Gezondheid alle pijlers

Jong en Burn-out deel 2

19-06-2017 15:58 882 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we verder over onze ervaringen rond burn-out.

Deel één werd gestart door ingeb84 en kan je hier vinden:

gezondheid/jong-en-burnout/list_messages/238113



Iedereen op dit topic kent het gevoel dat je lange teksten niet kunt lezen door de 'mist' in je hoofd, door vermoeidheid of nog een andere reden. Je hoeft je dus zeker niet te excuseren als je niet alles leest of niet altijd op iedereen reageert.
Always believe that something wonderful is about to happen.
Dennis @ Denk dat vele niet op een forum schrijven. Ik ben jong en zit ook tegen een burn out aan. Ik heb liever ook een gebroken been, maar dit overkomt je. Hoe lang zit je al ziek thuis? Denk je wel om je zelf verder? Sporten is een goede optie inderdaad. Heb je andere hobby’s?

Heb zelf ook een angst stoornis erbij sinds vorig jaar. Ik durfde helemaal niks, alles was te veel. Nu rij ik weer auto en doe bijna alles weer (oke, wel wat met meer moeite).
Slaap problemen blijven bij mij. Nu ook een slechte nacht, maar ik heb koorts en buikpijn etc. Dan lijkt alles ook extremer.

Schrijven helpt ook bij mij, maar ben niet echt super actief hier op Viva.

Fijne nacht rust iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk inderdaad ook dat het schrijven op een forum minder is, ik zit wel in een aantal groepen op Facebook die betrekking hebben op burn-out, misschien dat ook eens proberen? Hier worden dagelijks wel meerdere berichten geplaatst en is het wat meer actief.

LiVictor: heb jij therapie gehad voor je angststoornis?
anoniem_387823 wijzigde dit bericht op 21-08-2019 10:21
31.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hej :) lief dat jullie reageren en liv vannacht lag ik ook wakker om die tijd. Uiteindelijk later rond 0400 in slaap gevallen tot 1000u.

Beetje doezelen. En gedurende de dag moet ik toch regelmatig rust pakken. Ik kan namelijk niet veel tv en computer scherm handlen.

Ik ben nu 1 week ziek thuis daarvoor heb ik met de klachten dmv slaapmedicatie m'n 2mnd stage nog kunnen afronden en diploma gehaald. Ik zat wel aan de grens. 5 weken lang temazepam.

Nu slaap ik op eigen kracht en dit gaat de ene nacht beter en dan weer minder. Heb nu wel meer rust. Hulp krijg ik in de vorm van cognitieve gedragstherapie. Deze is net begonnen en m'n opdracht is gebeurtenissen en de gedachten en gevoelens opschrijven.

Inmiddels ben ik ook op 1 fb groep erbij. Dat is fijn want je krijgt direct antwoorden en je ziet dat je niet de enige bent met mentale/cognitieve problemen. De rationele omslag van angst voor iets van letsel naar accepteren dat het 'slechts' burn out is, is moeilijk. Omdat die angst steeds weer in golven terugkomt omdat het zo akelig is niet gwn alledaagse dingen te kunnen en de zorgen of je lichaam en geest zich kunnen herstellen.
FBrownie
Heb CGT afgerond en nu loop ik sinds vorige week bij een denkbeeldend psycholoog. Psycholoog die met je gaat knutselen: kleien, verven, kleuren en knippen en plak werk etc. Hele therapie gaat om hoe jij je voelt.
Welke therapie ga jij mee beginnen? Hopelijk dat je klachten afnemen. Of te wel meer leefbaar zijn.

Dennis
Pfff jij was dus ook nog laat wakker. Ik sliep pas om half 5 tot 8 uur, want heb een kleintje waar ik voor zorg, met heel veel liefde.
Ik herken je onmacht, maar zo lang je wil er is en dat je accepteerd hoe je nu bent in deze situatie: wordt het op den duur beter.

Gaan jullie op vakantie? Of een dagje weg?
Wel knap dat je van de pam af bent. Heb in het begin, vorig jaar ook ongeveer 8 weken oxazepam geslikt door me nacht problemen. Ook cold turkey mee gestopt 😬.
Alle reacties Link kopieren
Liv ik stuur je ff een prive bericht :)
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven