Geld & Recht alle pijlers

Zorgverzekering 2021

14-11-2020 16:21 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
De premies zijn weer bekend. En ik zit al weer flink te puzzelen. Dochter heeft een beugel nodig... sneller dan verwacht en moet dus een verzekering vinden die geen wachtlijst heeft van 1 jaar.

Kom nu niet verder dan DSW, iemand hier ervaringen mee? Of een goede andere verzekeraar?
Frietmetmayo schreef:
15-11-2020 15:11
Bedankt voor de tip van zorg en zekerheid! Deze heeft geen wachtlijst en met wat dochter moet aan beugel zeer passend.
Dat is gek, als ik daar kijk zie ik dat ze wel een wachttijd van een jaar hebben en maar tot 1500 euro vergoeden.
Lente19251003 schreef:
27-11-2020 17:10
Dat is gek, als ik daar kijk zie ik dat ze wel een wachttijd van een jaar hebben en maar tot 1500 euro vergoeden.
Heb nog een keer gekeken en nu staat het er inderdaad, ik zal wel niet goed hebben gekeken.
Mijn zoon moet ook een beugel maar dat kan volgens de ortho nog een jaar wachten (hij is pas 11) dus op gaat advies stellen we het uit. Voor mij kwam CZ het voordeligst uit de bus.
Wel dus met een jaar wachttijd. Vergoeding van max 2045 euro. Mijn maandkosten worden rond de 150 euro dacht ik, met een eigen risico van 385,-.
Zijn er ook mensen die Univé nemen 1500 en gewoon zelf nog wat bijsparen tot 2500?

Op de orthodontist site waar we heen gaan staat dat een beugel meestal tussen de 2100 en 2400 maar af en toe zie ik echt veel hogere bedragen voorbij komen . Wat voor beugels zijn dat wel niet?!
Wij gaan voor VGZ. Geen wachttijd, directe acceptatie. En via een collectief waar wij gebruik van kunnen maken geldt dan 2000 euro vergoeding.
Mijn zoon moet twee soorten beugels achter elkaar. Ik hoop allebei in 2021, de eerste gaat er op 6 januari in.
Mocht de 2000 euro in het eerste jaar op gaan kan ik altijd eind 2021 nog weer kijken of er verzekeringen zijn waar ik op dat moment naar over kan stappen zonder wachttijd.
Ik zet de aanvullende tandarts verzekering op mijn naam, het gebit van mijn man is nog beter dan dat van mij, dan heb ik ook een budget voor de tandarts, tot nu toe nog nooit aanvullend verzekerd. Ga ik mooi mijn gebit ook goed laten nakijken, mondhygiëniste enzo.
ZijZei schreef:
27-11-2020 21:37
Zijn er ook mensen die Univé nemen 1500 en gewoon zelf nog wat bijsparen tot 2500?

Op de orthodontist site waar we heen gaan staat dat een beugel meestal tussen de 2100 en 2400 maar af en toe zie ik echt veel hogere bedragen voorbij komen . Wat voor beugels zijn dat wel niet?!
Ik heb dit jaar Unive gehad. Ik had het hetzelfde idee, liever 1500 vergoed en de rest zelf betalen, dan zoon een jaar laten wachten. Het scheelt in ieder geval best een hoop. Door corona liep alles anders en zoon kreeg uiteindelijk pas in juni zijn bovenbeugel en in oktober zijn benedenbeugel. Toen was met de foto's en voorbereidingsafspraken erbij de 1500 euro op. Ik moet nu 3 controles a 42,50 zelf betalen en per 1 januari stap ik over naar VGZ en dan gaat daar een nieuwe 1500 euro weer in. Zoon moet nog wel even (en de ander moet wellicht ook nog) dus het is voor ons de moeite waard om over te stappen. De meeste kinderen zijn ook wel langer dan een jaar zoet met de beugel volgens mij. Succes met uitzoeken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven