Geld & Recht alle pijlers

Zorgverzekering 2021

14-11-2020 16:21 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
De premies zijn weer bekend. En ik zit al weer flink te puzzelen. Dochter heeft een beugel nodig... sneller dan verwacht en moet dus een verzekering vinden die geen wachtlijst heeft van 1 jaar.

Kom nu niet verder dan DSW, iemand hier ervaringen mee? Of een goede andere verzekeraar?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een zoon die waarschijnlijk een beugel nodig heeft. Ik kom op Ohra en de Amersfoortse. Wel max. 1-malig 2000 euro en dan 75% vergoeding.
Alle reacties Link kopieren
OHRA is voor ons weer duurder.

Maar machtig wat een hoop geld! Ga zeker e50 meer moeten betalen dan dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik kan me wel iets voorstellen dat die wachttijd bestaat. Anders zou iedereen alleen voor 1 (of 2) jaar dat de behandeling duurt, een aanvullende verzekering nemen. Dat maakt dan de verzekeringen voor iedereen duurder, vanwege hogere kisten en minder inkomsten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgend jaar 168 euro betalen voor basisverzekering, aanvullend 2 sterren en tandartsverzekering. Ik vind het nogal wat, maar nu had ik op Independer gekeken, en daar was de goedkoopste ook 168. Dat is dan in elk geval een geruststelling, maar wat een schep geld.
himalaya schreef:
14-11-2020 16:48
Maar ik kan me wel iets voorstellen dat die wachttijd bestaat. Anders zou iedereen alleen voor 1 (of 2) jaar dat de behandeling duurt, een aanvullende verzekering nemen. Dat maakt dan de verzekeringen voor iedereen duurder, vanwege hogere kisten en minder inkomsten.
Ja, net als bij een tandartsverzekering vaak het geval is. Anders zou iedereen dat één jaar doen en gelijk al het grote werk laten doen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
Bij Unive zat er vorig jaar geen wachttijd op orthodontie, voor de duur van de verzekering (dus niet per jaar) krijg je 1500 vergoeding.
Ik vind het ook echt een hap geld. Ik ben chronisch ziek, dus daarnaast ook nog altijd mijn eigen risico volledig kwijt. Het kan natuurlijk altijd slechter hoor, maar pfoe.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg de mail... 3000 euro en een paar centen ben ik kwijt voor 2021
Alle reacties Link kopieren
Ik ga waarschijnlijk 168 euro betalen maar jaag mijn eigen risico en eigen bijdrage voor medicatie er altijd zo doorheen dus in de praktijk komt het neer op 200 euro per maand. Krijg wel vanaf volgend jaar bepaalde dingen vergoed die ik eerder niet vergoed kreeg door het eindelijk krijgen van een diagnose, dat is een opluchting. Blijft des al niet te min een waanzinnig bedrag...

Heb je al bij Zorg en Zekerheid gekeken, die bieden pakketten op basis van onder andere gezinssituaties aan, misschien dat daar orthodontie ook wel in mee wordt genomen?
Ik heb deze genomen en voor je kind zit daar voor 2500 euro beugelvergoeding in mee.
VGZ heeft ook zulke pakketten bij andere gemeenten.

VGZ Rotterdampakket
Als u regelmatig of veel zorg nodig heeft (Meest gekozen)


20 behandelingen fysiotherapie
€ 400 voor cursussen om gezond te blijven (bijvoorbeeld omgaan met aandoening)
€ 500 voor tandzorg en € 2.500 voor orthodontie (bijvoorbeeld een beugel)
Voetzorg € 300 en € 125 voor steunzolen
Een volledige bril uit het uitgebreide assortiment en lenzen
Let op:

Eigen risico is niet meeverzekerd. U kunt wel gespreid betalen in delen
Rekeningen voor uw eigen risico betaalt u zelf
€ 164,53
Bereken uw premie
Alle reacties Link kopieren
Ja, eigen risico ben ik ook altijd wel kwijt, plus wat er nog van je inkomen wordt ingehouden (3119 euro), dikke 5000 per jaar alles bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen een basisverzekering. Zou niet weten waar ik een aanvullende voor nodig heb. De tandarts betaal ik zo, geen verzekering.
Eigen risico ben ik ook elk jaar kwijt door een chronische ziekte.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Chrissiefur schreef:
14-11-2020 16:54
Bij Unive zat er vorig jaar geen wachttijd op orthodontie, voor de duur van de verzekering (dus niet per jaar) krijg je 1500 vergoeding.
Beugelen kost gemiddeld 2000 euro, dus dan heb je er nog weinig aan
Alle reacties Link kopieren
Ik zal er nog over denken. Het liefste betaal ik alles gewoon uit mijn eigen zak en neem ik een basisverzekering, want je spaart heel veel uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat je minstens 300 per jaar bespaarde met een basis en hoogste eigen risico. Precies weet ik het niet meer; honderden euro's iig. Ik ben in twaalf jaar niet over mijn eigen risico heen geweest. Dus alles kon ik sparen. Is toch weer 3600 in die twaalf jaar. Ik weet niet waar ze liggen. :proud: Zullen wel in het huishouden zijn gaan zitten.

Maar hoewel ik geen bewijs heb denk ik dat ze je beter behandelen met een uitgebreidere verzekering, omdat ze dan zeker zijn van betaling.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren alleen een goedkope basisverzekering.
Aanvullend zou bij mij alleen zijn voor een incidenteel fysio-bezoekje.

Mijn premie wordt 109,25 zag ik.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik zit al jaren bij DSW, ook mijn vriend, ouders en schoonouders. Super tevreden over. Ik heb regelmatig fysio behandelingen bij een niet-aangesloten behandelaar. Als ik een nota indien, krijg ik de volgende dag al het geld gestort!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
14-11-2020 17:46
Ik zal er nog over denken. Het liefste betaal ik alles gewoon uit mijn eigen zak en neem ik een basisverzekering, want je spaart heel veel uit.

Hoeveel je bespaart hangt natuurlijk helemaal af van je omstandigheden.

Ik heb één van de duurste verzekeringen, maar het is de enige die 2x/week mijn fysio vergoedt, en daardoor ben ik uiteindelijk dus alsnog voordeliger uit.

Zolang je goed gezond bent èn voldoende financiële armslag hebt om eventuele klappen op te kunnen vangen, is minimaal verzekeren goed te doen en kan het je veel geld besparen. Maar ben je niet gezond, dan ben je al snel goedkoper uit met een uitgebreider pakket. En heb je weinig financiële armslag, dan kun je ook beter wel verzekeren. Want die 3600 euro besparing in 12 jaar, die ben je zo weer kwijt als je een keer met je fiets op een paaltje klapt en nieuwe voortandjes en een poosje fysio nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
14-11-2020 18:03
Ik dacht dat je minstens 300 per jaar bespaarde met een basis en hoogste eigen risico. Precies weet ik het niet meer; honderden euro's iig. Ik ben in twaalf jaar niet over mijn eigen risico heen geweest. Dus alles kon ik sparen. Is toch weer 3600 in die twaalf jaar. Ik weet niet waar ze liggen. :proud: Zullen wel in het huishouden zijn gaan zitten.

Maar hoewel ik geen bewijs heb denk ik dat ze je beter behandelen met een uitgebreidere verzekering, omdat ze dan zeker zijn van betaling.
Je spreekt je eerdere bericht nogal tegen in dit bericht. Kan je nou beter geen aanvullende verzekering nemen/een hoog eigen risico want je bespaart geld (als je de mazzel hebt geen onvoorziene kosten te maken) of loop je tegen een vaag complot aan wanneer je minder verzekerd bent?

We wonen in Nederland, niet Amerika. Ik heb veel aan te merken op ons zorgstelsel, maar artsen die voor de behandeling naar je verzekering kijken is daar goddank niet een van.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
14-11-2020 17:33
Beugelen kost gemiddeld 2000 euro, dus dan heb je er nog weinig aan
Dat verschil van 500 euro heb je er wel uit als je 50 euro per maand minder betaalt.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
14-11-2020 18:11
Hoeveel je bespaart hangt natuurlijk helemaal af van je omstandigheden.

Ik heb één van de duurste verzekeringen, maar het is de enige die 2x/week mijn fysio vergoedt, en daardoor ben ik uiteindelijk dus alsnog voordeliger uit.

Zolang je goed gezond bent èn voldoende financiële armslag hebt om eventuele klappen op te kunnen vangen, is minimaal verzekeren goed te doen en kan het je veel geld besparen. Maar ben je niet gezond, dan ben je al snel goedkoper uit met een uitgebreider pakket. En heb je weinig financiële armslag, dan kun je ook beter wel verzekeren. Want die 3600 euro besparing in 12 jaar, die ben je zo weer kwijt als je een keer met je fiets op een paaltje klapt en nieuwe voortandjes en een poosje fysio nodig hebt.
Áls ik een keer een onderzoekje heb in een ziekenhuis dan moet ik ook met een duurdere verzekering het eigen risico betalen; dat maakt dus niet uit. Met een hoger eigen risico is dat zoiets als 800 euro en met een laag eigen risico 300 , nou dat kost me ook niet veel veren. Scheelt maar 500 euro en een flink deel verdien ik terug door de geringere premie.

Ik heb in 20 jaar of langer maar zelden het ZH bezocht en dan was het 100-200 euro, evenals de tandarts, ook zoiets.

Misschien is mijn geluk in 2021 over maar dan merk ik het wel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Blablabla97 schreef:
14-11-2020 18:14
Je spreekt je eerdere bericht nogal tegen in dit bericht. Kan je nou beter geen aanvullende verzekering nemen/een hoog eigen risico want je bespaart geld (als je de mazzel hebt geen onvoorziene kosten te maken) of loop je tegen een vaag complot aan wanneer je minder verzekerd bent?

We wonen in Nederland, niet Amerika. Ik heb veel aan te merken op ons zorgstelsel, maar artsen die voor de behandeling naar je verzekering kijken is daar goddank niet een van.
Ik weet niet. Zou je denken? Toen ik me wou aanmelden bij een nieuwe tandarts klonk het nogal afwerend toen hij naar mijn verzekering vroeg en ik die niet bleek te hebben. Maar misschien verbeeldde ik het me maar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor basis met hoog eigen risico denk ik. Maar pak er wel aanvullend pakket bij met minimaal 12* fysio. Dit jaar had ik het niet, maar met de slechte werkhouding door het thuiswerken kan ik wel weer wat behandelingen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit weleens een extra verzekeringetje gehad voor fysiotherapie en een bril, een jaar of twee, drie dacht ik, maar voor die bril moest ik dan naar Specsavers, die alleen maar dure brillen verkocht. Ik kon ook online hoor, maar dan moest ik een verklaring overhandigen dat ik die bril echt nodig had. Ik denk dat de onlineshop daar niet aan doet (onderzoek). Na me twee keer te hebben laten oplichten (kreeg 100 vergoed maar moest 400 bijbetalen aan Specsavers ) verhoogde de verzekering de premie en dat was de druppel waardoor ik terug ben gekeerd naar de basisverzekering.

Fysiotherapie heb ik nog nooit nodig gehad; ik kan me daar niets bij voorstellen. Het is dus vrij moeilijk te voorspellen wat ik nodig zou kunnen hebben en veel betaal je dus voor niks.

Overigens kan het mij niet zo schelen; als ik maar ziek genoeg ben dan betaal ik wel. Maar dan voel ik ook echt de noodzaak denk ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven