Gezondheid alle pijlers

So long, sigaretten!

02-09-2013 19:33 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist mijn laatste sigaret opgerookt. En ik ben er trots op! Maar ook best angstig. Vooral voor de beruchte kilo's en voor het "falen".

Ik ben juist nu gestopt omdat ik vanaf morgen weer wat meer drukte in mijn leven heb (college begint weer) en ik het geld hard nodig heb voor mijn nieuwe toekomstige kamer. De keerzijde is wel dat veel studiegenoten ook roken en ik kijk erg op tegen de borrels. Ik hoop dat ik de verleiding kan weerstaan wanneer ik met een wijntje in mijn hand sta en de rest de ene na de andere sigaret opsteekt.

Hoewel ik niet heel lang heb gerookt (4 jaar) vind ik het toch een raar idee dat het mijn laatste is. Vooral op stressmomenten kon ik er echt van genieten. Ik zie het als een soort constante factor, houvast. Maar ik kan niet wachten op de euro's die ik bespaar en de betere conditie. Ik voetbal, en ik merk nu echt dat ik er last van heb.

Niet echt een vraag dus, meer een ik-wil-het-van-de-daken-schreeuwen en steuntopic. Hoewel de tips om de eerste dagen door te komen ook erg welkom zijn :-)

Liefs
Ik vis ons even van de 2e pagina. Hoe is het meisjes?
Ik ben ziek. Ik taal niet naar sigaretten. Dus op dat gebied gaat het heel goed. Met jou Jynta?
Ik heb afgelopen woensdag een pakje gekocht en opgerookt. Waar jij niet taalt naar sigaretten als je ziek bent Noerie, doe ik dat juist wel. Ik had veel pijn en erge hoofdpijn. De hele dag zin in sigaretten (moet ik wat vertrouwds als ik ziek ben?) en tegen 7 uur gezwicht en een pakje gehaald. Die was 24 uur later op. Daarna niet meer gerookt maar wel heel veel spijt natuurlijk. Op dat moment kan het je echter niets schelen.

Mijn status nu ( daar moet dan wel een pakje vanaf )

25 dagen en 13 uur niet gerookt

638 sigaretten niet gerookt

194.12 euro bespaard

42 uur en 34 aan tijd overgehouden.
Dag dames. Ik ben half juli cold turkey gestopt. Ik rookte niet super veel en mijn kinderen wisten het niet eens, en ik rookte vaker periodes niet ( denk zwanger, borstvoeding enzo) maar was toch wel degelijk verslaafd. Nu sinds de zomer echt gestopt en ben continu ziek zwak of onderweg. Hartkloppingen, humeurig, 12 kilo aangekomen....enz enz. Wanneer begon bij jullie het aankomen en wanneer stabiliseerde het? Ik ben niet meer gaan eten, zelfs minder en weer gaan sporten.
Wat knap dat jullie het volhouden! Ik ben zelf al heeeel vaak gestopt. Soms een jaar, soms een paar maanden en iedere keer begin ik weer. De laatste maanden ben ik continue bezig met wel/niet roken. Kost meer stress dan wanneer ik gewoon zou stoppen. Heb sinds deze week een 'nieuwe' goede reden om te willen stoppen, namelijk de wens om zwanger te worden. Nou ja, die wens is er niet sinds deze week maar we hebben nu een startdatum (begin 2014). Voor die tijd wil ik gewoon gestopt zijn. Morgen is het écht tijd om te stoppen. Ben sinds kort ook aan het sporten (2-3 keer per week) en mijn conditietest was echt beschamend. Dus! Schop onder mijn hol en ik zou me morgen graag bij jullie stoppers aansluiten.
Ik kan ook niet zeggen dat ik me lekker voel sinds ik gestopt ben. Vaak hartkloppingen , duizelig , zweetuitbarstingen en pijn in mijn flanken. Verder vaker hoofdpijn en misselijkheid .

En ik was sinds mijn zwangerschap 8 jaar geleden al heel erg aangekomen en niet meer afgevallen maar nu word ik nog dikker.

Desondanks .... Ik rook gelukkig niet meer en taal er ook niet naar...
Ga er ook prat op dat ik het echt niet meer mag doen. Ik wil maar 1 keer gestopt zijn in mijn leven;-)
Vandaag 4 weken gestopt!
quote:matroesjka_ schreef op 30 september 2013 @ 21:44:

Vandaag 4 weken gestopt!Je gaat goed Matroesjka
Aargh!! Waarom is roken toch ook zo lekker!?

Kreeg vandaag van de HA te horen dat ik eerst maar eens een tijd niet moet roken om te kijken of m'n amandelen dan nog steeds blijven ontsteken. Wat zou het fijn zijn als ze er gewoon uitgehaald werden en ik weer lekker door kon roken. Nou, niet dus..

Daarom maar besloten om te stoppen, maar dan ook voorgoed! Wil over een tijd een tattoo laten zetten. Dat gaat me zo rond de 800 euro kosten, dat zijn voor mij dan zo'n 127 pakjes. Het is 1 pakje per dag.. Dus over ongeveer 5 maanden zou ik het geld er al uit hebben.

Win win situatie, nu nog doorzetten!

Hoe zit het trouwens met dat aankomen? Is dat puur door het extra eten of komt het door andere dingen?

Want als je stopt met roken krijg je een betere conditie, dus sporten is ook weer een optie. Dan gaan die kilootjes er toch wel weer af? (Hoop ik!! )
Altijd blijven lachen en je bordje leegeten!
haai meiden ik ga ook proberen te stoppen!..ik ben gister al begonnen met maar 8 sigaretten in plaats van een heel pakje! ik was egt zo blij en dat ging eigelijk best makkelijk! nu vandaag heb ik er nog maar 3 op!..ik ga stoppen omdat ik zwanger wil worden en niet de stress(van het niet roken) en de zwangerschapshormonen tegelijk wil hebben!

ik hoop dat het me lukt om egt te stoppen!

groetjes xx
Sinds afgelopen 30 maart cold turkey gestopt en nog steeds gestopt. Heb af en toe nog wel eens trek, maar dat is heel sporadisch. Neem dan maar een glas water ipv een sigaret.
Haaaaaai! Hier gaat alles prima! Gister bij vriendin geweest die rookt als een ketter, maar het ging goed. Ik had iig niet de neiging om die peuk uit d'r handen te trekken . Ben nu 3 weken en 1 dag gestopt en loop keurig 3x per week hard, ook dat hou ik goed vol.
Ik ben half augustus gestopt met sigaretten, ik ben overgestapt op de e-sigaret, eerst met aardig wat nicotine, toen regular en nu na dikke 6 weken zit ik aan weinig nicotine. Heerlijk om 's ochtends even te lurken aan mijn damper, het enige schadelijke is het kleine beetje nicotine maar de rest is damp, in ieder geval geen stank, as en peukenlucht. Ik heb nu ook flesjes zonder nicotine om erin te doen en zo ben ik dan toch van het roken afgekomen ! Ik damp dan wel maar dat mag overal. En die smaakjes, dacht dat dat hartstikke goor was maar watermeloen dampen is heerlijk, beetje davidoffsmaak erbij, je eigen smaakjes samenstellen, beetje menthol of appel/kaneel ... Dat onrustige ietwat depressieve gevoel wat ik bij eerdere stoppogingen had heb ik nu helemaal niet want ik kan dampen wanneer ik wil, het idee dat het kan en mag scheelt heel veel voor mij. Na 30 jaar tabak weet ik zeker dat ik daar nooit meer aan begin, als ik dan zo nodig moet roken dan pak ik de damper.
Wat goed Jynta! Dat zijn wel de moeilijke dingen, met zo'n vriendin. En wat goed, dat je 3x per week hardloopt! Dit gaat je wel lukken denk ik zo!

En verder veel nieuwe stoppers of bijna stoppers! Zet hem op allemaal!

Daar heb ik ook nog aan gedacht Bibbis. Als het voor jou werkt; is dat toch harstikke goed? Scheelt enorm voor je gezondheid! Geen moeilijkheden gehad met het afkicken van de nicotine?

Balen Aminah! Maar inderdaad gewoon weer doorgaan nu

Ik voel me ook niet beter hoor Neele, maar dat is het natuurlijk wel.
Ik verminder de nicotine geleidelijk en geen problemen mee, ik heb wel al 3 mensen aan het dampen gekregen, verstokte rokers die nu ook tabaksvrij zijn ! Zelfs een zware shag roker, die loopt nu te pronken met een damper die op een oliespuit lijkt, ipv zware shaggies draaien en buiten in de kou staan loopt hij trots in de rondte met zijn damper.
Ik ben zo blij dat ik geen kauwgum, e smoker,pleisters of wat dan ook heb gebruikt.

Mensen lees eens over de verslaving !!! Lichamelijk ben je er binnen een week van af. Daarna rest slechts de geest . En die is zwak . Dat blijft vaak zo.

Dus wees daarop voorbereid en ga dat gevecht met jezelf aan in plaats van het aangaan van een surrogaat verslaving .

Wat gaat iedereen hier trouwens goed!!!

Lekker met z'n allen sigaret loos de winter door.
Maar die geestelijke verslaving is juist zo zwaar. En ik rook liever helemaal niet meer. En dat lukt me ook. Maar dat lukt nu eenmaal niet iedereen. En dan kun je beter doen wat Bibbis doet.

Ik ben zo blij dat ik niet meer naar buiten hoef voor die sigaret. Zeker met rotweer vind ik het heerlijk. Er zit veel rust in de avond op deze manier. Heerlijk!
Ik google net even op die e- smoker, maar dat is ook niet echt gezond hoor...
Noerie, het enige slechte is de nicotine, stukje van het blog van Karin Spaink, zij kan het beter verwoorden dan ik: Aan een verdamper komt geen verbranding te pas, alleen verhitting. Er zit geen tabak in, geen teer, noch een van de andere circa 400 toevoegingen die roken zo gevaarlijk maken. Wie dampt, verbruikt voornamelijk propyleen gycol, een vloeistof die volop in voedingsmiddelen en medicijnen zit. Ook de toegevoegde smaakstoffen zijn standaardproducten, uit en te na getest, en veilig bevonden.

Ja, in veel dampvloeistoffen zit nicotine. Maar nicotine sec – zonder tabak, zonder verbranding – is ongeveer even schadelijk als cafeïne.

- See more at: http://www.spaink.net/201 ... ond/#sthash.Fbj9p4CF.dpuf
Ja maar je blijft verslaafd bibbits. Maar als dit voor jounwerkt, helemaal goed toch?

Ik bedacht me net dat ik de hele dag nog niet aan een sigaret heb gedacht. Fijn! En inderdaad heerlijk dat we niet meer naar buiten hoeven he? We gaan goed dames, volhouden zo!
En UP vanaf pagina 2! Still going strong!

Bijna 27 dagen gestopt,

404 sigaretten niet gerookt

¤112 bespaard

27 uur tijd bespaard
Jeuzus 404 sigaretten! Das echt veel!
Dat vind ik ook schokkend inderdaad. Zoveel sigaretten....

Ik ga ook echt goed moet ik zeggen:

27 dagen gestopt.

412 sigaretten niet gerookt

140 euro bespaard
Joehoe! We waren weer weggezakt! Goed nieuws mag ik hopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven