Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Yellow, fijn dat het in het ziekenhuis wel goed ging. Sterkte met de genezing van de wond. Ik snap je angst, je ziet van dichtbij wat er kan gebeuren, ook al is de kans heel klein dat het chronisch wordt zoals bij Regenboog. :hug:
Ik heb nu ***gekregen. Volgens de apotheek gaat dat niet helemaal lekker met de Ami die ik vanwege de pijn al slik. Het zou de bijwerkingen kunnen versterken. Ik zal deze week maar eens met de arts overleggen, want ik denk dat ik daar wel mee kan stoppen. Deze helpt ook tegen de pijn.

Cesium. veel sterkte :hug: .Wat ontzettend vervelend dat je zoveel last van migraine hebt.
Net als bij Yellow, zijn mijn nekspieren ook helemaal gespannen bij hoofdpijn. Mij helpt dan een kersenpit. Maar ik kan me voorstellen dat je helemaal naar wordt van de warmte van een kersenpit.

Lientje, wat een drukte. Ik zou lekker thuis blijven vandaag en iedereen wegsturen :P zodat je even bij kunt tanken. Ik duim ook nog voor je.

Lise, nog gefeliciteerd en hopelijk heb je inmiddels iets van de jurist gehoord.

Kohaku, wat fijn dat je even geen pijn had! Verder veel sterkte.

En met mij gaat het mwah. Ik ben nog erg moe (altijd wel, maar nu erger ) en mijn zicht is nog niet goed. Deze week heb ik een controle afspraak.
anoniem_343361 wijzigde dit bericht op 31-01-2019 10:17
Reden: details
1.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
26-01-2019 19:50
Het was met een oprechte knipoog, Lise. Je komt niet over als vals bescheiden en het is echt heel knap om zoiets te doen met alle pijn, medicijnen en alle dingen die je aan je hoofd hebt nu. Dus ik snap je twijfel over of je het gehaald zou hebben.

Ah, je gaat er mee vliegen :-D

Maar leg je dan bijvoorbeeld een vooraf vastgelegd parcours af oid? Als in een snelheidswedstrijd? Of maak je filmpjes / foto’s?

Ik ben nogal fan van drone films. Je kunt zo veel gebieden, gebouwen, evenementen etc op een heel nieuwe manier in beeld brengen. Vind het magisch mooi vaak.
Ik vind het ook vaak heel mooi, maar erger me dan weer aan een dronevlieger bij mij in de buurt, die over de tuinen vliegt, wanneer ik net lekker zit te lezen. Ik ben normaliter niet zo privacy gevoelig en doe dan ook geen rare dingen, maar het voelt onprettig en toch als een inbreuk. Als iemand door het keukenraam naar binnen gaat staan kijken (waarmee je bij ons zo de woonkamer inkijkt) zou dat tenslotte óók niet prettig zijn.

Maar verder, hartstikke leuk Lise! Want je kunt er inderdaad hartstikke leuke dingen mee en aangezien jij fotografeert, denk ik dat je dat soort dingen ook wilt? (en ik reageer op een bericht van gisterenmiddag, dus misschien heb je alláng wat anders verteld :P )

Ik zag gisteren trouwens in een tijdschrift iets over een neuromodulator (als ik het goed onthouden heb) bij iemand met rugpijn vanwege gebroken wervels. Pijn werd gereduceerd tot tinteling ofzo. Geen idee of je er wat aan hebt, of je er ooit van gehoord hebt en of het bij jou ooit ter sprake is geweest, maar ik wilde het toch noemen. (zonder weer zo iemand te lijken die zegt "de dochter van de buurvrouw, daar een vriendje van en die z'n tante heeft een bakker en die heeft zóveel baat bij..." ;) )

Verder Goedemorgen iedereen :hello:
Gisteren leuk getafeltennist. Hoefde weinig te doen, vanwege de aard van de tafeltennispartners. Daarna met man naar de sauna geweest. Heerlijk! Nu alleen erge jeuk over de hele rug, want ik ben gemasseerd :nut:

~gaat verder lezen~
Later is nu
Ik had gelijk met het dronevliegen :yes:

:proud:

Ik hoop dat jullie vandaag allemaal een lekker rustige dag kunnen nemen, waardoor alles morgen weer iets makkelijker gaat. Cesium, veel sterkte :hug: Mijn vader had inderdaad voor z'n migraine ook veel baat bij massages. Ik 2 jaar terug trouwens ook. Jammer genoeg doen fysiotherapeuten dat niet meer zo veel, want in sommige gevallen helpt het gewoon.

Verder ben ik bezig met alles wat uit een weggegooid kastje kwam te screenen op 'wat kan weg en wat bewaar ik'. Ik ben niet goed in weggooien, maar het gaat aardig, al zeg ik het zelf. Er ligt alleen nog heel veel. Dinsdagavond komt m'n leesclubje hier, dan is het toch wel fijn als de eettafel weer een beetje beschikbaar is, lijkt me, dus ik doe m'n best. :-]
Later is nu
Haha dat van die volle tafels herken ik Dreamer. :proud:

Schaatsen ging niet door.
Zorgkind heeft een kapotte brommer, alweer. :facepalm:
Dit keer iets met stroom.
Man heeft hem zojuist opgehaald en is nu samen met hem aan het zoeken en repareren indien mogelijk.
Ik heb zojuist de btw aangifte ( bijna) afgerond, bonnetjes verzamelen en sorteren. Morgen nog de definitieve aangifte doen.

Nu even onder een dekentje op de bank.
Ik denk dat ik een boek pak.
Moet eigenlijk nog stofzuigen.
Had net even een nichtje Hier, die kwam dochter ophalen, ze gaan samen naar het paard.
Ik zag haar al wat bedenkelijk om zich heen kijken.
( mijn zus is nogal een Truus Poets, daar kan je van de grond eten)
Bij mij kan dat ook. Maar dan omdat er zoveel ligt. :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Kijk, dat is dan weer het voordeel van de hond: er ligt niets eetbaars (meer) op de grond :proud:
Gisteren was hond trouwens zo verontwaardigd dat man en ik na een uur weer weggingen, dat hij m'n sporttas leeggehaald heeft (deels) en de spullen in z'n mand. Tampons enzo :rolling:

Als ik m'n fototoestelspullen van tafel haal, is hij zo'n beetje opgeruimd, maar dan moet ik eerst de foto's van afgelopen woensdag van het kaartje halen en zus en zo en dinges en ohja, ik moet een was in de machine gooien (Dat is dus nu m'n plan, maar zodra ik opsta zie ik weer wat en is de kans groot dat ik achterin de tuin eindig ofzo. Nooit getest op AD(H)D, maar ergens m'n aandacht bij houden is niet m'n sterkste punt, zeg maar. :facepalm: )

Oh.. en toen m'n elleboog hoorde dat de klachten van golfen kwamen, dacht hij vast "nou, dat is raar" en nu doet de bovenkant ook zeer. Onderkant elleboog is golfelleboog, bovenkant is tenniselleboog. Beide = ...? Lastig?
Later is nu
Ik hoop dat ik morgen groen licht krijg betreffende de insuline pomp.
Was hartstikke makkelijk. Maar ik heb het gevoel dat ik geen groen licht krijg. Weet niet waarom
Maar het dagboekje invullen, dat word nog wel een klus. Moet er om 14.00 zijn
Tennisgolfelleboog?
Ik heb overigens nog nooit van een golfelleboog gehoord.
En beide samen lijkt me dan zeker wat gek.
Ik zou zeggen: kapotte elleboog dan?

Ons konijn knabbelt ook wel eens eea op van de grond
Maar niet genoeg om het netjes te doen zijn hier helaas.
Nog één goede reden om een hond te willen. Naast de beweging.
Maar Ja, man wil het biet dus helaas..

Ik ben vandaag een beetje met mezelf aan. Wil heel veel doen. Maar eigenlijk toch ook weer niets.
Ga zo maar even bij man kijken denk.
Die is volgens mij weer in het buurhuis aan het klussen geslagen.
Echt.
Waar haalt hij de energie ( en zin) vandaan? O_o
Is spanning, Nartjie? Niet druk maken over iets, dat waarschijnlijk niet gebeurt he!

Man is nu toch steeds hele weken weg, Lientje.. dan wil je zo'n hond toch als gezelschap? :A: Nee, niet in bed, natuurlijk..

De was zit in de machine, de afwasmachine draait... goed bezig! Ik wil ook graag lezen, maar ben er ook enigszins te onrustig voor ofzo. Lastig. Ik wil in elk geval de tafel netjes, als man thuiskomt (ik hoop dus dat dat laat is, slecht he? ;-D ) en dan hopelijk nog het kratje met troep allerhande spullen uit het ladenkastje.
Later is nu
Man gaat hier net geïrriteerd de deur uit. Dacht dat ik wel mee op visitie kon.
Ik durf de trap niet eens af zo draaierig ben ik. Is hem niet opgevallen. Ik zeg al twee dagen dat ik zo beroerd ben.

Ik heb besloten om mijn migraine nog eens in een ander ziekenhuis te laten bekijken. Daar hebben ze een multidisciplinair team en wordt er naar je hele persoon gekeken. Ik wil graag dat mijn totale medicijngebruik eens tegen het licht gehouden wordt want daar is het volgens mij mis gegaan.
Ik heb de laatste jaren zoveel medicijnen op- en afgebouwd, ik voel me slechter dan eerst.
Eerst maar eens een afspraak bij de huisarts en daar ben ik al niet goed in.
Goed idee, Cesium. Hopelijk helpt het.
Later is nu
Dank je wel Moyrrie!

@Dreamer: je kunt er in principe gewoon aangifte van doen, aangezien drones niet over bebouwing mogen vliegen.
Over een neuromodulator, ik ga het eens opzoeken. Buurvrouw heeft een soort ingebouwde TENS tegen uitstralingspijn in het been, dat is volgens mij voor mij ook een optie.
het zijn alleen dingen die (tot nu toe) nooit besproken zijn. Men beperkt zich heel erg tot orale medicatie of zenuwblokkades.
Net als een nieuwe tussenwervelschijf, ook dat is nooit besproken.

Wij zijn wezen zwemmen vanochtend, in het kader van even samen wat doen en toch iets van beweging te krijgen. Kruk meegenomen en dat was wel prettig. Zwemmen op zich gaat redelijk, maar ik ben te snel geneigd om te veel te doen. Zodra ik dan het water uit kom, gaat lopen lastig. De kruk bracht daar dus mooi verlichting in.
Ook man ziet er nu echt wel de voordelen van in en begrijpt ook volkomen waarom we die keuze gemaakt hebben.
Als dit dus goed gaat, ga ik maar een eigen setje krukken aanschaffen.

@de rest, sterkte allemaal :hug:
nartjie schreef:
27-01-2019 13:57
Ik hoop dat ik morgen groen licht krijg betreffende de insuline pomp.
Was hartstikke makkelijk. Maar ik heb het gevoel dat ik geen groen licht krijg. Weet niet waarom
Maar het dagboekje invullen, dat word nog wel een klus. Moet er om 14.00 zijn
Vast wel hoor nartjie.
Anders hadden ze al die moeite toch niet gedaan?
Cesium, goed idee. Een frisse blik van anderen kan misschien helpen.
Het is nu al zolang niet leefbaar.

Dreamer, man komt ook nog af en toe thuis hè. :rofl:

Ik heb al bijna 1 boek uit. Ga zo beginnen in het tweede boek dat volgt op dit deel. Het leest wel makkelijk weg.
Wilde Bloemen van Kimberly Freeman.
lientje69 schreef:
27-01-2019 15:35
Vast wel hoor nartjie.
Anders hadden ze al die moeite toch niet gedaan?

Het probleem volgens hun, ik miet er ook psychisch aan toe zijn. Ben toch al getikt.
Lise, zo duur zijn krukken niet toch? Wij hebben ze ooit gekocht, omdat lenen ineens geld ging kosten en de krukken net zo veel kostten als 3 weken huur. Aangezien we ze vaak nodig hadden/hebben.. Inmiddels zijn ze ook al bij diverse huizen geweest, oa ettelijke keren bij schoonzus. Soort van 'runs in the family' :hihi: Maar fijn dat de kruk zo'n uitkomst is!

Als je 'te getikt' was, Nartjie, waren ze er helemaal nooit aan begonnen, toch?

Goed aan het lezen, Lientje!

Ik heb het het kratje uitgezocht. Heb nu een halve doos vol met spullen, waar de kringloop hopelijk op zit te wachten. Ettelijke waxinelichtjeshouders, bijvoorbeeld. En halve kaarsen, daar was ook nog een liefhebber voor in de wijk, moet ik even opzoeken.
Later is nu
IK heb een ietwat chagrijnige jongeman op de bank zitten. Voor de voetballiefhebbers: Hij is fan van Ajax :frusty:
Later is nu
De ami heb ik ook nog gehad Moirie- maar ik werd daar zo duizelig van dat ik er weer mee gestopt ben. Verstandig dat je eerst overlegt ja. Merkte jij met dat medicijn nou veel verschil?

En Damn jullie hebben veel geschreven in een paar uur. :sherlock:
Zo’n drone brevet lijkt me wel wat trouwens. Dan klim ik de volgende keer niet meer de preikestolen in Noorwegen op maar dan blijf ik lekker bij mijn wildkampeer plek zitten en dan stuur ik dat ding met een camera omhoog.

Afbeelding
Ik heb dit een paar jaar geleden beklauterd met een studiegenoot die MS heeft. Wij waren echt Henkie en Henkie. Ongetraind.. :rofl:
YellowLemon schreef:
27-01-2019 16:19
Zo’n drone brevet lijkt me wel wat trouwens. Dan klim ik de volgende keer niet meer de preikestolen in Noorwegen op maar dan blijf ik lekker bij mijn wildkampeer plek zitten en dan stuur ik dat ding met een camera omhoog.

Afbeelding
Ik heb dit een paar jaar geleden beklauterd met een studiegenoot die MS heeft. Wij waren echt Henkie en Henkie. Ongetraind.. :rofl:
Je mag alleen maar 50 meter hoog vliegen ;-)
Dreamer schreef:
27-01-2019 15:55
Lise, zo duur zijn krukken niet toch? Wij hebben ze ooit gekocht, omdat lenen ineens geld ging kosten en de krukken net zo veel kostten als 3 weken huur. Aangezien we ze vaak nodig hadden/hebben.. Inmiddels zijn ze ook al bij diverse huizen geweest, oa ettelijke keren bij schoonzus. Soort van 'runs in the family' :hihi: Maar fijn dat de kruk zo'n uitkomst is!

Nee, ik heb ze gezien van € 35 en richting de € 70. Ook wel goedkoper, maar die schrijf ik voor het gemak maar even af. Ik wil wel een beetje kwaliteit.
Maar man was er eerst nogal op tegen om ze te kopen, maar hij ziet het nu wel in volgens mij.
Nartjie, dan waren ze er echt niet aan begonnen hoor! Geen zorgen, het komt vast goed.

Dreamer, o jee, hoe lang duurt zo'n boze bui?

Yellow, je kunt toch maar mooi zeggen dat je het gedaan hebt!

Hier wachten we op bericht van zorgkind. Hij is naar het ziekenhuis op bezoek. Zijn vader heeft weer nieuwe bloedingen gehad en mag dus nog niet naar huis.
Gaat niet zo goed dus.
Spannend Lientje
Heel bijzonder : zijn leverwaarden zijn prima.
En dat voor iemand die al 35 jaar alcoholist is...
Raar hoor
lise1985 schreef:
27-01-2019 16:37
Je mag alleen maar 50 meter hoog vliegen ;-)

Dat is het nadeel van zo'n certificaat: dat je dat ook weet ;-)

Hij loopt inmiddels te zingen over de verdieping, Lientje. Het is vooral tijdens de wedstrijd. Hoop teleurstelling. Het begon zo lekker met eerste doelpunt binnen 10 minuten. En toen werd het me niet in dank afgenomen toen ik zei, dat het tegen Heerenveen ook zo goed begon, vorige week. :$

Afijn, ik zag een juichtopic op het forum van de 'anderen'

Vervelend voor zorgkind toch.
Later is nu
lise1985 schreef:
27-01-2019 16:38
Nee, ik heb ze gezien van € 35 en richting de € 70. Ook wel goedkoper, maar die schrijf ik voor het gemak maar even af. Ik wil wel een beetje kwaliteit.
Maar man was er eerst nogal op tegen om ze te kopen, maar hij ziet het nu wel in volgens mij.

Wij kochten ze voor € 25. Ik hoor geen klachten. Mooi rood ook :)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven