No More Peukies
zaterdag 6 september 2014 om 17:49
Succes met stoppen Keausje!
@Zipzap: Die afleiding zoeken is inderdaad heel erg goed. Veel water drinken als ik trek heb werkt bij mij ook.
Ik ben vaker gestopt en de eerste dagen ben ik altijd ontzettend moe. Dat beter ruiken komt langzaam terug. Ik heb wel al meer smaak na ruim een week gestopt te zijn.
En echt... het wordt makkelijker. Succes!
Hebben jullie last gehad van ontwenningsverschijnselen?
Ik ben cold turkey gestopt en erg getranspireerd en gedroomd
's nachts.
@Zipzap: Die afleiding zoeken is inderdaad heel erg goed. Veel water drinken als ik trek heb werkt bij mij ook.
Ik ben vaker gestopt en de eerste dagen ben ik altijd ontzettend moe. Dat beter ruiken komt langzaam terug. Ik heb wel al meer smaak na ruim een week gestopt te zijn.
En echt... het wordt makkelijker. Succes!
Hebben jullie last gehad van ontwenningsverschijnselen?
Ik ben cold turkey gestopt en erg getranspireerd en gedroomd
's nachts.
Never give up hope.
vrijdag 19 september 2014 om 23:20
Even berichtje van mij vanaf vakantie adres. Hoe is het met de niet rokers? Houden jullie het nog een beetje vol? Ik zelf kan vol trots zeggen dat ik nog steeds niet rook. En dat terwijl ik op een resort zit waar ze heel makkelijk doen over roken. Zelfs in de restaurants mag je gewoon roken hier. Soms is het wel moeilijk maar ben nu al weer zo'n tijd bezig dat ik het zonde vind om nu weer te beginnen. Was ik net een paar dagen bezig dan zou ik zoiets hebben van ppff zonde van mijn vakantie, maar nu vind ik het zonde om weer te gaan roken na alle moeite die het me heeft gekost. Maar we blijven er gewoon voor gaan. Jullie toch ook ???
woensdag 24 september 2014 om 09:15
Lieve bikkels!
Blijf geloven dat er echt een dag komt dat je na het strijken echt niet meer denkt: "zo nu ff een peuk".
En wat betreft de kilo's. Ook ik kwam aan. Wie niet....
Maar 1 van de voordelen van stoppen met roken is dat je meer lucht krijgt. Ik ben dus heel langzaam aan gaan hardlopen. Eerst in de sportschool op loopband. Na 1 min moest ik haast aan het zuurstof haha. Maar uitdaging was dat ik volgende keer 2 min vol zou houden. Na 1 jaar stoppen liep ik de Dam tot Damloop in een waanzinnig goede tijd. Ik deed de Kika run en nog wat andere runs in de buurt. Op een gegeven moment woog ik minder dan dat ik deed als rookster! Dat hardlopen doe ik nu niet meer (soms komt er wel weer een periode dat ik de schoenen aan doe maar het moeten is eraf) over mijn gewicht gaan we het maar niet hebben hahaha. Maar het overgewicht dat er nu is heeft niets meer te maken met stoppen met roken, blijf er voor gaan mensen. Het is ZO de moeite waard. En blijf terecht trots op jezelf hoe lang of kort je ook gestopt bent.
Blijf geloven dat er echt een dag komt dat je na het strijken echt niet meer denkt: "zo nu ff een peuk".
En wat betreft de kilo's. Ook ik kwam aan. Wie niet....
Maar 1 van de voordelen van stoppen met roken is dat je meer lucht krijgt. Ik ben dus heel langzaam aan gaan hardlopen. Eerst in de sportschool op loopband. Na 1 min moest ik haast aan het zuurstof haha. Maar uitdaging was dat ik volgende keer 2 min vol zou houden. Na 1 jaar stoppen liep ik de Dam tot Damloop in een waanzinnig goede tijd. Ik deed de Kika run en nog wat andere runs in de buurt. Op een gegeven moment woog ik minder dan dat ik deed als rookster! Dat hardlopen doe ik nu niet meer (soms komt er wel weer een periode dat ik de schoenen aan doe maar het moeten is eraf) over mijn gewicht gaan we het maar niet hebben hahaha. Maar het overgewicht dat er nu is heeft niets meer te maken met stoppen met roken, blijf er voor gaan mensen. Het is ZO de moeite waard. En blijf terecht trots op jezelf hoe lang of kort je ook gestopt bent.
woensdag 24 september 2014 om 20:00
Heee, hier loopt al een topic over stoppen met roken. Dat wist ik niet, ik schrijf ook in een ander topic. Mijn man en ik zijn vandaag 8 dagen gestopt. Mbv champix, gaat best goed, op de bekende momenten na. Wel slapen we nu alle twee erg slecht. Manlief rookt nog elektrisch, maar ik ben al zo blij dat hij deze keer samen met mij is gestopt! Ik was precies een jaar van het roken af, en ben helaas afgelopen mei weer begonnen.
Die peuken gaan het echt niet winnen van mij!!!
Succes allemaal!
Die peuken gaan het echt niet winnen van mij!!!
Succes allemaal!
woensdag 24 september 2014 om 21:44
That's the spirit Hen50 jij bent de baas en niet die sigaretten.
Knap hoor mevrouwb je mag terecht trots op jezelf zijn. Het lijkt mij nog veel moeilijker als je een partner hebt die wel rookt, ik heb het geluk dat mijn man niet rookt.
Ben er zelf ook best wel trots op om het zelfs in de vakantie vol te houden, en eerlijk is eerlijk op zo'n enkel keertje na viel het best wel mee.
Je hebt gelijk sjaandurft, in het begin had ik er geen erg in maar ga nu merken dat mijn conditie vooruit gaat. Had eerst veel moeite met trappen oplopen maar merk dat het nu wat makkelijker gaat, en dat is wel kicken natuurlijk. We blijven er gewoon in geloven en die peukies zijn wij allang de baas natuurlijk. ( ha ha zei ze stoer)
succes allemaal weer deze week
Knap hoor mevrouwb je mag terecht trots op jezelf zijn. Het lijkt mij nog veel moeilijker als je een partner hebt die wel rookt, ik heb het geluk dat mijn man niet rookt.
Ben er zelf ook best wel trots op om het zelfs in de vakantie vol te houden, en eerlijk is eerlijk op zo'n enkel keertje na viel het best wel mee.
Je hebt gelijk sjaandurft, in het begin had ik er geen erg in maar ga nu merken dat mijn conditie vooruit gaat. Had eerst veel moeite met trappen oplopen maar merk dat het nu wat makkelijker gaat, en dat is wel kicken natuurlijk. We blijven er gewoon in geloven en die peukies zijn wij allang de baas natuurlijk. ( ha ha zei ze stoer)
succes allemaal weer deze week
woensdag 24 september 2014 om 22:09
Ik rook niet meer sinds 24 dagen. En het gaat goed...had ik niet gedacht om eerlijk te zijn. Ik heb nog geen moment hoeven te vechten tegen het gevoel dat ik een sigaret moet roken. Dat gevoel is er gewoon niet. Maar dat komt ook door mijn elektrische sigaret. Nicotinevrij, maar het geeft toch even het gevoel van roken. En die e-sigaret gebruik ik een keer of vijf per dag. Dat maakt het voor mij makkelijker.
Voor de rest ben ik gaan fietsen op een sportfiets. Elke avond een uurtje in een behoorlijk tempo. Heerlijk, vind ik het. En ik merk al vooruitgang wb. mijn conditie. Nou hoop ik ook dat het fietsen er voor zorgt dat ik niet teveel aankom, want ik eet niet, maar vreet. Het is dat ik mezelf ontzettend afrem, want anders zou ik wel twee zakken chips per dag lusten. Dat vind ik wel een nadeel van het stoppen met roken. Maar ik begreep dat die vreetbuien vanzelf gaan afnemen. Net als de sacherijnige-en -stressbuien. Want ook die zijn helaas nog aanwezig. Maar komt goed, ik houd moed, haha...
Zover mijn verhaal. Ik hoop over een poosje weer een positieve update te kunnen geven en te lezen van de anderen hier.
Voor de rest ben ik gaan fietsen op een sportfiets. Elke avond een uurtje in een behoorlijk tempo. Heerlijk, vind ik het. En ik merk al vooruitgang wb. mijn conditie. Nou hoop ik ook dat het fietsen er voor zorgt dat ik niet teveel aankom, want ik eet niet, maar vreet. Het is dat ik mezelf ontzettend afrem, want anders zou ik wel twee zakken chips per dag lusten. Dat vind ik wel een nadeel van het stoppen met roken. Maar ik begreep dat die vreetbuien vanzelf gaan afnemen. Net als de sacherijnige-en -stressbuien. Want ook die zijn helaas nog aanwezig. Maar komt goed, ik houd moed, haha...
Zover mijn verhaal. Ik hoop over een poosje weer een positieve update te kunnen geven en te lezen van de anderen hier.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
woensdag 24 september 2014 om 22:27
Ik nu twee wk gestopt met hulp van champix. Gaat goed, gister was ff lastig, maar vandaag heb ik er weinig aan gedacht.. Ik ben zo blij dat ik niet meer tot die zielige rookgroep hoor: ik wil niet bij de kleuterschool staan om oudste op te halen stinkend naar rook, ik wil niet dat dochter door super roept of ik nog sigaretjes moet halen, dat ze -als ze in tuin wil spelen- vraagt of we gezellig gaan roken.. En ook niet degene die in meetings op werk te last komt stinkend aan alle kanten omdat het rookhok zon achtersf smerig hol is waar ik nog ff langsmoest, stel je voor dat je je sigaretmomentje mist! Schaamde op t laatst werkelijk kapot en ik rook echt nooit meer, nog niet een hijsje.. Ben er al vaker zo weer ingestonken: 1 hijs is 3 wkn later gewoon weer een pakje per dag..
woensdag 24 september 2014 om 22:34
Jee matroesjka_ 2 per dag nog roken, vind je dan niet dat je het jezelf extra moeilijk maakt? Wel knap hoor als je dat kan, als ik echt zou kunnen volhouden om bv 3 per dag te roken dan zou er geen haar op mijn hoofd eraan denken om te stoppen, maar ik kan dat niet helaas.
En toedeledokie ik had ook in het begin dat ik de hele dag aan eten dacht maar dat begint nu gelukkig minder te worden. Dus wel volhouden hoor hier moet je helaas wel eventjes doorheen.
En toedeledokie ik had ook in het begin dat ik de hele dag aan eten dacht maar dat begint nu gelukkig minder te worden. Dus wel volhouden hoor hier moet je helaas wel eventjes doorheen.
woensdag 24 september 2014 om 22:37
@Marijke, valt me dus heel erg mee. Zoals vanochtend heb ik niet gerookt, heb ik geen sigaretten meegenomen naar mijn werk. Ik had met de lunchpauze en na werk best zin in een sigaret maar weet dan dat ik er 's avonds een paar mag en dan is het goed. En nu na een paar dagen heb ik het gevoel dat ik het zonder die sigaretten ook best zou kunnen.
woensdag 24 september 2014 om 22:42
Ik heb nog nooit van champix gehoord, helpt het echt?
Ik heb zo idee dat als het tussen je oren goed zit dan kun je het ook zonder hulpmiddelen. Maar als het je extra steun geeft dan is het natuurlijk prima.
( 1 hijs is 3 wkn later gewoon weer een pakje per dag..)
Ja daar heb je groot gelijk in dat blijft een gevaarlijke valkuil zelfs na jaren te zijn gestopt, dus dat moet je echt NOOIT doen.
Ik heb zo idee dat als het tussen je oren goed zit dan kun je het ook zonder hulpmiddelen. Maar als het je extra steun geeft dan is het natuurlijk prima.
( 1 hijs is 3 wkn later gewoon weer een pakje per dag..)
Ja daar heb je groot gelijk in dat blijft een gevaarlijke valkuil zelfs na jaren te zijn gestopt, dus dat moet je echt NOOIT doen.
woensdag 24 september 2014 om 22:50
matroesjka_ het is duidelijk dat het voor jou werkt, ik ben dusdanig verslavingsgevoelig dat ik daar niet aan moet beginnen. Paar jaar geleden al eens eerder poging gedaan om te stoppen. Alleen als ik visite kreeg of als ik een feestje had mocht ik roken. Nou je snapt het waarschijnlijk al ik had elke dag wel feest en als er geen visite kwam ging ik wel op visite. Nee hoor gewoon definitief stoppen werkt voor mij het beste. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Hoeveel rookte je per dag?
woensdag 24 september 2014 om 22:56
Dat schaamgevoel...zo herkenbaar. Wat stonk ik, als ik net gerookt had. Ik hoor om me heen dat je pas echt kunt stoppen met roken, als je er écht helemaal klaar mee bent. Nou, ik ben dat. Het is zo vies, besef ik me nu. Het heeft totaal geen voordeel. Maarja, die verslaving hé...ik zou ook wel de laatste zijn die commentaar heeft op rokers die willen stoppen, maar bij wie het niet lukt. Want het is gewoon hartstikke moeilijk om het niet roken vol te houden. En ik hoop zo dat het me lukt. In principe is roken geen optie meer, maar ik ben best bang voor de confrontatie met een groepje rokers op een feestje bijvoorbeeld. Voor mij namelijk ook niet één sigaretje voor de gezelligheid, want dan ben ik om...dus wat Matroesjka nu doet, knap hoor!
woensdag 24 september 2014 om 23:13
Ik was zaterdag op bezoek bij rokers, we zaten buiten. En ik wou bijna een sigaret opsteken, gewoon uit gewoonte...zo zit dat blijkbaar nog in mijn systeem. Maar toen ik me weer besefte een niet-roker te zijn (ja ja) en dus geen sigaretten had, was het ook wel weer goed.
Maar binnenkort heb ik een verjaardag waarvan de meeste visite rookt en die gaan allemaal naar de schuur om te roken. Dus, daar zit je dan als niet-roker in een bijna lege woonkamer. Lijkt me zo ongezellig... En dat is dus iets waar ik mijn draai nog in moet vinden, dat lijkt me een best lastige situatie.
Maar binnenkort heb ik een verjaardag waarvan de meeste visite rookt en die gaan allemaal naar de schuur om te roken. Dus, daar zit je dan als niet-roker in een bijna lege woonkamer. Lijkt me zo ongezellig... En dat is dus iets waar ik mijn draai nog in moet vinden, dat lijkt me een best lastige situatie.