Gezondheid alle pijlers

Galblaas laten verwijderen?!

27-03-2007 11:07 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een aantal jaren heb ik af en toe (zit vaak wel een half jaar tussen) last van een hele heftige aanval van pijn in mijn buik, die wel uren kan duren. De aanvallen zijn echt heftig; ik weet dan niet waar ik het zoeken moet van de pijn en kan niet meer zitten, liggen, staan; eigenlijk niets meer. Door het maken van een echo is nu vastgesteld dat het galstenen zijn en de arts heeft nu geadviseerd de galblaas eruit te laten halen. Geadviseerd, want er is (nog) geen noodzaak en de keuze ligt bij mij. Het is echter wel zo volgens de arts dat de aanvallen altijd terug zullen blijven komen en mocht er uiteindelijk bijvoorbeeld een ontsteking oid bijkomen, dan moet hij wel acuut verwijderd worden.

Maar aangezien ik me nu natuurlijk prima voel, vind ik het nogal een beslissing om 'zomaar' een orgaan eruit te laten halen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Die er voor hebben gekozen de galblaas er (nog) niet uit te laten halen of die hem er juist wel uit hebben laten halen? Viel het mee? Hoe is de herstelperiode? Sommige mensen schijnen veel aan te komen na het eruit laten halen; iemand ervaring mee? Kortom; alles wat iemand me erover kan vertellen, positief of negatief is welkom!!

Want ik weet echt even niet wat ik moet beslissen; als iets noodzakelijk is, dan heb je uiteraard geen keus, maar nu weet ik het niet!!!
ps. Etza; ik weet niet of je aan de pil bent, maar als je dat wel bent kun je hem toch gewoon doorslikken?
Sorry; zie nu pas dat ik steeds Etza schreef in plaats van Ezta...
Hova, de pil doorslikken helpt niet echt bij mij. Heb sinds een half jaar ofzo een nieuwe pil en 2 maanden terug wilde ik hem een keer doorslikken maar werd toen gewoon ongesteld........ Dus ik bel van de week de dokter maar even of hij iets heeft.

Lekker dat je zo afgeleid bent overdag, leuk een nieuw huis !!! Inderdaad lig ik ook af en toe 's avonds te 'spoken' over wat er allemaal mis kan gaan etc...

Maar goed, daar moeten we maar mee ophouden anders maken we onszelf gek. Je zal zien dat het allemaal meevalt...... Inderdaad net zo'n herstel als Nancy....

Bij mij komt en gaat de misselijkheid, ik heb echt geen koliek-aanval meer gehad, maar ik voel wel dat het 'zeurt'......

Nou succes met je nieuwe huis.

Muis en Nancy, succes met het herstel.

Groetjes Ezta
PS. hele fijne verjaardag zaterdag met je man.... (mijn man is 3 mei jarig, een dag na mijn operatie.....)

Ezta
Hoihoi

Zo, Nancy, lekker hoor, dat het zo goed gegaan is en gaat...heerlijk.

Zo gaat het natuurlijk ook vaak, alleen lees je op het net ook vaak de

verhalen van alle ellende, medische blunders enzo wat veel mensen een

hoop schrik aanjaagt. Fijn dus om zon succesverhaal te horen!

Bij mij is het ook goed gegaan hoor, alleen heb ik de pech gehad dat ik

nog 2x behoorlijke pijnaanvallen heb gehad en dus langer in het zh heb

moeten vertoeven.

Ezta, jij "mag" dus nog...spannend heh. Nou, misschien neemt een verhaal als Nancy weer wat van je twijfel weg.

Ik ben inderdaad 2 weken geopereerd, maar ben nog niet aan het werk, ga

dat waarschijnlijk over een dikke week proberen. Het voelt nu nog niet

goed genoeg, ben echt enorm moe (maar ja, zit nu ook middenin een

verhuizing, delegeer veel maar blijkbaar toch te weinig) en merk het

echt als ik teveel heb gedaan. Gisteren bv boodschapjes gedaan met de

kids, oudste brengen/halen vd psz, wat opruimen en ik was

kapot.....voel dat dan ook in mn buik, die begint wat te trekken, krijg

steekjes rond de wondjes, dus echt een teken dat ik nog rustig aan moet

doen. Daar komt ook bij dat ik een enorm hectische baan heb, veel

stress en daar ben ik echt nog niet fit genoeg voor.

Hova, blijft moeilijk heh.....vooral als je geen tot zeer weinig

klachten hebt. Maar ik moet zeggen, ik kan nagenoeg weer alles eten en

mn diarree is ook verdwenen, dus met wat geduld kom je er wel.

Nou, ik ga nu echt naar bed, ben bekaf en ga lekker slapen. Over 3

dagen gaan we verhuizen...en er moet nog zoveeeel gebeuren........

sterkte allemaal nog en ik kom volgende week nog wel een xtje langs...
You don´t have to believe everything you think
Hoi hoi!

Ezta, inderdaad: laten we maar hopen op net zo'n herstel als Nancy!! En ik hoop dat deze tijd snel gaat, want van mij mag het maar vast voorbij zijn hoor! Ik had de operatie eigenlijk liever morgen al, ben ik er maar vast vanaf, hihi!!

Maar het gaat bij ons vast als bij Nancy en Muis; dan zijn we snel weer op de been!!

Muis, fijn dat het zo goed met je gaat maar eh;; doe je nog wel een beetje rustig aan!! Het klinkt alsof je toch een beetje teveel doet af en toe... Ik kan me voorstellen dat je, als je je weer zo goed voelt, toch algauw weer teveel gaat doen. Zeker met twee kids thuis en een verhuizing op komst...

Dus heel veel succes met verhuizen; doe niet teveel he!!! En geniet straks lekker van je nieuwe huisje!

Nancy, jij ook nog sterkte met verder herstellen hoor! Ook al voel je je alweer zo goed, doe het nog rustig aan he!!

Groetjes, Hova
Hoi hoi!

Muis, lekker genoten van het mooie weer of alleen maar met de verhuizing bezig geweest?

Ezta, heb jij ook zulke gemengde gevoelens: aan de ene kant ben ik blij dat de dag snel dichterbij komt dat ik geopereerd wordt, aan de andere kant stel ik het liever nog uit... brrrr...

Ik ben alleen momenteel heel erg verkouden (ben mijn stem kwijt) en ben dus bang dat de operatie helemaal niet door zal gaan en uitgesteld wordt. Dat vind ik dan ook weer niet prettig; nog langer de zenuwen. Maar goed, niets aan te doen he...

Ik word wel steeds vaker misselijk weer hoor (vooral thee kan ik helemaal niet meer verdragen; ik ben twee uur misselijk na een kopje...) en ik ben ondertussen al 3,5 kilo afgevallen. Niet echt erg, maar ik moet ook weer niet teveel afvallen. Ik weet niet echt hoe het komt, want voor mijn gevoel eet ik niet echt minder, maar goed.

We hebben wel te horen gekregen dat Hovaman vanaf dinsdag weer mag autorijden, dat is wel handig (kan hij me woensdag en donderdag tenminste van en naar het ziekenhuis rijden). En mijn schoonmama komt hier twee nachtjes slapen, zodat we ons om de kids ook geen zorgen hoeven te maken, lief he!!!

Ezta, ook nog sterkte met de zenuwen he ;)!

Groetjes, Hova
Hoi Hova,

Heerlijk dat je man weer mag autorijden, en ook lekker dat je schoonmoeder in huis komt, extra hulp is nooit weg natuurlijk. Wij hebben ook alles al geregeld voor volgende week, mijn man heeft 2 dagen na mijn operatie zorgverlof gekregen dus da's ook erg fijn.

Ja, ik heb ook erg gemengde gevoelens. Ik vind het best wel eng allemaal, maar aan de andere kant ben ik blij dat het ding eruit gaat. Afgelopen vrijdag had ik weer een flinke aanval, was niet fijn. De misselijkheid beperkt zich bij mij tot een paar keer per dag. En niet echt nadat ik iets gegeten heb, heel onregelmatig. Meestal helpt het mij juist om iets te eten. Maar goed, daar zijn we na volgende week ook -hopelijk- vanaf.

Ik was ook erg verkouden en had vorige week zelfs griep. Ik hoop dus volgende week helemaal opgeknapt te zijn voor de operatie.

Hova, ik hoop dat jij wel geopereerd wordt hoor, van uitstel word je niet vrolijker.

Heel veel sterkte en succes en ik hoop dat het allemaal meevalt en je snel weer wat beter voelt.... Laat je nog wat van je horen?

Welk ziekenhuis word jij geopereerd. (ik zaans medich centrum in Zaandam)

Groetjes Ezta
Hova,

Ik wil je alvast heel veel succes wensen voor woensdag!

Ik zal voor je duimen die dag en hoop gauw te horen dat alles goed gegaan is!

groetjes, duet
Hoi Ezta en Duet!

Bedankt voor jullie succeswensen! Ik ben ondertussen niet meer zo heel erg verkouden, alleen nog een klein beetje hees dus ik heb goede hoop dat het doorgaat!! Hoop maar dat ik snel aan de beurt ben morgenochtend, dan ben ik er snel vanaf tenminste!

Ezta, balen dat je weer een aanval hebt gekregen! Wel lekker dat je man zorgverlof heeft! Hovaman werkt donderdag en vrijdag thuis en daarna zit natuurlijk een lang weekend, dus in ieder geval zijn dat de eerste vijf daagjes thuis al!

Ik word geopereerd in het Hofpoort Ziekenhuis in Woerden.

Ben wel heeeeel zenuwachtig nu hoor; ik heb vannacht bijna niet geslapen! So much for 'goed uitgerust zijn voor de operatie'... Maar goed, hopelijk slaap ik vannacht een beetje! Moet er vroeg uit morgenochtend, want ik moet om half 8 al in het ziekenhuis zijn!!

En natuurlijk; zogauw ik weer thuis ben probeer ik even van me te laten horen!! Ezta, ik hoop dat de aanvallen verder wegblijven bij jou!

Groetjes, Hova
Hoihoi

Nou, ben net weer online na de verhuizing en wilde allereerst Hova even heeeeeeeeeeeeeeel veel succes wensen voor morgen!

Weet noet of je het nog leest, maar zal aan je denken en duimen dat alles voorspoedig gaat, maar dat zal wel.

Hier gaat alles goed (op de stress vd verhuizing na dan...), kan echt

alles weer eten, echt heerlijk. Heb zelfs gisteren aan de vette friet

en frikandel gezeten en heb helemaal nergens last van gehad, goed heh.

Ben nog wel moe, maar dat is ook niet zo gek natuurlijk. Door alle

drukte heb ik gewoon minder mn rust kunnen nemen en dat voel ik nu wel.

Ezta, jij moet toch ook nog? Nou ja, ik kom snel weer terug om jou nog even veel sterkte te wensen, wanneer moet jij?

Ik ben echt blij dat ik het heb gedaan, je moet je gewoon even rust en

tijd gunnen, maar dan zul je echt opgelucht zijn dat je van dat ding af

bent!

tot snel
Hoi Muis,

Ja hoor ik heb het nog gelezen; nog even snel kijken voordat ik naar mijn bedje ga... Dankjewel voor je succeswensen!!

Gelukkig heb je de verhuizing achter de rug!! Is je nieuwe huis mooi geworden? Fantastisch dat jij alles alweer kunt eten! Ik hoop dat het bij mij ook zo snel gaat!

Mijn schoonmoeder is ondertussen gearriveerd en ik ben er (min of meer) klaar voor. Ik wilde niet zo vroeg naar mijn bed, want anders was ik bang dat ik helemaal niet kon slapen. Maar ik moet er morgen wel erg vroeg uit, dus nu moet ik echt wel gaan. Ik ben wel supernerveus nu, maar goed; we gaan het maar gewoon doen...

Ik laat zo snel mogelijk weer van me horen, hoor!

Groetjes, Hova
Hova, hoe is het gegaan gister? Ik heb nog wel aan je gedacht hoor. Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt en dat je vandaag lekker naar huis toe mag..... (heb je erg veel na-pijn?) Wat een heerlijk idee dat je nu van dat 'ding' af bent en geen aanvallen meer heb of misselijk zal zijn. Heel veel beterschap en een voorspoedig herstel toegewenst hoor....

Muis, gefeliciteerd met je nieuwe huis. Doe je het wel een beetje rustig aan? Zo'n operatie is niet niks en verhuizen zelf is ook een stress-gebeuren, dus kalm aan hoor.....

Ik was gister naar de anesthesist (alles in orde) en woensdag 2 mei word ik geopereerd..... brrrr....komt nu wel dichterbij..

Groetjes allemaal,

Ezta
Hoi allemaal!

Ik ben vandaag weer thuis gekomen en alles is goed gegaan! Het is bij een kijkoperatie gebleven en ik heb 4 hele grote stenen mee naar huis gekregen, kan ik fijn op mijn nachtkastje zetten;)

Ik slaap heb heel veel geslapen vandaag, maar lekker in mijn eigen bedje dus dat is lekker. Heb wel wat pijn, maar het valt me best mee eigenlijk. Wel wat last van mijn schouder doro het gas.

Stop er nu even mee, kan nog niet zo lang rechtop zitten. Mail morgen wel even wat uitgebreider!!

Groetjes, Hova
Goed van je dat je hebt doorgezet!
Hoi hoi!

Nou, ik heb net een heel verhaal zitten typen, gaat het fout hier; alles weg...

Nou ja, even opnieuw danmaar...

Woensdagochtend was ik wel heel zenuwachtig! We kwamen om half 8 aan en ik moest me meteen omkleden want ik was als eerste aan de beurt. Wel fijn, hoefde ik gelukkig niet lang te zenuwen.

Het enige vervelende was dat ze mijn infuus er niet inkregen, dus dat duurde even. Toen ik uit de narcose kwam, had ik wel pijn. Daarom kreeg ik twee keer een shot morfine in mijn infuus en daarna had ik nergens meer last van, hihi. Ik heb een hele tijd geslapen en daarna voelde ik me eigenlijk best goed.

Gisterochtend was ik om half 10 alweer thuis! Gisteren ook veel geslapen.

Vanochtend mocht ik douchen en mochten de verbandjes eraf. De wondjes zien er heel netjes uit, alhoewel ik het bovenste wondje best nog wel groot vind. Maar goed, het zal nog wel mooier worden. Maar het wordt denk ik geen bikini deze zomer...:(

Verder voel ik me nu echt prima! De pijn in mijn schouder is weg en van de wondjes heb ik echt geen pijn. ze trekken alleen een beetje met opstaan enzo.

Volgens mij kan ik al best wel weer het e.e.a. doen, maar Hovaman is nog tot en met maandag thuis, dus ik ga het maar lekker rustig aan doen. Over twee weekjes hoef ik pas terug voor controle. De hechtingen zijn oplosbaar, dus die hoeven er niet uit, scheelt ook weer.

Al met al vond ik het best meevallen eigenlijk! Ik ben gewoon superblij dat ik eraf ben!!

Ezta; het is echt te doen hoor!! De operatie is even niet leuk, maar daarna valt het echt mee!

Je moet volgens mij woensdag toch? Precies een week na mij!

Ik hoop dat het bij jou net zo voorspoedig gaat! Ik zal heel hard voor je duimen, meid, maar ik kom hier  nog wel tussendoor hoor!!

Iedereen in ieder geval heel erg bedankt voor de adviezen en het meeleven; echt super hoor!!!

Groetjes, Hova
Oh ja, nog even over het eten:

De eerste dag in het ziekenhuis mocht ik alleen maar vla, bouillon en appelmoes Was best wel vervelend, aangezien ik razende honger had. Maar je buik moet toch weer rustig wennen natuurlijk.

Gisteren heb ik gewoon weer brood en de andijvie met gehaktbal van mijn schoonmoeder gegeten, haha! Smaakte allemaal prima en ik heb er geen last van gehad! Heerlijk hoor...
Ha die hova!

Fijn te horen dat het zo goed met je gaat! Jij bent er nu in ieder geval van af!

En laat die zomer maar komen (hoewel, hij is er al...) en trek gewoon je bikini aan. Dat doe ik ook en het zal me "worst" wezen wat anderen van mijn buik vinden.

Rust lekker uit en laat je vriend maar goed voor je zorgen, neem het ervan.

Misschien wel op je stretchertje buiten?

En Ezta,

Nu jij nog! Ik wens je nu alvast veel succes volgende week!

Groetjes, duet
Hova, wat fijn dat het meegevallen is en dat het nu zo goed met je gaat !!!! Ook al voelt het of je wat kan doen in huis, doe het rustig aan hoor !!!! Je bent nu zeker wel heel blij dat je toch voor de operatie hebt gekozen? Nooit meer die aanvallen of misselijkheid....... Heerlijk. Geniet lekker van het mooie weer en doe het kalm aan hè....

Vanmorgen had ik hier weer een flinke aanval, dus ik ben de dagen aan het aftellen tot woensdag..... Ben wel nerveus hoor, maar goed dat hoort erbij.

Allemaal fijn weekend,

Ezta
Hoi Hova

Fijn dat het zo goed is gegaan! En al meteen aan de andijvie, jee, dat gaat dan wel erg goed, heerlijk hoor!

Hopelijk blijft het zo goed gaan en neem je ook je rust nog, je hebt toch een buikoperatie ondergaan......

Nou, geniet nog vh mooie weer en ik hoop voor je dat je je zo goed blijft voelen!

Ezta, jij alvast heeeeel veel suc6 voor woensdag, nog even en dan ben ook jij ervan af, nog even volhouden!

Hier gaat alles goed, eet weer alles en ben alleen nog heel erg moe,

maar dat is ook wel ook logisch denk ik...zon verhuizing hakt er ook

wel in.Ben vorige week 2 halve dagen gaan werken, maar dat vond ik meer

dan genoeg.....was bekaf toen ik thuiskwam.

NOu, allemaal nog een fijn weekend en geniet vh mooie weer!
Hoi allemaal!

Wat een hoop reacties weer! Leuk hoor, dat iedereen hier zo met elkaar meeleeft!

Hier gaat alles goed. Ben vanochtend voor het eerst weer een stukje gaan wandelen (half uur ongeveer). Op het einde begon het wel een beetje te trekken en werd ik ook wel moe en licht in mijn hoofd. Verder doe ik heel weinig nu; lekker buiten in een stoel met een goed boek en 's middags een dutje. Ik eet alles mee en dat gaat tot nu toe prima.

Ik heb een beetje het tegenovergestelde van wat ik meestal hoor na een galblaasoperatie (namelijk dat iedereen de eerste tijd veel diarree heeft). Raar praatje, maar bij mij komt de ontlasting dus maar heel slecht op gang. Vanochtend voor het eerst een klein beetje. Maar goed, ik heb geen buikpijn, dus het zal wel goed zijn!

Muis, kan me wel voorstellen dat je nog zo moe bent hoor! Die operatie en narcose zijn natuurlijk al vermoeiend genoeg, maar dan ook nog een verhuizing erbij... Doe het lekker rustig aan hoor!!!

Ezta, natuurlijk ben je zenuwachtig!! Maar met al die aanvallen die jij nu hebt, zul je straks echt alleen maar superblij zijn dat die galblaas eruit is!! De operatie is even vervelend, maar het herstel valt mij in ieder geval (tot nu toe) mee! Ik ga in ieder geval heeeeel hard voor je duimen as woensdag!!! Laat je nog wel van je horen hoe alles gegaan is??

Nou, ga nog even lekker buiten zitten!

Groetjes, Hova
Hoi Ezta!

Ik wil je nog even heeeeeeel veel sterkte wensen voor morgen!!

Ben je heel erg nerveus of valt het mee?

Als je maar eenmaal dat infuus erin hebt, dan merk je nergens meer wat van;)!! En echt, het herstel valt mee!

Ik denk aan je morgen en duim voor je dat alles voorspoedig gaat!

Groetjes,

Hova
Hoi hoi,

Hova bedankt voor je berichtje, hoe is het nu met je?

Morgen moet ik om 11.30 uur pas in het ziekenhuis zijn, best wel laat, dus ik heb de ochtend nog om te stressen, grrrrrrrrrrrrrr......

Ik hoop maar dat ik vannacht iets beter slaap (de afgelopen nachten waren niet zo geweldig) ach, en anders haal ik het na de operatie wel in....

Nou bedankt allemaal en groetjes

Muis en hova, rustig aan he.........

Groetjes Ezta

ps. ik laat wel wat van me horen als het achter de rug is
Hoi Ezta,

Herkenbaar hoor; ik had de nachten voor de operatie ook niet veel geslapen. Maar daarna krijg je inderdaad wel even de kans om uit te rusten...

Wel balen inderdaad dat je pas zo laat geopereerd wordt! Maar ja, niets aan te doen, je komt er wel doorheen!! Overmorgen ben je weer lekker thuis, zo moet je maar denken (makkelijk praten, ik weet het)...

Met mij gaat alles heel goed. Vandaag is Hovaman voor het eerst weer werken, dus ik ben alleen thuis met de kids. Mijn twee oudste kids hebben vakantie, dus die kunnen helpen met de jongste. Mijn oudste van 10 tilt de jongste in en uit haar bed en de kinderstoel, dus dat scheelt. Hovaman heeft vanochtend nog boodschappen gedaan, Verder ben ik zelf wel weer met wat huishoudelijk werk bezig en dat gaat heel prima, alleen in een wat rustiger tempo. Maar dat is niet erg met dit weer; lekker in de tuin uitpuffen hihi...

Ik ben ook al niet meer zo moe als in het begin; ik heb vandaag voor het eerst geen middagslaapje gedaan, haha!

De wondjes genezen ook goed; ze zien er prima uit verder. Ik heb af en toe nog wat last van mijn buik als ik net iets gegeten heb, maar dat is dan ook echt alles!

Dus; het genezen valt mij heel erg mee en ik hoop dat dat voor jou straks ook het geval is!!

Nogmaals veel sterkte morgen!

Groetjes, Hova
Hoihoi

Ezta, ook namens mij heel veel succes morgen! We zullen aan je denken

en duimen dat alles voorspoedig verloopt en je ook snel weer thuis bent.

Hova, fijn dat het zo goed gaat zeg! Jouw herstel gaat wel erg snel

zeg, heerlijk hoor. En fijn dat je zoveel hulp hebt van je

oudste....hebben ze bij jou nog iets gezegd over het niet tillen? In

mijn folder stond 6 weken, maar vind dat wel erg lang. Ben ook alweer

heel veel aan het tillen hoor, kan ook niet anders met een uk van 2,

maar vroeg me af wat ze daarover tegen jou hebben gezegd.

Nou, ezta, hopelijk kun je snel laten weten dat alles goed is gegaan!

groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven