Gezondheid alle pijlers

HIV

03-10-2012 13:55 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een gewetenskwestie. Ik ken iemand die HIV heeft, dat heeft ie mij persoonlijk verteld, en ik nu ben ik er onlangs achtergekomen dat die persoon onbeschermde seks heeft met gezonde mensen. Met die HIV-besmette persoon heb ik al bijna 3 jaar geen contact meer. De personen met wie hij seks heeft zijn dan ook niet echt slim bezig om zonder condoom seks te hebben. Is dit typisch zo'n geval van; niet mee bemoeien, zijn jouw zaken niet? Wat kún je er eigenlijk aan doen om zo'n iemand te stoppen?
quote:redband schreef op 03 oktober 2012 @ 14:57:

[...]

Via via, de sexpartners kent ze niet en de "dader"heeft ze drie jaar niet gesproken. Dus hoe komt ze aan de roddels, zonder dat ze iemand kent of zelf heeft gesproken.

Via via is voor mij het roddelcircuit

maar ik zou ook niet zeggen "Hoi, Jeroen heeft hiv, wist je dat? Ik zou even testen als ik jou was!" zou dat proberen net ietjes subtieler te brengen..
Goh ik dacht altijd dat smaad en laster hetzelfde betekende...

Ok laster is het dus niet, want geen leugen, smaad zou dan evt. kunnen, maar lijkt mij ook dat je het niet overal gaat rondbazuinen.
Melden bij de GGD of de politie? Is opzettelijk besmetten niet gelijk aan poging tot doodslag? Ooit ergens opgevangen. Weet niet of dat klopt!
quote:ephina schreef op 03 oktober 2012 @ 15:14:

Melden bij de GGD of de politie? Is opzettelijk besmetten niet gelijk aan poging tot doodslag? Ooit ergens opgevangen. Weet niet of dat klopt!Nee, ik las net dat het niet strafbaar is om onbeschermde sex te hebben en te verzwijgen dat je HIV hebt.
Hoe goed ken je de HIV-besmette? Kun je hem niet eens vragen hoe hij dat doet? Condooms? en of hij het verteld?
Melden bij de GGD lijkt me alsnog een goed plan. Ze kunnen meer dan je denkt.
Ik zou eerst die vriend van 3 jaar geleden maar eens opsporen voor je andere mensen hun leven, misschien, laat instorten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven