijft er nog 1 maand over, hopelijk zegt de rechter geen ontruiming toe voor 1 maand.
De rechter is nog helemaal niet in beeld.
Er is misschien nog niet eens een deurwaarder in beeld.

Maar wel overmaken en de achterstand wegwerken en weghouden.
En ook je ouders weer terugbetalen zonder een andere rekening onbetaald te laten.
NenaNena schreef:
17-05-2018 13:10

Ik heb zojuist 1760 euro overgemaakt. Dit zijn 2 maand huren. Dit heb ik kunnen lenen van ouders. Meer ging echt niet.

Dan blijft er nog 1 maand over, hopelijk zegt de rechter geen ontruiming toe voor 1 maand.
Maar lieve TO..waarom heb je dit niet eerder gevraagd aan je ouders?
Als zij beweren wel brieven te hebben gestuurd dan zal een rechter hen altijd geloven. Daarnaast heb jij natuurlijk ook niet heel veel ondernomen om hier een oplossing voor te vinden, geen bewijs van goede wil dmv brieven of mails. Ook het stukje ww snap ik niet, waarom was dat er niet? Iets zegt me dat dit verhaal niet helemaal compleet is, maar dat terzijde.

Inderdaad proberen te lenen van ouders of schoonouders en dan hen elke maand die 880 terugbetalen. Dan is het in 4 maanden ook opgelost en weg. Als dat niet kan dan eventueel een persoonlijke lening?

Verder nogmaals proberen de verhuurder te contacteren en blijven uitleggen dat je het probleem graag wil oplossen en of er toch niet alsjeblieft iets geregeld kan worden.

Huurders zijn goed beschermd in Nederland maar als het op een rechtszaak aankomt weet ik niet wat de rechter zal beslissen.
yourlocalhero schreef:
17-05-2018 13:12
Maar lieve TO..waarom heb je dit niet eerder gevraagd aan je ouders?
Schaamte had gehoopt het met de verhuurder te kunnen regelen.. Maar helaas..
NenaNena schreef:
17-05-2018 12:18
Dit heb ik gedaan om niet met alles in de problemen te komen. Dus de rest van alle rekeningen wel te betalen. Zodat de schuld bij 1 "bedrijf" is.

Dit is het enige wat ik van ze heb gekregen.

Geachte heer en mevrouw Nena,

Wij hebben geconstateerd dat u momenteel een achterstand in huurbetalingen heeft van € 2665

Wij hebben de vordering reeds overgedragen aan de deurwaarder en zullen direct overgaan tot vorderen van de ontruiming.

Met vriendelijke groet,

Heb direct gevraagd of ik wat kan regelen en het verhaal uitgelegd. Maar ze willen absoluut niks. Heb toen maar gevraagd welke deurwaarder en die gebeld en ook die geven aan dat deze opdrachtgever niks wilt. Dat ze nu een 14 dagen brief sturen dat er zonder extra kosten voor 3 juni betaald moet zijn. En daarna dagvaarden.

Die mail en straks dus die brief is het enige wat ik heb gehad. Nooit een brief of mail verder. Alleen de mail van gisteren
Wanneer heb je die mail gekregen? Dat bedrag dat daarin staat in 3 maanden, geen 4.
Ik neem aan dat je bij het overmaken van de €1760 de maanden waarover het gaat (febr. mrt?/mrt/april?) hebt vermeld?
Nu je al zelf contact hebt opgenomen met de deurwaarder kun je hen laten weten (zien= schriftelijk/mail + bewijs) dat je al een bedrag hebt overgemaakt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
NenaNena schreef:

Maar je hebt een brief van 2600e achterstand... dat zijn toch maar 3 maanden? Dus heb je nu maar 1 maand achterstand toch?
TO goed bezig! Je laat zien dat je je verantwoordelijkheid gewoon neemt.

Nu zorgen dat je jullie zo snel mogelijk weer goed op de rit krijgt en de achterstand weg werkt. Heb je niets om te verkopen? Extra werk aannemen? En zet jezelf op een weekbudget voor de boodschappen. Hoe eerder de schulden zijn weggewerkt, hoe beter.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
simbalabimba schreef:
17-05-2018 13:16
Wanneer heb je die mail gekregen? Dat bedrag dat daarin staat in 3 maanden, geen 4.
Ik neem aan dat je bij het overmaken van de €1760 de maanden waarover het gaat (febr. mrt?/mrt/april?) hebt vermeld?
Nu je al zelf contact hebt opgenomen met de deurwaarder kun je hen laten weten (zien= schriftelijk/mail + bewijs) dat je al een bedrag hebt overgemaakt.
Die mail is van gisteren, maar daar zit de maand mei nog niet bij gaf de deurwaarder aan.
Ik heb inderdaad bij vermeld huur februari 2018 en huur maart 2018. Zijn 2 aparte betalingen gedaan.

Ik heb de deurwaarder net gebeld en de gaf aan dat de rechter pas toewijst bij 3 maanden of meer.

En de verhuurder mailde gelijk terug dat hun opdrachtgever ( vastgoedman ) het geld wilt terug storten gezien hij procedure is opgestart.

Word helemaal gek zo.
Vanaf 2 maanden huurachterstand kan een verhuurder al ontruiming eisen. Voor ontruiming is wel een vonnis van de rechter nodig.

Je kunt dit het beste voor laten komen en je niet laten intimideren. Wellicht dat de rechter wel openstaat voor jullie argumenten. Zorg voor een goede advocaat/ rechtsbijstandsverlener.
NenaNena schreef:
17-05-2018 13:23
Die mail is van gisteren, maar daar zit de maand mei nog niet bij gaf de deurwaarder aan.
BTW als je nog geen brief over de 14 dagen termijn hebt gehad ( of enig andere aanmaning of herinnering) kan er vlgs mij geen boete/rente/weetikveel meer geëist worden.
https://www.ggn.nl/actueel/2017/nieuwe- ... agen-brief
simbalabimba wijzigde dit bericht op 17-05-2018 13:33
26.82% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Boogschutter10 schreef:
17-05-2018 13:27
Vanaf 2 maanden huurachterstand kan een verhuurder al ontruiming eisen. Voor ontruiming is wel een vonnis van de rechter nodig.

Je kunt dit het beste voor laten komen en je niet laten intimideren. Wellicht dat de rechter wel openstaat voor jullie argumenten. Zorg voor een goede advocaat/ rechtsbijstandsverlener.
half juni betaal k nog een maand en dan is er nog 1 maand over. Kan de verhuurder het dan nog eisen?
NenaNena schreef:

Waar kwam dat ineens vandaan?

Lezen :facepalm:
NenaNena schreef:
17-05-2018 13:32
half juni betaal k nog een maand en dan is er nog 1 maand over. Kan de verhuurder het dan nog eisen?
Betaal je ondertussen ook de lopende maand?
Nu heb je februari en maart betaald, maar laat je dan mei schieten?
Dan loop je niet in hoor.

Of betaal je nu mei, februari en maart? 3 x 880 euro dus?
Beter is om de lopende maand stipt te betalen en dan een voor een de achterstand.
NenaNena schreef:
17-05-2018 13:13
Schaamte had gehoopt het met de verhuurder te kunnen regelen.. Maar helaas..

Afwachten is niet iets regelen.
Ik heb nu feb en maart betaald.

Dan op 1 juni betaal ik de normale huur

En rond de 10e, betaal ik april.

Dan hou ik dus mei over.
Als je nu 2 maanden hebt overgemaakt en half juni maand 3 naast de lopende maand, dan lijkt me dat redelijk. Ik denk dat een rechter dat ook zal vinden, die proberen toch vaak een oplossing te zoeken en je huis kwijtraken is niet zomaar iets.

Ik vind het vreemd dat verhuurder zo star doet. Nogmaals, speelt er meer waardoor hij jullie weg wil hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven