Geld & Recht alle pijlers

Probleem met lening

28-09-2011 22:42 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond mensen,

Heb momenteel een groot probleem. Heb een moeilijk jaar achter de rug met veel ups en downs. Een vriend heeft me toendrtijd uit de problemen geholpen door geld te lenen, dat mijn neef zou terugbetalen (was toen net 18). De leneningen die verstrekt zijn geworden waren voor opleiding en voor huur te betalen. Hij heeft het altijd vrijwillig gedaan en heb hem nooit tot iets gedongen. Ook wist hij dat het onzeker zou zijn of mijn neef het zel terug KON betalen, maar hij bleef lenen.

Uiteindelijk was het zover dat zijn ouders erachter zijn gekomen. Hij is zelf maar woont nog thuis. Zijn ouders hebben een gesprek aangevraagd en daarbij werd een contract opgesteld waar IK degene zou zijn die het terug zou betalen. Ik werd onder druk gezet van tekenen en er werd ook medegedeeld dat ik het huis niet uit mocht gaan voordat ik het getekend had en dat ik het binnen 10 jaar terug zou betalen.

Ik heb dat dus met mijn domme hoofd getekend en voel me van een kant toch voor de gek gehouden.

Snap zijn situatie ook wel maar vind het gewoon niet netjes gegaan allemaal

wil ik dus de schuldsanering aanvragen of zelfs prostitutiewerk gaan doen, ik ben in de war erdoor geraakt. Ook weet ik niet of het allemaal wel zin heeft om het terug te geven. Voel me bezeikt tot zekere hoogte.

Die "vriend" weet dat ik nu niet terug kan betalen, omdat ik te weinig inkomsten heb maar wilt ook niet dat ik de schuldsanering inga omdat dan een deel van zijn geld weg is, maar een andere oplossing weet ik ook niet te bieden verder dan prostutie.

Hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt.
tijd om neef aan zijn jasje te trekken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Als mijn zoon zo onverstandig zal zijn (mag ik hopen van niet) dan zou ik het net zo aanpakken als die ouders.

Je berooft hem op deze wijze van zijn toekomst en geld.

(denk aan bkr notering etc huis kopen, zelf geld nodig hebben en die ouders zijn financieel verantwoordelijk voor hun zoon zolang hij onder de 21 is)
Waarschijnlijk was de opleiding een cursus paaldansen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:rosanna08 schreef op 28 september 2011 @ 22:57:

tijd om neef aan zijn jasje te trekken
Waarom betaald jouw neef jouw schulden? Of zou ie dat moeten doen?
quote:muismiem schreef op 28 september 2011 @ 22:56:

[...]

Ja! Ik had dat gevoel nog niet, ook al is 't een raar verhaal. Maar ik heb d'r ff geloept en er klopt iets niet volgens mij! Ze heeft eerder een topic gehad waarin ze schrijft over een lesbische relatie. In dat topic schrijft ze heel netjes Nederlands, allemaal goeie zinnen, correcte interpunctie et cetera. Deze tekst is heel anders! Precies. Bij sommige topics heb ik het gevoel dat er geprobeerd wordt een reactie uit te lokken. Dit is er ook zo eentje.
Heel vaag en ongeloofwaardig verhaal. Waarom zou een neef moeten gaan terugbetalen wat JIJ geleend hebt?
Ben hier niet om lullige opmerkingen over mij heen te krijgen maar om tips te krijgen.

Snap ook niet waarom dat nodig is.

Ik snap mijn vriend zijn ouders van een kant zeker weten, maar hij is bijna 30 inmiddels en hoort ook zelfstandig te zijn.

Ik heb zijn zoon niet van zijn toekomst willen beroven. Hij heeft het geld zelf aangeboden en heb er niet om gevraagd. Heb het zelfs vaker afgewezen.

Mvg
quote:Dickens schreef op 28 september 2011 @ 22:54:

Wat voor een kleur heeft de hemel in jouw wereld?

sorry verder geen enkele zinnige bijdrage

Het is toch van de zotte dat je dat geld moet terugbetalen hè TO

LENEN, betekent in de regel het tijdelijk gebruik van iets

Dus als je geld LEENT, dat moet dat geld ook weer terug naar de eigenaar

Anders had hij het wel GEGEVEN!

Dus...ik geef de ouders groot gelijk

En ja...als jij iets getekend hebt....dan zal je wel moeten ook nu
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:JoyceM1 schreef op 28 september 2011 @ 23:01:

Ben hier niet om lullige opmerkingen over mij heen te krijgen maar om tips te krijgen.

Ik snap mijn vriend zijn ouders van een kant zeker weten, maar hij is bijna 30 inmiddels en hoort ook zelfstandig te zijn.

Ik heb zijn zoon niet van zijn toekomst willen beroven. Hij heeft het geld zelf aangeboden en heb er niet om gevraagd. Heb het zelfs vaker afgewezen.

Mvg

Maar waarom zou je nééf 't terug moeten betalen? Als jij het geld in handen krijgt?

En wat voor astronomisch bedrag is het in vredesnaam als je 't niet in 10 jaar afgelost krijgt?
Ja, maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar en je neef dan? Waarom moet die dat terugbetalen voor jou?
of hoeveel geld gaat het? Hoeveel zou je per maand moeten betalen?
Neem gewoon je eigen verantwoordelijkheid ipv boos te zijn op de gang van zaken.

Be a women.
En nog wat kolen op het vuur...
Als dit verhaal echt is, ga dan eens praten met een goede psycholoog. Jouw kijk op hoe de wereld werkt is zeer afwijkend van hoe de rest daar over denkt. Wat denk je zelf, zijn wij met zijn allen allemaal hartstikke gek, of ben jij dat?
quote:JoyceM1 schreef op 28 september 2011 @ 23:01:

MvgHij heeft het je GELEEND. En lenen betekent, jawel, terugbetalen. Niet lullig, gewoon hoe het gaat in de grote mensenwereld.
Mijn neef had toegestemd het geld terug te lenen omdat hij een eigen bedrijf heeft en genoeg geld te besteden had. Het ligt vreemd maar hij is eigenlijk altijd mijn voogd geweest omdat ik weinig ouderlijk contact heb.

Het gaat om een bedrag van 40.000
Echt vet stoml dat je geld gaat terugbetalen wat je zelf hebt geleend......
Nah, ik zou eigenlijk gewoon aangifte gaan doen bij de politie van ontvoering.
Wat? 40000 euro? Voor een opleiding en huur? Ik neem aan dat je voor dat geld na een jarendurende studie arts bent geworden toch? Of is het gewoon een kwestietje van over de balk geflikkerd?
quote:JoyceM1 schreef op 28 september 2011 @ 23:05:

Mijn neef had toegestemd het geld terug te lenen omdat hij een eigen bedrijf heeft en genoeg geld te besteden had. Het ligt vreemd maar hij is eigenlijk altijd mijn voogd geweest omdat ik weinig ouderlijk contact heb.

Het gaat om een bedrag van 40.000Jeumigdepeumig, wat voor opleiding was dat in Godsnaam? Vreemd verhaal. Maar je neef kan dus niet meer betalen?
Niet te geloven dat je denkt dat iemand anders jouw problemen oplost en blijft oplossen.

Wees volwassen en zorg voor je eigen zaken.
quote:Oriane schreef op 28 september 2011 @ 23:05:

Echt vet stoml dat je geld gaat terugbetalen wat je zelf hebt geleend......¿huh?
verba volant, scripta manent.
Jij hebt geleend, jij hebt gespendeerd, jij betaalt terug. En nie anders.
pffff das best veel geld

4000 per jaar, is 333 euro per maand

ben je al klaar met je opleiding?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven