Hoe warm te blijven.
zaterdag 21 november 2015 om 12:13
Zoals de titel al aangeeft; hoe blijf je warm?
Enige voordeel tijdens mijn zwangerschap vond ik het feit dat blijkbaar de extra kilo's ervoor zorgden (of hormonen, geen idee!) dat ik het in de winter "warm" had.
Nu ik weer "normaal" ben en de koude dagen zijn begonnen (voor mijn doen koud), heb ik het driekwart van de dag koud, ondanks warme kleding, dubbele sokken etc.
Vooral koude voeten en handen vind ik verschrikkelijk en gedurende de dag rillingen wanneer je langer dan een half uur stilzit.
Iemand tips qua kleding, voeding of wat anders om het lekker warm te houden?
(PS. Heb absoluut geen overgewicht, 1.71 bij 60 kilo.)
Bedankt voor de tips alvast. Zijn vast meer dames met hetzelfde "probleem"
Enige voordeel tijdens mijn zwangerschap vond ik het feit dat blijkbaar de extra kilo's ervoor zorgden (of hormonen, geen idee!) dat ik het in de winter "warm" had.
Nu ik weer "normaal" ben en de koude dagen zijn begonnen (voor mijn doen koud), heb ik het driekwart van de dag koud, ondanks warme kleding, dubbele sokken etc.
Vooral koude voeten en handen vind ik verschrikkelijk en gedurende de dag rillingen wanneer je langer dan een half uur stilzit.
Iemand tips qua kleding, voeding of wat anders om het lekker warm te houden?
(PS. Heb absoluut geen overgewicht, 1.71 bij 60 kilo.)
Bedankt voor de tips alvast. Zijn vast meer dames met hetzelfde "probleem"
zaterdag 21 november 2015 om 12:23
Weer zwanger worden
Qua kleding: laagjes! Je kunt beter een hemd, shirt en vest aan doen dan 1 dikke trui. Zorg voor goede, leren schoenen en katoenen sokken, dat isoleert beter dan pantykousen in sneakers. Dubbele sokken zorgen ervoor dat je voeten te weinig ademruimte hebben, dit zorgt juist voor koude voeten.
's Avonds op de bank lekker onder een dekentje. Succes!
Qua kleding: laagjes! Je kunt beter een hemd, shirt en vest aan doen dan 1 dikke trui. Zorg voor goede, leren schoenen en katoenen sokken, dat isoleert beter dan pantykousen in sneakers. Dubbele sokken zorgen ervoor dat je voeten te weinig ademruimte hebben, dit zorgt juist voor koude voeten.
's Avonds op de bank lekker onder een dekentje. Succes!
zaterdag 21 november 2015 om 12:28
Het wordt wel weer voor erwtensoep, zuurkool - en andere stamppotten, spekpannenkoeken, warme chocolademelk met slagroom (en rum), Glühwein en Jägertee. Allemaal dingen waar je warm van wordt. Je zou thermo ondergoed kunnen overwegen, mijn moeder heeft het altijd koud (leeftijd) en die is dolblij met haar thermohemden met lange mouwen. Sokken van dat spul hebben ze ook (o.a. Hema).
verba volant, scripta manent.
zaterdag 21 november 2015 om 12:29
quote:redbuIIetje schreef op 21 november 2015 @ 12:25:
Je verwarming hoger zetten, 23/24 is 'n stuk aangenamer dan 20/21 als je stil zit op de bankBij ons scheelt thermostaat van 20 naar 21,5 alles! Dan heb ik het lekker warm (met m'n wolle trui hemd en T-shirt.... Ik ben een koukleum want ik heb een behoorlijk lage bloeddruk)
Je verwarming hoger zetten, 23/24 is 'n stuk aangenamer dan 20/21 als je stil zit op de bankBij ons scheelt thermostaat van 20 naar 21,5 alles! Dan heb ik het lekker warm (met m'n wolle trui hemd en T-shirt.... Ik ben een koukleum want ik heb een behoorlijk lage bloeddruk)
zaterdag 21 november 2015 om 12:57
Wollen sokken over je normale sokken,M ipv 2 paar strakke sokken en pantoffels met een harde zool, of schoenen aanhouden. Scheelt bij mij alles.
Ik heb ook vaak een sjaal om, eigenlijk de hele winter. Gewoon van die modedingetjes, geen dikke gebreide buitensjaal. Die heb je ook in wol.
Mijn opa had altijd een pet op "anders krijg ik koude voeten".
Ik heb ook vaak een sjaal om, eigenlijk de hele winter. Gewoon van die modedingetjes, geen dikke gebreide buitensjaal. Die heb je ook in wol.
Mijn opa had altijd een pet op "anders krijg ik koude voeten".
zaterdag 21 november 2015 om 13:02
Iets aan je voeten doen wat van natuurlijke materialen gemaakt is. Als ik hele dikke kunststof sokken draag krijg ik zweetvoeten en daardoor koude voeten. Maar als ik gewoon katoenen sokken draag en wollen/schapenleren sloffen dan zijn mijn voeten heerlijk warm. Idem voor buitenschoenen: goede leren schoenen maken dat je voeten niet gaan zweten waardoor ze niet koud worden. En voor mij geldt altijd dat als m'n voeten warm zijn, de rest van m'n lijf ook warm is.
zaterdag 21 november 2015 om 13:05
zaterdag 21 november 2015 om 13:26
zaterdag 21 november 2015 om 13:29
zaterdag 21 november 2015 om 13:44
Ga voor een wollen onderlaagje. Ik draag bij koud, maar vooral bij nat weer een wol/zijde hemdje en dat scheelt zoveel. Het voelt al heerlijk warm als je het aantrekt en geeft echt een behaaglijk gevoel.
Voor echt koude nachten heb ik een wollen longsleeve voor in bed en tegen kou op de fiets draag ik wollen sokken.
Voor echt koude nachten heb ik een wollen longsleeve voor in bed en tegen kou op de fiets draag ik wollen sokken.
zaterdag 21 november 2015 om 13:46