HIV
woensdag 3 oktober 2012 om 13:55
Ik zit met een gewetenskwestie. Ik ken iemand die HIV heeft, dat heeft ie mij persoonlijk verteld, en ik nu ben ik er onlangs achtergekomen dat die persoon onbeschermde seks heeft met gezonde mensen. Met die HIV-besmette persoon heb ik al bijna 3 jaar geen contact meer. De personen met wie hij seks heeft zijn dan ook niet echt slim bezig om zonder condoom seks te hebben. Is dit typisch zo'n geval van; niet mee bemoeien, zijn jouw zaken niet? Wat kún je er eigenlijk aan doen om zo'n iemand te stoppen?
woensdag 3 oktober 2012 om 15:06
quote:redband schreef op 03 oktober 2012 @ 14:57:
[...]
Via via, de sexpartners kent ze niet en de "dader"heeft ze drie jaar niet gesproken. Dus hoe komt ze aan de roddels, zonder dat ze iemand kent of zelf heeft gesproken.
Via via is voor mij het roddelcircuit
maar ik zou ook niet zeggen "Hoi, Jeroen heeft hiv, wist je dat? Ik zou even testen als ik jou was!" zou dat proberen net ietjes subtieler te brengen..
[...]
Via via, de sexpartners kent ze niet en de "dader"heeft ze drie jaar niet gesproken. Dus hoe komt ze aan de roddels, zonder dat ze iemand kent of zelf heeft gesproken.
Via via is voor mij het roddelcircuit
maar ik zou ook niet zeggen "Hoi, Jeroen heeft hiv, wist je dat? Ik zou even testen als ik jou was!" zou dat proberen net ietjes subtieler te brengen..
woensdag 3 oktober 2012 om 15:19