So long, sigaretten!
maandag 2 september 2013 om 19:33
Ik heb zojuist mijn laatste sigaret opgerookt. En ik ben er trots op! Maar ook best angstig. Vooral voor de beruchte kilo's en voor het "falen".
Ik ben juist nu gestopt omdat ik vanaf morgen weer wat meer drukte in mijn leven heb (college begint weer) en ik het geld hard nodig heb voor mijn nieuwe toekomstige kamer. De keerzijde is wel dat veel studiegenoten ook roken en ik kijk erg op tegen de borrels. Ik hoop dat ik de verleiding kan weerstaan wanneer ik met een wijntje in mijn hand sta en de rest de ene na de andere sigaret opsteekt.
Hoewel ik niet heel lang heb gerookt (4 jaar) vind ik het toch een raar idee dat het mijn laatste is. Vooral op stressmomenten kon ik er echt van genieten. Ik zie het als een soort constante factor, houvast. Maar ik kan niet wachten op de euro's die ik bespaar en de betere conditie. Ik voetbal, en ik merk nu echt dat ik er last van heb.
Niet echt een vraag dus, meer een ik-wil-het-van-de-daken-schreeuwen en steuntopic. Hoewel de tips om de eerste dagen door te komen ook erg welkom zijn
Liefs
Ik ben juist nu gestopt omdat ik vanaf morgen weer wat meer drukte in mijn leven heb (college begint weer) en ik het geld hard nodig heb voor mijn nieuwe toekomstige kamer. De keerzijde is wel dat veel studiegenoten ook roken en ik kijk erg op tegen de borrels. Ik hoop dat ik de verleiding kan weerstaan wanneer ik met een wijntje in mijn hand sta en de rest de ene na de andere sigaret opsteekt.
Hoewel ik niet heel lang heb gerookt (4 jaar) vind ik het toch een raar idee dat het mijn laatste is. Vooral op stressmomenten kon ik er echt van genieten. Ik zie het als een soort constante factor, houvast. Maar ik kan niet wachten op de euro's die ik bespaar en de betere conditie. Ik voetbal, en ik merk nu echt dat ik er last van heb.
Niet echt een vraag dus, meer een ik-wil-het-van-de-daken-schreeuwen en steuntopic. Hoewel de tips om de eerste dagen door te komen ook erg welkom zijn

Liefs
donderdag 19 september 2013 om 17:38
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws .
Mijn gedachten aan een sigaret liet me niet los eergisteren . Dit had ik dus echt 2 maanden niet gehad.
Gisteren ochtend heb ik een trekje genomen van een vriendin. Tot zover het slechte nieuws .
Nu het goede nieuws ;
Gadverdamme !!!!! Wat goor!!!!!
Echt , ik kreeg een mega klap in mijn longen en hoestte de longen uit m'n lijf.
Echt , niet meer voor mij.
Mijn gedachten aan een sigaret liet me niet los eergisteren . Dit had ik dus echt 2 maanden niet gehad.
Gisteren ochtend heb ik een trekje genomen van een vriendin. Tot zover het slechte nieuws .
Nu het goede nieuws ;
Gadverdamme !!!!! Wat goor!!!!!
Echt , ik kreeg een mega klap in mijn longen en hoestte de longen uit m'n lijf.
Echt , niet meer voor mij.
donderdag 19 september 2013 om 20:07
Ergens hoopte ik het noushi. Dat ik het vies zou vinden. En gelukkig , het was meer dan vies.
Voor mij het bewijs dat dat wat ik mis ( als het weer opkomt ) niet de sigaret maar het gevoel erbij is.
Dat gevoel bestaat niet meer voor mij.
Dat zorgt vandaag voor een raar soort melancholie . Alsof een vriend verhuist is en ik m nooit meer zal zien.
Voor mij het bewijs dat dat wat ik mis ( als het weer opkomt ) niet de sigaret maar het gevoel erbij is.
Dat gevoel bestaat niet meer voor mij.
Dat zorgt vandaag voor een raar soort melancholie . Alsof een vriend verhuist is en ik m nooit meer zal zien.

vrijdag 20 september 2013 om 12:29
vrijdag 20 september 2013 om 21:29
Mijn staatje:
- 11 dagen en 14 uur gestopt
- 49 euro bespaard
- 139 sigaretten niet gerookt
Hier gaat het nog steeds goed. Al merk ik ook wel dat ik gisteren en vandaag wel meer momenten had dat ik eigenlijk wel wilde roken...
Kom op meiden; we houden vol! Want hoe heerlijk zou het zijn als je er echt helemaal vanaf bent?
- 11 dagen en 14 uur gestopt
- 49 euro bespaard
- 139 sigaretten niet gerookt
Hier gaat het nog steeds goed. Al merk ik ook wel dat ik gisteren en vandaag wel meer momenten had dat ik eigenlijk wel wilde roken...
Kom op meiden; we houden vol! Want hoe heerlijk zou het zijn als je er echt helemaal vanaf bent?
vrijdag 20 september 2013 om 21:38
zaterdag 21 september 2013 om 15:23
zondag 22 september 2013 om 16:31
Het is een app op mijn telefoon. Ik vind het wel motiverend. Als ik het even wat moeilijk heb en die app open dan is het wel fijn om te zien wat je allemaal al bereikt hebt. Er worden ook feiten gedeeld wat er al snel verbeterd in je lichaam. .
Ik was gisteren bij een vriendin. Erg gezellig. Lang gekletst. Het werd diep nachtwerk. Zij rookt. En ze rookt veel. Ik heb ook een sigaretje gerookt. Stom he?
Ik vind het niet vies maar ik werd er ook niet heel blij van. Ik baal er wel van, maar ik ga nu weer gewoon door. ik vind het het in ieder geval niet waard.
Ik was gisteren bij een vriendin. Erg gezellig. Lang gekletst. Het werd diep nachtwerk. Zij rookt. En ze rookt veel. Ik heb ook een sigaretje gerookt. Stom he?
Ik vind het niet vies maar ik werd er ook niet heel blij van. Ik baal er wel van, maar ik ga nu weer gewoon door. ik vind het het in ieder geval niet waard.
maandag 23 september 2013 om 10:31

dinsdag 24 september 2013 om 21:19
Sinds mijn zwakke moment zaterdag gaat het weer prima. Het begint al wat te wennen. Ik heb zelfs wel eens een dag dat ik er bijna niet aan denk. Maar er zijn ook dagen dat ik er juist weer veel aan denk. Maar het voelt nog steeds heel goed.
Jij gaat dus nog steeds lekker Jynta? Goed hoor!
Spannend Tulpje!
Jij gaat dus nog steeds lekker Jynta? Goed hoor!
Spannend Tulpje!
woensdag 25 september 2013 om 07:23
woensdag 25 september 2013 om 13:24
Ja gaat goed, al heb ik wel hetzelfde als jij Noerie. Ben er de ene dag bijna niet mee bezig, de andere dag veel meer. Maar roken is geen optie. Ga van de week naar een vriendin die erg veel rookt, en ook binnen rookt. Normaal zou ik bij haar zwichten, maar deze keer niet. Het is geen optie en ik wil het gewoon niet meer.
Ach Neele, je doet het nu toch?
Ach Neele, je doet het nu toch?
woensdag 25 september 2013 om 13:29
Ja Neele, ik begrijp je gevoel wel. Maarja, het is en blijft een verslaving he. En beter later dan nooit.
Ik ben dus wel gezwicht. Ik zat van het weekend ook met een vriendin tot diep in de nacht te praten. Zij rookte wel een heel pakje weg...Ik heb er toen toch een opgestoken. En dat viel tegen. Heb hem ook niet opgerookt en daarna niet meer gedaan. Maar ik baalde er wel heel erg van. Gewoon niet doen Jynta!
Ik ben dus wel gezwicht. Ik zat van het weekend ook met een vriendin tot diep in de nacht te praten. Zij rookte wel een heel pakje weg...Ik heb er toen toch een opgestoken. En dat viel tegen. Heb hem ook niet opgerookt en daarna niet meer gedaan. Maar ik baalde er wel heel erg van. Gewoon niet doen Jynta!