No More Peukies
maandag 7 juli 2014 om 00:09
Ook ik ben gestopt met roken, inmiddels 64 dagen en dat het me nog steeds lukt verbaast me iedere dag weer. Want, pfffffff, wat vind ik het moeilijk en wat heb ik nog steeds een ontzettende trek. Op de raarste momenten. Gelukkig wordt het minder en zoals hier eerder gezegd het trekmoment duurt (steeds) kort(er).
Ik heb ook geregeld gedacht een trekje kan geen kwaad. Maar doe het niet! Mede omdat iedereen daardoor toch weer begint met roken.
Wat mij helpt:
Ik zet iedere avond een streepje op mijn whiteboard.
Ik denk als ik trek krijg, het enige wat ik hoef te doen is het laten: Makkie toch.
Denken aan de voordelen:
Zoveel geld besparen is heerlijk.
En van dat uitgespaarde geld iets leuks voor jezelf kopen.
Niet meer nadenken als je weggaat heb ik wel genoeg rookwaar, een aansteker etc, bij me.Geen stank in huis.Minder hoeven witten.Een betere huid (al is daar helaas nog niets van te zien, maar de hoop erop blijft).
Ik heb ook geregeld gedacht een trekje kan geen kwaad. Maar doe het niet! Mede omdat iedereen daardoor toch weer begint met roken.
Wat mij helpt:
Ik zet iedere avond een streepje op mijn whiteboard.
Ik denk als ik trek krijg, het enige wat ik hoef te doen is het laten: Makkie toch.
Denken aan de voordelen:
Zoveel geld besparen is heerlijk.
En van dat uitgespaarde geld iets leuks voor jezelf kopen.
Niet meer nadenken als je weggaat heb ik wel genoeg rookwaar, een aansteker etc, bij me.Geen stank in huis.Minder hoeven witten.Een betere huid (al is daar helaas nog niets van te zien, maar de hoop erop blijft).
dinsdag 15 juli 2014 om 02:47
Zijn er hier nog actieve stoppers?
Mijn eerste dag met een pleister op mijn arm.
Ik rook sinds mijn 21e, ben nu 42.
Toen ik een jaar of 28 was ben ik gestopt, 2 jaar volgehouden en toen toch weer begonnen.
Vorig jaar heb ik nog een poging ondernomen en heb toen 2 maanden niet gerookt. Ik ben in de val van "Eentje zal toch wel kunnen nu?" getrapt.
NEE DAT KAN DUS NIET!!!!
Dus vandaag waag ik weer een poging.
Dit keer met behulp van pleisters, vorige keren was ik gewoon cold turkey gestopt, maar ik heb het idee dat ik toch een beetje hulp nodig heb.
Ik hoop dat er nog wat dames zijn die ook aan het begin van het afkicken staan.
Mijn eerste dag met een pleister op mijn arm.
Ik rook sinds mijn 21e, ben nu 42.
Toen ik een jaar of 28 was ben ik gestopt, 2 jaar volgehouden en toen toch weer begonnen.
Vorig jaar heb ik nog een poging ondernomen en heb toen 2 maanden niet gerookt. Ik ben in de val van "Eentje zal toch wel kunnen nu?" getrapt.
NEE DAT KAN DUS NIET!!!!
Dus vandaag waag ik weer een poging.
Dit keer met behulp van pleisters, vorige keren was ik gewoon cold turkey gestopt, maar ik heb het idee dat ik toch een beetje hulp nodig heb.
Ik hoop dat er nog wat dames zijn die ook aan het begin van het afkicken staan.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
woensdag 16 juli 2014 om 22:31
Dacht al dat ik nog de enige hier was...
Heel veel succes delite.
Ik sta ook nog aan het begin van afkicken, ook al is het 74 dagen geleden dat ik rookte. Ik heb nog iedere dag trek, zelfs meerdere keren per dag en op de gekste momenten. En hoe vaak ik niet denk ''één trekje moet toch eigenlijk wel kunnen...''.Maar dat kan niet!
Heel veel succes delite.
Ik sta ook nog aan het begin van afkicken, ook al is het 74 dagen geleden dat ik rookte. Ik heb nog iedere dag trek, zelfs meerdere keren per dag en op de gekste momenten. En hoe vaak ik niet denk ''één trekje moet toch eigenlijk wel kunnen...''.Maar dat kan niet!
woensdag 16 juli 2014 om 23:12
Ik ben drie maanden geleden overgestapt op dampen en sindsdien geen sigaret meer aangeraakt. Wat een genot, geen stank meer, niet meer kortademig, frisse adem, betere smaak en reuk en het kost de helft minder. Mijn man is sinds drie weken ook om en is elektrische sigaren gaan proberen en die bevielen ook prima. Hij heeft zelfs een navulbare gevonden. Eindelijk zijn we rookvrij, na tig stoppogingen. Een trekje kan inderdaad niet, hoe vaak we daar wel niet weer mee de mist in gingen, een keer zelfs na drie jaar niet roken.
donderdag 17 juli 2014 om 02:52
donderdag 17 juli 2014 om 08:06
quote:delite schreef op donderdag 17 juli 2014 02:52 Sorry meiden, ik meld me meteen weer even af.
Op mijn 2e stopdag kreeg ik erg slecht nieuws en het eerste dat ik deed was mijn vriend zijn halve pakje oproken.
Stom natuurlijk, want dat helpt niets.
Ik probeer het snel weer. A vervelend voor je! Hoop dat het meevalt allemaal, sterkte.
Op mijn 2e stopdag kreeg ik erg slecht nieuws en het eerste dat ik deed was mijn vriend zijn halve pakje oproken.
Stom natuurlijk, want dat helpt niets.
Ik probeer het snel weer. A vervelend voor je! Hoop dat het meevalt allemaal, sterkte.
zaterdag 26 juli 2014 om 19:40
Hoi dames,
Ik heb vandaag mijn laatste sigaret gerookt. Ik ben er flauw van om constant bezig te zijn met roken, het gevoel van stinken, angst om ziek te worden en ga zo maar door..
Ik ben dit jaar al een keer eerder gestopt maar na 40 dagen toch weer begonnen! Nu ben ik er weer helemaal zat van. Vanaf nu ben ik geen roker meer! En ik heb die app (kwit) gedownload, misschien dat dat ook helpt!;)
Ik heb vandaag mijn laatste sigaret gerookt. Ik ben er flauw van om constant bezig te zijn met roken, het gevoel van stinken, angst om ziek te worden en ga zo maar door..
Ik ben dit jaar al een keer eerder gestopt maar na 40 dagen toch weer begonnen! Nu ben ik er weer helemaal zat van. Vanaf nu ben ik geen roker meer! En ik heb die app (kwit) gedownload, misschien dat dat ook helpt!;)
zondag 27 juli 2014 om 21:17
Bijna 3 maanden gestopt en ik vind het heerlijk! Ik heb nauwelijks last gehad van psychologische ontwenningsverschijnselen. Trek in een sigaret heb ik eigenlijk helemaal niet. Ik heb alleen last van lichamelijke ontwenningsverschijnselen. Watten in mijn hoofd, heel irritant. Maar gaat vanzelf wel over, het is het absoluut waard. Ik ben cold turkey gestopt, uiteindelijk gaat het om de wil en het doorzetten, welk middel je ook gebruikt... Mijn tip voor stoppen met roken? Niks kopen.... Iedereen succes!
Eat stars for breakfast and glitter for lunch
zondag 27 juli 2014 om 22:38
Heb 6 jaar gerookt en ben cold turkey gestopt. Het gaat na een half jaar nog steeds heel goed, ik heb nooit trek meer in sigaretten en ik voel me zo schoon.. Mijn kleren ruiken weer lekker, mijn handen, adem en mijn haar stinken niet meer.. Geen droge bakkes meer de hele dag.. Ik durf mensen mee te laten rijden in mijn auto zonder dat ze neer gaan van de rooklucht. Geen asbakken meer om me heen.. Heerlijk!
Wat het voor mij makkelijk maakt..
1.) Zie jezelf niet als een ex-roker. Zie je zelf als een niet-roker. Je rookt gewoon niet, klaar. Niets groter maken dan dat het is.
2.) Voor in het begin: Ken je zwakke plekken.
Weet in welke situaties je het meest hunkert naar een sigaret.
Vermijd of verander die situaties als je het gevoel hebt dat je nog
niet sterk genoeg in je schoenen staat om een peuk af te slaan.
3.) Lolly's! Heel de dag! Houden je handen én je mond bezig. Misschien slecht voor je tanden, maar lang niet zo slecht als roken voor je is.
Succes iedereen, volhouden en doorzetten!
Wat het voor mij makkelijk maakt..
1.) Zie jezelf niet als een ex-roker. Zie je zelf als een niet-roker. Je rookt gewoon niet, klaar. Niets groter maken dan dat het is.
2.) Voor in het begin: Ken je zwakke plekken.
Weet in welke situaties je het meest hunkert naar een sigaret.
Vermijd of verander die situaties als je het gevoel hebt dat je nog
niet sterk genoeg in je schoenen staat om een peuk af te slaan.
3.) Lolly's! Heel de dag! Houden je handen én je mond bezig. Misschien slecht voor je tanden, maar lang niet zo slecht als roken voor je is.
Succes iedereen, volhouden en doorzetten!
maandag 28 juli 2014 om 00:27
Grappig om te lezen hoe een ieder het anders ervaart. Ik ben ook zonder hulpmiddelen gestopt. Motivatie is alles.
Een droge bakkes had ik nooit toen ik rookte. Asbakken of de lucht ervan om me heen nooit echt als vervelend ervaren. Ik voel me ook niet schoner dan toen ik rookte. Hunkeren naar roken doe ik op de meest rare momenten. Er zit totaal geen lijn in. Maar ik weet het gaat over (en komt weer).
Wat ik wel als prettig ervaar is dat ik niet meer hoef te denken bij het de deur uitgaan ''heb ik genoeg te roken bij me, vuur?'' en ik kan het doen met een kleiner handtasje.
Een droge bakkes had ik nooit toen ik rookte. Asbakken of de lucht ervan om me heen nooit echt als vervelend ervaren. Ik voel me ook niet schoner dan toen ik rookte. Hunkeren naar roken doe ik op de meest rare momenten. Er zit totaal geen lijn in. Maar ik weet het gaat over (en komt weer).
Wat ik wel als prettig ervaar is dat ik niet meer hoef te denken bij het de deur uitgaan ''heb ik genoeg te roken bij me, vuur?'' en ik kan het doen met een kleiner handtasje.
maandag 28 juli 2014 om 19:02
Vannacht heb ik besloten te stoppen.
Ik ben er helemaal klaar mee dat je dag om sigaretten draait en dat het zo ongelofelijk veel geld kost.
De laatste weken rookte ik bijna twee pakjes per dag, debiel gewoon. Daarvoor ong een half pakje per dag, verschilde wat ik ging doen die dag en of ik uit ging.
Beetje jammer dat er maar één ander is mijn vriendengroep die niet rookt. Ik heb gisteravond in hun bijzijn besloten te stoppen en m'n laatste peuk gerookt en er werden meteen wedjes gelegd dat ik binnen een dag weer gerookt zou hebben. Wat het wel weer makkelijker maakt in te stoppen, want nu wil ik bewijzen dat ik echt wel zonder die kutpeuken kan. :Imao:
Ik ben er helemaal klaar mee dat je dag om sigaretten draait en dat het zo ongelofelijk veel geld kost.
De laatste weken rookte ik bijna twee pakjes per dag, debiel gewoon. Daarvoor ong een half pakje per dag, verschilde wat ik ging doen die dag en of ik uit ging.
Beetje jammer dat er maar één ander is mijn vriendengroep die niet rookt. Ik heb gisteravond in hun bijzijn besloten te stoppen en m'n laatste peuk gerookt en er werden meteen wedjes gelegd dat ik binnen een dag weer gerookt zou hebben. Wat het wel weer makkelijker maakt in te stoppen, want nu wil ik bewijzen dat ik echt wel zonder die kutpeuken kan. :Imao:
maandag 28 juli 2014 om 20:26