Huurachterstand
donderdag 17 mei 2018 om 12:04
Hai.
Wij hebben in december dit jaar ons huis gekregen en helaas in februari is mijn man zijn baan verloren waardoor we de huur van 880 niet meer konden betalen. Buffer was weg door verbouwingen in huis. Ik heb toen de verhuur makkelijk gebeld en die gaf aan dat ik moest wachten tot de herrinering zodat ik wist met wie ik contact moest opnemen.
De achterstand liep op tot 4 maanden achterstand. Mijn man heeft gelukkig 1 mei nieuwe baan gekregen dus vanaf nu kunnen we alles weer ruimschoots betalen.
Nooit heb ik een brief gezien, of wel een mail.
Tot gisteren, toen kreeg ik een mail. Waarin staat u heeft 4 maanden achterstand dit gaat direct door naar de deurwaarder. Wij gaan met geen enkele regeling akkoord.
Ik heb aangeboden nu 4 maanden dubbele huur te gaan betalen zodat het in 4 maanden weg is. Gaan ze absoluut niet mee akkoord.
Wat moet ik nu? Is het slim om ook al gaan ze niet akkoord, deze bedragen gewoon over te maken.
Via de deurwaarder krijg ik nu een zogenaamde 14 dagen brief, en daarna willen ze gaan dagvaarden. Ook de deurwaarder geeft aan dat de opdrachtgever nergens mee akkoord gaat.
Zodra er evt een zitting is, zal er ong 2 maanden huur open staan. Zal de rechter daarvoor gaan ontruimen? Ik probeer alles maar op alles krijg ik terug niet akkoord, alleen het volledige bedrag.
Groetjes
Wij hebben in december dit jaar ons huis gekregen en helaas in februari is mijn man zijn baan verloren waardoor we de huur van 880 niet meer konden betalen. Buffer was weg door verbouwingen in huis. Ik heb toen de verhuur makkelijk gebeld en die gaf aan dat ik moest wachten tot de herrinering zodat ik wist met wie ik contact moest opnemen.
De achterstand liep op tot 4 maanden achterstand. Mijn man heeft gelukkig 1 mei nieuwe baan gekregen dus vanaf nu kunnen we alles weer ruimschoots betalen.
Nooit heb ik een brief gezien, of wel een mail.
Tot gisteren, toen kreeg ik een mail. Waarin staat u heeft 4 maanden achterstand dit gaat direct door naar de deurwaarder. Wij gaan met geen enkele regeling akkoord.
Ik heb aangeboden nu 4 maanden dubbele huur te gaan betalen zodat het in 4 maanden weg is. Gaan ze absoluut niet mee akkoord.
Wat moet ik nu? Is het slim om ook al gaan ze niet akkoord, deze bedragen gewoon over te maken.
Via de deurwaarder krijg ik nu een zogenaamde 14 dagen brief, en daarna willen ze gaan dagvaarden. Ook de deurwaarder geeft aan dat de opdrachtgever nergens mee akkoord gaat.
Zodra er evt een zitting is, zal er ong 2 maanden huur open staan. Zal de rechter daarvoor gaan ontruimen? Ik probeer alles maar op alles krijg ik terug niet akkoord, alleen het volledige bedrag.
Groetjes
donderdag 17 mei 2018 om 13:38
NenaNena schreef: ↑17-05-2018 13:26Ik heb inderdaad bij vermeld huur februari 2018 en huur maart 2018. Zijn 2 aparte betalingen gedaan.
Ik heb de deurwaarder net gebeld en de gaf aan dat de rechter pas toewijst bij 3 maanden of meer.
En de verhuurder mailde gelijk terug dat hun opdrachtgever ( vastgoedman ) het geld wilt terug storten gezien hij procedure is opgestart.
Word helemaal gek zo.
Wat voor organisatie huur je bij? Klinkt bijzonder.
donderdag 17 mei 2018 om 13:39
Je laat nu dus mei schieten...
Achterstand op 1 juni is dan: april, mei
Betaald moet worden : juni.
Je gaat op 1 juni 880 euro betalen lopende huur.
Je gaat op 10 juni 880 euro betalen maand april
Je gaat op 1 juli 880 euro betalen lopende huur plus eventuele huurverhoging per 1/7.
Je gaat op 10 juli 880 euro betalen maand mei
Vanaf 1 augustus is er dan geen achterstand meer.
Kunnen jullie dat ophoesten, dit straffe tempo? Zonder andere vaste lasten onbetaald te laten?
donderdag 17 mei 2018 om 13:40
Hoezo half juni weer betalen? Je moet - als ik het goed begrijp - nu april en mei nog betalen, en voor 1 juni natuurlijk ook weer de huur voor juni. Je hebt dus nu 2 maanden achterstand, maar dat zijn er op 1 juni alweer 3, als je voor die datum niets meer betaalt.
donderdag 17 mei 2018 om 13:41
ja dit red ik wel, word wel heel zuinig leven. Maar dat maakt niet uit.
Maarja, moet er wel iemand mee akkoord gaan.
Maarja, moet er wel iemand mee akkoord gaan.
Doreia schreef: ↑17-05-2018 13:39Je laat nu dus mei schieten...
Achterstand op 1 juni is dan: april, mei
Betaald moet worden : juni.
Je gaat op 1 juni 880 euro betalen lopende huur.
Je gaat op 10 juni 880 euro betalen maand april
Je gaat op 1 juli 880 euro betalen lopende huur plus eventuele huurverhoging per 1/7.
Je gaat op 10 juli 880 euro betalen maand mei
Vanaf 1 augustus is er dan geen achterstand meer.
Kunnen jullie dat ophoesten, dit straffe tempo? Zonder andere vaste lasten onbetaald te laten?
donderdag 17 mei 2018 om 13:42
Ik betaal 1 juni ook gewoon de lopen de huurNummer*Zoveel schreef: ↑17-05-2018 13:40Hoezo half juni weer betalen? Je moet - als ik het goed begrijp - nu april en mei nog betalen, en voor 1 juni natuurlijk ook weer de huur voor juni. Je hebt dus nu 2 maanden achterstand, maar dat zijn er op 1 juni alweer 3, als je voor die datum niets meer betaalt.
donderdag 17 mei 2018 om 13:42
Als de verhuurder het geld terugstort, meteen weer overmaken.
Vreemde zaak, een verhuurder die rustig afwacht tot de achterstand tot 3,4 maand is opgelopen en dan geen geld meer wil hebben? Het lijkt mij dat een rechter ( als het zover komt) dit ook een beetje raar vindt.
Heeft vastgoedman soms bepaalde plannen met je woning?
Vreemde zaak, een verhuurder die rustig afwacht tot de achterstand tot 3,4 maand is opgelopen en dan geen geld meer wil hebben? Het lijkt mij dat een rechter ( als het zover komt) dit ook een beetje raar vindt.
Heeft vastgoedman soms bepaalde plannen met je woning?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
donderdag 17 mei 2018 om 13:43
Ik ben helemaal geen voorstander van lenen, maar in dit geval zou ik nu toch echt snel een lening afsluiten om binnen 14 dagen de maanden april en mei over te kunnen maken én voor de verstreken betalingstermijn ook juni geheel te betalen. Anders krijg je straks een hele hoop incassokosten aan je broek en dat is ook gewoon zonde geld.
donderdag 17 mei 2018 om 13:44
Wanneer komt er weer salaris? De 24e?
Dan meteen mei betalen. Ben je in elk geval daarin bij.
En op 1 juni betaal je de maand juni.
En op 24 juni betaal je april.
En op 1 juli betaal je de maand juli weer.
Dan doe je hetzelfde, maar loop je slimmer in.
donderdag 17 mei 2018 om 13:45
Daarvoor wordt je niet uitgezet en kun je nog een rustiger regeling treffen.Nummer*Zoveel schreef: ↑17-05-2018 13:44Volgens mij komen er dan ook - zoals aangekondigd - nog gerechtelijke incassokosten bovenop van een paar honderd euro.
donderdag 17 mei 2018 om 13:46
Dan moet er wel voldoende geld zijn op die dagen he....
donderdag 17 mei 2018 om 13:46
donderdag 17 mei 2018 om 13:56
Nou ik snap de verhuurder wel, je zit er koud 5 maanden in en hij moet nu al het circus met achterstanden, regelingen en gedoe in.
Voordeel voor TO, verhuurder lijkt niet de juiste juridische weg te bewandelen (mag niet met slechts 1 herinnering een ontruimingsprcedure starten bijv.) dus ik zou het idd laten voorkomen bij de rechter.
Heb je kinderen TO? Dat maakt ontruiming zowieso lastiger (niet onmogelijk, maar lastiger) En heb je rechtsbijstand?
Voordeel voor TO, verhuurder lijkt niet de juiste juridische weg te bewandelen (mag niet met slechts 1 herinnering een ontruimingsprcedure starten bijv.) dus ik zou het idd laten voorkomen bij de rechter.
Heb je kinderen TO? Dat maakt ontruiming zowieso lastiger (niet onmogelijk, maar lastiger) En heb je rechtsbijstand?
donderdag 17 mei 2018 om 13:58
Ik snap het wel hoor. Hier heeft TO natuurlijk niks aan, maar ze hebben sinds December al 4 keer de huur niet betaald en huurders zijn niet makkelijk weg te krijgen. Ik zou er ook geen vertrouwen meer in hebben.GinnyJones schreef: ↑17-05-2018 13:37Als je nu 2 maanden hebt overgemaakt en half juni maand 3 naast de lopende maand, dan lijkt me dat redelijk. Ik denk dat een rechter dat ook zal vinden, die proberen toch vaak een oplossing te zoeken en je huis kwijtraken is niet zomaar iets.
Ik vind het vreemd dat verhuurder zo star doet. Nogmaals, speelt er meer waardoor hij jullie weg wil hebben?
-
donderdag 17 mei 2018 om 14:02
donderdag 17 mei 2018 om 14:04
De rechter kijkt niet enkel naar hoeveel maanden er openstaan, ook het stelselmatig te laat betalen van de huur kan reden zijn voor ontruiming. Als ik jullie was zou ik vast wat juridisch advies gaan vragen want de verhuurder wil jullie er duidelijk uit hebben. Wat ik ook best snap, jullie wonen er net en hebben al de meeste maanden huur niet betaald en geen enkele inspanning gedaan dat wel te doen of zelfs maar te laten blijken dat je het wil doen. Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Kunnen jullie rood staan op jullie betaalrekeningen? Anders kun je dat misschien aanvragen en het daarmee betalen. Dat is wel een dure oplossing maar minder erg dan geen dak boven je hoofd hebben. Maar als het goed is krijg je nu nog een kans om het te betalen via de deurwaarder, die 14 dagenbrief. Ik zou als ik jullie was alles op alles zetten dat te kunnen betalen want met deze geschiedenis sta je niet sterk denk ik. Zorg dat je hierna altijd eerst de huur betaald, want dit vergeten ze niet en als je over een paar maanden weer achterloopt dan nemen ze dit mee, de rechter ook!
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
donderdag 17 mei 2018 om 14:14
NenaNena schreef: ↑17-05-2018 14:02Ik zit natuurlijk ook te googlen, want zit er heel erg mee.
Als ik zorg dat de achterstand VOOR dat er een dagvaarding is 1 maand is. Mogen ze dan nog ontruiming eisen? Lees overal dat er ontruiming geeist kan worden bij 2 of 3 maanden namelijk.
ja heb een zoontje met autisme
Wat doet dat ertoe? Of dacht je laat ik nog op wat knoppen drukken?
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 17-05-2018 14:16
5.93% gewijzigd
donderdag 17 mei 2018 om 14:15
Bij een huurachterstand ben je van rechtswege in gebreke dus aanmaningen hoeven niet.
Je hebt nu een 14 dagen brief gekregen. dat betekent dat je nog tot de termijn in de brief de tijd hebt om zonder incassokosten het bedrag te voldoen. Dat je al twee termijnen hebt betaalt betekent dat de incassokosten daarop aangepast moeten worden, maar die krijg je dus nog wel.
Kun je nergens nog wat geld vandaan halen om de resterende termijnen ook te betalen?
Verkoop iets van waarde zoals de auto, een brommer of fiets, de kampeerspullen, de Tv, alles wat je niet meteen nodig hebt, probeer desnoods een persoonlijke lening bij de bank af te sluiten. Kun je rood staan bij de bank? Heb je een credit card waarmee je nu geld op kunt nemen dat pas de volgende maand wordt afgeschreven? Heb je nog lieve vriendinnen die je iets kunnen lenen? Is safer en waarschijnlijk goedkoper dan incassokosten / procedurekosten.
Je hebt nu een 14 dagen brief gekregen. dat betekent dat je nog tot de termijn in de brief de tijd hebt om zonder incassokosten het bedrag te voldoen. Dat je al twee termijnen hebt betaalt betekent dat de incassokosten daarop aangepast moeten worden, maar die krijg je dus nog wel.
Kun je nergens nog wat geld vandaan halen om de resterende termijnen ook te betalen?
Verkoop iets van waarde zoals de auto, een brommer of fiets, de kampeerspullen, de Tv, alles wat je niet meteen nodig hebt, probeer desnoods een persoonlijke lening bij de bank af te sluiten. Kun je rood staan bij de bank? Heb je een credit card waarmee je nu geld op kunt nemen dat pas de volgende maand wordt afgeschreven? Heb je nog lieve vriendinnen die je iets kunnen lenen? Is safer en waarschijnlijk goedkoper dan incassokosten / procedurekosten.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
donderdag 17 mei 2018 om 14:21
Zorg voor het wegwerken van de achterstand.NenaNena schreef: ↑17-05-2018 14:02Ik zit natuurlijk ook te googlen, want zit er heel erg mee.
Als ik zorg dat de achterstand VOOR dat er een dagvaarding is 1 maand is. Mogen ze dan nog ontruiming eisen? Lees overal dat er ontruiming geeist kan worden bij 2 of 3 maanden namelijk.
Overigens: als je op straat komt te staan, schakelt de verhuurder JCG in omdat een minderjarige dakloos wordt.
donderdag 17 mei 2018 om 14:25
Maak een afspraak bij het juridisch loket of sociaal raadsman en neem je contract mee en alle correspondentie. Zij kunnen je beter vertellen wat je rechten en plichten zijn. Vaak kan een officiële brief om briefpapier of een telefoontje van een professional meer indruk maken dan zelf bellen.NenaNena schreef: ↑17-05-2018 14:02Ik zit natuurlijk ook te googlen, want zit er heel erg mee.
Nu nu zo snel mogelijk googlen op juridisch loket, of een sociaal advocaat bellen (eerste gesprek vaak gratis), en zorgen dat je het geld voor de overgebleven maanden zo snel mogelijk bij elkaar krijgt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 17 mei 2018 om 14:38
GinnyJones schreef: ↑17-05-2018 14:18Heb je eigenlijk al nagedacht wat je gaat doen als jouw partner over een paar maanden geen contractverlenging krijgt?
Waar lees jij iets over contractverlenging ? Ik heb alleen maar gelezen dat hij zijn baan kwijt is
donderdag 17 mei 2018 om 14:45
Ze geeft toch aan dat hij inmiddels weer werk heeft? Dat zal niet meteen een contract voor onbepaalde tijd zijn vermoed ik. Je wil toch dit soort dingen in de toekomst voorkomen? Dan is het slim om nu alvast een "wat als" plan op te stellen lijkt me voor het geval hij bij zijn nieuwe baan geen contractverlenging krijgt.Kippenmama schreef: ↑17-05-2018 14:38Waar lees jij iets over contractverlenging ? Ik heb alleen maar gelezen dat hij zijn baan kwijt is