Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Teddeke, ik denk dat jij in Antwerpen op dezelfde plaatsen bent geweest als ik, want wij hebben vanwege de korte tijd alleen wat highlights afgewerkt, maar ik denk dat je mening over een stad altijd heel erg wordt beïnvloed door externe factoren: het weer, de sfeer, je eigen stemming, noem maar op. Wij hadden natuurlijk het mooiste weer van de wereld, echtgenoot had net op zakelijk gebied (en daarvoor gingen we naar België) heel lekker gescoord ( ) en het idiote was: we waren helemaal niet van plan geweest om naar Antwerpen te gaan.

We zaten in een buitengewoon romantisch pittoresk dorpje, een beetje zoals Brugge, maar dat hele rotdorp bleek van voor tot achter heel onromantisch opengebroken te zijn, zodat we nergens konden komen. Vandaar dat we verder gingen kijken.

Ik heb toen in alle haast (na een hoop ook al zeer onromantish gekibbel over de bestemming) een hotel geboekt bij de Keizerlei en alles bleek te kloppen.

Wie weet: als het weer minder was geweest, als de kibbelbui was blijven hangen, als...als... had ik Antwerpen ook niks gevonden. Nu klopte alles gewoon, en hebben we genoten!

Ik had het ooit met Brussel:iedereen juicht en jubelt erover, maar ik vond het drie keer niks. Tja, ook zoiets. Ik ga het nog wel eens een keer proberen, wie weet hoe ik het dan vind.
Tja Sri, ik heb dat eigenlijk met Brussel ook inderdaad. Ben er een paar keer geweest (misschien wel in hele verkeerde wijken van Brussel) maar vond het een vieze stad en voelde me er niet op mijn gemak. Daar hoef ik eigenlijk niet meer heen.

@Ris, hoe gaat het met je vader en je moeder? (en met jezelf natuurlijk!)

En Setter, Lief, Schuddebuikje Pixel, Mehroe en nieuwe dames (waarvan ik de naam nog steeds vergeten ben), hoe gaat het met jullie?

Of wordt ik gestraft voor mijn afwezigheid en moet ik nu het hele topic alleen volschrijven???
Ik was ons kwijt, we stonden op de 3e pagina.

(ik moet echt voor straf het hele topic alleen volschrijven )
Nee hoor, hier ben ik Ted! Bedankt voor het duimen, ik ga aan de opdrachtgever worden voorgesteld. Hopelijk weet ik volgende week meer.

Vandaag weer duidelijk dat ik volgende week ongesteld moet worden. Hele zak drop met als resultaat een mooie 22. Ik lach er maar om. Tegenwoordig weet ik dat dit onderdeel is van mijn dropobsessie, duurt maar even. Totdat de zak leeg is
Hoi dames,

Hier de nieuwe dame...

Jullie zijn zo hecht, voel me een beetje een binnendringer.

Volgende week mag ik weer naar de internist. Ik vrees voor mijn hba1c. Maar eerst lekker weekend! Heerlijk drie dagen vrij
O en die zak drop...Zo herkenbaar. Ach moet kunnen,toch?

Even een beetje aan de pompgebruikers: waar laten jullie die' Ik heb m of i.n mijn broekzak of aan mijn riem.

Soms vind ik het zo lastig!
Beetje is beetje. Heerlijk zo'n zelfdenkend toetsenbord
Vraagje dus.

Zucht...
Je hoeft je geen indringer te voelen hoor Clootje, ben je mal! Iedereen mag hier schrijven, het is een openbaar forum tenslotte. Gewoon doen, vinden we juist leuk!

Waar ik mijn pomp laat? Tja, als het warm is om mijn middel, en nu het weer koeler wordt (halleluja, eindelijk!) draag ik mijn beenband weer en zit mijn pomp daarin (onder mijn knie).

Eerder deed ik hem tussen mijn borsten, achter de beugels van mijn beha, in een babysokje. Maar 's zomers zweette ik zo allemachtig veel dat het schermpje van mijn pomp aan de binnenkant besloeg. Op den duur ging mijn pomp hele vreselijke gilgeluiden maken als de stamper terugdraaide. Zo'n oorverdovend gillend piepgeluid dat de honden naar buiten vluchtten

Toen ik ook nog van een vriendin hoorde dat insuline eigenlijk niet boven de -wat was het ook alweer?- 25 (?) graden mocht komen heb ik besloten om hem dan maar om mijn middel te dragen. Of om mijn been. Niet dat dat altijd helpt hoor, want toen het eerder dit jaar een keer heel warm was (28 graden ofzo, jakkes) was mijn pomp aan de achterkant drijfnat..... misschien moet ik hem op warme dagen in een frame boven op mijn hoofd gaan dragen ofzo

Of zou dat heel erg aandachttrekkerig zijn?

Oh trouwens, Clootje, je kan tegenwoordig je bericht editen. Moet je even op het middelste icoontje klikken. Erg handig!
quote:Teddeke1 schreef op 06 oktober 2011 @ 20:48:

Ik was ons kwijt, we stonden op de 3e pagina.

(ik moet echt voor straf het hele topic alleen volschrijven )

Yep, dat is je straf Streng zijn we hè?

Fijn dat je er weer bent
quote:Teddeke1 schreef op 04 oktober 2011 @ 18:10:

.... anders krijg ik alsnog van de infernist op mijn donder, dat zal ik trouwens toch wel krijgen omdat ik zo lang gespijbeld heb.

De mijne -een ontzettend lekker ding trouwens, had ik dat al verteld??- deed dat dus wel hè: 'zooooooooo mevrouw Setter, u bent in 2008 nog een keer geweest, toen in 2010 nog een keer.... in februari dit jaar zou u komen maar toen bleef u weg, in juni zou u ook komen maar verzette u de afspraak, in september nog een keer en nu bent u er dan eindelijk. Daar wil ik graag verandering in brengen. Vertel eens: waarom kwam u niet???'

Ehmmmm.... omdat ik er het nut niet van inzag?

'En waarom zag u er het nut niet van in dan?'

Nou ehmmm.... omdat ik het niet zo leuk vond om na 2,5 uur wachten binnen 90 seconden er weer uitgebonjourd te worden???

'Oh. Nou, dat gaat bij mij niet gebeuren'.

Tjakka. Daar zit je dan met je grote waffel, Settertje. Jahaa.

Had ik al verteld dat deze infernist ont-zet-tend lekker is? Als ik niet getrouwd was..... nouuuu..... dan wilde ik met deze meneer best een schebuitje eten hoor

Mijn man weet hiervan hoor, hij gaat de volgende keer mee. Ik begrijp dat volkomen natuurlijk, dat begrijpen jullie natuurlijk wel.
Setter; lekker wijf dat je d'r bent!

Ik heb altijd alleen maar vrouwelijke internisten gehad en mijn zus is van de vrouwenliefde; ik niet!

De internist bij wie ik dat onderzoek ga doen (waarvoor ik in elk geval al 2 criteria had; overgewicht en type 1), was lichtelijk contactgestoord en helemaal niet knap. Sjonge, j onge... ik tref dan van die gruwelijk slanke, blonde, knappe internisten (vrouwelijke!) Oh en tante Sidonia was mijn eerste (ik heb er al heel wat versleten; lag niet aan mij. Ze gingen gewoon allemaal weg of op andere dagen werken...)

Ted; lukt het al met het hele topic vollullen?

Clootje gooi gerust wat neer hier hoor, je ziet wij vervuilen ook met onzinnige niet diabetes-gerelateerde praat dit topic.

Ik draag mijn pomp in een beha-hangzakje. Ondingen zijn het, maar ja.. die beenband van Setter heb ik ook geprobeerd, maar ik vind het niks (Sorry setter; wil je je band terug?). Ik vind het onder een broek heel onhandig (je ziet 'm!) en onder mijn knie dragen zorgt dat ik botsingen krijg bij het bukken. Ik heb ook ooit van die mobiele telefoonzakjes gekocht en hem daarin gestopt en dan aan mijn riemlusje van mijn broek. Maar dat bungelde te veel. Ik ben verder niet kieskeurig ofzo... Ik heb hem dus aan mijn beha hangen en dat is voor mij de beste oplossing; ook niet ideaal, want ik heb het ook altijd zo heet. En dan plakt dat plastic ophangdingetje zo aan mijn vel Daar heb ik het volgende op gevonden; ik hang 'm andersom... dan hangt mijn pomp wel dichter op mijn huid, maar plakt het niet meer.

Hier gaat het wel. Mijn vader is vandaag terug geweest naar de chirurg omdat hij een dikke bult kreeg vlak bij het litteken; daar zit dus een ontsteking; ab kuurtje van 10 dagen en dan moet het beter gaan. Mijn moeder moet morgen. Even zien wat dat gaat worden..

En ik begin nu wel op te zien tegen het onderzoek wat ik ga laten doen om iets te betekenen voor mijn mede-diabeten. Maar ik hou voor ogen, dat er voor mij wellicht ook wat te halen is... (behalve de lekkere vergoeding van 200 euro + vier keer reiskosten en parkeergeld)

Mijn maandelijkse pms die vorige maand 3 weken duurde, is weggebleven. Suikers zijn nog steeds acceptabel (wel wat hoger; rond de 8-9, maar dat is al veel beter dan 19 toch?) MOet wel komende week ongesteld worden; ik heb er zin in....

Ga nu maar eens pitten, morgen nog een drukke dag. Eerst natuurlijk mijn dochter naar school brengen, dan met de kleine man schoentjes kopen, naar de hema om koffie te drinken (erg.. hij vroeg vandaag zelf of we naar de hema gingen... mss moeten we ook eens ergens anders naartoe?) en ik moet nog drank inslaan voor ons repetitie weekend van overmorgen en zondag; wat raden jullie aan? het moet goed weg te drinken zijn en je moet er strontzat van worden... haha! Oh, dit is wel heel erg he...

XXXXX
@Lief, nou dat klinkt al goed dat je wordt voorgesteld aan de opdrachtgever. Ik blijf aan je denken en hoop dat dit positief voor je uitpakt.

@Setter, zeg als jij nu zo'n ontzettende lekkere infernist hebt, dan wil ik die ook wel. Geen probleem al moet ik daar 4x per jaar 6 uur voor in de auto zitten......

@Clootje, een indringer ben je helemaal niet hoor. Elke mede-diabeet is hartstikke welkom hier!

@Ris, ik heb ongeveer net zo veel geluk met mijn infernist als jij (qua looks dan), ik had er eerst een die volgens mij tegelijkertijd ook nog een Chinees Restaurant runde (Hba1c is plima!). Ik moet zeggen dat degene die ik nu heb echt weel heel aardig is, dat is voor mij niet de reden dat ik er zo lang niet ben geweest. En mijn dvk is trouwens ook echt heel erg aardig, waarom ga ik er dan toch niet gewoon braaf heen??

Gisteravond voor het eerst gesport, was erg fijn, maar nu een stuk minder (kan je nagaan hoe het morgen is, 2e dag na het sporten is qua spierpijn altijd het ergst). Maar zondag ga ik weer (heb vandaag en morgen geen tijd).
Gelukkig dat ik welkom ben. Ik heb soms gewoon even de behoefte om er al dan niet over te babbelen.

Sja, ik weet niet zo goed waar ik die pomp moet laten. Meestal heb ik er geen last van, maar zo af en toe bungelt 'ie zo aan het infuusje als hij weer eens uit mijn zak valt of uit de klem glipt (is een beetje kapot namelijk).

Ik kan hem niet zo makkelijk aan mijn BH doen, ben nou ook weer niet zo heel goed bedeeld daarzo. Maar ik ben verder best blij met mijn pompje. Beter dan die spuiten in ieder geval.

Soms in een recalcitrante bui denk ik: Ik ga nu lekker zonder pomp slapen. Slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Ik verplaats mijn afspraken met de dvk en internist ook altijd. Heb er serieus nooit zin in. Maar nu moet ik wel aankomende dinsdag, omdat het toch alweer een hele tijd geleden is. Heb alleen pas afgelopen maandag bloed laten prikken, dus niet alle uitslagen zullen binnen zijn. Oh well. Volgende keer beter.

Ik heb wel een hele lieve vrouw als internist. maar liever zou ik ook een lekker ding willen, zeg. Misschien dat ik mij dan trouwer aan de zh afspraken zou houden.

Fijn weekend alvast allemaal. Ik ga me even richten op het huishouden nu de kleine meid slaapt. Morgen krijgen we de hele dag visite en ik moet echt even het huis aan kant maken.
quote:clootje schreef op 07 oktober 2011 @ 14:27:

Soms in een recalcitrante bui denk ik: Ik ga nu lekker zonder pomp slapen. Slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Jawoor, hier ook! Niet dat ik überhaupt een pomp overweeg (brrrr, zo'n toegevoegd ding aan je lijf....), maar lekker niet spuiten. Lekker hoog zitten. Hou ik ook maar een halfuurtje vol, dan komt het verantwoordelijkheidsgevoel (ja, dat heb ik! een beetje!) boven en pak ik toch die pen maar weer.

Met hypo's is het overigens hetzelfde. Meten, concluderen dat ik een hypo heb, zeggen dat ik een hypo heb, en dan lekker niks eten of drinken. Liefman kan er gék van worden....

Zo, ik moet ongesteld worden, ik kwam net thuis, Liefman is er nog niet, en ik móest wat eten. Heb een mini-rookworst opgewarmd, die ga ik nu lekker in mijn eentje consumeren.

*gaat proberen om met bakpapier zo'n HEMA-rookworst-zakje-voor-op-straat te vouwen*
Wat een ukkie-worstje. Heb hem al op
Tjonge wat een hormonia alom op het topic zeg. Ik ben het op 13 mei voor het laatst geweest en ik verwacht niet dat het gauw gaat doorbreken. Laten we hopen dat het nooit meer doorbreekt... maar dat zal wel wishful thinking zijn.

Afijn, niet getreurd, want zo te lezen heb ik de koelkast gewonnen op het gebied van 'lekkere infernist'

@Ris, ik denk dat ik iets gemist heb, maarreehhh wat is dat voor onderzoek waar jij aan gaat deelnemen? Oh, en ik heb je gemaild. Trouwens: wat fijn dat je deze maand geen last hebt van PMS

@Teddeke: gezellig als je ook bij mijn 'lekkertje' komt! Dan mag je ook wel hier overnachten hoor. Neem je hond maar mee, die mag hier ook logeren. Deal?

Ik heb ook zo'n 'maatje 34' dvk. Ze is een schat hoor, maar ze kan 6 keer in mij ronddraaien. Waarom zijn dat soort professionals altijd zo broodmager???

Die internist van jou met zijn 'Hba1C is plima' Sambal bij??? Jaaa, hele emmel!

@Clootje: kun je geen nieuwe klem bestellen joh? Of zo'n tasje voor aan je riem?

'Lekker zonder pomp slapen' Doe maar niet hoor, straks slaap je voor eeuwig
quote:lief_29 schreef op 06 oktober 2011 @ 21:41:

Nee hoor, hier ben ik Ted! Bedankt voor het duimen, ik ga aan de opdrachtgever worden voorgesteld. Hopelijk weet ik volgende week meer.Hee wat goed Lief! Gefeliciteerd! Spannend hoor..... je laat hier nog wel weten hoe het volgende week gaat he? Succes!
Zeg! Ted! Je voert je taak niet erg goed uit he! Kletsen jij!
Ja sorry, hier ben ik weer, heb gisteren helaas verstek moeten laten gaan hier, kon me niet bewegen van de spierpijn. Tjezus, wat deed dat zeer!!

Maar heb mezelf vanmorgen vermand en heb al weer een uur gesport. Ben ik goed bezig of ben ik goed bezig!?

@Lief, en is je Hema-rookworst-zakje geslaagd? Misschien ligt er wel een hele nieuwe carriere voor je in het verschiet, als hema-rookworst-zakjes-vouwer?!

@Setter, ja dat zou wel gezellig zijn, zouden we lekker met de honden kunnen gaan wandelen, hoewel de mijne meteen in de stress ziet en de aanval inzet als ze andere honden ziet (van de schrik gaat ze dan heel hard blaffen!).

Zo, tot zover mijn bijdrage voor vandaag. De plicht roept weer: ik moet nog wat werken en mijn 's zondagse wasserette is ook in volle gang.

Fijne zondag nog!
Teddeke, je hoeft niet alles helemaal alleen te doen hoor! Ik zal ook weer eens iets deponeren.

Hier wil het nog niet erg met de dip, ondanks het heerlijke Antwerpen-weekend. Het zal de omslag van het weer wel zijn, en het feit dat ik weer met een jicht-voet loop zit. Kleaute!

Ik kom forum/gezien dan ook niet verder dan af en toe wat gruizelig commentaar leveren op andere topics.

Ik moet mezelf echt op zien te pompen, want ik heb woensdag een ECHT belangrijke afspraak met een potentiële klant over een klus van maanden, maar ik denk de hele tijd: je kan op het dak gaan zitten met je klus. Moet ik 's morgens weer vroeg de deur uit in weer en wind, in plaats van lekker in m'n fleece-kloffie achter m'n pc-tje te kruipen en relaxed in m'n eigen tempo m'n 'ding te doen'. Maar ja, zo'n omzet...

Gatver, ik heb een bloedhekel aan mezelf op het ogenblik .

Ris, hoe gaat het met je ouders?

Lief, nog wat gehoord van je gesprek?

Clootje, lekker blijven schrijven hier, natuurlijk ben je van harte welkom!

Pixel en Buikje, hoe gaat het?

Lieve Setterzus, ik ben al drie mails begonnen, maar het wordt even helemaal niks op het ogenblik. Komt vanzelf weer goed. Hoe gaat met bij jou?

Tot gauw weer allemaal. Duimen jullie voor mijn afspraak?
Oh wijffie sri toch...

Woensdag wordt superduimdag: Jij je gesprek en ik word dan besproken door werving- en selectiebureau en hopelijk aanstaande werkgever! En woensdag heb ik ook nog een functioneringsgesprek maar ach, daar maak ik me niet eens zo druk om.

Hoop dat het met de rest goed gaat! Niet dat ik jou dat niet wens sri, je snapt wat ik bedoel he. Nog een voor jou, hou vol!
Ff snel, Lief ik ga heel hard duimen woensdag en Sri, ook voor jou natuurlijk.

Ris, hoe is het met je ouders?

En de rest, ik denk ook aan jullie hoor! Buikje? Laat even wat horen lieverds.

Hier best ok, maar druk druk druk. Heb mijn eerste, gemeten hypo genoteerd. Op zich niet zo spannend, heb me wel eerder zo gevoeld maar had dan niet gemeten. Wat wel een beetje dom was, was dat ik daarna meteen ging slapen zonder eerst even iets te eten...

Moet toch eens goed uitzoeken hoe dat nou precies zit, met dat metformine en dan geen hypo's kunnen krijgen (wat de medici altijd beweren).
Ach ja, de medici die altijd van alles beweren...... dat kennen we zo onderhand wel toch? Alsof ieders lichaam hetzelfde is en hetzelfde reageert. Tuurlijk. Hmhm.

Nou, ik heb mijn portie hypo's ook wel gehad in mijn 5,5 jaar Metformine hoor: zo'n beetje elke dag als ik thuiskwam uit mijn werk. Dan zette mijn man maar weer een glas ranja voor me neer met de mededeling 'dit nu even opdrinken nu' -wat ik braaf, maar onder protest, deed- om me vervolgens een heel stuk beter te voelen. En me te schamen voor de dingen die ik blijkbaar gezegd had tegen hem maar waar ik niks meer van wist.

Maar met het wonderhallelujamiddel Metformine krijg je geen hypo's hoor, dat ligt toch echt heus aan jezelf. Had je maar wat meer moeten eten, jij stoute stoute diabeet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven