Geld & Recht alle pijlers

schuld

26-04-2010 17:19 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal, ik heb een probleem rondom mijn ex.

hij is me namelijk nog best wel veel geld schuldig en door bepaalde omstandigheden verwacht ik dat ik dat geld niet ga krijgen.

we hebben een betalingsovereenkomst gemaakt, maar zoals ik net al zei denk ik niet dat ik mijn geld terug ga krijgen.

we hebben samengewoond, zijn uit het appartement. daar stonden nog enkele spullen van hem o.a. een tv, wii, computer enz. Deze spullen zijn van hem. Ik heb deze laatst meegenomen als onderpand voor de schuld die hij nog bij me heeft. hier heb ik hem ook van op de hoogte gesteld. Echter krijg ik nu van hem te horen dat hij zijn spullen terug wilt en dat hij anders aangifte van diefstal gaat doen bij de politie.

nu is mijn vraag, kan hij dit wel doen? ik kan bewijzen dat hij me geld schuldig is en ik heb ergens ook gehoord dat die spullen in ons gezamelijk appartement stonden, dus dan zijn ze automatisch ook van mij? Ik weet niet zeker of dit klopt.

Maar ik wil graag weten wat ik nu kan doen, wat mijn recht is enzo. Kunnen jullie me helpen?

Alvast bedankt. :-)
Geen idee...

Geheel oftopic...je motto...sta je daar nu nog achter?
Tuurlijk zijn de spullen niet automatisch van jou. Hij kan (waarschijnlijk) aantonen met betalingsbewijzen dat hij ze gekocht heeft en dus zijn ze van hem.

Hij heeft op zich gelijk dat jij niet zo maar zijn spullen 'in gijzeling' mag nemen en ja, hij kan ze dus terugvorderen.

Je had beter in jullie betalings-overeenkomst iets op kunnen nemen in de trant van dat jij die spullen in bewaring zou nemen tot hij jou het geld heeft terug betaald. Dan had je nog iets achter de hand gehad om hem te pressen jou te betalen.

Hebben jullie die overeenkomst samen opgesteld??
even naar de rechtswinkel?
Als jullie een samenlevingscontract hadden, kan daarin wel staan dat alle zaken die tijdens het samenwonen zijn aageschaft voor de gezamenlijke huishouding, gezamenlijk bezit zijn.

Maar dan nog kun jij ze denk ik niet zomaar meenemen. Ik zou inderdaad even naar een rechtswinkel gaan.
Geef hem gewoon zijn spullen terug en als hij zich niet aan de afgesproken betalingsregeling houdt, stap je naar een incassobureau.
MILF in the making ;-)
Ik denk het niet. Ik heb door omstandigheden mijn ex uit mijn woning moeten zetten. Toch zijn spullen terug gegeven. Toen kwam ik erachter dat hij mij een schuld heeft achtergelaten van 11000 euro. Ik stond in mijn recht maar waar ik advies in heb gewonnen zeiden ze dat ik geen eigen rechter mocht spelen door zijn spullen mij maar toe te eigenenen. En nee, geld nooit meer terug gehad. Dure les geweest voor de toekomst om het beter te regelen.

Maar ga even langs bij het Juridisch loket voor advies.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Mijn broer had een keer spullen staan bij een vriendin van hem en toen ging het uit.

Hij heeft ze nooit teruggekregen en de politie enzo konden niks doen, want het stond in haar huis, dus werd het ook haar eigendom.

Voor mijn broer niet leuk, maar misschien heb jij er wat aan:)
maar ik heb de spullen niet meegenomen om ze toe te eigenen, meer om ze bij me te houden totdat hij me terug heeft betaald.

en stel hij gaat naar de politie en zij komen met me praten, dan kan ik toch zeggen dat hij me nog zoveel geld schuldig is, of heeft dat geen nut?

ik heb de overeenkomst opgesteld, maar hij is het er wel mee eens, hij moet het alleen nog tekenen.

we hebben geen samenlevingscontract.
quote:girlie22 schreef op 26 april 2010 @ 18:04:

maar ik heb de spullen niet meegenomen om ze toe te eigenen, meer om ze bij me te houden totdat hij me terug heeft betaald.

en stel hij gaat naar de politie en zij komen met me praten, dan kan ik toch zeggen dat hij me nog zoveel geld schuldig is, of heeft dat geen nut?

ik heb de overeenkomst opgesteld, maar hij is het er wel mee eens, hij moet het alleen nog tekenen.

we hebben geen samenlevingscontract.Ja....daar heb je niks aan gok ik.
Even een vraag, maar komt de politie echt voor dit soort zaken?
ja dat snap ik ook. ik zit er ook achteraan.

ik denk dat ik idd deze week maar eens langs ga bij een rechtswinkel. als ik daar de zaak goed uitleg, kan het toch ook zijn dat er beslag wordt gelegd op zijn loon of niet?
Hoe wil je gaan bewijzen dat hij je geld schuldig is? Een door jou opgestelde, niet door hem ondertekende overeenkomst zegt helemaal niets. En je kan niet zomaar zonder dat daar afspraken over zijn gemaakt, een eventuele schuld gaan verrekenen, dus ja, hij kan zijn eigendommen terugeisen.
quote:girlie22 schreef op 26 april 2010 @ 18:04:

we hebben geen samenlevingscontract.

Je denkt toch niet dat hij dat nu nog gaat doen? Ik denk dat je helaas kunt fluiten naar je geld.

Waarom heb je hem ie schuldbekentenis niet eerder laten ondertekenen?
quote:Dhelia schreef op 26 april 2010 @ 18:21:

Hoe wil je gaan bewijzen dat hij je geld schuldig is?ik heb de borg betaald van het appartement, dit is van mijn rekening afgeschreven en staat ook in het contract met de huurbaas vermeld. de borg is wat hij me terug moet betalen.
quote:girlie22 schreef op 26 april 2010 @ 18:26:

[...]

ik heb de borg betaald van het appartement, dit is van mijn rekening afgeschreven en staat ook in het contract met de huurbaas vermeld. de borg is wat hij me terug moet betalen.

Dat zegt alleen dat jij het hebt betaald, niet dat het iets is waar hij voor op moet draaien of wat gedeeld zou worden.

(nog los van de vraag dat je vervolgens ook nog eens een discussie kan gaan krijgen over wie ervoor verantwoordelijk is dat de borg niet werd terugbetaald...)
Woont hij nog in het appartement dan? Waarom moet hij jou de borg terugbetalen?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
pff dus als ik dat zo hoor, heb ik dus geen poot om op te staan of wat?
quote:girlie22 schreef op 26 april 2010 @ 18:33:

pff dus als ik dat zo hoor, heb ik dus geen poot om op te staan of wat?Heel eerlijk? Nee...
nee hij woont niet meer in het appartement. hij moet de borg terugbetalen omdat we onderling hadden afgesproken dat hij de huur voor z'n rekening zou nemen en als het dan uitgaat en meneer betaald de huur niet, wordt het van de borg afgehouden. borg die ik heb betaald. we hadden al de afspraak dat ik de borg terug zou krijgen als hij eruit zou gaan. hij is nu eruit en ik wil gewoon graag mijn geld terug. gaat om best veel geld.
Wat versta jij in je OP dan onder 'best wel veel geld', terwijl je het nu over de borg aan de huurbaas hebt (1 maand huur??).

En waarom niet meteen met samenwonen dat bedrag verrekenen?

Heb je nu natuurlijk allemaal niets meer aan; maar echt handig heb je het niet aangepakt.
Als jij de borg hebt betaald, wie heeft hem dan terug gekregen bij het beëindigen van de huur? En hij gaat echt niets tekenen dat hem geld gaat kosten. Sterker nog, als hij aangifte doet, staat hij in zijn recht. Jij hebt immers spullen van hem. Jij hebt geen bewijzen dat hij jou geld moet terugbetalen.
MILF in the making ;-)
Oke, de huur is niet beëindigd dus. Als hij er niet meer woont is hij ook geen huur meer verschuldigd. Dus ik snap wel dat hij gestopt is met huur betalen.
MILF in the making ;-)
de borg was 4 maanden huur.

en ik heb dat bedrag niet meteen verrekend omdat hij het toen niet kon betalen, dat zou met aan met gebeuren.

de huur loopt deze maand af, wat van de borg over is krijg ik, maar dit is niet veel aangezien hij twee maanden geen huur heeft betaald en het dus van de borg wordt afgetrokken.

waarom zou het hem geld gaan kosten? hij had die schuld al, er komt toch niet meer bij? ik vind het een beetje dubbel, hoor dubbel verhalen, niet hier, maar van andere partijen.
we wonen er niet meer, maar er liggen nog spullen van hem in het appartement. het contract heb ik verbroken, en het appartement moet binnen één maand opleverbaar zijn, tot zolang loopt de huur door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven