Geld & Recht alle pijlers

Onvriendelijk winkelpersoneel

31-10-2012 11:44 376 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic over het drogisterij-meisje dat de TO aansprak op haar zonnebril-dragen in de winkel: wat zijn jullie verschrikkelijke, klantonvriendelijke, nare ervaringen met winkelpersoneel?

Bij ons bij de Albert Heijn zitten de kassameisjes vaak te pingen met hun BlackBerry achter de kassa, zo vreemd! Ook kletsen ze vaak onder het afrekenen met hun collega's en kan er geen 'hallo' van af..

Geen drama verhalen, wel onvriendelijk. Ik ben benieuwd!
quote:Ster_ schreef op 31 oktober 2012 @ 12:18:

[...]

Heb ik ook gehad bij de Zara: wilde wat passen in een lege winkel, toevallig op de kinderafdeling (ik kende de Zara daar niet en dacht dat er boven ook nog dameskleding was) maar ik mocht hoe dan ook niét daar passen. Na een discussie met het winkelmeosje heb ik de kleding teruggehangen in het kinderkledingrek en ben de winkel uit gelopen.

Hetzelfde bij de C&A: daar heb je bij de pashokjes niet zo'n rek om je gepaste kleding terug te hangen. Stond daar een keer zo'n winkelmevrouw dus ik vraag beleefd 'mag ik dit aan u teruggeven?' (als retorische vraag, bij andere winkels vragen ze zelf of ze het van je kunnen aannemen). Maar die dame werd gewoon boos, wat ik wel niet dacht en dat ik het gewoon zelf moest terughangen.

Wederom ergens waar het niet hoorde op de weg naar buiten teruggemoffeld.

Volwassen mensen kunnen er vaak slecht tegen als je in een winkel wordt aangesproken.

De reactie is dan vaak; nou dan niet hoor.

Vraag je jezelf weleens af waarom die regels er zijn?

Een winkel is niet jou eigendom, jij bent daar als klant te gast, en je hebt de huisregels gewoon op te volgen, het is niet aan jou om te bepalen wat wel en niet mag.
Ja en?
Overigens wel heel ergerlijk dat mijn supermarkt Polen als vakkenvullers in dienst heeft. Ze kunnen nooit wat vinden en ze spreken ook geen Engels. En mijn Pools is...mwah..

Maar ik zie dat wel als laksheid van de supermarktketen in kwestie. Als je service belangrijk vindt geef je personeel dan een talencursus.
quote:Truffelmaffia schreef op 31 oktober 2012 @ 12:20:

Ik stapte Het Huis binnen en ze zeiden nog net niet: "Wat doe jij hier?!" Ze behandelden me niet vriendelijk. Omdat ik geen nette kleding aan had.Herkenbaar. Heb het ook wel eens in winkels, dat het personeel je aankijkt met een blik van: Wat wij hier hebben kun je toch nooit betalen, dus ga maar weer weg.
Zelf doe ik door bijna de hele stad wel boodschappen en dan ook bij verschillende ketens.

Het valt mij wel op dat in bepaalde wijken je toch wel bepaald personeel hebt, qua uitstraling (ook wat klanten betreft trouwens)

Ik zou de vakkenvullers in verschillende gangpaden laten werken. Ze werken dan beter door, ipv. met collega's te kletsen en er is zo meer controle op diefstal of zie ik dat verkeerd.
quote:Italie_Meisje schreef op 31 oktober 2012 @ 12:23:

[...]

Niet opgevoed maar als het goed is wel opgeleid. Daar leren ze dus hoe om te gaan met klanten enz.

En dit is idd een topic over onvriendelijk personeel, dus krijg je gemekker van klanten. In een topic over onvriendelijke klanten krijg je gemekker van personeel.

Ja inderdaad ze moeten opgeleid worden. Maar dat is nog best een hele klus, en het kost tijd.

Ik vind het bizar dat mensen soms enorm uit hun slof schieten als ze een 16 jarige iets vragen waar deze het antwoord dan niet weet.

Hoe dom ben je zelf dan? Wees ook een beetje geduldig.
Ja en?
quote:mamajs schreef op 31 oktober 2012 @ 12:20:

Meestal boj de AH hebben ze erg vriendelijk personaal op 1 keer na.

Ik schoot zo'n hormoonmnonster want ik moest een blik nasi hebben en kon het niet vinden, blikken nasi hebben ze in elke supermarkt zo ongeveer, deze knul keek even zag niks en zegt: die heb ik niet, dus ik zei: die heb je wel hoor.

Hij: ga ik even naar mijn baas vragen

Knul komt terug, nee hoor mevr die heb ik niet ( op een toon van zeikwijf hou je mond)

Ik: oke dan niet

Vervolgens kwam ik ze bij toeval toch tegen in een ander vak, ik naar die knul, douw hm dat blik onder de neus, ik zeg toch dat je ze wel hebt, jong haalt chagerijnig zn schouders op en wil zich omdraaien en weglopen.

Sja dan ben je mij aan het verkeerde bericht, dus heb hm maar wel even verteld dat ie niet echt klantvriendelijk bezig.

SnotaapIk vind jouw manier van reageren nou ook niet echt vriendelijk: 'die heb je wel hoor.' Zouden mijn haren ook recht overeind van gaan staan, van zo'n betweterig antwoord. Je kunt toch ook gewoon zeggen dat je in de veronderstelling was dat ze ze wel hebben en of hij het toch even kan gaan vragen? Actie>reactie.
in de nieuw geopende Aldi hier in de buurt zit zeer onvriendelijk personeel dat het werkelijk geen moer kan schelen hoe de klant zich voelt.

Aangezien ik ook niet weg ben van de sfeer en het assortiment (saucijzenbroodjes zijn pet, blauwschimmelkaas valt tegen en veel is duur) zie ik verder af van bezoek.
it's a big club and you ain't in it
quote:snoopylynn schreef op 31 oktober 2012 @ 12:28:

[...]

Ja inderdaad ze moeten opgeleid worden. Maar dat is nog best een hele klus, en het kost tijd.

Ik vind het bizar dat mensen soms enorm uit hun slof schieten als ze een 16 jarige iets vragen waar deze het antwoord dan niet weet.

Hoe dom ben je zelf dan? Wees ook een beetje geduldig.Dat ben ik met je eens. Daar zou ik ook niet boos om worden, sowieso niet als iemand iets niet weet, je kan nu eenmaal niet alles weten. Heb liever dat ze zeggen, dat weet ik niet. Dan dat ze iets verzinnen om mij tevreden te stellen.
"Een winkel is niet jou eigendom, jij bent daar als klant te gast, en je hebt de huisregels gewoon op te volgen, het is niet aan jou om te bepalen wat wel en niet mag."

Punt is dat als de regels klanten niet aanstaan, zoals dat je kleding zelf moet terughangen, dat je dan klanten verliest. Is dat wat een winkel wil? Nee, dus moet de winkel doen wat de klant wil. Klant is koning.

C&A ligt nogal achyer. Het was vroeger normaal om zelf je spullen te moeten terughangen. Nu niet meer.
"Dat ben ik met je eens. Daar zou ik ook niet boos om worden, sowieso niet als iemand iets niet weet, je kan nu eenmaal niet alles weten. Heb liever dat ze zeggen, dat weet ik niet. Dan dat ze iets verzinnen om mij tevreden te stellen."

Onzin. Als ze het niet weten, gaan ze of eerst zelf maar zoeken of anders aan de manager vragen.
Wat mij betreft spant Zara de kroon. Een keer meegemaakt dat een mevrouw niet met haar dochter mee naar de pashokjes mocht, want het was te vol, ze moest maar wachten. (niet IN het hokje, gewoon erbuiten) Nou ik snap best dat je als meisje van 13 graag advies van je moeder wilt als je kleding wilt passen.

Laatst moest ik een bedrag betalen met bij de Zara, ik geloof 29,99. Ik gepind. Verkoopster: "Je moet nog even 2 cent pinnen, want ik heb het bedrag fout ingetikt."

Ik zeg pardon? Ik moet 2 cent pinnen? Hier heb je 2 cent uit m'n portemonnee want die heb ik toevallig bij de Aldi of zo gekregen. 'Nee dat mag niet'. Kijk als ze nou had gezegd: ow excuses mevrouw, ik heb me vergist met de prijs, vind u het erg om nog een keer 2 cent te pinnen?' Toen moesten er een manager bijkomen om te beslissen of ik die 2 cent in muntvorm mocht geven... -_-' Wat n gedoe.

Twee weken later zat een verkoopster gewoon door te bellen terwijl ik aan het afrekenen was. Ik wilde pinnen maar zat te wachten tot ze uitgebeld was, wijst ze n keer naar de pinautomaat zovan 'je kan hoor!' Nou ik ben zo klaar met dat personeel daar, en ik heb het nu ook over 3 verschillende filialen, alleen maar slechte ervaringen met die zaak.
Waarom dwarrelen er altijd van die giga-stofnesten in de pashokjes, trouwens? ik snap dat ECHT niet
Ik stootte laatst per ongeluk een waxinelichthoudertje van glas om en dit viel kapot. Ik was net bezig de scherven te verzamelen om mee te nemen naar de kassa. Staat er ineens een winkelmedewerkster naast me om mij belerend toe te spreken het voortaan gelijk te zeggen als ik iets kapot maak. De toon waarop ze dit tegen mij zei was zo onvriendelijk! Of ik heel bewust iets kapot maakte... Echt zo raar. Ik heb mijn mandje spullen neergezet en ben boos weggelopen. Was trouwens bij de Wibra.
Er zit bij onze AH een al wat oudere kassière met een zeer onprettige raspende stem die ik nou al twee keer heb horen schreeuwen naar andere collega's. Bijvoorbeeld: 'NEEHEE, NIET DAT DAAR NEERLEGGEN. JE WEET TOCH DAT HET NIET DAAR HOORT!' Zo storend!

Of inderdaad als je een kwartier voor sluitingstijd de winkel niet meer in mag, of weggekeken wordt.

Gelukkig zijn er ook positieve uitzonderingen: ik was laatst bij Fossil in een grote stad in het midden van het land en daar zijn ze echt ontzettend klantvriendelijk. Mag ook wel eens gezegd worden.
Ik ben een keer voor armoedzaaier uitgemaakt toen ik een kandelaar wilde kopen bij de Action.

Er stonden zulke lange rijen, waarop ik tegen mijn moeder zei "waarom gooien ze niet nog een extra kassa open?" Waarop ik even verrot werd gescholden door een vakkenvuller die oa zei dat ik een grote mond had voor een armoedzaaier en dat ik in de Action verwachtte als een prinses behandeld te worden.

Heb de kandelaar terug gemikt en ben weggelopen.

Als zelfs de medeklanten zich ermee benoeien dat dit écht onacceptabel is, kan je m krijgen ook.

Jongeman was mooi ontslagen.
quote:facepawm schreef op 31 oktober 2012 @ 11:51:

Ik maak regelmatig winkelpersoneel (kledingzaak, drogisterij) mee dat geen NL spreekt. Als ik iets vraag dan begrijpen ze het niet en moet ik het herhalen in het Engels. Nu is Engels mijn tweede taal, maar kom op zeg!

Bij de AH zijn ze vaak aan het dozenschuiven, en dan denkt het personeel dat ze voorrang hebben en dat de klanten maar even aan de kant moeten. Zo slecht. Ik snap het ook niet, een paar jaar geleden liepen ze met je mee als je iets zocht, nu moet je het zelf maar uitzoeken.

Wat grappig ik werk bij Ah. Bij het vullen rijden er grote zware containers de winkel in. Met bv wijn. Een pad rechtdoor. Hoe vaak ik niet zie dat klanten nog even er voorbij schieten.

Jongeren moeten de kar ala minute stoppen.

Vaak loopt de klant nog door en merkt het niet eens. Moeten door het kleinste gatje met hun kar. Sommige lopen niet naar de medewerker toe maar roept van zeker 3 meter iets.
Vorige week bij de kassa van een kledingketen. De vrouw achter de kassa heeft tijdens het afrekenen allleen maar lopen klagen dat ze zo moe was, haast niet meer op haar voeten kon staan, het zo belachelijk druk was en iets over de jeugd van tegenwoordig wat ik niet kon verstaan. Ik heb haar totaal genegeerd. Zelfs mijn 8 jar ige dochter viel het op dat ze niets vriendelijks had gezegd en alleen maar klaagde.
quote:gixxer schreef op 31 oktober 2012 @ 12:39:

Ik ben een keer voor armoedzaaier uitgemaakt toen ik een kandelaar wilde kopen bij de Action.

Er stonden zulke lange rijen, waarop ik tegen mijn moeder zei "waarom gooien ze niet nog een extra kassa open?" Waarop ik even verrot werd gescholden door een vakkenvuller die oa zei dat ik een grote mond had voor een armoedzaaier en dat ik in de Action verwachtte als een prinses behandeld te worden.

Heb de kandelaar naar hem toe gesmeten (kapot, was niet de bedoeling) en een klacht ingedient.

Als zelfs de medeklanten zich ermee benoeien dat dit écht onacceptabel is, kan je m krijgen ook.

Jongeman was mooi ontslagen.En jij hebt geen proces verbaal aan je kont gekregen voor mishandeling?
quote:mara2 schreef op 31 oktober 2012 @ 12:40:

[...]

Wat grappig ik werk bij Ah. Bij het vullen rijden er grote zware containers de winkel in. Met bv wijn. Een pad rechtdoor. Hoe vaak ik niet zie dat klanten nog even er voorbij schieten.

Jongeren moeten de kar ala minute stoppen.

Vaak loopt de klant nog door en merkt het niet eens. Moeten door het kleinste gatje met hun kar. Sommige lopen niet naar de medewerker toe maar roept van zeker 3 meter iets.Tja, das de keus van AH, 'vroeger' werd het meeste vulwerk voor (en na) winkeltijden gedaan. Maar dat werd te duur.
Ik heb een tijdje in een stad gestudeerd en ging daar altijd naar dezelfde supermarkt. Daar werkte een bewaker, die iedereen ook iets teveel in de gaten hield, inclusief mij. Ik voelde me altijd heel ongemakkelijk bij deze man. Alsof ie elk moment je op de schouder kon tikken en ging vragen of je even mee wou lopen.

Ik heb gehoord dat hij ook regelmatig mensen met hard geweld de winkel uitzette. Wat die mensen gedaan hadden ( gestolen of zo) dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat deze bewaker op een dag opgewacht is na het werk en toen helemaal verrot geslagen is. Hij is in een coma beland. Hoe het verder met hem afgelopen is, weet ik niet. Verschrikkelijk verhaal in ieder geval.
quote:facepawm schreef op 31 oktober 2012 @ 12:36:

Waarom dwarrelen er altijd van die giga-stofnesten in de pashokjes, trouwens? ik snap dat ECHT niet

Dat vind ik ook niet netjes inderdaad.

Wat ik vaak niet snap is dat je bijv bij de H&M altijd zo'n bordje krijgt met het aantal artikelen dat je meeneemt je paskamer in. Als je dan vervolgens klaar bent en wegloopt, dan wordt dat echt nooit meer nageteld. Die regel heeft dan eigenlijk vrij weinig zin. Ik heb dit een keer aan zo'n meisje gevraagd, maar ik had absoluut ongelijk zei ze. Ze tellen het wel na. Zal best, maar ik heb dat nog nooit meegemaakt.
quote:Ratteke schreef op 31 oktober 2012 @ 12:42:

[...]

En jij hebt geen proces verbaal aan je kont gekregen voor mishandeling?Ze heeft haar post aangepast. Ik wilde net hetzelfde posten en las haar originele post nog eens door. Ze heeft het in het schap gesmeten, niet naar de jongen toe.
Bericht is ook veranderd, formulering was niet helemaal juist.

Geloof me, was geen poging tot doodslag, heb de kandelaar in het schap waar hij voor stond gemikt (stond er een meter vanaf) waardoor hij brak.

Laat me door niets of niemand verrot schelden in een winkel.
Maar goed, irritaties in winkels, ik ben haast niet anders meer gewend.

Wat ik echt erg vind: sommig horeca-personeel. Afgelopen zondag zitten lunchen bij een sjieke tent met een groep van 8 man. restaurant staat goed aangeschreven, zag zelfs 2 BN'ers zitten.

Afijn, ik heb de hele middag om aandacht moeten vechten, daar. Niemand van het personeel maakte oogcontact, we werden gewoon straal genegeerd. Ook door de maitre / manager. En ze liepen er met genoeg, hoor.

Uiteindelijk kwam iemand de bestelling opnemen, die de menu's al uit onze handen griste voordat we goed en wel hadden kunnen bestellen. Na bijna twee uur wachten kregen we eindelijk het hoofdgerecht geserveerd, zonder excuses. En het was nog koud ook!

Na afloop werd de rekening gepresenteerd: ruim zestig euro pp!! We hebben precies afgepast betaald, fooi maar niet gedaan. Mijn (buitenlandse) gasten waren not impressed en dat kon ik me goed voorstellen
quote:datdus schreef op 31 oktober 2012 @ 12:45:

[...]

Ze heeft haar post aangepast. Ik wilde net hetzelfde posten en las haar originele post nog eens door. Ze heeft het in het schap gesmeten, niet naar de jongen toe.

Haha dank je wel, het laatste wat ik hiermee bedoel is dat ik hem een letsel wilde aandoen.

Sorry voor de verwarring!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven