Gezondheid alle pijlers

Jong en Burn-out deel 2

19-06-2017 15:58 882 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we verder over onze ervaringen rond burn-out.

Deel één werd gestart door ingeb84 en kan je hier vinden:

gezondheid/jong-en-burnout/list_messages/238113

Iedereen op dit topic kent het gevoel dat je lange teksten niet kunt lezen door de 'mist' in je hoofd, door vermoeidheid of nog een andere reden. Je hoeft je dus zeker niet te excuseren als je niet alles leest of niet altijd op iedereen reageert.
Always believe that something wonderful is about to happen.
Ik heb wat folders opgevraagd van Bofit, een burn-out coaching traject. Iemand daar bekend mee?
Beterschap Lillybit, vervelend een keelontsteking. Ik ben ook ziek thuis met griep. Had deze week maar 1 dienst staan op werk maar toch maar afgezegd. Werk met ouderen dus die wil ik ook niet aansteken. Het voelt dan wel een beetje als falen dat ik deze week weer bijna niets doe (geen werk en op bank hang). Weet wel dat het niet het geval is. Mijn moeder zei je hebt afgelopen jaar voor twee jaar gewerkt, dus nu even niets. Ze heeft helemaal gelijk alleen kan ik niet genieten van dat niets, stom he ;)

Vanmorgen naar de dokter geweest om nog eens te kijken naar al mijn klachten. Mijn moeder zou eigenlijk mee gaan omdat ik het soms lastig vind me op zulke afspraken te verwoorden omdat het allemaal zo hoog zit. Helaas was ze gevallen met fiets en kon ze niet mee gaan. Ik ben toch gegaan. Gelukkig is de dokter echt super lief want ja ik barstte natuurlijk in huilen uit. Die vervelende gebitsklachten en vermoeidheid ik wordt er helemaal gek van. Hij vroeg wat, wat veroorzaakt maar dat is gewoon moeilijk. Het is deels lichamelijk want mijn beugel is er nu bijna vier jaar uit (heb hem ook vier jaar gehad) en alles is weer verschoven (overbeet terug en openbeet). Hierdoor heb ik gewoon klachten maar het psychische deel van klemmen en spanning verergert de boel nog eens. Ik raak er ook erg onzeker van dat het kennelijk zomaar weer kan schuiven, hierdoor ben ik heel obsessief aan het checken. Maar ook voel ik me erg onzeker, vroeger best veel gepest om mijn gebit en het voelt weer als terug naar af. Alleen toen kon er nog iets aan gedaan worden en nu weten ze het niet meer. Weer het hele circuit van beugels in zou waarschijnlijk ook niet handig zijn omdat mijn gebit al niet zo best is en alles vrij zwak is. Poeh ik moet even alles van me afschrijven geloof ik.
De dokter heeft bloed laten prikken en we gaan vrijdag verder praten over hoe en wat ook voor het psychische deel (somberheid, moeheid). Ik slik verder geen medicijnen nu. Ben juist afgevallen (ook door moeilijk kunnen eten vanwege kaakklachten). Ben wel blij dat ik toch gegaan ben.

De kerstboom staat al gezellig in mijn huisje :) Tegen kerst zelf zie ik dan wel weer op. Eten is nu niet leuk en daar draait veel om. Bij mijn schoonfamilie komen heel veel mensen, ze houden van enorm lang tafelen. Weet niet goed hoe ik daarin mijn grenzen kan aangeven. Mijn schoonouders weten wel dat het minder met me gaat maar er komen ook ooms en tantes en om die nou allemaal op de hoogte te stellen gaat me wat ver ;(. Wat zijn jullie plannen met de feestdagen?
Hoi, wat is er veel geschreven, ik kan niet op alles reageren hoor haha.

Mrs Williams ik ben het met de anderen eens dat je niet kan werken. De hyperventilatie zal dan niet over gaan want de stres blijft. Met pillen probeer je het te onderdrukken maar de oorzaak is niet weg. Je herstel zal alleen maar langer gaan duren op deze manier.

Rietje wat een narigheid met je gebit. Echt naar en ik kan me voorstellen dat het zoveel stres en verdriet geeft...

Met mij gaat het vrij goed! Nog 2 dagen werken en dan lekker vrij. Ook een paar dagen weg met oudjaar. Met kerst heel rustig aan, alleen schoonouders op de thee en andere dag eten bij mijn ouders. Ik heb geen kerstboom neergezet, alleen lichtjes en een kerststukje. Helemaal prima! Na de vakantie ga ik verder opbouwen naar 7 uur per dag en zie dit ook zitten.

Oh ja iemand schreef over misselijk gevoel en dorst. Dit kan ook het gevolg zijn van stres. Ik heb ook maanden 's-nachts dorst gehad. En bij drukte heb ik het nu nog. Ik had ook haaruitval trouwens, daar heb ik hier nog niemand over gehoord. Is nu over gelukkig.

Rustige avond allemaal! :bye:
Ik had ook haaruitval. Mijn haar was veel dunner geworden. Nu is het weer voller, ik heb ook veel nieuw haar. Blij mee :)
Ik heb kale plekken (alopecia)
Haaruitval heb ik niet, wel uitslag. Aan het begin van mijn BO in mijn gezicht en nek (echt bultjes, gelukkig moest ik het huis niet uit :-$ ). Heb nu wel nog steeds een veel drogere huid dan normaal. Blijf het fascinerend en eigenlijk ook wel eng vinden, wat stress allemaal met je lichaam kan doen.
Fijn dat je veel nieuw haar hebt Gele Suikerspin. Heb je ook een nieuwe kapsel? Heerlijke vooruitzichten die je hebt met de feestdagen.

Rietje: wat naar die klachten. Hoop dat er iets uit het bloedonderzoek komt dat je verder kan helpen. Pijn aan tanden kan echt heel pijnlijk zijn. Misschien dat een beschermingsbitje helpt om ze te beschermen? Zelf klem ik mijn tanden ook en krijg dan vooral last van mijn kaak. Doe nu een soort kaakyoga. Dit is een soortgelijk filmpje waar ik mijn oefeningen uitgehaald heb: https://www.youtube.com/watch?v=jZkGouSB-og Daarnaast helpt mindfullness mij om bewust te zijn van wat ik doe en dan kan ik zelf ingrijpen als ik mijn kaken klem. Misschien heb je er iets aan.

Mariota: heerlijk vooruitzicht. Geniet ervan :)

Lillybit: Bofit ken ik niet. Als hun werkwijze jou aanspreekt, zou ik het zeker doen.
Hoe gaat het met je man? Is hij al iets beter? Hoe gaat het met de keelontsteking?

Lipstickjungle:pittig dat je die grote spiegel voorgehouden krijgt. Het is ook niet makkelijk om nee te zeggen zaken die je normaal gezien zonder problemen doet. Van mijn arts heb ik eerder ook iets voorgeschreven gekregen voor noodgevallen (weet de naam niet meer), maar werd daar zo duf van. Dat ging gewoon niet. Neem nu sinds eind september Wellbutrin. Het is een AD die ook meer energie geeft. Ik merk vooral dat ik stabieler ben. Ik ben er tevreden over, het is net dat extra duwtje dat het net ietsjes makkelijker maakt. Mooie vooruitzichten voor de feestdagen. Geniet ervan.

Nirakkam: hoe was het bij de bedrijfsarts? Waarom check je je werkmail? Ik zou dat niet doen. Ziek is ziek en dan moet je niet met werk bezig zijn.

Vandaag naar de psychiater geweest en dat was weer heel verhelderend. Het ging vooral over de gedragspatronen van mezelf die ontstaan zijn door mijn familie, maar nu dus voor een BO gezorgd hebben. Confronterend, maar wel het idee dat ik steeds meer de goede kant opga. :)
Kijken jullie wel eens naar vlogs? Ik nooit maar ik zag toevallig een vlog van Bibi Breijman en wat die doet op één dag! ..echt mega veel, net zoals de vlogs van Anna nooshin, als je wil kijken wat iemand anders per dag doet, écht mega veel. Die meiden die gaan echt ooit burn out raken. Bibi denkt er al 1 te hebben. Vond het gewoon bijzonder om te zien en wou het even delen.

Haha, dit doet burnout dus met mij, dat ik zelfs vlogs ga kijken O_O terwijl ik helemaal niks met social media heb.

Wat me verder in de vlog van Anna nooshin heel erg opviel is dat ze continue zegt, alleen maar Good Vibes, alleen maar Good vibes. bijvoorbeeld er was ooit bij haar ingebroken en dan wil ze niet de negatieve gevoelens voelen terwijl negatieve gevoelens hoort ook bij het leven. Ik denk dat die zichzelf nog een keer tegen gaat komen. Verdriet en ellende moet je helaas ook voelen en dat doet pijn en is heel beroerd. Nou ja, vond ik verhelderend om te zien.
vienna29 schreef:
21-12-2017 17:00

Nirakkam: hoe was het bij de bedrijfsarts? Waarom check je je werkmail? Ik zou dat niet doen. Ziek is ziek en dan moet je niet met werk bezig zijn.
Dat viel reuze mee, hij nam me heel serieus en heeft goede adviezen gegeven , rust nemen, wandelen, niet te streng zijn voor mezelf.etc., ik ga in januari voorzichtig therapeutisch een paar uurtjes naar het werk. De werkmail lees ik alleen van mijn baas, de rest laat ik allemaal zitten. Ik moet bij haar op gesprek komen , telefoontjes van het werk putten me erg uit maar ik realiseerde me niet dat mail lezen ook lastig zou zijn.
Vienna: bedankt voor de tips. Zo bitje heb ik al maar dat filmpje ziet er goed uit :). Uit bloedonderzoek komt dat vitamine d tekort heb. Dus die nu bij slikken en de dokter heeft voorgesteld dat ik voor naar bed gaan lichtste dosis amitriptyline ga slikken. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Nirakkam: fijn dat gesprek goed was!

Haha die vlogs. Als ik er naar kijk krijg ik al stress van wat ze allemaal doen, lijkt me totaal niet chill. Zelfs als je genoeg energie hebt kan dat gewoon niet goed zijn.
Van vlogs word ik zo hyper. Echt die mensen zijn druk of hebben een druk leven. Ik kijk heel graag naar Sanny zoekt geluk voor de yoga en stretch oefeningen en soms eens een interview. Haar weekvlogs kan ik niet zien, veel te druk. Alleen al als ik haar zie fietsen door het drukke Amsterdam krijg ik het benauwd. Wat ben ik blij dat ik een boerendorp aan het bos woon :lol:

NIrrakam: wat prettig dat het gesprek bij de bedrijfsarts goed ging. Een hele opluchting als hij begripvol is en mooi meegenomen dat je goede adviezen kreeg. Kan mij voorstellen dat je de mails van je werk wil lezen. In het begin het ik dit ook gedaan en werd er heel nerveus van. Misschien heb je daar geen last van. Zou het zeker aanhalen bij het gesprek met je leidinggevende. Wat hij verwacht en als telefoontjes zoveel energie kosten, is dat zeker goed om rekening mee te houden. Beter nu rustig aan en weer helemaal kunnen herstellen.

Rietje: vitamine D kan heel veel effect hebben. Heb dit in het begin moeten slikken en heeft mij van veel spierpijn afgeholpen. Slik nu nog steeds een multivitamine, daar zonder durf ik niet. Met amitriptyline heb ik geen ervaring.

Veel weekend allemaal! :)
Ik kijk ook wel eens vlogs, mijn man ook bv over mensen die de wereld over reizen. Kent iemand Casey Neistat? Niet te lang kijken bij een BO, wat praat die man snel! :nut: Ik volg ook heel wat tv programma's, Expeditie Robinson is helaas weer afgelopen.
Over dat die drukke vloggers een BO zullen krijgen: dat hoeft niet hoor. Ligt ook aan je karakter en wat je aan kan. Ik heb de serie in de mentale kreukels van Sofie Hilbrand gezien over BO (is ook nog terug te kijken). Ik herinner me een interview met Jeroen van Koningsbrugge die belachelijk veel doet op een dag. Maar hij kan zich volledig focussen op 1 ding tegelijk zonder aan het volgende te denken waardoor hij energie blijft houden. Klonk heel mindfull! Was interessant.
Rietje, Ik gebruik al ongeveer een half jaar amitriptyline. Zonder vervelende bijwerkingen, wel met een fijn resultaat.
Ik slik 20 mg voor het slapen gaan.

Hopelijk doet het wat voor je.

Hier nog steeds benauwd en hoesten, hoofdpijn en een vervelend strekkend, spierpijnachtig gevoel achterop mijn dijen en kuiten, verder slaap ik veel. Niks spannends in ieder geval.
Man knapt heel snel op trouwens en is ontzettend lief voor mij. :)
De nachtdorst herken ik ook.

Sorry ik post in delen, vergeet steeds wat ik nog meer wilde posten :facepalm:
Spierpijn kan ook komen doordat je ineens veel minder doet. Hoeft niet natuurlijk.

Mijn tip is, elke dag wat rek en strek oefeningen doen. Hoeft helemaal niet lang. Hoofd draaien, voeten draaien, benen rekken, wat basis rek en strek werk. Dan blijven je spieren wat langer, voelt soepeler, minder pijn en wandelen traplopen gaat iets soepeler.

Haha, klink nu heeeel oud.

Helpt echt. Al lukt het 1x in de week, blijft het soepel. :vechten:
Ha allemaal! Wat goed dat er een 2e deel van mn topic van destijds is gestart! Zo te zien nog steeds zeer actief en helpend voor meerdere (oude bekenden) en nieuwe! Vienna nog steeds hier, helaas? Hoop dat het wel al beter gaat!
Korte update bij mij, burn-out is al gelukkig verleden tijd (al blijf je altijd bewuster van je lichaam of stress op momenten, maar dat is juist goed denk ik, doordat je het eerder herkent en aanvoelt, kan je eerder keuzes maken:-).

Ik ben vorige week bij de pop-poli geweest, na mijn burn-out (en tijdens) veel last gehad van angstklachten. Meerdere keren hulp voor gezocht, wat me zeker sterker heeft gemaakt, maar niet heeft verholpen dat het terugkeerde. Meerdere keren venlafaxine gestart (na stoppen) omdat dit me heel goed helpt. Momenteel dus ook weer sinds laatste stoppoging na de zomer... en weer de bekende spanningsklachten terug van sociale zaken.
Ivm kinderwens naar de pop-poli geweest. Psychiatrie afdeling ivm gynaecologie en obstetrie, om te horen wat de risico’s van zwanger worden zijn met de medicatie, voor zowel de baby als voor mij. En zelfs een diagnose gekregen, had ik niet verwacht... maar voelt erg fijn. K blijk een sociale angststoornis te hebben, al zou je het niet van me zeggen (werk als fysio, stap gerust op vreemden af en ben heel goed in small talk enz), maar herken t enorm van mezelf als kind en ook op de slechte momenten zonder medicatie sinds mijn burn-out. Enorme spanning voor verjaardagen plots, leuke uitstapjes enz.
Maar, ik kan de medicatie blijven gebruiken , de risico’s zijn zeer minimaal met mijn dosering (75mg), en geen verhoogde kans met deze stoornis op een postnatale depressie oid! Erg gerustgesteld en onzekerheden (schuldgevoelens evt) weg kunnen strepen:-)
Wilde ik dus toch even delen hier:-)
Ik ben uiteraard nog niet zwanger, geen idee hoelang dat gaat duren en of t ooit lukt. Maar dit is iig erg fijn om er verantwoord in te gaan! Dus wie weet wat 2018 brengt:-)

Fijne dagen allemaal, houd je grenzen aan, blijf gewoon lekker wat korter bij familie/ vrienden, zodat je met een fijn gevoel weggaat, of cancel het voor een jaartje als je er teveel tegenop ziet (heb ik ook een keer gedaan destijds), of ga lekker naar buiten als de prikkels teveel worden :-)
Alle goeds voor 2018!!
Hey Ingeb: wat fijn dat je reageert. Had je nog een PB gestuurd om een nieuw topic te starten, maar door de vernieuwing van het forum blijken PB's niet altijd aan te komen. Hoop dat je het niet erg vindt dat ik een nieuw deel gestart ben?
Oh wat goed nieuws! Zo fijn om te horen dat alles ok is om aan jullie kinderwens te starten. Dat is wel een prachtig vooruitzicht voor 2018.
Ik lees ook een opluchting bij je over de diagnose sociale angst. Kan mij voorstellen dat dit een puzzelstukje is dat het verhaal compleet maakt en je jezelf hierdoor beter snapt. Hoe gaat het met je katten?
Zo fijn om je bericht te lezen. Hele fijne feestdagen en het gaat een heel mooi 2018 worden voor jullie :)
Enne ja ik ben hier weer terug. Heb tussendoor nog 2 jaar voltijds gewerkt en blijkbaar zat mijn oude patroon van hard werken en mezelf bewijzen nog steeds in mij. Deze BO is lichamelijk veel zwaarder, maar heeft mij veel meer gebracht. Ik sta nu veel beter in het leven en voel mij psychisch veel sterker. Mijn lichaam geeft aan dat ik het rustig aan moet doen en dat conditieopbouw op een langzaam tempo gaat. Als ik naar mijn lichaam blijf luisteren geloof ik weer helemaal beter te worden. Ik kijk uit naar 2018, het voelt aan dat het een heel goed jaar gaat worden :-D

Lillybit: fijn dat het beter gaat met je man. Misschien kan je nu iets meer rust nemen? Die lichamelijke klachten, is je lichaam dat aangeeft dat je nog rust nodig hebt en aan jezelf moet denken. Ook hoesten kan hiervan komen. Door langdurige stress blijf je cortisol aanmaken en als dit te lang duurt gaat dit ten koste van je hormoonbalans en immuunsysteem. Geef je lichaam de kans om weer te genezen en dan komt het helemaal goed.

Gele Suikerspin: rek en strekoefeningen zijn helemaal niet voor oude mensen ;-) Ik doe ze ook iedere ochtend, als ik dat niet doe ben ik veel stijver en krijg makkelijker kleine klachtjes.

Mariota: heb de serie van Sofie Hilbrant ook bekeken en toen viel Jeroen mij ook al op. DIe man weet echt wat mindfullness is, mooi om te zien dat je mindfull heel veel kunt doen op een dag en toch in het moment blijven.

Fijne avond allemaal!
Afbeelding
Vienna, uiteraard prima dat je een nieuw topic bent gestart! Had je bericht wel ergens ontvangen, maar blijkbaar niet erop gereageerd, zag hem wel pas paar weken later, ben nauwelijks hier op t topic;-).
Vervelend dat je opnieuw in de valkuilen bent gestapt, het is soms een harde leerweg, maar zo te horen klink je vol vertrouwen en strijdlustig:-)
Ik ben sindsdien nog altijd 3 lange dgn blijven werken, ipv 4-5dgn. En bevalt uitstekend :-)
De katten zijn heerlijk, tijdens de wintermaanden helemaal, extra knuffelen en bij je liggen. Goede ontspanningstherapie Haha

Succes voor 2018! Maar alle vertrouwen als ik je zo hoor:-)
Hi!

Even een kort berichtje vanaf hier :). Het is vakantie! Echt heerlijk om even een weekje niets te hoeven doen.
Het was hier best een druk weekje, maar vandaag heb ik helemaal geen afspraken (meer), dus heerlijk uitrusten. Ik heb nu serious request opstaan met een beetje chocola erbij, hmmmmm.

Ik heb even niet zoveel energie om op iedereen te reageren, maar dat komt later weer. Ik wilde jullie in ieder geval even hele fijne kerstdagen wensen! Geniet ervan, hoe je het dan ook doorbrengt :). :cheer2:
Hey allemaal! Hoe zijn de kerstdagen bij jullie gegaan? Relax kunnen genieten?

Inge: goed zeg dat je voor drie dagen werken ipv van meer gekozen hebt. Dat lijkt mij ook haalbaarder. Zalig je knuffelkatten :cat: . Blijven ze wel van de kerstboom af? Onze hond wipt met haar kwispelende staart telkens dezelfde bal uit de boom, om elke keer weer verbaast te kijken. Alle goeds voor 2018. Het gaat een prachtig jaar voor jullie worden :heart:

Rodelimo: zalig bericht zo genietend van de kerstdagen met chocolade en serieus request. Heb je de drukkere kerstdagen ook zo relax kunnen genieten? Is het kerstfeestje waar je heel graag naartoe wilde goed gegaan? Hoop zo dat je ervan hebt kunnen genieten.

Wij hebben kerst heel klein gehouden. Manlief is inkopen gaan doen en dan heeft hij gekookt (doet hij graag) bij mijn mama en daar kwam nog meer familie langs. Fijn dat we het klein gehouden hebben. Merk wel dat ik mijn zus heel erg miste (ze wil nu met niemand van de familie nog contact), maar tegelijk nog nooit zo een drama-loze feestdag gehad. Dan merk ik toch heel zichtbaar haar negatieve houding en hoeveel invloed dit op iedereen en elke situatie had. Krijg al heel veel appjes over O&N feestje. Jullie al bezig met de voorbereidingen van O&N?
..
anoniem_350396 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 14:27
99.46% gewijzigd
Hee Vienna, klinkt goed, je kerstverhaal! Heerlijk, zo rustig kerst kunnen vieren zodat je er zelf ook van hebt kunnen genieten.
Lastige situatie lijk me, met je zus. Jammer dat ze niet langs wilde komen, maar wel bijzonder om te zien hoe dat zijn effect heeft op de rest van de mensen lijkt me. Ik hoop dat je ondanks dat wel hebt kunnen genieten!

Nirakkam, fijn dat je ook van de kerst hebt kunnen genieten :).
Ik heb dat pva ook gehad in het begin (is verplicht na 6 weken ziekte geloof ik). Bij mij heb ik het gezamenlijk met mijn werkgever ingevuld.
Het aantal uren en opbouw kwam bij mij bij de bedrijfsarts vandaan (in overleg met mij voor wat ik dacht haalbaar te zijn). Met mijn leidinggevende heb ik overlegd welke werkzaamheden er waren op de afdeling en samen hebben we bepaald welke geen tijdsdruk/ stress opleverde. Die werkzaamheden ben ik gaan uitvoeren.
Vervolgens heeft ieder zijn eigen stuk van dat formulier ingevuld en nadat iedereen er okee mee was ondertekend en opgestuurd.

Wel merkte ik dat het heel erg op prijs gesteld werd als je zelf al een idee hebt hoe je het ongeveer wil gaan aanpakken qua uren/ wat jij zelf denkt dat haalbaar is. Voor hen is het heel ongrijpbaar natuurlijk wat je nu wel of niet kan/ ziet zitten, dus hebben ze er veel aan als je dat zelf aangeeft.

En, passend werk is niet gelijk jouw gehele oorspronkelijke werk hea. Ik ben begonnen met een klusje wat eigenlijk altijd bleef liggen maar wat wel fijn was als het gebeurde. Maar dat werk zou ik normaal gesproken niet gekregen hebben. Maar als het jou helpt om de stap naar je eigen werk kleiner te maken, vooral doen!

Bij mij ben ik de kerstdagen redelijk doorgekomen. Ik heb helaas niet naar het kerstfeest kunnen gaan waar ik echt graag heen wilde, dat was echt te druk :cry:.
Wel ben ik afgelopen dagen bij mijn oma, en de oma van mijn man + familie langgeweest. Beide maar 3 uurtjes, maar toen was het echt mooi geweest.
Allebei waren ze wel heel blij met het bezoek, en het was erg gezellig :).

Gister ben ik gaan shoppen. Ik stond om half 10 voor de winkels, wat heerlijk rustig was het toen nog zeg! Fantastisch, bijna geen prikkels van alle mensen en een stuk minder herrie. Ik heb nieuwe pantoffels gekocht, met schapenwol binnenin. Die zitten echt zo lekker en warm! Ben er helemaal blij mee :jump:.
Ook deed ik een beetje gênante ontdekking. Ik ben dus ook aardig wat dikker geworden door de burnout en AD. Nu heb ik voor veel dingen wel een maatje kleiding groter gekocht, maar ik had daarbij helemaal niet aan een bh gedacht.
Ik kreeg de laatste tijd al veel meer rugpijn, en kon niet zo goed lang zitten, maar echt nooit daar aan gedacht.
Nu stond er een verkoper bij de winkel, en die zei toen ik wilde gaan passen (omdat ik nieuwe bh's nodig had): "Neeee, dit is echt lang niet de goede maat! Je hebt denk ik deze nodig". En geeft me een andere bh.
EN echt, wat fijn! Ik heb diegene die ze aanraadde gekocht, en nu heb ik veel minder last van mijn rug. Perfect!
Zo stom dat ik daar helemaal niet bij stilgestaan heb! :$ Goed kerstcadeau voor mijzelf dus :facepalm:.

Vandaag heb ik een rustig aan dagje. Lekker aan mijn fotoboek werken, en evt nog een rondje lopen. Het is zo mooi weer!
Ik wil goed uitrusten, want van het weekend ga ik samen met mijn man een paar dagen weg. Dan wil ik wel energie hebben zodat we strandwandelingen kunnen gaan maken!

Hebben jullie al oud & nieuw plannen?
Nirakkam: fijn dat je mooie kerstdagen gehad hebt. Je hebt echt wel inspraak in welk werk en hoeveel je aankan. Het is net goed als je aangeeft wat wel en niet kan. Hoor van veel mensen dat ze niet begonnen zijn met hun eigenlijke werkzaamheden. Probeer rustig voor jezelf op een rij te zetten wat je wel en niet ziet zitten. Zo zien je ook je motivatie.

Rodelimo: Dat klinkt als een hele toffe shopuitstap :) Zalig van die hele warme pantoffels. Een goede BH kan zoveel doen bij rugpijn. Ik heb zelfs op mijn allerslankst nog een D cup. Draag graag Marie Jo (duur!, maar oh wat zitten die zalig), sportBH is Anita een aanrader (bredere bandjes). This maar een tip. Jammer dat je niet naar het leuke kerstfeest kon gaan. Hard dat niet alles kan, maar je hebt het wel mooi opgelost met rustige bezoekjes. Wat een zalig vooruitzicht om bij O&N lekker te gaan uitwaaien aan zee. Alvast heel veel plezier.

Mijn energieniveau gaat nog steeds met ups and downs. Gisteren ging heel goed (heb paard verzorgd, kippenhok schoon gemaakt, de was gedaan, keuken gepoetst, gekookt, wandeling gemaakt, administratie gedaan, hoofdstuk uit boek gelezen) en vandaag kan ik met moeite van de bank afkomen. Heb mezelf gisteren niet uitgeput . Het zou zo fijn zijn als hier wat meer balans in kwam.

Nieuwjaar vieren we met vrienden. We gaan gourmetten. Ze kennen mijn situatie en houden er rekening mee. Dat geeft al vertrouwen dat het gaat lukken. Ga de volgende dagen niet teveel doen, proberen energie te sparen voor O&N.
Zag dit lief filmpje, om nog even in de positieve kerstsfeer te blijven:

https://froot.nl/posttype/froot/allerbe ... sing-ooit/

Gisteren naar Grumpy Cat's Worst Christmas Ever, gekeken. Jep een heel slechte film en ergens in het midden vroeg de kat heel cynisch of alles wel ok is met de kijker, aangezien we het nog steeds aan het kijken waren. Moest denken aan het bericht van Netflix dat zij ook vragen aan klanten of alles wel ok is, wanneer ze x aantal dagen na elkaar dezelfde film kijken. Goed voornemen van vandaag: de tv blijft uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven