Gezondheid alle pijlers

Onprofessionele huisartsassistente?

31-03-2017 13:30 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren belde ik de huisarts op om een afspraak te maken. Toen de huisartsassistente vroeg wat mijn klachten waren reageerde ik dat ik wel eens in bed plas 's nachts (vooral nadat ik een avond alcohol heb gedronken). Het is zelf ook niet iets wat ik nou graag aan de grote klok hang maar dacht dat een huisartsassistente hier wel normaal op zou reageren. Tot mijn verbazing begon ze echter te lachen en gaf ze als reactie: dan moet je misschien stoppen met alcohol drinken. Waarop ik reageerde dat ik het op internet had opgezocht en meer mensen met hetzelfde probleem vond die hiertegen 'desmoprissine' gebruiken dat je alleen op recept van de huisarts kan krijgen. Maar ik was wel benieuwd naar wat anderen hier van vinden, zo hoort een huisartsassistente toch niet te reageren als een cliënt een persoonlijk probleem meldt, of overdrijf ik nou?
quote:Nelladella1 schreef op 31 maart 2017 @ 18:23:

Ik vind het een heel rare reactie van de assistente. Ze zal toch wel gekkere dingen gehoord hebben? Ze is (in dienst van) een hulpverlener, dan hoor je toch niet te oordelen? Sowieso worden heel veel mensen ziek door hun eigen gedrag, zou ze die ook allemaal de les lezen?

Heel toevallig had ik vandaag een voorval met de huisartsassistente. Ik wilde een belafspraak met de dokter, en toen vroeg ze waar het over ging. Ik wilde dat liever met alleen de dokter bespreken. Toen kreeg ik dus geen afspraak voor vandaag! Alleen als ik wilde vertellen waar het over ging.

Heb inmiddels ook een mail aan de dokter gestuurd met een klacht hierover, maar die stond vierkant achter de assistente. Het gaat hier om de familiedokter die we al twintig jaar hebben.

Die huisartsen zullen wel allemaal overwerkt zijn en daarom pitbulls inhuren voor achter de balie om patiënten tegen te houden.De assistentes zijn er om een inschatting te maken of het spoed heeft of dat het nog even kan wachten als de dag al vol zit. Ook voor de duur van de afspraak is het handig met inplannen. Dat jij het niet wil vertellen is prima, maar dan kun je inderdaad niet verwachten dezelfde dag nog terecht te kunnen als ze al vol zitten.
Dames, zoals geschreven ging het om een BELafspraak. Die kon ik krijgen, maar alleen als ik vertelde waar het over ging. Allebei de forumsters die op mij reageerden hebben dus niet goed mijn bericht gelezen.
Ik snap de assistent heel goed....minder zuipen dame.
Onprofessioneel

Als huisarts zou ik dit willen weten en mijn assistent erop aanspreken
Nee. Dit is niet professioneel van de huisarts assistente en ik zou het inderdaad gewoon aankaarten. Dan heb je het in ieder geval gemeld en dat helpt vaak al wat. Als je vind dat je huisarts hier ook lachoniek op reageert kun je altijd besluiten om een andere praktijk te zoeken.

Ik zou zeker niet oke zijn met een huisarts assistente die mij uitlacht.

Verder, men lijkt moeite te hebben met lezen maar TO schrijft toch echt: eens in bed plas 's nachts (vooral nadat ik een avond alcohol heb gedronken).

Oftewel. Ze plast in bed soms. Dit komt vaker voor als ze een borrel heeft gehad maar ook als ze dus niet heeft gedronken. We kunnen nu wel allemaal doen alsof we met een alcoholist te maken hebben die zich vol zuipt en dan zichzelf onder pist, maar dat is dus niet wat TO beschrijft.

Ik snap dat dit iets is waar je de HA voor wilt zien en waar je zelf van te voren al op internet hebt gezocht wat hier eventueel wat aan kan gedaan worden. Hopelijk kan je HA helpen.
Ik vind dat echt niet kunnen. Ik zou het melden. Als je huisarts je serieus neemt zegt hij/zij dat ze haar excuses moet aanbieden.
Heel onprofessioneel! Zij heeft een dienstverlenende functie en mensen uitlachen is wel het tegenovergestelde van dienstverlenend zijn.

Ze had misschien even een onprofessioneel moment, maar als dit vaak gebeurt lijkt ze me niet geschikt als huisartsassistente. Mensen moeten de assistente genoeg vertrouwen om eerlijk hun klachten te benoemen.
quote:Nelladella1 schreef op 31 maart 2017 @ 20:58:

Dames, zoals geschreven ging het om een BELafspraak. Die kon ik krijgen, maar alleen als ik vertelde waar het over ging. Allebei de forumsters die op mij reageerden hebben dus niet goed mijn bericht gelezen.Een belafspraak of een fysieke afspraak maken de gegeven reacties toch niet anders? Of zie ik dat verkeerd? Ik zie het verschil namelijk niet, een afspraak is een afspraak of die nu face to face is of via de telefoon. De huisarts moet er tijd voor hebben/vrij maken.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
To de assistente deed wat onprofessioneel. Ik gebruik zelf minrin melt 240 ug, dat is een medicijn waar desmopressine in zit. Ik weet dat ik heel voorzichtig moet zijn met deze medicatie en alcohol. Dus ik weet niet of dat jou oplossing kan zijn. Voor je problemen zou ik idd een arts spreken, je moet best een drankje kunnen doen. Hoe vaak heb je er last van? En hoe vaak gaat het mis als je geen alcohol drinkt?
quote:Nelladella1 schreef op 31 maart 2017 @ 20:58:

Dames, zoals geschreven ging het om een BELafspraak. Die kon ik krijgen, maar alleen als ik vertelde waar het over ging. Allebei de forumsters die op mij reageerden hebben dus niet goed mijn bericht gelezen.Nee, jij hebt het verkeerde beeld bij de vraag die je gesteld hebt. Voor een bel-afspraak moet een arts ook gewoon tijd vrij maken en moet dus een assistente inschatten of dit een spoedgeval is of niet. Als jij niet wil vertellen waar het om gaat is het niet raar als de assistente je dan niet vandaag als spoedgeval in de planning zet. Dan wordt je gewoon ingepland op het moment dat dat past in hun planning.
quote:shifty schreef op 31 maart 2017 @ 13:49:

[...]

Dat is onzinnig advies en ook juist niet waar je naar toe wil en ook juist niet wat artsen willen bereiken. Ten eerste trek je met dit advies de professionaliteit van de assistente in twijfel en ten tweede adviseer je dan om informatie achter te houden. Alsof je zelf goed kan beoordelen op basis waarvan een zorgverlener weet of het spoed is of niet en of er specifieke maatregelen nodig zijn of niet. Je moet juist open zijn en geen informatie achterhouden. Een assistente moet op basis daarvan een inschatting kunnen maken. Als je informatie zelf al filtert terwijl je zelf geen professional bent dan kan je juist ook een minder goede aanpak verwachten.Voorbeelden te over helaas die me inderdaad flink doen twijfelen.
sorry.. Verkeerde topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven