Gezondheid alle pijlers

moe, moe, moe

29-09-2010 12:24 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta 's morgens om zes uur op. Om half zeven haal ik mijn kind uit bed, die krijgt een ontbijtje en daarna kleren aan.

Vervolgens om half acht de deur uit om de kleine bij de opvang af te leveren. Ik rij een uur naar mijn werk en vertrek daar om zes uur weer richting huis.

Zeven uur thuis, eten, afwassen, de kleine onder de douche en in de pyjama. De kleine warme melk en ik koffie.

Tegen half negen; kleine naar bed, verhaaltje lezen, nog een verhaaltje lezen (anders kan ik echt niet slapen mama). Ik kom om half tien weer beneden.

Dit gaat zo vier dagen per week. De andere drie dagen, waarop ik niet werk, sta ik om half zeven op omdat de kleine dan wakker is.

Is het nou echt zo gek dat ik élke avond om half elf dood en doodmoe ben? Dat ik in slaap val zodra mijn hoofd op mijn kussen ligt? Mijn man vindt van wel namelijk...
Nee ik vind t niet gek.

Maar ehm als jij de kleine naar bed doet enz wat doet jou man dan??
Waar is je man in dit hele verhaal? Doet hij nog wat?

Hoe oud is je kleintje? Ik vind dat hij laat naar bed gaat, of jij laat naar beneden komt, dat kan ook. Kun je hem/haar niet leren in het weekend wat langer op zijn kamer te blijven?
Nee, het is niet gek......... maar op zijn minst wel ongezellig.

Als ik het goed begrijp hebben jij en je man samen maar één uur samen. Een uur waarin jij stiekum al hard naar je bed verlangt?

Dan voorzie ik ook geen wilde, woeste nachten met stomende sex en beslagen ramen, of een avondje samen ouderwets de beest uithangen in de stad etc.

Vindt je man het alleen maar raar, of vindt hij het..... irritant?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
helemaal niet gek dat je moe bent..

Hoe oud is je kleine? En is er nog een man in je leven?
Is jouw kindje niet doodmoe dan? Om half 9 naar bed en er om half 7 uit vind ik nogal wat.

Als jij om 19.00 uur thuis bent dan is het eten, bad verhaaltje en naar bed. Daarna zou ik pas gaan afwassen. En je werktijden: je brengt om half 8 je kindje naar de opvang dan kun je dus om 8.45 uur op je werk zijn. Kun je toch ook om 17.15 uur weer weg? Of zie ik dat verkeerd.
Mijn man kijkt tv.

De kleine gaat pas zo laat naar bed omdat ik pas zo laat uit mijn werk thuis kom. En het gaan slapen is een drama de laaste tijd. Soms duurt het wel tot tien uur!

Mini is twee jaar, dus leren om langer in de eigen kamer te blijven gaat 'm ook niet worden vrees ik. Net zoals 'gewoon weglopen 's avonds en zeggen dat het tijd is om te slapen' niet werkt. (Of je moet een kind wat tot elf uur boven aan de trap om mama roept ook een oplossing vinden.)
Ik dacht dat je alleenstaand was, tot ik je laatste regel las ...

Het is helemaal niet gek dat jij doodop bent en in slaap valt als je hoofd het kussen raakt.

Ook ik vraag me af wat je man doet.

Slaapt je man wel uit in het weekend en wie doet het huishouden?
Jouw man kijkt tv??

Ik had m een schop onder zijn kont gegeven. Als ik zo laat was had hij minstens aan het eten kunnen beginnen. Of kind ophalen bij de opvang en alvast douchen oid. Ik zou zeggen laat hem ook lekker wat doen dan.
ik sta ook elke dag om half 7 op, maar heb geen kind en geen relatie die nog aandacht wil en ik ben om half 11 ook wel aan mn bed toe :p dus nee zeker niet vreemd.

Overigens vind mini het vast heel leuk als papa mini eens een keer naar bed brengt

En euh tuorrebout: er zijn een heleboel mensen die pas weg kunnen als het werk klaar is, dus die 8 uur werken gaat dan niet op hoor...
Hoe ziet de dag er uit van je man? Ik neem aan dat hij ook werkt? Hoe laat is hij thuis?

Neemt hij de ochtenden in de weekenden ook wel eens voor zich?

Zit er nog liefde tussen jullie? Het zou werkelijk waar niet in mijn mans hoofd opkomen mij zo te laten ploeteren.
[quote]Minismama schreef op 29 september 2010 @ 12:29:

Mijn man kijkt tv.

Pardon?!

Je man hoort dan de eettafel/keuken op te ruimen en de afwas te doen zodat jij de kleine in bad kan doen en naar bed kan brengen. Helemaal als het een uur duurt voordat je kind in slaap valt.
@toffiefee hier ook niet en anders had ik t m wel aan zijn verstand gepeuterd dat dat niet de bedoeling is
Ik werk van 9 tot 18 en heb ruim een uur reistijd.

Mijn man werkt vanuit huis.

"Jammer genoeg" is mini helemaal niet moe. En dus elke dag uit zichzelf om half zeven wakker.

En ja, het gemis aan 'stomende nachten en beslagen ramen' dat zit hem dwars. Ik vind het zelf ook vervelend. Ik wil meer energie. Ik wil niet als een oud vrouwtje om tien uur slapen. Ik wil ook beslagen ramen in de slaapkamer.
Ow maar als man thuis is dan kan ie toch zeker wat meer voor je doen. Kan hij mini niet naar de opvang brengen? Dat scheelt smorgens weer tijd. En ophalen en dan evt eten koken of zorgen dat mini gedouchd is enz?? Sorry maar die taakverdeling vind ik niet eerlijk. Ik zou zeggen dat zolang t op deze manier doorgaat hij niet mag zeuren dat jij moe bent.
Oh, je man werkt vanuit huis? Dus hij kan mini niet halen en/of brengen naar de opvang en het eten voorbereiden, maar wel zuchten en met zijn tong klakken ....

Ik denk dat er wat moet veranderen aan de taken van je man en dat de stomende nachten dan wel weer terug komen.
Ik zou man in dat geval een schop onder zijn kont geven. Hij kan mini dan toch ook uit de creche halen? Alvast koken voor je thuis komt? De afwas doen terwijl jij de kleine in bed legt, of andersom?

Is het mogelijk om mini een weekend uit logeren te doen? Kunnen jullie én uitslapen en wat leuks doen met z'n 2en
Je kind gaat naar de créche, dus is je kind nog onder de 4....dan vind ik half negen naar bed echt veel te laat. Bovendien een uur bezig zijn met je kind naar bed brengen vind ik ook erg lang! Een uur reistijd hakt er ook aardig in! Hier mijn schema met twee kleine kinderen op een werkdag:

6.15 opstaan, man doet zoonlief in de kleren, ik help dochter

man is altijd eerder klaar en dekt de tafel vast zodat we kunnen ontbijten

7.30 man brengt kids naar de créche

16.45-17.00 ik haal kinderen op

18.00 eten, als man laat is doe ik de kids voor het eten in bad, als hij op tijd is van het werk doet één van ons het, en kookt de ander

18.30 man brengt zoon naar bed

19.00-19.15 samen brengen we dochter naar bed, dochter is bijna 4 en we hebben de afspraak dat we alles 1 keer doen, 1 verhaaltje, 1 slokje voor het slapen en 1 knuffel.

19.30-19.45 koffie

Zie je het verschil?
Zo wordt het meer een topic voor de relatie pijler ben ik bang.

Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand een geweldig homeopatisch superkruidje zou adviseren
Kun je vroeger naar bed niet aanleren btw? De winter komt er nu aan, t is eerder donker, misschien dat het werkt?
Als ik om 6 uur of half 7 mijn bed uit moet dan lig ik de dag ervoor toch zeker om 23.00 of zelfs om 22.00 uur in bed.

Dus nee het is dan dus niet gek als je ook om dat tijdstip 's avonds moe bent.

Daarnaast, doet jouw man ook nog wat in het hele geheel.

Want als jij moe bent en hij niet, dan kan hij toch wat meer doen, zodat jij minder moe wordt. Of zeg ik nou iets geks.
Ik vind je man een enorme oetlul!

Kan je eens wat meer over je man vertellen? Wat doet ie nou precies in huis en met jullie kind, en hoeveel tijd brengt hij door met werken vanuit huis?
@nova Ik zie het verschil. Maar mijn reistijd wordt er niet korter van, evenals mijn werktijden niet veranderen. We hebben echt al van alles geprobeerd om mini eerder in slaap te krijgen. Maar zoals ik al zei, zonder resultaat. Slapen lukt pas na zes verhaaltjes en alleen als papa of mama ernaast ligt.
Nou, je hebt het getroffen met je vent! Wat een zeikerd, geen wonder dat jij moe bent en hij energie voor tien heeft en zin heeft in sex. Vraagt hij zich niet af waar het aan ligt?

Waarom brengt hij kind niet weg naar kdv? Kun jij eerder beginnen en ben je dus ook eerder thuis.
quote:Minismama schreef op 29 september 2010 @ 12:44:

Zo wordt het meer een topic voor de relatie pijler ben ik bang.

Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand een geweldig homeopatisch superkruidje zou adviseren

Nee sorry, daar kan ik je niet aan helpen.

Wat bij ons goed geholpen heeft is dat ik minder naar me toe trek en meer aan mijn man vraag. Ik moet dan wel blijven vragen, want, tja, het is wel een man hè . Maar het werkt goed hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven