Gezondheid alle pijlers

Mammografie

18-06-2010 15:47 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doet dat erg veel pijn?

En?

Totaal aantal stemmen: 31

Ja (39%)
Nee (45%)
2 borsten dubbel zo veel als 1 (16%)
Ik heb het ervaren als 'niet prettig' maar meer ook niet.
Waarom een mammografie en geen MRI? Even een vraag omdat een MRI niet pijnlijk is en lijkt mij een goed alternatief.
Mijn moeder laat jaarlijks mamografie maken. Zij vind het niet fijn, maar heel erg pijnlijk is het ook niet.

Uit eigen ervaring kan ik (gelukkig) niet spreken
Nee, deed bij mij geen pijn! Beetje raar gevoel, maar meer ook niet.
Sorry Q, maar ik vond het erg pijnlijk. Ik weet niet of het fabeltje van kleine en grote borsten opgaat, maar ik had erna behoorlijk last.
AU! Ik vond het echt niet prettig. Maar de verpleegster die me hielp was wel heel lief.
Doet zeer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik had geen napijn Norre. Maar dat kwam misschien ook omdat ik zo enorm opgelucht was dat er niets aan de hand was.
ik vond het zeer doen, maar goed aangezien ik iemand had die nog moest oefenen moest ik drie keer met dezelfde borst in dat ding. Misschien dat dit ook wel meespeelde
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik vond het pijnlijk. En bij de tweede en derde foto maken (dus drie keer tussen die schijven in een half uur tijd) vond ik het heel erg pijnlijk.

Hoop dat er niets aan de hand is voor je.
MILF in the making ;-)
Ik had een verpleegkundige die me behandelde als een koe. Hup tiet in het apparaat, *plet plet* Yep, dat deed zéér.
Deed mij zeer. Moet erbij zeggen dat ik redelijk grote borsten heb; schijnt dat hoe meer massa er geplet moet worden, des te meer pijn het doet.
anoniem_67108 wijzigde dit bericht op 18-06-2010 16:02
Reden: laatste opmerking beetje dubbel- en onzinning
% gewijzigd
quote:PixiePink schreef op 18 juni 2010 @ 15:51:

Waarom een mammografie en geen MRI? Even een vraag omdat een MRI niet pijnlijk is en lijkt mij een goed alternatief.

Een MRI is ongeveer 100 keer zo duur en duurt ook langer om te maken. En is niet echt beter dan een mammografie bij vrouwen die gewoon voor het bevolkingsonderzoek komen. Microcalcifcaties zijn er bv niet goed op te zien, op een mammografie wel.

Ik weet niet of jij dat graag terug wil zien in je premie en je netto salaris als iedereen maar een MRI krijgt elke 5 jaar bij het bevolkingsonderzoek........

Ik geloof trouwens ook dat er bij een MRI bij borstkankeropspring contrast gebruikt moet worden, moet je vloeistof ingespoten krijgen, kun je ook overgevoelig voor zijn en nare bijwerkingen van krijgen....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Zorba schreef op 18 juni 2010 @ 16:01:

Deed mij zeer. Moet erbij zeggen dat ik redelijk grote borsten heb; schijnt dat hoe meer massa er geplet moet worden, des te meer pijn het doet.Ik heb een F cup...
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 18 juni 2010 @ 16:04:

[...]

Ik heb een F cup...Dan kunnen wij elkaar de hand schudden. Nadat ik mijn bericht gepost had, las ik dat van jou. Herkenbaar!
Hier een E-cup.

Moet eigenlijk binnenkort weer, maar ik vertoon uitstel-gedrag...
Deed bij mij ook behoorlijk pijn. Meer dan ik had verwacht.

Mijn Cup C werd echt stevig geplet.
quote:singalala schreef op 18 juni 2010 @ 16:03:

[...]

Een MRI is ongeveer 100 keer zo duur en duurt ook langer om te maken. En is niet echt beter dan een mammografie bij vrouwen die gewoon voor het bevolkingspnderzoek komen.

Ik weet niet of jij dat graag terug wil zien in je premie en je netto salaris als iedereen maar een MRI krijgt elke 5 jaar bij het bevolkingsonderzoek........

Ik geloof trouwens ook dat er bij een MRI bij borstkankeropspring contrast gebruikt moet worden, moet je vloeistof ingespoten krijgen, kun je ook overgevoel;ig voor zijn en nare bijwerkingen van krijgen....

De reden dat ik het zeg is dat ik zelf het Borstkanker 1 gen/BRCA1 gen heb. En dus jaarlijks een MRI krijg, vandaar mijn vraag. Ik krijg dus geen mammografie ivm de pijn en het feit dat ik erg jong ben.

Dus je hoeft niet gelijk zo kriegelig te reageren, het was een gemeend voorstel omdat ik deze dus krijg ivm de pijn die een mammo doet. Ik heb idd de contrastvloeistof gekregen en dat viel reuze mee. Deed geen pijn alleen beetje warm gevoel toen het ingespoten werd.
Ai. Ik heb een E-cup. Dat is ook meteen de reden van de mammografie: mijn borsten zijn opeens een cupmaat gegroeid. Inclusief de harde schijf en het opgezette klierweefsel. (En nee, ik ben niet zwanger. )

Als ik het zo lees, wordt het een pijnstiller slikken een uurtje van tevoren? Ik heb nu nog napijn van het borstonderzoek door de huisarts eerder vandaag.
MRI lijkt me in mijn geval een beetje overdreven trouwens. Maar desondanks lief dat je zo met me meedenkt, Pixiepink.
Hmmm Q....hopelijk is er niks aan de hand Wanneer moet je?
Bij mij geen centje pijn, ook niet een klein beetje.

*cup E*
Wat is de reden dat je een mammografie krijgt trouwens, als ik dat mag vragen?
quote:qwertuu schreef op 18 juni 2010 @ 16:12:

Inclusief de harde schijf [...]En da's dus niet voor extra geheugen, maar die harde schijf die we allemáál hadden toen we een jaar of zestien waren dus. Waar je niet eens naar mocht wíjzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven