GESTOPT!
woensdag 30 mei 2012 om 16:32
Met veel plezier mag ik aankondigen dat ik vanaf heden geen roker meer ben. Ik ben vanmiddag gestopt en ben hier heel blij mee. Zo blij dat ik het van de daken wil schreeuwen.
Maar bij gebrek aan een ladder om het dak op te komen SCHREEUW IK HET HIER MAAR UIT!!!
IK BEN GESTOPT MET ROKEN!
(moest het even kwijt :D)
Maar bij gebrek aan een ladder om het dak op te komen SCHREEUW IK HET HIER MAAR UIT!!!
IK BEN GESTOPT MET ROKEN!
(moest het even kwijt :D)
woensdag 6 juni 2012 om 20:27
Zo, sinds vanmiddag een hele week gestopt! En het gaat weer helemaal lekker!!! Zelfs op het werk (eerst minimaal 4x buiten mijn lunchpauze om voor een peuk naar buiten) geen behoefte eraan!
@ Schatje, ik was zo moe omdat mijn zoontje mij vanaf 5 uur gisteren wakker had gehouden. Dat was/ben ik niet meer gewend (zeker niet na al 2 kortere nachten...)
@ doerian: Way to go!!! Allan Carr zegt inderdaad dat die peuk niets voor je doet. Het ontspannen lukt niet door je sigaretje. En van 1tje komt de volgende en ben je zo weer verslaafd he... (ik heb berekend dat ik dan zeker minimaal een halve ton zou uitgeven aan roken in mijn hele leven!!!)
Hi Vogel, welkom hier en heel veel succes met je tentamens en je niet roken!!!
@ Schatje, ik was zo moe omdat mijn zoontje mij vanaf 5 uur gisteren wakker had gehouden. Dat was/ben ik niet meer gewend (zeker niet na al 2 kortere nachten...)
@ doerian: Way to go!!! Allan Carr zegt inderdaad dat die peuk niets voor je doet. Het ontspannen lukt niet door je sigaretje. En van 1tje komt de volgende en ben je zo weer verslaafd he... (ik heb berekend dat ik dan zeker minimaal een halve ton zou uitgeven aan roken in mijn hele leven!!!)
Hi Vogel, welkom hier en heel veel succes met je tentamens en je niet roken!!!
woensdag 6 juni 2012 om 21:23
Okeee, wat je dus niet moet doen als je net gestopt bent: uit eten gaan!!! Ik was gewend dat ik, zodra ik een restaurant uitstapte, lekker een sigaretje te roken! Want ja, een sigaret is extra lekker als je vol zit van een warme maaltijd.. Heerlijk vond ik dat altijd.. Maar aan de andere kant was het ook wel weer een goede test en nog steeds niet gerookt
:)
Ohhh wat voor mij ook echt een goede drijfveer is: mijn vriend rookt niet en vindt het verschrikkelijk stinken.. Dus met dat in mijn achterhoofd.....
Wat doen jullie zoal op het moment dat jullie trek hebben in een sigaret? Stukje wandelen ofzo of iets anders nuttigs doen?
Ohhh wat voor mij ook echt een goede drijfveer is: mijn vriend rookt niet en vindt het verschrikkelijk stinken.. Dus met dat in mijn achterhoofd.....
Wat doen jullie zoal op het moment dat jullie trek hebben in een sigaret? Stukje wandelen ofzo of iets anders nuttigs doen?
woensdag 6 juni 2012 om 21:31
Het kan soms ook heel makkelijk gaan. Ik heb 15 jaar gerookt, zo'n 7 sigaretten per dag. Op stap ging er het dubbele door.
Niet echt gepland om te stoppen, dat kwam wel een keer. Maar op een dag besloot ik gewoon geen pakje sigaretten meer te kopen. Geen moment moeite mee gehad... en da's alweer een paar jaar geleden.
Niet echt gepland om te stoppen, dat kwam wel een keer. Maar op een dag besloot ik gewoon geen pakje sigaretten meer te kopen. Geen moment moeite mee gehad... en da's alweer een paar jaar geleden.
Here I am - now what are your other two wishes...
woensdag 6 juni 2012 om 21:55
Ik probeer me met iets anders bezig te houden Doerian. Bv wandelen met mijn zoontje, bij trek een appeltje, glaasje water.
Zulke dingen helpen me zeker. Maar ik moet zeggen dat ik gisteren en vandaag eigenlijk geen moeilijke momenten had.
Ik hoop dat het zo blijft!
Shamrock, wat goed dat je zo hebt kunnen stoppen!
Zulke dingen helpen me zeker. Maar ik moet zeggen dat ik gisteren en vandaag eigenlijk geen moeilijke momenten had.
Ik hoop dat het zo blijft!
Shamrock, wat goed dat je zo hebt kunnen stoppen!
woensdag 6 juni 2012 om 21:57
Oh Doerian, ik dacht al dat je weer begonnen was! Toen ik begon je bericht te lezen... Goed gedaan! Geslaagd voor deze test.
Pfieuw wat een dag! Mega chagerijnig en heel veel moeite gehad met het niet roken. Maar roken is geen optie. Ik heb de 2 peuken weggegooid. Nog wel even aan geroken.. Heerlijk maar goed. Oh ik kon echt wel janken eind van de middag! Nou ja nu zit ik lekker aan een toastje met filet en als dat op is, neem ik een Nicorette. Da's ook een rotmoment want een peuk is dan het lekkerste.
Nou ja, dit is dag 6. Lekker zo doorgaan maar.
Succes meiden!!!! We kunnen het!
Pfieuw wat een dag! Mega chagerijnig en heel veel moeite gehad met het niet roken. Maar roken is geen optie. Ik heb de 2 peuken weggegooid. Nog wel even aan geroken.. Heerlijk maar goed. Oh ik kon echt wel janken eind van de middag! Nou ja nu zit ik lekker aan een toastje met filet en als dat op is, neem ik een Nicorette. Da's ook een rotmoment want een peuk is dan het lekkerste.
Nou ja, dit is dag 6. Lekker zo doorgaan maar.
Succes meiden!!!! We kunnen het!
woensdag 6 juni 2012 om 22:01
vrijdag 8 juni 2012 om 19:31
Xunknown ik wilde voordat ik stopte even 2 a 3 kilo afvallen maar dat heb ik nu even losgelaten. Ik probeer het wel binnen de perken te houden maar ik accepteer voor nu dat ik een beetje ga aankomen. Als het niet-roken wat makkelijker wordt, ga ik wel afvallen. Gaat mij vaak erg makkelijk af; gewoon een paar dagen geen vette en zoete dingen en 3 goede maaltijden per dag.
Ben je ook gestopt unknown?
Zijn er verder nog stoppers over of zijn jullie weer begonnen?!
Ben je ook gestopt unknown?
Zijn er verder nog stoppers over of zijn jullie weer begonnen?!
zaterdag 9 juni 2012 om 09:25
Wat goed zeg, iedereen nog gestopt!
Waai even langs, ben niet zoveel op het forum, want druk, maar ben ook nog steeds een (ondertussen) blije niet-roker! Heb er geen last meer van, behalve dat ik slechter slaap, maar blijf op mijn hoede. De vorige keer ging het mis omdat ik dacht: één sigaretje kan ik nu wel aan. Was dus niet zo, natuurlijk.
Succes allemaal, komt helemaal goed!
Waai even langs, ben niet zoveel op het forum, want druk, maar ben ook nog steeds een (ondertussen) blije niet-roker! Heb er geen last meer van, behalve dat ik slechter slaap, maar blijf op mijn hoede. De vorige keer ging het mis omdat ik dacht: één sigaretje kan ik nu wel aan. Was dus niet zo, natuurlijk.
Succes allemaal, komt helemaal goed!
zaterdag 9 juni 2012 om 22:03
Clandestina, wat fijn dat het zo goed gaat!!! En inderdaad, dat ene sigaretje is geen optie!
Pyri, daar heb ik eigenlijk heel geen behoefte aan. Meer behoefte om het uitgespaarde geld uit te geven aan shoppen
maar 't is nog maar ruim 30 eurie
Daar kan je nog niet veel van shoppen 
Doerian, wat goed van je!!! En wat voelt het goed als je dan kan zeggen: Nee dankjewel, ik ben gestopt!!! Ik groei van binnen als ik zoiets zeggen mag
Ik heb vanavond tijdens het voetbal 1x even een lastig momentje gehad, de rust... Dan ging ik normaal altijd 2 peuken roken buiten, maar nu niet natuurlijk... Maar we zijn de rust doorgekomen, en de rest van de avond ook!!!
Pyri, daar heb ik eigenlijk heel geen behoefte aan. Meer behoefte om het uitgespaarde geld uit te geven aan shoppen
Doerian, wat goed van je!!! En wat voelt het goed als je dan kan zeggen: Nee dankjewel, ik ben gestopt!!! Ik groei van binnen als ik zoiets zeggen mag
Ik heb vanavond tijdens het voetbal 1x even een lastig momentje gehad, de rust... Dan ging ik normaal altijd 2 peuken roken buiten, maar nu niet natuurlijk... Maar we zijn de rust doorgekomen, en de rest van de avond ook!!!
maandag 11 juni 2012 om 00:45
Ja! Ik kom even aanhaken als t mag. Was al vier jaar gestopt, maar sinds november zo nu en dan aan het roken, en sinds een tijdje begint t de spuigaten uit te lopen. Heb vorige week zelfs een pakje gekocht..... Maar ik kan het natuurlijk helemaal niet onder controle houden, en nu ben ik er klaar mee. Denk er zoveel over na en ik wil gewoon weer geheel vanzfsprekend niet roken. Gelukkig is mijn lief ook erg tegen, dat helpt. Maar momenteel zit ik zonder lief op een eiland in een projectteam waar haast iedereen rookt, verleidelijke situatie dus. Maar ik wil echt niet meer. Backup helpt me wel goed, dus ik kom hier elke avond even melden dat ik niet heb gerookt. Morgen weer clean!
En applaus voor iedereen die het lukt hier! Mijn mantra: een roker voelt zich na het roken van een sigaret heel even zoals een niet-roker zich altijd voelt.
En applaus voor iedereen die het lukt hier! Mijn mantra: een roker voelt zich na het roken van een sigaret heel even zoals een niet-roker zich altijd voelt.
maandag 11 juni 2012 om 12:11
maandag 11 juni 2012 om 23:11
Geheel en al eens met pyridine. En daarom roep ik ook vroelijk hoera, ik heb geen sigaret aangeraakt vandaag! Was ook helemaal niet moeilijk eigenlijk. Als je maar wilt, blijkbaar. Erg fijn. Nu is het voor mij natuurlijk makkelijker omdat ik nog niet echt weer fullsize rookte, maar toch. Ben blij dat het lukt.
maandag 11 juni 2012 om 23:25
Supergoed van je! Ik ben 4,5 jaar geleden gestopt en een collega van me heeft me toen de gouden tip gegeven. Ze zei: "als je de behoefte hebt een sigaret op te willen steken vraag je dan af of het wat aan de situatie verandert". En dat doet het dus nooit! Je krijgt er geen minder stress van, je ruzie met je vriend/vriendin is niet ineens uit de lucht of in mijn geval... mijn moeder werd er niet levend van.
Hou vol en geniet van je onafhankelijkheid van de nicotine!
Hou vol en geniet van je onafhankelijkheid van de nicotine!
dinsdag 12 juni 2012 om 05:33
Het gaat lekker! (behalve dan dat ik nu alweer 3 kwartier wakker ben... maar das een ander verhaal)
Ik heb echt geen enkele behoefte om een peuk aan te steken. Dus dat is best fijn.
Wat jammer dat je van die negativo's hebt die dit toppic komen vervuilen. Inderdaad, we zijn nog geen maand gestopt (de meeste hier dan) maar toch al een overwinning.
En als je het niet zo interessant vind, waarom dan de moeite nemen te reageren?
@ pyri, Hoe gaat het bij jou?
@ Clandestina en Doerian, hoe gaat het bij jullie? Heb jullie al even niet gezien.
@ Moosey, yeah, goed van je! En die tip van silvershadow is errug handig. Ik gebruik hem zelf ook!
@ Triskele, thanks. Het gaat me nu vrij makkelijk af.
Ik heb echt geen enkele behoefte om een peuk aan te steken. Dus dat is best fijn.
Wat jammer dat je van die negativo's hebt die dit toppic komen vervuilen. Inderdaad, we zijn nog geen maand gestopt (de meeste hier dan) maar toch al een overwinning.
En als je het niet zo interessant vind, waarom dan de moeite nemen te reageren?
@ pyri, Hoe gaat het bij jou?
@ Clandestina en Doerian, hoe gaat het bij jullie? Heb jullie al even niet gezien.
@ Moosey, yeah, goed van je! En die tip van silvershadow is errug handig. Ik gebruik hem zelf ook!
@ Triskele, thanks. Het gaat me nu vrij makkelijk af.