Gezondheid alle pijlers

Gestopt met de pil, maar niet om zwanger te raken.

16-11-2009 06:16 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben sinds een week of 3 gestopt met de pil,

niet om zwanger te raken, maar omdat ik het beu ben.

Vriendlief mag de anticonceptie nou gaan gebruiken, en dat begrijpt hij. Ik ben de afgelopen 3 maanden, toen ik nog wel aan de pil was van de 4 weken goed 2,5 week lichtelijk tot normaal ongesteld geweest.

Ben sinds 23 oktotober gestopt, en krijg nu juist allerlei klachten:

- pijnlijke borsten/tepels

- mijn linkergedeelte van de baarmoeder doet pijn

-misselijk, veel gerommel in mijn buik

- veel, wit vloeien

- toen ik vantweekend afveegde, kwam er een dikke klodder (rijksdaaldergroter in het cm3 rond) uit mijn vagina, het was erg elastisch, en doorzichtig bruinachtig... (Met een soort van lange slijmstaart eraan) schrok me een hoedje!

Herkent iemand dit??? Als ik verschillende pagina's op internet moet geloven, dan ben ik of; in mijn ovulatie, innestelings-periode, of zwanger..:S En daar kan ik me niks bij voorstellen!...

Kan iemand mij hier verder iets over vertellen???

Groetjes,

Moonflower
Zo.. goeiemorgen!
Ik zie het al....zwanger.
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
die symptomen, dat zijn nu natuurlijke hormonen.

wacht maar even af tot je lichaam wat meer in balans is.
Dat is een vrij grafische beschrijving zo vroeg op de ochtend...
Je klinkt zwanger.
quote:noahtb schreef op 16 november 2009 @ 07:54:

Dat is een vrij grafische beschrijving zo vroeg op de ochtend... Nou zeg dat wel!
Perfectionisme is niet perfect...
Beste Moonflower,

Ook ik ben onlangs gestopt met de pil na 13 jaar, en niet om zwanger te worden maar om medische redenen. Ik herken je klachten wel... Ook ik heb ongeveer tijdens de eisprong last gehad van veel witte afscheiding. Daarnaast pijn aan mijn eierstokken en `steken in mijn buik` (op verschillende plekken). Omdat ik in die periode geen sex had gehad kon ik een zwangerschap uitsluiten. 2 weken later werd ik ook gewoon weer ongesteld.

Overigens ben ik met deze klachten niet naar de huisarts geweest omdat ik het gevoel had dat mijn lichaam moeite had om `het weer helemaal zelf te doen` aangezien ik 26 ben en dus al de helft van mijn leven de pil slikte..

Sterkte ermee en als je het niet vertrouwd gewoon eveneen test halen. Denk dat je daarmee sneller rust vind dan antwoorden op een forum, hoe eng het ook is om er 1 te doen...
Hallo Meiden,

Bedankt voor jullie reactie's...

Ja haha, mijn vriend moet om 6 uur beginnen, en ik breng hem weg, dus vandaar... Kon even niet slapen, dus achter de laptop gekropen..

Ikkie1983, dankje voor je begrip, helaas heb ik wel sex gehad, voor en nadat ik gestopt ben..(na, beschermd, voor niet..:S)

Dus vertrouw ik het idd niet, en moet vandaag dan maar met de billen bloot om even een test te halen....

Heb dit jaar het helaas al eens vaker moeten doen, omdat ik aan de antibiotica was, en mezelf niet vertrouwde...

Nou meiden, fijne dag, en ik laat straks nog wel even weten, hoe of wat!
Halloo!

Heb een test gehaald bij de apotheek..(en daarna helaas met mijn bumper tegen iemand aan geketst..:S)

Helaas, of gelukkig, hoe je het ook wilt noemen; Niet zwanger!

Toch maar even de huisarts gebeld... Hij wil graag prikken om te kijken hoe mijn hormoonhuishouding is... Volgens hem is het niet normaal dat ik zo reageer..., en dat mijn lichaam zo doet..

Morgen dus prikken.... en daar ben ik ontzettend panisch voor...(leuk!!!)
Heb dezelfde klachten als jij beschrijft. Ben begin van dit jaar met de pil gestopt. Mijn hele lichaam en psyche zijn maanden lang van de kaart geweest. Artsen zeggen massaal dat het niet aan het óntpillen'kan liggen. Ik ben ervan overtuigd dat dat wel het geval is.

Bij mij is nu onlangs PCOS geconstateerd door de gynaecoloog. Voor mijn pilgebruik had ik dit niet. Dat weet ik 100% zeker. Volgens haar heb ik dit altijd al gehad. Ik weet dat dat niet zo is. Het langer dan 10 jaar de diane35 pil geslikt en die heeft mijn vruchtbaarheid geen goed gedaan.

Ik begin er nooit meer aan. Het gaat nu eindelijk beter en zelfs mijn cyclus is al 2 maanden exact 28 dagen.

Vertrouw op je lichaam en op je gevoel. Mijn hormoonwaarden waren trouwens 'normaal' met bloedprikken. Toch was mijn hele lichaam in rep en roer. Artsen weten het gewoon ook niet.

liefs Luna

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven