Gezondheid alle pijlers

Evenwicht-testen

17-02-2011 20:25 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet woensdag naar de neuroloog vanwege tintelingen in mijn benen/armen en voeten en toen vertelde de dokter dat ik waarschijnlijk wat evenwichtsoefeningen moet doen zoals op 1 been staan met je ogen dicht.

Nu zou je dat 30 seconden vol moeten kunnen houden maar ik val na 7 sec zowat al om. Is mijn evenwicht zo beroerd of houden jullie dit ook geen 30 seconden vol?
Ik kan wel 30 seconden op 1 been staan.
Maar wel met je ogen dicht he? Met je ogen open kan ik het wel.
quote:Hebbes schreef op 17 februari 2011 @ 20:34:

Maar wel met je ogen dicht he? Met je ogen open kan ik het wel.Wacht ff....
Kost een stuk meer moeite, ik hou het een krappe 30 sec. vol.
Dat is een hele confronterende test, haha, ik hou het ook niet lang vol.... ook maar een sec 10-20
Goed zeg!!

Dat lukt me echt niet. Na korte tijd kan ik mijn been al niet meer stilhouden
Stond net ook met mn ogen dicht in de huiskamer op een been. 30 sec. lukt me aardig. Kost wel moeite maar gaat best.
haha, mn vriend heeft n goede tip: (ook hij staat inmiddels op een been met zn ogen dicht) Visualiseer een punt waar je naar kan 'kijken'.
Jippie mijn record verbroken. Zomaar 18 seconden!!
Vind het een onwijs leuke opdracht voor in een speurtocht voor kinderen. Hij gaat gelijk op de lijst hier voor de verjaardag van mn nichtje
@ kersensnoepje:

Goede tip van je vriend. Grappig dat hij ook meedoet!!

Hihi wat een eer van de speurtocht haha
Ik kan er niks van!

Hebbes, hoe werkt dat dan, van evenwichtsoefeningen tot tintelingen?

Ben benieuwd of het normaal is om het niet 30 seconden te kunnen volhouden.
Ik wil het graag testen! Maar eehm... hoe tellen jullie de seconden zonder stopwatch?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Naar een secondenwijzer kijken gaat wat lastig met je ogen dicht...
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
@ Wool:

Dokter wilt uitsluiten dat tintelingen door MS komen en MS gaat vaak weer samen met evenwichtsverlies ( so i heard).

@ Gamayun: ik tel in mijn hoofd.
Het is gelukt met meten! Op rechts: een schamele 21 seconden. Op links: 59 seconden. Balen, net een seconde onder de minuut .
Wauw 1 minuut zeg. Ik kan het alleen op mijn rechterbeen. Mijn linkerbovenbeen is jaren geleden gebroken en die kracht is nooit meer teruggekomen.
Poging 2:

rechts; 37 seconden.

links; 75 seconden.

Links vind ik makkelijker....
Ik heb ooit mijn rechterenkel gebroken, die vind ik véél moeilijker!

Ik vind het een leuke opdracht.
Jeeee wat irritant moeilijk. Echt frustrerend. Zodra ik mijn ogen dicht doe sta ik te wiebelen en te stuntelen en val ik om. Eerste pogingen waren maar een paar seconden maar na wat oefenen lukt t op beide benen 30 sec.Wat voor afwijking heb ik nu?
@ gama: tijd voor de tweede opdracht dan. Loop in een rechte lijn door telkens je ene voet voor de andere te zetten. ( tegen elkaar aan). Uiteraard met ogen dicht zonder te wiebelen
@ Gromm: een goede evenwichtafwijking!!

Grrrr zelfs na 10 pogingen kom ik niet verder dan 18 seconden
Met ogen dicht op 1 been staan... ben na 1.22min. gestopt omdat ik kramp kreeg in mijn kuit

Ik vond het wel lastig... stond wel aardig te wiebelen. Een tip van mij (die ik laatst bij een voorlichting over oefenen met kinderen van een motorisch remedial teacher kreeg): je hebt de neiging om je armen wijd te houden en daarmee te evenwicht te bewaren... probeer je handen eens allebei op je buik te leggen. Hier moest ik net met mijn ogen dicht aan denken (aangezien ik ook als een soort dronken flamingo op 1 been met mijn armen stond te zwaaien) en heb het meteen geprobeerd... en ik werd er zowaar rustig van en dat hielp in mijn evenwicht! hihi
.
gromm wijzigde dit bericht op 17-02-2011 22:14
Reden: dubbel
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven