Mammografie
zaterdag 19 juni 2010 om 10:21
quote:qwertuu schreef op 18 juni 2010 @ 20:02:
Ibuprofen een uurtje van tevoren: staat genoteerd!
En ehhh... Queenie... onder de 30 gaat mij niet lukken.
(Noa, daar ga ik ook heen!)
Dat vermoeden had ik al dat je daar naartoe ging, vandaar.
Trouwens ze gaan echt niet verder pletten dan nodig is hoor, ik zei op een gegeven moment dat het echt niet verder kon en dat hoefde dan ook niet. Denk dat ik er een jankgezicht bijtrok ofzo, want ze was meteen overtuigd.
Ibuprofen een uurtje van tevoren: staat genoteerd!
En ehhh... Queenie... onder de 30 gaat mij niet lukken.
(Noa, daar ga ik ook heen!)
Dat vermoeden had ik al dat je daar naartoe ging, vandaar.
Trouwens ze gaan echt niet verder pletten dan nodig is hoor, ik zei op een gegeven moment dat het echt niet verder kon en dat hoefde dan ook niet. Denk dat ik er een jankgezicht bijtrok ofzo, want ze was meteen overtuigd.
Cum non tum age

zaterdag 19 juni 2010 om 10:45
Q, kijk even waar je bent in je cyclus, dat maakt een hoop uit. Ik heb mijn eerste gehad op een gunstig moment halverwege mijn cyclus - geen centje pijn - en tweede een paar dagen voor mijn eerste menstruatie na bijna een jaar - toen heb ik de dame toegesnauwd dat ze nou eens moest opschieten. Ik heb overigens cup B, maar wel dicht klierweefsel.
Over het O., dezelfde radioloog daar werkt ook in het Diagnostisch Centrum (dit is niet bedoeld als reclame, mocht iemand het zo opvatten). Mocht je cyclus niet goed uitkomen kun je overwegen om daarheen te gaan en áls er iets gezien wordt op de mammo/echo dan regelen ze gelijk een vervolgafspraak in het O. (voor mij betekende dit mammo op woensdagochtend bij DCA, gesprek met arts en punctie in O. donderdagochtend, uitslag in O. donderdagmiddag 15:30).
Over het O., dezelfde radioloog daar werkt ook in het Diagnostisch Centrum (dit is niet bedoeld als reclame, mocht iemand het zo opvatten). Mocht je cyclus niet goed uitkomen kun je overwegen om daarheen te gaan en áls er iets gezien wordt op de mammo/echo dan regelen ze gelijk een vervolgafspraak in het O. (voor mij betekende dit mammo op woensdagochtend bij DCA, gesprek met arts en punctie in O. donderdagochtend, uitslag in O. donderdagmiddag 15:30).
maandag 21 juni 2010 om 10:26
Zo, het is achter de rug hoor. Niks raars te zien in mijn tieten.
Bergamot, dank nog voor je tip, maar hier dus niet van toepassing, omdat mijn borsten momenteel volcontinue pijn doen... Ik vond de mammografie overigens een stuk minder vervelend dan het borstonderzoek door de huisarts. Daar ben ik vrijdag de rest van de dag niet lekker van geweest. Nu is de misselijkheid al bijna weer weg...
Dank jullie voor jullie ervaringen in ieder geval!
Bergamot, dank nog voor je tip, maar hier dus niet van toepassing, omdat mijn borsten momenteel volcontinue pijn doen... Ik vond de mammografie overigens een stuk minder vervelend dan het borstonderzoek door de huisarts. Daar ben ik vrijdag de rest van de dag niet lekker van geweest. Nu is de misselijkheid al bijna weer weg...
Dank jullie voor jullie ervaringen in ieder geval!