Geld & Recht alle pijlers

nogal complex...

22-11-2011 15:44 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi, Graag hoor ik adviezen want wij zien door de bomen het bos niet meer.

Situatie nu:

Partner in loondienst, verdiensten 1375,- netto per maand

Ik: zzper

samen hebben we een kindje.

Partner en ik hebben geen samenlevingscontract of iets dergelijks echter wonen we wel samen in een koophuis wat op partner zijn naam staat.

Mijn onderneming staat op het punt van faillisement, kan de crediteuren niet betalen, de bank wil niet meer fiancieren en de bbz regeling (vanuit de gemeente) lukt niet omdat mijn partner meer verdiend dan bijstandsniveau.

Echter hebben wij het huis in 2010 gekocht en daar gaat (bijna) volledig mijn partner zijn inkomen naar toe, hij kan financieel de zaak dus niet ondersteunen. Het huis te koop zetten is ook geen optie, dan blijft er nog meer schuld over straks.

We hebben naast het inkomen van mijn partner dus wel geld nodig om van te kunnen leven zeg maar.

Waar hebben we dan precies recht op? Ik denk namelijk nergens op omdat partner boven bijstandsniveau verdient, echter hebben we maandelijks dan 50euro om te eten.

Graag jullie adviezen.
Alle reacties Link kopieren
Kaz, hoi!! Fijn om te horen dat t prima gaat, op chronische noemmaarop na ! Echt leuk he, zien hoe jullie zelfgemaakte mensje opgroeid ! Hier ook alles -op mijn baan na, want weer werkloos- heel goed, Mr. Pig heeft inmiddels OT contract, dus dat is heel fijn.
Waarom ga je niet in ploegen werken? Taxi centralen, fabriek?

Dan krijg je toeslag en kun je nog wel aardig verdienen.

Heb je ook het grootste gedeelte van de tijd opvang (als je man 's avonds thuis is)
TO, wat voor soort bedrijf heb je en hoe staat het met je voorraad?

Als je een goede relatie hebt met je leveranciers dan kun je daar misschien iets mee regelen. Als ze weten hoe de zaken ervoor staan en je biedt aan om je inkopen te retourneren, dan heb je best een kans dat ze daar aan mee willen werken want dan hebben ze in elk geval hun producten terug.

Hierbij maakt het natuurlijk wel uit of je bijv. een broodjeszaak hebt of een kadowinkel. Een doos met fotolijsten zullen ze eerder terug willen nemen dan een kilo filet americain.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven