No More Peukies
dinsdag 26 augustus 2014 om 10:40
quote:MocyMoos schreef op 25 augustus 2014 @ 23:27:
Ik rook nog steeds niet, maar pfff de trek ernaar blijft. Heel irritant. Heb van de week ook gedroomd dat ik flink aan het paffen was. Het grappige was dat ik dat deed met familie en vrienden erbij en dat het niemand opviel.
Hoe is het met de andere gestopten?Ik ben 8 maanden gestopt nu geloof ik. Ik heb niet echt geteld. Maar ik droom er ook weleens over dat ik rook .
Ik rook nog steeds niet, maar pfff de trek ernaar blijft. Heel irritant. Heb van de week ook gedroomd dat ik flink aan het paffen was. Het grappige was dat ik dat deed met familie en vrienden erbij en dat het niemand opviel.
Hoe is het met de andere gestopten?Ik ben 8 maanden gestopt nu geloof ik. Ik heb niet echt geteld. Maar ik droom er ook weleens over dat ik rook .
dinsdag 26 augustus 2014 om 11:31
Knap hoor voor diegenen die proberen te stoppen. Volhouden nu dames. Ook al is het soms moeilijk, je lichaam is je er dankbaar voor. Mijn man is ook gestopt sinds 7 jaar, niet omdat hij verstandig was, maar omdat het al bijna te laat was voor hem. Hij heeft zijn eigen blaas letterlijk kapot gerookt en moet sindsdien met een urinestoma door het leven. Hij is toen van de ene op de andere dag gestopt. Toen kon het ineens wel. Heel erg voor hem dat hij het op deze manier af kon leren. Was pas begin 50. En als je het echt niet meer ziet zitten of weer wilt gaan roken, ga eens dicht naast een roker staan en praat met diegene. De lucht die uit de mond komt. brrrr. zo smerig. Misschien wil je dan helemaal niet meer. Succes dames.
woensdag 27 augustus 2014 om 11:14
Jee wat goed van jullie! Wat vinden jullie de voordelen? Wegen ze op tegen de nadelen van gestopt zijn?
Ben nu twee maanden gestopt, ole! Deze week is de trek ineens een stuk minder dan daarvoor. Voel me ook, na een paar down weken, weer vrolijk.
Ik heb nu al zo'n ¤200 uitgespaard, en meer dan 600 sigaretten. Shoppen!
Ben nu twee maanden gestopt, ole! Deze week is de trek ineens een stuk minder dan daarvoor. Voel me ook, na een paar down weken, weer vrolijk.
Ik heb nu al zo'n ¤200 uitgespaard, en meer dan 600 sigaretten. Shoppen!
woensdag 27 augustus 2014 om 17:42
Ik weet dat het natuurlijk veel gezonder is om niet te roken maar ik voel geen verschil en dat is wel jammer want dat zou een mooie stimulans zijn, nu moet ik er wel bij zeggen dat ik geen last had van hoesten en benauwd zijn vandaar dat ik ook niet echt een verschil merk. Ik heb het er de laatste week juist weer extra moeilijk mee, vraag me niet waarom maar deze week valt het niet mee. Maar ik geef niet op!! (zei ze stoer
)
maandag 1 september 2014 om 21:11
Fijn Marijke dat dat stabiliseert. Ik dacht ook dat er weinig verschil was met toen ik wel rookte. Maar vriendin (en later nog twee mensen) wees me erop dat mijn kuch verdwenen is. Ik was echt in de veronderstelling dat ik die niet had. En ja, ik heb een betere reuk. Dat had voor mij echt niet gehoeven. Misschien prettig als je op het platteland woont, alhoewel koeiemest stinkt dan ook erger...getver.
Moeilijk krijg ik het op de meest rare momenten en tot nu toe juist niet als ik tussen de rokers zit.
Moeilijk krijg ik het op de meest rare momenten en tot nu toe juist niet als ik tussen de rokers zit.
maandag 1 september 2014 om 23:45
Komt bij mij ook op de gekste momenten hoor, en ook niet als ik tussen de rokers zit, gek he? Wat ik wel heb is dat ik de rokers op een afstand ruik Niet zo belangrijk maar het is wel een bevestiging voor jezelf dat je al een eindje op de goede weg ben.
Dus voorlopig gaan we nog maar even stug door.
Dus voorlopig gaan we nog maar even stug door.
dinsdag 2 september 2014 om 00:11
Hoe lang ben je nu gestopt Marijke? Jammer ergens dat je er geen last van had, dan zou je nu echt verschil merken als een soort beloning. Of klinkt dat krom?
Merk zelf dat ik meer energie heb na een paar weken waarin ik echt bekaf was. Niet moe wakker worden. De enorme honger die ik had is een beetje voorbij volgens mij. Dat is erg fijn want had echt de hele dag een lege maag voor mijn gevoel.
Merk zelf dat ik meer energie heb na een paar weken waarin ik echt bekaf was. Niet moe wakker worden. De enorme honger die ik had is een beetje voorbij volgens mij. Dat is erg fijn want had echt de hele dag een lege maag voor mijn gevoel.
dinsdag 2 september 2014 om 20:21
Ik ben nu 6 weken gestopt. Ik vind het zo zonde om weer te gaan beginnen na 6 weken mijn best te hebben gedaan, maar.......ik merk dat het steeds moeilijker gaat worden ipv makkelijker. Is dat een rare tic van mij of....? Krijg nu elke keer een stemmetje van.... is wel lekker / gezellig, en is het nu wel zo belangrijk om te stoppen. Wat zou het toch lekker zijn om wel te roken maar dan wel minder dan ik eerst deed. Ja ja ben dus lekker stom bezig dat begrijp je wel. Ik baal er ook zo ontzettend van dat ik zo aangekomen ben, want ja ik heb ook de hele dag behoefte om te eten, maar ik wil ook qua figuur lekker in mijn vel blijven zitten, dus dat gaat een beetje stroef. Moet hier wel een oplossing voor vinden want dat is wel mijn valkuil. Maar we houden het nog steeds vol
woensdag 3 september 2014 om 01:38
Volhouden marijke. Wat jij hebt, heb ik nog steeds en vandaag was het vier maanden geleden dat ik mijn laatste rookte. En dat stemmetje probeert mij iedere dag weer aan het roken te krijgen, maar dan denk ik doeiii, ik ben niet voor jan lul al zoveel dagen zonder, dan had ik beter gewoon door kunnen roken. En dat helpt. Ik zet streepjes op een in het zicht hangend white board en zou echt balen als ik al die streepjes allemaal moet uitwissen.
woensdag 3 september 2014 om 02:09
quote:marijke1955 schreef op 02 september 2014 @ 20:21:
Ik ben nu 6 weken gestopt. Ik vind het zo zonde om weer te gaan beginnen na 6 weken mijn best te hebben gedaan, maar.......ik merk dat het steeds moeilijker gaat worden ipv makkelijker. Is dat een rare tic van mij of....? Krijg nu elke keer een stemmetje van.... is wel lekker / gezellig, en is het nu wel zo belangrijk om te stoppen. Wat zou het toch lekker zijn om wel te roken maar dan wel minder dan ik eerst deed. Ja ja ben dus lekker stom bezig dat begrijp je wel. Ik baal er ook zo ontzettend van dat ik zo aangekomen ben, want ja ik heb ook de hele dag behoefte om te eten, maar ik wil ook qua figuur lekker in mijn vel blijven zitten, dus dat gaat een beetje stroef. Moet hier wel een oplossing voor vinden want dat is wel mijn valkuil. Maar we houden het nog steeds vol
woensdag 3 september 2014 om 09:58
( ik ben niet voor jan lul al zoveel dagen zonder, dan had ik beter gewoon door kunnen roken. )
Precies en dat is op dit moment de enige reden om het niet te doen. Stom he dit zou natuurlijk moeten zijn omdat het gezonder is, maar omdat ik geen verschil merk van voor het roken en na het roken ( heb geen kuch etc ) ervaar ik het niet zo. Verstandelijk weet ik het wel hoor maar op het moment zit mijn geest/gevoel mijn verstand behoorlijk dwars. Maar laat me niet kennen
Precies en dat is op dit moment de enige reden om het niet te doen. Stom he dit zou natuurlijk moeten zijn omdat het gezonder is, maar omdat ik geen verschil merk van voor het roken en na het roken ( heb geen kuch etc ) ervaar ik het niet zo. Verstandelijk weet ik het wel hoor maar op het moment zit mijn geest/gevoel mijn verstand behoorlijk dwars. Maar laat me niet kennen
woensdag 3 september 2014 om 13:26
Goed zo Marijke! Die zin komt en gaat, dus het gaat voorbij. Echt. Even afzien, maar daarmee doe je jezelf echt een groot plezier.
Vind het zelf goed te doen met af en toe een zuigtabletje als de drang sterk is. Voel me opgelucht, letterlijk en figuurlijk. Alleen mijn darmen liggen dwars. Heb een spastische darm en daar heb ik nu wel last van. Bewegen helpt, dus dat probeer ik te doen.
Vind het zelf goed te doen met af en toe een zuigtabletje als de drang sterk is. Voel me opgelucht, letterlijk en figuurlijk. Alleen mijn darmen liggen dwars. Heb een spastische darm en daar heb ik nu wel last van. Bewegen helpt, dus dat probeer ik te doen.
woensdag 3 september 2014 om 16:08
Weet je die drang naar sigaretten valt me ook wel reuze mee, ik heb alleen zo last van drang naar eten. Heb de hele dag een leeg gevoel en dat krijg ik maar niet weg. Het eerste wat ik doe als ik rokende visite heb dat is een asbak op tafel zetten, vind het niet erg als mensen om mijn heen gaan roken maar dat eten ppff
woensdag 3 september 2014 om 19:55
donderdag 4 september 2014 om 00:04
1 Voordeel hoe langer ik het vol hou, hoe meer zonde ik het vind om weer te beginnen en zal ik het ( hoop ik ) niet doen.
Trouwens wij zijn toch geen slapjanussen zonder ruggegraad? We zitten onszelf gewoon gek te maken en daar trappen we mooi niet in toch??? Vol houden allemaal mensen, weet zeker dat wij het allemaal kunnen
mevrouwb je zegt ik HAD ook een leeg gevoel, is dat gevoel nu bij je weg?
Trouwens wij zijn toch geen slapjanussen zonder ruggegraad? We zitten onszelf gewoon gek te maken en daar trappen we mooi niet in toch??? Vol houden allemaal mensen, weet zeker dat wij het allemaal kunnen
mevrouwb je zegt ik HAD ook een leeg gevoel, is dat gevoel nu bij je weg?
vrijdag 5 september 2014 om 18:59
Heel veel sterkte en succes Keausje, als het tussen de oren goed zit gaat het je vast lukken.
Fijn dat het elke keer willen eten is over gegaan bij je mevrouwb, hoop dat je niet teveel last van je darmen hebt. Ik merk dat het bij mij ook iets beter gaat. Gisteren moest ik op station met roltrap omhoog maar helaas deze stond stil. Nu zijn dit altijd akelige trappen om omhoog te lopen vind ik, maar had dit keer haast geen last van verzuurde benen en mijn hartslag bleef rustig. joepie ga ik toch de eerste verbeteringen/vooruitgang merken. Mijn dag kan niet meer stuk
Fijn dat het elke keer willen eten is over gegaan bij je mevrouwb, hoop dat je niet teveel last van je darmen hebt. Ik merk dat het bij mij ook iets beter gaat. Gisteren moest ik op station met roltrap omhoog maar helaas deze stond stil. Nu zijn dit altijd akelige trappen om omhoog te lopen vind ik, maar had dit keer haast geen last van verzuurde benen en mijn hartslag bleef rustig. joepie ga ik toch de eerste verbeteringen/vooruitgang merken. Mijn dag kan niet meer stuk
zaterdag 6 september 2014 om 12:22
Ik heb nu 38 dagen niet gerookt..ben best trots op mezelf maar wanneer wordt het makkelijker? Het lijkt wel of het juist moeilijker wordt en ik smacht soms naar een peuk..Dan zoek ik afleiding, ik ga bv direct na het eten afwassen..dat soort dingetjes.
Wat ik ook vreemd vind, je schijnt heel snel beter te ruiken maar dat heb ik helemaal nog niet? Iemand die dit herkent? Ook voel ik me niet fitter of energieker, dat is gewoon gelijk gebleven..Ik ga er wel voor, er is zoveel te winnen als je niet rookt.
Wat ik ook vreemd vind, je schijnt heel snel beter te ruiken maar dat heb ik helemaal nog niet? Iemand die dit herkent? Ook voel ik me niet fitter of energieker, dat is gewoon gelijk gebleven..Ik ga er wel voor, er is zoveel te winnen als je niet rookt.