Geld & Recht alle pijlers

schuldbekentenis

20-02-2011 19:27 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aantal jaar geleden heeft iemand een enorm bedrag van mij geleend. Ik had toen net mijn huis verkocht, dus dat was mogelijk toen. Doordat het ging om een hele goede vriendin, heb ik hier (heeeeeeel stom) nooit iets over op papier gezet. Doordat zij een jaar na de lening in de schuldsanering is terecht gekomen, heb ik dat bedrag grotendeels niet meer terug gekregen. De periode van schuldsanering is inmiddels voorbij en we gaan op korte termijn rond te tafel om het een en ander hierover af te spreken.

Graag zou ik advies krijgen hoe dit aan te pakken, en of ik een soort van schuldbekentenis ergens kan registreren, dusdanig dat als zij de betalingsregeling niet na komt, ik dit op een juridische manier alsnog kan verhalen. En hoeveel kost dat om zoiets vast te leggen?

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken.
Ben je er nog Arc? Ik wil het wel neerzetten maar haal het dan ook weer weg, t is nogal specifiek. Maar de grote lijn is verslavingszorg en daar komen schulden bij kijken, wat niet specifiek mijn vak is, maar omdat ik eindverantwoordelijkheid draag, ben ik op de hoogte van de inhoud van het hele dossier, dus ook van het hoofdstuk "schuldhulpverlening".
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
aha, okee. Lijkt me interessante job! Een oudcollega van mij is ook zoiets gaan doen. Misschien dat ik ookooit in die richting wil.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
oh.. Die heb ik ook regelmatig als klant

tegenwoordig zie je grote problemen bij die lui door microleningen.. Domdomdom
verrycherry wil je jouw citaat v mijn post weghalen? ik ben nl niet echt anoniem hier, dus haal ik mn stukkie weg. Thanks!
Dank jullie wel allemaal voor de reakties. Even nog een mededeling voordat ik mijn mandje in duik.

Er was voor mijn geen keuze of ik mijn vordering op haar zou toevoegen aan de lijst met schuldeisers zeg maar.

Zoals ik al aangaf was de vriendschap bekoeld nadat ze de lening bij mij was aangegaan. Het feit dat ze in de schuldsanering zat was in een bepaald register ingeschreven, en ruim 2 maanden na dato ontving ik haar brief hierover.

Ik ben ook heel benieuwd hoe dit nu verder gaat. Ik begrijp in ieder geval uit jullie reakties dat een overeenkomst tussen ons beide verder niet ingeschreven hoeft te worden bij een notaris of iets dergelijks (dat dacht ik) en dat dit ook gewoon rechtsgeldig is.

Welterusten, groetjes Pastcy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven