Gezondheid alle pijlers

Borstverkleining

20-04-2011 09:58 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week heb ik een afspraak bij de huisarts om een aanvraag te doen voor een borstverkleining.

Ik ben het zo zat. Altijd hoofdpijn, altijd last van mijn nek omdat ik verkrampt loop. Eeuwige last van mijn onderrug door een houding licht voorovergebogen met schouders naar voor om er maar niet als "te koop" mee te lopen.

Ik heb altijd gezegd dat ik na het kinderen krijgen een borstverkleining wilde. De eerste stap, het afvallen, is al gezet. Er is inmiddels 16 kg af. Er moet er nog wel zeker 14 af, liefst nog misschien wel 20, maar de eerste stappen zijn gezet.

Ik hoor vanuit alle kanten dat er wachtlijsten zijn van zeker 6 maanden dus dan heb ik iets om naar toe te werken danwel leven.

En hoe graag ik ook van alle klachten af wil, zo eng vind ik het ook. Bang voor pijn, bang voor complicaties.

Wie heeft er ook een borstverkleining gehad? Hoe is dat bevallen? Ik hoor graag jullie verhalen.

Oh ja, ik wil van een grote F naar een D.. In de hoop dan weer een beetje in verhouding te zijn en ook niet zoveel pijn meer te heben.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:techniek schreef op 18 mei 2011 @ 15:00:

Hoi meiden,

Even voor de goede orde: ik bedoelde puur de borstverkleining de gedaan wordt vanuit esthetisch oogpunt!

Daarnaast maakt het mij echt niet uit om welke reden je geopereerd wilt worden, da's een ieder z'n eigen pakkie an.

Het gaat mij echt om het feit dat ik het zo krom vind dat een borstverkleining altijd wordt vergoed als je boven de D cup uitkomt en aan een bwc zulke absurde eisen worden gesteld dat bijna niemand hier voor in aanmerking komt!

Techniek,

Even voor alle duidelijkheid ik zag het ook niet als kritiek naar ons bvk's toe, en als mijn post lelijk overkwam op jou, dat was dan echt niet de bedoelling.
Techniek, ik bedoel het ook zeker niet verkeerd. Ik bedoelde het juist goed
Ah know`t, tha shunt
@ KahlanAmnell en Ronniemitchel: ik had ook niet het idee dat jullie het vervelend bedoelde hoor! maar ik wilde graag duidelijke maken dat het ook van mijn kant niet vervelend bedoelt was.

Ik kan me ook voorstellen dat het een moeilijke beslissing is of je overgaat tot zo'n operatie, het is niet niks. Ik vraag me af hoe jullie het volgende ervaren: ik was ontzettend blij dat ik eindelijk van de hangbuik af zou raken, toch heb ik echt heel bewust afscheid genomen van m'n buik. Het was zoveel jaren deel van m'n lichaam dat het heel vreemd voelde dat ik ineens een hele platte buik had. Neemt natuurlijk niet weg dat ik er nog steeds héél blij mee ben.

Maar hoe voelt dat voor jullie? Misschien is het anders omdat je niet wakker wordt zonder borsten zoals ik wakker werd 'zonder' buik?
quote:techniek schreef op 18 mei 2011 @ 19:10:

@ KahlanAmnell en Ronniemitchel: ik had ook niet het idee dat jullie het vervelend bedoelde hoor! maar ik wilde graag duidelijke maken dat het ook van mijn kant niet vervelend bedoelt was.

Ik kan me ook voorstellen dat het een moeilijke beslissing is of je overgaat tot zo'n operatie, het is niet niks. Ik vraag me af hoe jullie het volgende ervaren: ik was ontzettend blij dat ik eindelijk van de hangbuik af zou raken, toch heb ik echt heel bewust afscheid genomen van m'n buik. Het was zoveel jaren deel van m'n lichaam dat het heel vreemd voelde dat ik ineens een hele platte buik had. Neemt natuurlijk niet weg dat ik er nog steeds héél blij mee ben.

Maar hoe voelt dat voor jullie? Misschien is het anders omdat je niet wakker wordt zonder borsten zoals ik wakker werd 'zonder' buik?

Het grappige is dat ik daar toevallig met mijn lief vanmiddag daar over had , maar ik heb niet het gevoel dat ik er afscheid van wil nemen , ik ben hier eigenlijk al jaren mee bezig in mijn hoofd , en het is wel zo dat ik op mijn 12e al 80D ( wat inmiddels naar 100f gegroeid is) had wat toen al lastig was , en ik ervaar het nu juist als een last waar ik straks vanaf ben , maar dat komt waarschijnlijk ook omdat het mijn eigen keuse is.

Ik ben in het verleden 2 keer onderaan mijn keel opengesneden geweest omdat er bijschildklieren verwijderd moesten worden , toen heb ik wel afscheid genomen van de keel die toen nog gaaf was.

Er word wel een foto van voor de operatie gemaakt en dan de foto de dag na de operatie en daarna 1 keer in de week om het verloop van genezing voor mezelf vast te leggen
Goede vraag Techniek, ik heb eigenlijk zo'n hekel aan mijn borsten dat ik er geen afscheid van hoef te nemen.

Maar toch is het een deel van me wat wordt veranderd met een operatie.

Iets om over na te denken :-)
Ah know`t, tha shunt
Ik krijg een sport bh cadeau van jongste dochter , ze is zo trots op mij en wil samen met mij zodra de toestemming er is naar Hmoller
Oh wat lief ronniemitchel

Ik heb ook mijn eerste gesprek achter de rug. Omdat ik aangaf dat ik eerst het liefst minstens 7 kilo nog wil afvallen, raadde de arts mij aan om dan pas het proces in werking te zetten. Dat het een stok achter de deur is om terug te komen als ik 70 weeg.

Ergens snap ik het wel, maar toch teleurgesteld. Had het meer in mn hoofd dat die wachtlijst een stok achter de deur zou zijn, maar hij zei dat je niet kunt garanderen binnen x aantal maanden x aantal kilo af te vallen, wat ook zo is natuurlijk.

Er is nu wel een dossier gemaakt van al mijn afmetingen, is goed naar gekeken en naar mijn houding en heb veel info gehad over de operatie zelf en herstel etc. Dus helemaal nutteloos was het niet.

Ik ben zeker gemotiveerd om nu 70 te wegen (nu 77) en dan aan te melden. Wel gewoon op mn gemakje, maar hopelijk denk ik nu 2 keer na voordat ik een zak chips open trek )

Ronniemitchel, hou je ons een beetje op de hoogte van alles?

De chirurgassistent zei trouwens dat het reuze meevalt met de pijn. Omdat je zenuwen in je borst doorgesneden worden. Dat het meer branderig aan kan voelen onder de borst, omdat die zenuwen nog intact zijn. En drains worden ook niet altijd geplaatst, soms is het niet eens nodig. Hechtingen hoeven er ook niet uitgehaald te worden, lost gewoon op en je ligt in je eentje in een kamer. Was wel positief verrast hierdoor in ieder geval
Oh trouwens, ik kan nu al wel op de wachtlijst komen, maar wat hij zei wat wel belangrijk is over afvallen:

Als ik het nu bijvoorbeeld zou doen, zouden de borsten niet in verhouding zijn met mijn lichaam. Tevens zei hij dat vrouwen vaak zo'n positieve boost krijgen van hun borsten na de operatie, dat ze gemotiveerd zijn die buik aan te pakken en het afvallen dan ineens beter gaat. Maar hierdoor kunnen je borsten wel veel slapper worden.

Al met al dus beter om eerst af te vallen, dan op de wachtlijst. Maar toch baal ik stiekem!
quote:elastiekje schreef op 19 mei 2011 @ 21:24:

Oh trouwens, ik kan nu al wel op de wachtlijst komen, maar wat hij zei wat wel belangrijk is over afvallen:

Als ik het nu bijvoorbeeld zou doen, zouden de borsten niet in verhouding zijn met mijn lichaam. Tevens zei hij dat vrouwen vaak zo'n positieve boost krijgen van hun borsten na de operatie, dat ze gemotiveerd zijn die buik aan te pakken en het afvallen dan ineens beter gaat. Maar hierdoor kunnen je borsten wel veel slapper worden.

Al met al dus beter om eerst af te vallen, dan op de wachtlijst. Maar toch baal ik stiekem!

Even snel want ik ga zo naar bed, vanmorgen werd ik gebeld door het Atrium , morgen ochtend om 10.10 mag ik onder de tietenpletter
quote:elastiekje schreef op 19 mei 2011 @ 21:22:

Oh wat lief ronniemitchel

Ik heb ook mijn eerste gesprek achter de rug. Omdat ik aangaf dat ik eerst het liefst minstens 7 kilo nog wil afvallen, raadde de arts mij aan om dan pas het proces in werking te zetten. Dat het een stok achter de deur is om terug te komen als ik 70 weeg.

Ergens snap ik het wel, maar toch teleurgesteld. Had het meer in mn hoofd dat die wachtlijst een stok achter de deur zou zijn, maar hij zei dat je niet kunt garanderen binnen x aantal maanden x aantal kilo af te vallen, wat ook zo is natuurlijk.

Er is nu wel een dossier gemaakt van al mijn afmetingen, is goed naar gekeken en naar mijn houding en heb veel info gehad over de operatie zelf en herstel etc. Dus helemaal nutteloos was het niet.

Ik ben zeker gemotiveerd om nu 70 te wegen (nu 77) en dan aan te melden. Wel gewoon op mn gemakje, maar hopelijk denk ik nu 2 keer na voordat ik een zak chips open trek )

Ronniemitchel, hou je ons een beetje op de hoogte van alles?

De chirurgassistent zei trouwens dat het reuze meevalt met de pijn. Omdat je zenuwen in je borst doorgesneden worden. Dat het meer branderig aan kan voelen onder de borst, omdat die zenuwen nog intact zijn. En drains worden ook niet altijd geplaatst, soms is het niet eens nodig. Hechtingen hoeven er ook niet uitgehaald te worden, lost gewoon op en je ligt in je eentje in een kamer. Was wel positief verrast hierdoor in ieder geval

Ik kijk er heel erg van op dat de assistente zegt drains plaatsen hoeft ook niet altijd.........................

In het rodekruisziekenhuis in Beverwijk krijgt iedereen ze,als ik geen drains had gehad ,had ik het helemaal niet meer na kunnen vertellen.

Is gewoon zo belangrijk voor het wondvocht goed weg te laten lopen......
Ja maar ze kijken gewoon naar de situatie geloof ik hoor! Sommige mensen hebben ontzettend veel bloed en wondvocht en bij sommigen gaat dat heel netjes, dan is het niet echt nodig bijvoorbeeld (denk ik). Dan kunnen ze het tijdens en na de operatie misschien wel goed schoonhouden, ik weet het niet

@ Ronniemitchel

De tietenpletter? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
quote:elastiekje schreef op 19 mei 2011 @ 21:22:

Ik wil je niet bang maken ofzo meid.. Maar zo werkt het niet helemaal..

In je borst zul je niet veel voelen.. Maar een mes snijdt aan 2 kanten.. Aan de andere kant voel je het dus allemaal wel.. Vooral onder de oksels. De pijn is te doen hoor. Maar om nou te zeggen dat het meer branderig aan voelt? Néé!

Drains worden niet altijd geplaatst maar vaak wel. Er is vaak te veel wondvocht..

Ik had ook oplosbare hechtingen. Helaas worden drains vastgehecht met onoplosbare hechtingen. Ze moeten er immers na 3 dagen uit. Normaal gesproken worden die losgeknipt en dan komen ze erg makkelijk los. Het secreet wat mijn hechtingen los moest halen deed dat met een krom mesje. Met andere woorden: Toink.. Toink.. Toink.. Toink (mesje sneed niet in 1x.. Dus ze trok er een aantal keren aan)... Dat was het pijnlijkste van de hele operatie. De 2e deed mevrouw na een woedeuitbarsting van mijn moeder, wél met een schaartje..

Dames.. Laat je níet afschrikken door de pijn! Dat valt écht wel mee. Ik vind alleen het verhaal van die chirurg niet 100% eerlijk.. Het kan beter meevallen dan tegenvallen achteraf...
quote:KahlanAmnell schreef op 18 mei 2011 @ 22:29:

Goede vraag Techniek, ik heb eigenlijk zo'n hekel aan mijn borsten dat ik er geen afscheid van hoef te nemen.

Maar toch is het een deel van me wat wordt veranderd met een operatie.

Iets om over na te denken :-)

Ik heb als afscheid een paar foto's genomen.. Ook voor het voor en na beeld.. Daarnaast heb ik de arts gevraagd een foto te maken voordat het verband er om zou gaan.. Dat wilde de arts eerst niet, maar ik heb gezegd dat het voor mijn eigen verwerking was.. Toen was't goed , dus camera mocht mee de OK in..

Ik heb de dag van tevoren álle leuke dingen gedaan die ik er mee kon..

Klap eens in je tieten, klap klap klap... Rondjes er mee draaien.. Iemand er een mep mee verkopen.. In bad water tegen het plafon laten spatten met de "klap eens in je tieten techniek".. Ik heb ze voor de laatste x op tafel gelegd.. Was hilarisch ...

Wat ik trouwens heel gek vind, is dat ik met mijn ogen dicht niet meer kan aangeven wanneer mijn tepel begint.. Alsin.. Als ik van mn sleutelbeen naar mn tepel ga.. Dan zit ik bij mn tepel voordat ik er erg in heb... En das logisch :P , want normaal gesproken heb je nog een cm of 4 te gaan :P ..

Bij mij is geopereerd met de sleutelgat techniek.. Mijn tepel is nooit los geweest van de borst maar bleef staan op de steel van melkkanalen, arterien, venen en zenuwen.. Ik had direct na de operatie nog gevoel in mijn tepels, en nu ook nog..

Na 5 jaar komt het gevoel in de rest van mijn borst een beetje terug.. Maar het wordt niet zo als vroeger.. Gelukkig zijn aan de bovenkant alle zenuwen in tact..Dus daar heb je tijdens seks ofzo niet zo veel last van..

Ik hóóp dat ik nog borstvoeding kan geven in de toekomst..
Bij mij is het dus met de anker methode gedaan en het gevoel in m,n tepels had ik meteen terug en het gevoel in m,n hele borst is precies hetzelfde als voor de operatie.

Dat branderige gevoel daar herken ik niets van.

Maar de napijn van een bvk vond ik 100% meevallen (nou heb al wat operatie's achter de rug ) en daarbij was dit een appeltje eitje .

Wbtft de Drains 9 van de 10 keer worden die wel geplaatst ,en dat is alleen maar beter .

Wat @sweetsummer zegt dat kan ik beamen dat is echt even gemeen die drains eruit halen,bij mijn moeder was het een ramp .
quote:elastiekje schreef op 20 mei 2011 @ 10:24:

Ja maar ze kijken gewoon naar de situatie geloof ik hoor! Sommige mensen hebben ontzettend veel bloed en wondvocht en bij sommigen gaat dat heel netjes, dan is het niet echt nodig bijvoorbeeld (denk ik). Dan kunnen ze het tijdens en na de operatie misschien wel goed schoonhouden, ik weet het niet

@ Ronniemitchel

De tietenpletter? Wat moet ik me daarbij voorstellen? De tietenpletter of te wel mamografie
Bovenstaande verhalen maken me gelukkig niet bang, tuurlijk blijf ik het eng vinden echter heb ik me er wel op ingesteld dat het gewoon 6weken pijn zal doen, en omdat ik het tijdsbestek weet , en dus kan aftellen is het te overzien doet het minder pijn dan ik het verwacht dan is het alleen maar een meevaller , ik heb vroeger door operatie's ook drains gehad en toen was het ook heel vervelend toen ze verwijderd werden , ik heb van die plekken waar de drains gezeten hebben wel littekens over gehouden.

Zoals gisteren gezegd moest ik vanmorgen naar de Mamografie (tietenpletter ) en werd er nogmaals mijn borsten goed bevoeld na de mamografie ,en de uitslag was goed !!
Ik heb even een vraag aan de dame's die het ondergaan hebben , hoe hebben jullie de operatie wond verzorgd?
Eerste weken (als hechtingen er o.a. nog in zitten)dan heb je een verbandje onder BH.

Als die eruit zijn kan je de littekens insmeren met een zalf om huid soepel te houden.
Ik heb het 15 jaar geleden laten doen, en echt de beste keus ooit. Even een tip, doe na de operatie gelijk siliconen-pleisters op de hechtingen, bij mij zie je daardoor nog amper dat ze er zitten, was voor mij de beste tip ever.
Vette gaasjes .
Hmmm Ik kreeg vandaag een brief van de CZ met een paar formulieren die ik in moet vullen zoals borstomtrek, omtrek onder mijn borsten, cupmaat en ze willen foto's

Is dit normaal of wordt dit een Nee, je krijgt geen vergoeding?

Edit: Sweetsummer ik moest zo lachen om je klap eens in je tieten verhaal hahaha Geweldig!

Ik heb net gegoogled op mijn omtrek maten en het blijkt nu dat ik een 85F heb ipv een E haha geweldig om daar nu achter te komen hahaha

Foto's zijn ook gemaakt.. Nu het hele zooitje maar opsturen, of is het slimmer om maandag mijn pc te bellen voor advies?
Ah know`t, tha shunt
Mijn PC heeft hier totaal niks over gezegd en ik heb ook CZ, ik krijg hier gewoon maagpijn van
quote:ronniemitchel schreef op 21 mei 2011 @ 15:06:

Mijn PC heeft hier totaal niks over gezegd en ik heb ook CZ, ik krijg hier gewoon maagpijn van Dat heb ik dus ook...
Ah know`t, tha shunt
Dat is normaal hoor. Normaal stuurt de plastisch chirurg dit soort info. Maar als hij dit niet in de aanvraag heeft gedaan moet je het zelf doen. Bij mij heeft CZ het goedgekeurd.
Pfff wat een rompslomp.

Was ik even blij dat ik zilveren kruis achmea heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven