No More Peukies
donderdag 3 juli 2014 om 18:38
donderdag 3 juli 2014 om 19:30
donderdag 3 juli 2014 om 19:34
A wat leuk, medestanders. Ik ben al best vaak gestopt, waarvan 1 keer echt serieus. Toen was ik er een jaar vanaf.
Mijn valkuil is het af en toe roken. Dan denk ik dat 1 sigaret nog niet zo erg is. Het worden er natuurlijk altijd meer. Voor ik het weet koop ik dan weer drie of vier pakjes per week. Dom natuurlijk. Want niet roken is zo fijn! Maar die verleiding, pff, echt moeilijk.
Mijn valkuil is het af en toe roken. Dan denk ik dat 1 sigaret nog niet zo erg is. Het worden er natuurlijk altijd meer. Voor ik het weet koop ik dan weer drie of vier pakjes per week. Dom natuurlijk. Want niet roken is zo fijn! Maar die verleiding, pff, echt moeilijk.
donderdag 3 juli 2014 om 21:16
Ik weet het nog goed, ik rookte als een ketter. Als ik ergens naartoe moest waar niet gerookt mocht worden, alleen de gedachte al, vreselijk!
Maar wat nog erger was, ik hoestte mijn longen uit mijn lijf.
Ik bleek COPD te hebben.
Telkens als ik verkouden was, moest ik weer aan de antibiotica en een stootkuur Prednison. Anders kwam ik er niet bovenop.
Ik was het zo zat allemaal. Ik zag het al helemaal voor me hoe mijn toekomst er uit zou komen te zien als ik niet zou stoppen met roken. Aan de zuurstof.... nou, mooi niet!
Er was maar één manier om dat te voorkomen, namelijk stoppen.
Dit is inmiddels 2,5 jaar geleden. Ik heb sindsdien NOOIT meer een sigaret aangeraakt! En de behoefte niet meer gehad. Ik vind het nu smerig, alleen de geur al!
Mijn inhalator voor de COPD gebruik ik niet meer, en hoesten is verleden tijd.
HEERLIJK!!
Maar wat nog erger was, ik hoestte mijn longen uit mijn lijf.
Ik bleek COPD te hebben.
Telkens als ik verkouden was, moest ik weer aan de antibiotica en een stootkuur Prednison. Anders kwam ik er niet bovenop.
Ik was het zo zat allemaal. Ik zag het al helemaal voor me hoe mijn toekomst er uit zou komen te zien als ik niet zou stoppen met roken. Aan de zuurstof.... nou, mooi niet!
Er was maar één manier om dat te voorkomen, namelijk stoppen.
Dit is inmiddels 2,5 jaar geleden. Ik heb sindsdien NOOIT meer een sigaret aangeraakt! En de behoefte niet meer gehad. Ik vind het nu smerig, alleen de geur al!
Mijn inhalator voor de COPD gebruik ik niet meer, en hoesten is verleden tijd.
HEERLIJK!!
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
donderdag 3 juli 2014 om 21:25
donderdag 3 juli 2014 om 21:32
Niet roken is veeeeel fijner.
Ik ben 4 jaar geleden gestopt, maar heel stom, ongeveer een half jaar geleden weer begonnen met af-en-toe-een-sigaretje. En dat is een glijdende schaal en de laatste 2 maanden kocht ik weer eens af en toe een pakje. En de laatste week zit ik al op 3 sigaretten per dag.
En ik wil niet roken. Het is zo zonde van het geld. Je zadelt jezelf echt op met allerlei medische klachten die helemaal niet hoeven. Het is irritant om te moeten roken, om buiten te staan roken, om iemand anders te vinden die 'gezellig' mee rookt. Om sigaretten te moeten kopen, om te kijken of je nog wel genoeg hebt. Het is echt gewoon heel vervelend.
Dus nu mag ik van mezelf geen nieuw pakje kopen. Het kloterige is alleen dat ik ook een zwaar dieet aan het doen ben, dus ik ben hier superchagrijnig op de bank, want de ene minuut heb ik honger en trek in lekker eten en de volgende minuut zin in een peuk en het mag allemaal niet en dat wisselt elkaar gezellig af.
Toch merk ik dat de trek in een peuk telkens maar een minuutje duurt en dan waait het weer over. En hoe langer je gestopt bent, hoe minder vaak het verlangen komt.
Het werkt dan wel erg goed als ook in je omgeving niemand rookt.
Ik ben 4 jaar geleden gestopt, maar heel stom, ongeveer een half jaar geleden weer begonnen met af-en-toe-een-sigaretje. En dat is een glijdende schaal en de laatste 2 maanden kocht ik weer eens af en toe een pakje. En de laatste week zit ik al op 3 sigaretten per dag.
En ik wil niet roken. Het is zo zonde van het geld. Je zadelt jezelf echt op met allerlei medische klachten die helemaal niet hoeven. Het is irritant om te moeten roken, om buiten te staan roken, om iemand anders te vinden die 'gezellig' mee rookt. Om sigaretten te moeten kopen, om te kijken of je nog wel genoeg hebt. Het is echt gewoon heel vervelend.
Dus nu mag ik van mezelf geen nieuw pakje kopen. Het kloterige is alleen dat ik ook een zwaar dieet aan het doen ben, dus ik ben hier superchagrijnig op de bank, want de ene minuut heb ik honger en trek in lekker eten en de volgende minuut zin in een peuk en het mag allemaal niet en dat wisselt elkaar gezellig af.
Toch merk ik dat de trek in een peuk telkens maar een minuutje duurt en dan waait het weer over. En hoe langer je gestopt bent, hoe minder vaak het verlangen komt.
Het werkt dan wel erg goed als ook in je omgeving niemand rookt.
donderdag 3 juli 2014 om 21:33
Wat goed dat het jullie gelukt is. Was het moeilijk? Domme vraag natuurlijk.
En hoe doen jullie dat dan op een feestje, of in de kroeg? Zaterdag voetbal kijken met vriendinnen waarvan er een paar flink roken. Biertjes erbij. Je kent het wel. Ik wil nu al graag bedenken hoe ik het aan ga pakken. Want ik wil echt niet voor de bijl gaan.
En hoe doen jullie dat dan op een feestje, of in de kroeg? Zaterdag voetbal kijken met vriendinnen waarvan er een paar flink roken. Biertjes erbij. Je kent het wel. Ik wil nu al graag bedenken hoe ik het aan ga pakken. Want ik wil echt niet voor de bijl gaan.
donderdag 3 juli 2014 om 21:36
Je moet gewoon echt vastberaden zijn om niet te roken. Er zijn ook vriendinnen die niet roken, daar hoor jij nu bij. Roken is geen optie dus er is ook geen verleiding. Je ruikt die sigaretten wel en je lichaam en ook een klein stemmetje in je hoofd zeuren erom, maar daar moet je om lachen.... Wat een stomme verslaving.
Roken of niet roken is gewoon een besluit.
Roken of niet roken is gewoon een besluit.
donderdag 3 juli 2014 om 21:39
Ik ben sinds 5 weken gestopt, maar ivm zwangerschap, dus een reden waardoor het super gemakkelijk is. Geen seconde naar getaald, terwijl vriend, ouders, zusje allemaal vrolijk lopen te roken.
3 jaar geleden bijna een jaar gestopt geweest, ook zonder iets en dat keer zonder goede reden. Ging ook eenvoudig. Als je je eerlijk heb voorgenomen echt te willen stoppen is het een eitje. Dus stop pas als je dat helder hebt voor jezelf, anders is het gedoemd te mislukken!
Oh en hoor weleens dat het kan helpen om van het geld dat je over houdt van de niet gerookte sigaretten iets te kopen wat je altijd al graag wilde. Of ga er lekker van op vakantie na een jaar!
Succes!
3 jaar geleden bijna een jaar gestopt geweest, ook zonder iets en dat keer zonder goede reden. Ging ook eenvoudig. Als je je eerlijk heb voorgenomen echt te willen stoppen is het een eitje. Dus stop pas als je dat helder hebt voor jezelf, anders is het gedoemd te mislukken!
Oh en hoor weleens dat het kan helpen om van het geld dat je over houdt van de niet gerookte sigaretten iets te kopen wat je altijd al graag wilde. Of ga er lekker van op vakantie na een jaar!
Succes!
donderdag 3 juli 2014 om 21:50
Ik ben vorig jaar februari gestopt en ben er 9 maanden vanaf geweest. Zo trots dat ik was, en zo erg baal ik nu weer dat ik sinds januari weer rook. Ik wil het niet meer. Geluk bij een ongeluk, morgen ga ik weer stoppen, want er word een kies getrokken bij de tandarts, dus heb besloten om er weer mee te stoppen, want mag toch niet roken.
En nu voor het echt en niet meer denken dat ik wel een sigaretje kan roken na zoveel maanden gestopt te zijn;) dat was echt een ongelooflijke valkuil.
Want het worden er steeds meer!
Succes! Je kan het!
En nu voor het echt en niet meer denken dat ik wel een sigaretje kan roken na zoveel maanden gestopt te zijn;) dat was echt een ongelooflijke valkuil.
Want het worden er steeds meer!
Succes! Je kan het!
donderdag 3 juli 2014 om 21:51
Als je inderdaad nog aan een sigaret denkt als een 'vriendje' en een beetje lekker stout, fijn een peukie doen enzo, dan heb je het idee dat je wat opgeeft en dan lukt het niet.
Als je het daarentegen gaaf vindt om bij de niet-rokers te horen en je jezelf ook zo ziet, valt het heel erg mee. Dan ben je trots op jezelf als je anderen ziet roken in plaats van dat je er verlangend naar kijkt.
Als je het daarentegen gaaf vindt om bij de niet-rokers te horen en je jezelf ook zo ziet, valt het heel erg mee. Dan ben je trots op jezelf als je anderen ziet roken in plaats van dat je er verlangend naar kijkt.
donderdag 3 juli 2014 om 22:00
Het gaat jou ook lukken mevrouwb. Ik deed het net als jij samen met mijn vriend en wat bij mij hielp was mij afvragen of het echt wel zo gezellig was weg te lopen van een leuke avond om buiten met nog een paar weglopers snel mijn verslaving te onderhouden en van alles te missen binnen. Rokers denken dat het samen roken gezellig is, nietrokers weten dat ondertussen binnen de gezelligheid gewoon doorgaat en dat rokers van alles missen.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving
donderdag 3 juli 2014 om 22:12
Dat geld wat je overhoud kan idd een goede stimulans zijn Kimmetje. Doordat wij samen stopten hielden we echt heel veel over en dat hebben we allemaal opzij gezet (en nog steeds iedere maand). Heeft ons al heel veel leuks opgeleverd de afgelopen jaren.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving
donderdag 3 juli 2014 om 22:19
Moeilijk he..
Ik ben nu sinds november gestopt met een e-smoker. Ziet er niet uit zon ding maar je hebt zo oneindig veel smaakjes dat ik zo druk was met proberen dat ik vergat echte sigaretten te roken. Die nicotine kreeg ik zo wel binnen
Toen steeds minder mg nicotine en uiteindelijk was ik bij de 0. En ja.. Dan kun je hijsen en puffen en roken wat je wil maar nicotine zit er niet meer in.. Dat was het moeilijkste punt.
Mijn vriendinnen roken, ik heb familie die rookt, vriend is met mij gestopt maar wat kilo's aangekomen, - nu wil het toeval dat wij dus met z'n 2en een anti-rookbeleid volgen en onze omgeving gewoon lekker doorrookt. Tja.....
Het blijft lastig om in rokend gezelschap te zijn helaas
Ik ben nu sinds november gestopt met een e-smoker. Ziet er niet uit zon ding maar je hebt zo oneindig veel smaakjes dat ik zo druk was met proberen dat ik vergat echte sigaretten te roken. Die nicotine kreeg ik zo wel binnen
Toen steeds minder mg nicotine en uiteindelijk was ik bij de 0. En ja.. Dan kun je hijsen en puffen en roken wat je wil maar nicotine zit er niet meer in.. Dat was het moeilijkste punt.
Mijn vriendinnen roken, ik heb familie die rookt, vriend is met mij gestopt maar wat kilo's aangekomen, - nu wil het toeval dat wij dus met z'n 2en een anti-rookbeleid volgen en onze omgeving gewoon lekker doorrookt. Tja.....
Het blijft lastig om in rokend gezelschap te zijn helaas
Geniet van elke dag!
donderdag 3 juli 2014 om 23:34
quote:teedeekaa schreef op donderdag 03 juli 2014 22:12 Dat geld wat je overhoud kan idd een goede stimulans zijn Kimmetje. Doordat wij samen stopten hielden we echt heel veel over en dat hebben we allemaal opzij gezet (en nog steeds iedere maand). Heeft ons al heel veel leuks opgeleverd de afgelopen jaren.Ik heb mezelf nieuwe hakken beloofd. Nog tot 1 augustus niet roken, en ik mag ze kopen. Dit helpt me wel idd. Bij de vorige poging, die was ook serieus, heb ik een nieuwe kast gespaard. Ben daar nog steeds trots op.
donderdag 3 juli 2014 om 23:37
zondag 6 juli 2014 om 23:05