Gezondheid alle pijlers

So long, sigaretten!

02-09-2013 19:33 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist mijn laatste sigaret opgerookt. En ik ben er trots op! Maar ook best angstig. Vooral voor de beruchte kilo's en voor het "falen".

Ik ben juist nu gestopt omdat ik vanaf morgen weer wat meer drukte in mijn leven heb (college begint weer) en ik het geld hard nodig heb voor mijn nieuwe toekomstige kamer. De keerzijde is wel dat veel studiegenoten ook roken en ik kijk erg op tegen de borrels. Ik hoop dat ik de verleiding kan weerstaan wanneer ik met een wijntje in mijn hand sta en de rest de ene na de andere sigaret opsteekt.

Hoewel ik niet heel lang heb gerookt (4 jaar) vind ik het toch een raar idee dat het mijn laatste is. Vooral op stressmomenten kon ik er echt van genieten. Ik zie het als een soort constante factor, houvast. Maar ik kan niet wachten op de euro's die ik bespaar en de betere conditie. Ik voetbal, en ik merk nu echt dat ik er last van heb.

Niet echt een vraag dus, meer een ik-wil-het-van-de-daken-schreeuwen en steuntopic. Hoewel de tips om de eerste dagen door te komen ook erg welkom zijn :-)

Liefs
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws .

Mijn gedachten aan een sigaret liet me niet los eergisteren . Dit had ik dus echt 2 maanden niet gehad.

Gisteren ochtend heb ik een trekje genomen van een vriendin. Tot zover het slechte nieuws .

Nu het goede nieuws ;

Gadverdamme !!!!! Wat goor!!!!!

Echt , ik kreeg een mega klap in mijn longen en hoestte de longen uit m'n lijf.

Echt , niet meer voor mij.
Oh Neele...dat je het toch weer deed... Maar eenmalig dus. Goedzo!!!

En Aminah. Hou vol! Ooit zijn die momenten voorbij. Dan heb je die niet meer.
Ergens hoopte ik het noushi. Dat ik het vies zou vinden. En gelukkig , het was meer dan vies.

Voor mij het bewijs dat dat wat ik mis ( als het weer opkomt ) niet de sigaret maar het gevoel erbij is.

Dat gevoel bestaat niet meer voor mij.

Dat zorgt vandaag voor een raar soort melancholie . Alsof een vriend verhuist is en ik m nooit meer zal zien.
aminah

Ik heb toch wel een mijlpaal bereikt vandaag. 100 euro bespaard!
Ik wil het ook volhouden hoor maar..............................Geen maar, ik hou het gewoon vol.

15 dagen niet gerookt

375 sigaretten niet gerookt

En matroesjka, ik heb je ingehaald. 114 euro bespaard

25 uur over.

Je had me toch al ingehaald?
Dat "uur over" vind ik ook best confronterend. Wat een tijdverspilling.
Hallo dames!

Nou hier de laatste 2 dagen ineens meer zin in een peuk en een soort van jaloers op mensen die wel 'mogen' roken. Vandaag voel ik me alweer sterker en is de sigaret meer op de achtergrond. Fijn! Ik ga ook ergens zo'n metertje invullen. Even zoeken....
Mijn staatje:

- 11 dagen en 14 uur gestopt

- 49 euro bespaard

- 139 sigaretten niet gerookt

Hier gaat het nog steeds goed. Al merk ik ook wel dat ik gisteren en vandaag wel meer momenten had dat ik eigenlijk wel wilde roken...

Kom op meiden; we houden vol! Want hoe heerlijk zou het zijn als je er echt helemaal vanaf bent?
Ik ga ook meelezen, wil ook stoppen maar ben bang voor dat chagrijnige gevoel en wil niet falen.. Maar tegelijk ben ik het zo zat om er geld aan uit te geven, elke keer er aan te denken sigaretten/ tabak/ hulzen halen... Morgen kom ik hier even goed lezen.

Succes allemaal!
Cookie, welkom!

Ik kan nergens zo'n metertje vinden. Iemand?
Geen idee. Ik hoef geen meter. Ik rook niet meer en wil er dus ook zo weinig mogelijk mee bezig zijn. Ik weet dat ik tijd overhoud (in mijn geval, ontslagen en werkzoekend, niet echt van belang) geld bespaar en gezonder wordt. Dat telt voor mij.....
Het is een app op mijn telefoon. Ik vind het wel motiverend. Als ik het even wat moeilijk heb en die app open dan is het wel fijn om te zien wat je allemaal al bereikt hebt. Er worden ook feiten gedeeld wat er al snel verbeterd in je lichaam. .

Ik was gisteren bij een vriendin. Erg gezellig. Lang gekletst. Het werd diep nachtwerk. Zij rookt. En ze rookt veel. Ik heb ook een sigaretje gerookt. Stom he?

Ik vind het niet vies maar ik werd er ook niet heel blij van. Ik baal er wel van, maar ik ga nu weer gewoon door. ik vind het het in ieder geval niet waard.
Jynta iphone of android?
Android, matroesjka.

Oh Noerie, wat zonde! En nu weer verder, goed zo!

Hier nu 2 weken gestopt! Gister verjaardag en als dan iemand een peuk op stak vond ik het wel lekker ruiken, maar ook een soort storend. Hahaha. Vanmiddag weer hardlopen, dat gaat ook goed. Keurig 3 x per week.
Ok de app die ik heb heet "time to quit smoke" gewoon uit de appstore.

Mijn statistieken nu:

20d10h niet gerookt

387 sigaretten niet gerookt

122,50 euro bespaard

25h51m tijd bespaard
Oh gevonden! Thnx!

14d 21h niet gerookt

223 sig niet gerookt

61,98 bespaard

14h en 52 m tijd bespaard
Hier ook (al?) een week gestopt! Zelf t boek van Allen Carr (stoppen met roken) gelezen, dat hielp mij wel heel erg.. misschien een tip om te lezen als je t moeilijk hebt?
Ook ik ga mee lezen/schrijven. Ik rook al 20 jaar en het gaat me steeds meer tegen staan. Ik ga het cold turkey proberen. De wil begint er te komen.....
Bumblé, ik ga eens op zoek, al gaat het eigenlijk heel goed hier!

Tulpje, you go girl!

Matroesjka, neele, noerie, hoe is het met jullie?
Sinds mijn zwakke moment zaterdag gaat het weer prima. Het begint al wat te wennen. Ik heb zelfs wel eens een dag dat ik er bijna niet aan denk. Maar er zijn ook dagen dat ik er juist weer veel aan denk. Maar het voelt nog steeds heel goed.

Jij gaat dus nog steeds lekker Jynta? Goed hoor!

Spannend Tulpje!
Ik ga prima ! Afgelopen weekend bleek vriendin die ook gestopt was toch weer gezwicht. Er was niks in mij dat ook wilde.

Ik raak er steeds meer van overtuigd dat ik niet meer ga roken.

Wat ontzettend kut dat ik zo'n trut ben geweest en dit niet eerder heb gedaan. Al die jaren....
Ja gaat goed, al heb ik wel hetzelfde als jij Noerie. Ben er de ene dag bijna niet mee bezig, de andere dag veel meer. Maar roken is geen optie. Ga van de week naar een vriendin die erg veel rookt, en ook binnen rookt. Normaal zou ik bij haar zwichten, maar deze keer niet. Het is geen optie en ik wil het gewoon niet meer.

Ach Neele, je doet het nu toch?
Heb al 69 euro bespaard. En voor 150 euro schoenen gekocht gister. Iets gaat er niet goed hahahaha.
Ja Neele, ik begrijp je gevoel wel. Maarja, het is en blijft een verslaving he. En beter later dan nooit.

Ik ben dus wel gezwicht. Ik zat van het weekend ook met een vriendin tot diep in de nacht te praten. Zij rookte wel een heel pakje weg...Ik heb er toen toch een opgestoken. En dat viel tegen. Heb hem ook niet opgerookt en daarna niet meer gedaan. Maar ik baalde er wel heel erg van. Gewoon niet doen Jynta!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven