Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 753 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
happyapple schreef:
29-07-2026 11:03
Uit welk land zou het komen?
Ik had pas ook bij iemand dat ik alleen dpd kon kiezen, volgens mij was dat uit Duitsland.
Nu zit bij mij alles op 1 pakketpunt, dus mij maakt het soms vooral uit qua snelheid en kosten, dus ik heb er verder niet naar gevraagd bij de verkoper, maar dat zou je ook nog kunnen navragen, of ze echt alleen met dpd kan versturen?
Het moet inderdaad uit Duitsland komen.

Zouden ze in Duitsland nog wel verzenders uit kunnen zetten?
Dat konden wij een aantal jaar geleden ook toch? Maar nu niet meer voor zover ik weet.

Ik zal de verkoper contacten.

Wij hebben ook een pakketpunt wat alles heeft, behalve post.nl.
Super handig, maar het is nu dicht ivm vakantie.
Dat is wel jammer, maar het is ze gegund.
En leer ik het nu nooit? Ik zocht een bepaalde jurk in maat 40 en ik bestel die enthousiast voor ik ga nadenken dat de Franse 40 waarschijnlijk vergelijkbaar met de Nederlandse en Duitse 36 of 38 is :facepalm:
Nu heb ik de verkoper nog gevraagd om de afmetingen door te geven voor ze verstuurt, maar ik twijfel of ik niet beter nu al meteen kan annuleren? De verkoopster lijkt niet mega snel te reageren en ook af en toe niet te versturen als ik de reviews zo lees. Maar als ze het verzendlabel eenmaal heeft aangemaakt, dan kan ik alleen nog afwachten wat ze doet en nu kan ik nog wel zelf annuleren. Dan kan ik altijd nog uitwijken naar het pakketje niet ophalen, maar dat vind ik ook niet zo netjes ;)
bartjes schreef:
29-07-2026 11:07
Het moet inderdaad uit Duitsland komen.

Zouden ze in Duitsland nog wel verzenders uit kunnen zetten?
Dat konden wij een aantal jaar geleden ook toch? Maar nu niet meer voor zover ik weet.

Ik zal de verkoper contacten.

Wij hebben ook een pakketpunt wat alles heeft, behalve post.nl.
Super handig, maar het is nu dicht ivm vakantie.
Dat is wel jammer, maar het is ze gegund.
Wij kunnen wel verzenders uitzetten, alleen Mondial en Vinted go volgens mij niet.
Ik denk dat ze in Duitsland geen Mondial hebben. En Vinted go werkt daar samen met GLS, maar ik weet niet of ze die wel of niet uit kunnen zetten. DPD hebben ze daar meestal wel en van DHL zie ik vaak alleen DHL Express en die kost 15.75 euro naar NL dus dat vind ik voor mezelf geen goede optie :P
happyapple schreef:
29-07-2026 11:08
En leer ik het nu nooit? Ik zocht een bepaalde jurk in maat 40 en ik bestel die enthousiast voor ik ga nadenken dat de Franse 40 waarschijnlijk vergelijkbaar met de Nederlandse en Duitse 36 of 38 is :facepalm:
Nu heb ik de verkoper nog gevraagd om de afmetingen door te geven voor ze verstuurt, maar ik twijfel of ik niet beter nu al meteen kan annuleren? De verkoopster lijkt niet mega snel te reageren en ook af en toe niet te versturen als ik de reviews zo lees. Maar als ze het verzendlabel eenmaal heeft aangemaakt, dan kan ik alleen nog afwachten wat ze doet en nu kan ik nog wel zelf annuleren. Dan kan ik altijd nog uitwijken naar het pakketje niet ophalen, maar dat vind ik ook niet zo netjes ;)
Je kunt eventueel een maattabel van het merk opzoeken, misschien kun je daar al iets uithalen
Grrr ik heb weer een pakket dat niet is opgehaald, wéér van een Franse koper. Daar zou echt een negatieve review tegenover moeten staan.
Ik zou het dan annuleren.
Even melden bij de verkoopster, en annuleren.

Ik heb ook wel eens overwogen om een pakket te laten komen en niet op te halen. Maar toch ook niet gedaan. Ik vond dat ook niet netjes van mezelf.
Dus dat had ik ook maar geannuleerd.
happyapple schreef:
29-07-2026 11:20
Wij kunnen wel verzenders uitzetten, alleen Mondial en Vinted go volgens mij niet.
Ik denk dat ze in Duitsland geen Mondial hebben. En Vinted go werkt daar samen met GLS, maar ik weet niet of ze die wel of niet uit kunnen zetten. DPD hebben ze daar meestal wel en van DHL zie ik vaak alleen DHL Express en die kost 15.75 euro naar NL dus dat vind ik voor mezelf geen goede optie :P
Dat wist ik niet, dat Duitsland geen Mondial heeft.
De verzendkosten zijn best hoog, daar kan ik het bijna nieuw voor kopen.
Elegantic schreef:
29-07-2026 11:22
Je kunt eventueel een maattabel van het merk opzoeken, misschien kun je daar al iets uithalen
Ja het is echt heel dom, ik moet de Franse 42 hebben of de Duitse/NL 40, maar ik had er dus heel even niet bij stilgestaan dat het prijskaartje (dat hier dus niet op de foto stond) 2 maten vermeldt: namelijk de EU maat en de FR maat en dat het labeltje 40 in de jurk in dit geval dus de Franse 40 zal zijn als die jurk uit Frankrijk komt :facepalm:
Lekkere lauwe reactie van de verkoper:
" Als de app dat alleen maar aangeeft, dan werkt het alleen op die manier"

Ik denk dat ze Vinted go heeft uitgezet.
Want bij een andere duitse verkoper was dat wel een optie.
Oh ja, daar heb je wat aan inderdaad. Mijn verkoopster heeft mijn bericht wel gelezen, maar geen reactie gestuurd. Dat schiet dus ook lekker op :P
Bij mij in het dorp kan ik bij iedere verkoper (dus daar ligt het niet aan) alleen maar dhl kiezen.
Een dorp verderop kan ik wel voor Vinted go kiezen, dus dat doe ik dan maar.
Het is net alsof pakketpunten soort quotum hebben ofzo??
Heb er in ons dorp twee ook Vinted go en mondial relay doen en ze zijn beide niet op vakantie, dus daar ligt het ook niet aan.
Kun je op Vinted ineens de berichten in je inbox niet meer verwijderen?
C'est la vie
SusieFlower schreef:
29-07-2026 14:46
Dat schijnt een bug te zijn met de app op android telefoons, lukt het via de pc of laptop nog wel?
Ik heb het zelf eigenlijk niet geprobeerd, ik schoon wel de verkochte advertenties op, maar niet alle berichten.
happyapple schreef:
29-07-2026 13:09
Oh ja, daar heb je wat aan inderdaad. Mijn verkoopster heeft mijn bericht wel gelezen, maar geen reactie gestuurd. Dat schiet dus ook lekker op :P
Dat is ook irritant.
Dan kunnen ze nog beter een lauw antwoord geven.
happyapple schreef:
29-07-2026 14:47
Dat schijnt een bug te zijn met de app op android telefoons, lukt het via de pc of laptop nog wel?
Ik heb het zelf eigenlijk niet geprobeerd, ik schoon wel de verkochte advertenties op, maar niet alle berichten.
Ah dank je wel. Op de pc lukt het wel.
Ik gooi de afgeronde transacties altijd weg, en de biedingen waar ik niet op inga.
C'est la vie
Karrota schreef:
29-07-2026 13:48
Bij mij in het dorp kan ik bij iedere verkoper (dus daar ligt het niet aan) alleen maar dhl kiezen.
Een dorp verderop kan ik wel voor Vinted go kiezen, dus dat doe ik dan maar.
Het is net alsof pakketpunten soort quotum hebben ofzo??
Heb er in ons dorp twee ook Vinted go en mondial relay doen en ze zijn beide niet op vakantie, dus daar ligt het ook niet aan.
Als dat zo zo zijn dan ga ik dat voor onze winkel ook aanvragen 😂
Wij zijn een gewone winkel met DHL servicepunt.
Je wilt niet weten wat er bij ons gebracht wordt.
De meest grote zware pakketten. Die passen niet eens bij ons in de opslagopruimte. En dat wordt dan bij ons gebracht omdat de pakketautomaat vol was, of de bewoners niet thuis.
En vaak staat het er een week en moet het daarna alsnog retour gestuurd worden.
De meeste Vinted en Marktplaats pakketjes nemen niet zo veel ruimte in.
Sorry, dit is off topic 😁
SusieFlower schreef:
29-07-2026 14:46
ik heb het even gecheckt, maar ik kan gewoon verwijderen via de laptop, maar niet meer via de telefoon! (android)
bartjes schreef:
29-07-2026 15:09
Dat is ook irritant.
Dan kunnen ze nog beter een lauw antwoord geven.
Oh top, ik wilde haar even de kans geven om te antwoorden en de jurk op te meten, maar ze heeft 5 min geleden gewoon het verzendlabel aangemaakt... Pfff. Nou ja, ik kijk wel dan. Afhankelijk van of (en zo ja hoe) ze nog antwoordt voor het daadwerkelijke verzenden, ga ik dan maar beslissen of ik wel of niet op ga halen. :P
happyapple schreef:
29-07-2026 15:33
Oh top, ik wilde haar even de kans geven om te antwoorden en de jurk op te meten, maar ze heeft 5 min geleden gewoon het verzendlabel aangemaakt... Pfff. Nou ja, ik kijk wel dan. Afhankelijk van of (en zo ja hoe) ze nog antwoordt voor het daadwerkelijke verzenden, ga ik dan maar beslissen of ik wel of niet op ga halen. :P
Nou ja zeg!
Ik zou het dan inderdaad gewoon niet ophalen.
Als je zo sterk bent dan. Want ik zou het ook tegen mezelf zeggen, maar uiteindelijk toch ophalen 😂
Ja, dit vind ik wel een beetje flauw, ik lees op mijn werk ook wel eens een bericht van een (potentiële) koper die vraagt om iets op te meten. Meestal stuur ik dan iets terug van ik ben op mijn werk en meet het vanavond even voor je op, maar dat zou ik in de drukte van alledag ook wel eens kunnen vergeten. Maar het is wel raar om de vraag te negeren en vervolgens toch gewoon het verzendlabel aan te maken, vind ik.

Ik zal wel zien, volgens mij kan ik het alleen retour laten sturen als ik geen andere pakketjes via die verzender tegelijk op het pakketpunt heb liggen, want anders krijg ik dit pakketje ook gewoon mee, denk ik. :P
happyapple schreef:
29-07-2026 15:50
Ja, dit vind ik wel een beetje flauw, ik lees op mijn werk ook wel eens een bericht van een (potentiële) koper die vraagt om iets op te meten. Meestal stuur ik dan iets terug van ik ben op mijn werk en meet het vanavond even voor je op, maar dat zou ik in de drukte van alledag ook wel eens kunnen vergeten. Maar het is wel raar om de vraag te negeren en vervolgens toch gewoon het verzendlabel aan te maken, vind ik.

Ik zal wel zien, volgens mij kan ik het alleen retour laten sturen als ik geen andere pakketjes via die verzender tegelijk op het pakketpunt heb liggen, want anders krijg ik dit pakketje ook gewoon mee, denk ik. :P

Je kunt alsnog annuleren toch? Ik vind iets laten verzenden en dan niet ophalen echt not done eigenlijk. Al helemaal niet voor de milieubelasting - en ik haat het als dit gemeengoed wordt (net als het niet meer geven van een review).
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
happyapple schreef:
29-07-2026 15:50

Ja, dat herken ik wel.
Ik geef dan ook altijd een snelle reactie terug. En ik zou het dan ook nog kunnen vergeten op te meten.
Maar als ik ga verzenden dan zie ik het alsnog, en geef ik de benodigde informatie.
MarindaH schreef:
29-07-2026 17:25
Je kunt alsnog annuleren toch? Ik vind iets laten verzenden en dan niet ophalen echt not done eigenlijk. Al helemaal niet voor de milieubelasting - en ik haat het als dit gemeengoed wordt (net als het niet meer geven van een review).
Ik weet niet of je nog kunt annuleren.

Ik ben het wel met je eens hoor.
Om iets onnodig te laten versturen, het kost tijd en moeite van de verkoper en ook de milieubelasting nog.
Maar ik vind dit ook niet netjes van de verkoper.
Ik heb het zelf ook laatst gehad dat ik toch nog een vraag had nadat ik het gekocht had.
Ik.kreeg ook geen antwoord meer, maar het werd wel opgestuurd.
Mijn vraag bleek terecht, en ik snapte waarom ze niet reageerde want het klopte niet en ik zou de aankoop geannuleerd hebben. Daar was ze zich vast van bewust.
Nu zit ik er mee 😂
bartjes schreef:
29-07-2026 18:04
Ik weet niet of je nog kunt annuleren.

Ik ben het wel met je eens hoor.
Om iets onnodig te laten versturen, het kost tijd en moeite van de verkoper en ook de milieubelasting nog.
Maar ik vind dit ook niet netjes van de verkoper.
Ik heb het zelf ook laatst gehad dat ik toch nog een vraag had nadat ik het gekocht had.
Ik.kreeg ook geen antwoord meer, maar het werd wel opgestuurd.
Mijn vraag bleek terecht, en ik snapte waarom ze niet reageerde want het klopte niet en ik zou de aankoop geannuleerd hebben. Daar was ze zich vast van bewust.
Nu zit ik er mee 😂

Ik zou gewoon alsnog een bericht sturen. Dat je je vergist hebt (degene om wie het gaat) en het anders mogelijk niet ophaalt. Daar zit de verkoper ook niet op te wachten lijkt me.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Nou ja ik ga het sowieso wel ophalen als ze het tenminste verstuurt. Ik hoop namelijk dat de jurk toch past, want ik had hetzelfde model dus ook in een andere kleur besteld en die heb ik vandaag opgehaald en die heeft dus ineens wel het EU label in de jurk staan ipv het Franse. :facepalm: Als dat bij deze ook zo is, dan is ie juist wel precies goed. Dus ik neem de gok sowieso wel, nu het eenmaal besteld is, want ik wil deze jurk wel echt graag, maar daarna ga ik toch maar eens ophouden met bestellen, want dit gaat me nu toch wel te vaak mis. 🫣
happyapple wijzigde dit bericht op 29-07-2026 19:55
0.72% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven