Gezondheid alle pijlers

Spiraaltje ervaring..

06-01-2016 12:03 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om een spiraaltje te nemen. Niet als anticonceptie (partner is gesteriliseerd) maar meer om mijn menstruatie te regeluren. Ik heb hele hevige menstruatie met veel klachten én ik zit in de overgang.. Kortom.. irritant..

De pil heb ik geprobeerd maar dat was het niet.. iedere keer doorbraakbloedingen en dat was nou nét wat ik niet wil.

Ik overweeg nu een mirena spiraal.

Hoe bevalt dit ? Hoe ervaar je de plaatsing..
Als de HA hem plaatst, heb je alleen kosten voor de Mirena, euro 162 nog wat.

Word hij geplaatst bij de Gyn dan heb je je gehele eigen risico kwijt.

Hier vorige maand mijn 2e Mirena geplaatst, bij de gyn ivm bloedstollingsziekte. Bevalt me zeer goed, wil nooit meer iets anders. Geplaats 3 jaar na geboorte jonste kind.
Voor mij nooit meer. Ook vanwege heftige menstruaties de spiraal laten zetten, maar na het zetten bleef ik doorlopend enorm ongesteld. Toen ik de spiraal wilde laten verwijderen kon men hem niet vinden en bleek hij verdwenen..
Misschien mosterd, ik heb niet terug gelezen.

Nou heb ik geen idee wat een mirena spiraal doet, die bestond nog niet toen ik een spiraaltje nam, maar in plaats van drie, hooguit vier dagen duurde mijn menstruatie acht dagen en niet te weinig ook. Er zijn nog andere medicijnen tegen overgangsklachten (waar ik gelukkig voor gespaard ben gebleven). Heb je al eens gedacht aan een gesprek met een overgangsconsulente?
verba volant, scripta manent.
Ik ben al bijna aan mijn vierde toe en ben er heel blij mee. Nooit meer ongesteld en ik heb ook helemaal geen last van bijwerkingen.

Wel zie ik op tegen de wisseling, want de ha heeft de touwtjes een beetje erg kort afgeknipt (ze kon ze bij de controle niet meer vinden) dus eruit halen wordt misschien lastig.
quote:cataleya00 schreef op 06 januari 2016 @ 16:45:

[...]

Helaas niet, ben nu aan het laseren en veel aan het harsen.

De overbeharing die is ontstaan gaat helaas niet weg volgens mijn dermatoloog, omdat die haarzakjes nu al zijn aangemaakt .meen je
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 06 januari 2016 @ 17:56:

Ik ben al bijna aan mijn vierde toe en ben er heel blij mee. Nooit meer ongesteld en ik heb ook helemaal geen last van bijwerkingen.

Wel zie ik op tegen de wisseling, want de ha heeft de touwtjes een beetje erg kort afgeknipt (ze kon ze bij de controle niet meer vinden) dus eruit halen wordt misschien lastig.Gewoon bij de gyn eruit laten halen, die hebben daar het juiste gereedschap voor (geen grapje).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven