Vandaag gestopt met roken! Wie sleept me er door heen.
donderdag 28 juni 2012 om 16:54
Hallo allemaal,
Ik ben een jonge meid van 21 en ik rook al sinds dat ik 12 ben. Ik ben al eens 1,5 jaar gestopt geweest uit mezelf. Maar uit stommiteit weer begonnen. Nu ben ik weer een paar jaar verder en ik ben het spuugzat dat gerook. Ik heb astmatische bronchitis wat natuurlijk 10x verergerd word door het roken. Ik heb wel 100 redenen om te stoppen met roken. Dus vandaag ben ik ook daadwerkelijk gestopt. Nu wel met een beetje hulp. Ik heb Nicotinell pleisters gekocht. Ik heb een uur geleden voor het laatst gerookt en sinds een half uurtje zit de pleister erop. Nu heb ik hulp van een pleister maar ik wil ook heel graag jullie hulp. Misschien is er iemand op dit moment ook gestopt met roken. En kunnen we hier berichten schrijven als we veel behoefte aan een sigaret hebben. Ik hoop dat jullie dit samen met mij willen doen.
Groetjes Suzan
Ik ben een jonge meid van 21 en ik rook al sinds dat ik 12 ben. Ik ben al eens 1,5 jaar gestopt geweest uit mezelf. Maar uit stommiteit weer begonnen. Nu ben ik weer een paar jaar verder en ik ben het spuugzat dat gerook. Ik heb astmatische bronchitis wat natuurlijk 10x verergerd word door het roken. Ik heb wel 100 redenen om te stoppen met roken. Dus vandaag ben ik ook daadwerkelijk gestopt. Nu wel met een beetje hulp. Ik heb Nicotinell pleisters gekocht. Ik heb een uur geleden voor het laatst gerookt en sinds een half uurtje zit de pleister erop. Nu heb ik hulp van een pleister maar ik wil ook heel graag jullie hulp. Misschien is er iemand op dit moment ook gestopt met roken. En kunnen we hier berichten schrijven als we veel behoefte aan een sigaret hebben. Ik hoop dat jullie dit samen met mij willen doen.
Groetjes Suzan
dinsdag 3 juli 2012 om 19:11
Workit vind je dan niet dat je partner stinkt? Mijn man rookt ook en die vind ik echt stinken als ie gerookt heeft. Nou ben ik al lang blij dat wij samen een jaar of wat geleden hebben besloten om niet meer binnen te roken zodat ik het niet in huis ruik maar toch ...
Dat vond ik ook echt het vervelendste toen ik weer begon met roken de afgelopen keren; ik was me er zo van bewust hoe erg ik stink als roker.
Dat vond ik ook echt het vervelendste toen ik weer begon met roken de afgelopen keren; ik was me er zo van bewust hoe erg ik stink als roker.
woensdag 4 juli 2012 om 10:50
Ik ben 23 dagen, 12 uur, 16 minuten en 8 secondes gestopt!
Ik heb ¤ 136,50 uitgespaard door 471 sigaretten niet te roken!
Zo al 23 dagen niet gerookt!
Potvergeempie wat gaf ik veel geld uit aan die sigaretten!
Ik heb nu soms nog momenten waarbij ik denk: Ooh zal ik 1tje opsteken.. 1tje maar... *zucht*
Maar verder gaat het steeds beter...
Afgelopen weekend veel op het terras gezeten, en gossie wat roken er dan veel mensen!
Het lijkt net of iedereen rookt behalve ik...
En toen had ik echt zin om 1 op te steken, even voor de gezelligheid..
Waarom associeer ik roken met gezelligheid?
Vond mezelf een saaie doos tussen al die rokers.. hoe kan dat?
Ze zeggen ook vaak, (ook de niet rokers) waar gerookt wordt is het gezellig.. kijk maar buiten de kroegen, zelfs de niet rokers staan buiten bij de rokers...
Maar goed ben niet van plan om weer te gaan roken, dan maar een saai mens
Ik heb ¤ 136,50 uitgespaard door 471 sigaretten niet te roken!
Zo al 23 dagen niet gerookt!
Potvergeempie wat gaf ik veel geld uit aan die sigaretten!
Ik heb nu soms nog momenten waarbij ik denk: Ooh zal ik 1tje opsteken.. 1tje maar... *zucht*
Maar verder gaat het steeds beter...
Afgelopen weekend veel op het terras gezeten, en gossie wat roken er dan veel mensen!
Het lijkt net of iedereen rookt behalve ik...
En toen had ik echt zin om 1 op te steken, even voor de gezelligheid..
Waarom associeer ik roken met gezelligheid?
Vond mezelf een saaie doos tussen al die rokers.. hoe kan dat?
Ze zeggen ook vaak, (ook de niet rokers) waar gerookt wordt is het gezellig.. kijk maar buiten de kroegen, zelfs de niet rokers staan buiten bij de rokers...
Maar goed ben niet van plan om weer te gaan roken, dan maar een saai mens
woensdag 4 juli 2012 om 10:53
Goeiemorgen meiden,
Hoe gaat het vandaag?
Suzan volgens mij is het vandaag jou 7de dag dat je gestopt ben? Dus als vandaag er op zit heb je je eerste week als niet roker er op zitten?!! Topper!
Workit hoe gaat het bij/met jou?Vandaag dag 5 toch? Hopelijk heb je beter geslapen vannacht? Da's doorgaans ook beter voor het humeur, een nachtje goed doorslapen.
Zusenzo, hoe gaat het bij jou?
Succes weer allemaal vandaag!
Hoe gaat het vandaag?
Suzan volgens mij is het vandaag jou 7de dag dat je gestopt ben? Dus als vandaag er op zit heb je je eerste week als niet roker er op zitten?!! Topper!
Workit hoe gaat het bij/met jou?Vandaag dag 5 toch? Hopelijk heb je beter geslapen vannacht? Da's doorgaans ook beter voor het humeur, een nachtje goed doorslapen.
Zusenzo, hoe gaat het bij jou?
Succes weer allemaal vandaag!
woensdag 4 juli 2012 om 12:43
Goede middag allemaal,
Ik heb vannacht voor het eerst lekker geslapen. En daar ben ik echt heel blij om. Want ik had die slaap echt nodig. Ja klopt techniek vandaag dag 7 voor mij.
Het ging gisteren eigenlijk heel goed. Alleen rond een uur of half 9 had ik het best wel moeilijk. En ik heb toen lekker een beetje chips gegeten en toen zakte het weer.
YESSSSSSS dag 7!!!!!!!!!!!!!! woehoeeeeee.... Sorry ik moet even happy doen haha.
Ik heb vannacht voor het eerst lekker geslapen. En daar ben ik echt heel blij om. Want ik had die slaap echt nodig. Ja klopt techniek vandaag dag 7 voor mij.
Het ging gisteren eigenlijk heel goed. Alleen rond een uur of half 9 had ik het best wel moeilijk. En ik heb toen lekker een beetje chips gegeten en toen zakte het weer.
YESSSSSSS dag 7!!!!!!!!!!!!!! woehoeeeeee.... Sorry ik moet even happy doen haha.
woensdag 4 juli 2012 om 12:48
weet iemand trouwens een goede app om te downloaden voor mensen die gestopt zijn met roken? Ik heb er al heel veel gehad maar de meeste zijn er waar de app dan denkt dat je op dat moment gestopt ben met roken dus vanaf dan gaat hij tellen. Maar ik wil een datum invullen. En nu heb ik er 1 waarbij dat kan alleen is dat een Engelse app en die werken met ponden en ik heb aan gegeven hoeveel sigaretten ik per dag rookte hoeveel sigaretten er in 1 pakje zitten en hoeveel een pakje kost en hij reken wel de tijd dat ik gestopt ben maar niet hoeveel sigaretten ik nu niet meer gerookt heb terwijl hij dat toch echt moet weten met de info die ik hem gegeven heb. Dus ik zoek nu gewoon een goede app kan iemand me helpen?
woensdag 4 juli 2012 om 13:40
woensdag 4 juli 2012 om 18:28
Hi! Dag 5! Vandaag ging overdag goed, maar nu.... AHHH!!!
Hopelijk gaat het morgen beter. Heb ook niet echt goed geslapen vannacht, dus dat helpt ook niet mee. Kan me ook minder concentreren, en ik kan echt niet suffen op mijn werk! GETSIEDERRIE!!
Ik ga ook maar eens dat programma downloaden! En ik ga zo mijn gordijnen verven (ik ga echt de raarste dingen bedenken om bezig te blijven haha).
Ik vind jullie allemaal wel positief klinken! Nu zijn jullie ook al verder, dus hopelijk volg ik jullie daarmee op!
Succes meiden!!
Hopelijk gaat het morgen beter. Heb ook niet echt goed geslapen vannacht, dus dat helpt ook niet mee. Kan me ook minder concentreren, en ik kan echt niet suffen op mijn werk! GETSIEDERRIE!!
Ik ga ook maar eens dat programma downloaden! En ik ga zo mijn gordijnen verven (ik ga echt de raarste dingen bedenken om bezig te blijven haha).
Ik vind jullie allemaal wel positief klinken! Nu zijn jullie ook al verder, dus hopelijk volg ik jullie daarmee op!
Succes meiden!!
woensdag 4 juli 2012 om 19:22
Goed bezig allemaal! Heel goed @workit, zorg dat je bezig blijft. Toen ik net gestopt was heb ik me suf geborduurd, als ik maar met mijn handen bezig was.
Borduren doe ik nog wel, niet meer zo obsessief maar gewoon omdat het ontspant maar ik rook al meer dan 5,5 jaar niet meer.
Die trek in af en toe een sigaret blijft wel maar als je gewoon wacht tot het over gaat is er niets aan de hand.
Hou vol !!!!!
Borduren doe ik nog wel, niet meer zo obsessief maar gewoon omdat het ontspant maar ik rook al meer dan 5,5 jaar niet meer.
Die trek in af en toe een sigaret blijft wel maar als je gewoon wacht tot het over gaat is er niets aan de hand.
Hou vol !!!!!
woensdag 4 juli 2012 om 19:33
Thanks Silvershadow! Ik was drie jaar gestopt voordat ik vorig jaar weer begon, dus ik weet ook dat echt beter gaat (en dat het ook gezellig is zonder sigaret). Ik weet het, ik weet het..... maar toch is het nu stom!
Haha, obsessief borduren! Ik geloof dat ik daar alleen maar agressief van ga worden (ben niet zo handig met handwerken). Maar bezig blijven is goed inderdaad!
Haha, obsessief borduren! Ik geloof dat ik daar alleen maar agressief van ga worden (ben niet zo handig met handwerken). Maar bezig blijven is goed inderdaad!
woensdag 4 juli 2012 om 19:51
Workit, de eerste keer toen ik stopte met roken vond ik vooral het moment na het avondeten vreselijk moeilijk. Normaal gsproken stapten we van tafel en staken we allebei een sigaretje op waarna ik ging afwassen.
Om dat rot moment door te komen ging ik i.p.v. dat sigaretje opsteken meteen de afwas wegwerken. Twee vliegen in één klap, die eerste maanden heeft er nooit laat afwas op het aanrecht gestaan, en ik was door m'n moeilijke moment heen.
Wat ik probeer te zeggen is dit, zorg dat je iets heb dat de plek van het roken inneemt op de vaste momenten dat je het moeilijk hebt. Aan de andere kant, je bent zelf ook ervaringsdeskundige dus ik hoef je eigenlij niets te vertellen hè?
Om dat rot moment door te komen ging ik i.p.v. dat sigaretje opsteken meteen de afwas wegwerken. Twee vliegen in één klap, die eerste maanden heeft er nooit laat afwas op het aanrecht gestaan, en ik was door m'n moeilijke moment heen.
Wat ik probeer te zeggen is dit, zorg dat je iets heb dat de plek van het roken inneemt op de vaste momenten dat je het moeilijk hebt. Aan de andere kant, je bent zelf ook ervaringsdeskundige dus ik hoef je eigenlij niets te vertellen hè?
woensdag 4 juli 2012 om 20:17
Ja dat is wel een voordeel he, dat al dat soort klusjes lekker snel gedaan worden haha! In die 5 dagen heb ik al behang getrokken, een muur behangen, mega veel schoongemaakt, mijn auto gewassen etc etc..... en ik werk ook gewoon full-time, dus waar ik de tijd vandaan haal! Oja, en dan wil ik het ook nog minimaal 2 uur per dag over niet roken hebben
woensdag 4 juli 2012 om 20:49
sporten was heerlijk. Ik heb me helemaal kunnen uit leven! Net na het avond eten vind ik het ook het moeilijkst. Ik kan niet afwassen vanwege mijn ziekte maar ik verzin andere dingen om te doen om afleiding te hebben. Elke dag is dat wel weer wat anders. Vandaag ben ik na het eten gaan douchen. Tijdens het douchen denk ik niet aan sigaretten. Maar als ik van onder de douche ben denk ik er weer aan en dan ga ik weer het volgende doen. Vandaag was sorteren en wassen en daarna hondjes uitlaten. En nu ben ik bij mijn ouders. We gaan zo meteen lekker in de sauna is ff ontspannen. Dat kan ik wel gebruiken na zovéél stress volle dagen!
Ik ben trots op ons allemaal! We bijten nog even op onze tanden en dan is het ergste voorbij:)
Ik ben trots op ons allemaal! We bijten nog even op onze tanden en dan is het ergste voorbij:)
woensdag 4 juli 2012 om 21:30
Ik heb nooit ruzie met ze. Het sloeg echt nergens op. Ik ben zo verdrietig.....
Ik kwam de keuken binnen en mijn moeder wilde een sigaret op steken en ik zei : moet je je scha in halen? En ze zei haha ja idd. (want ze had net een sigaret uit gedaan.) En toen zei ik nou als ik mijn scha in moet halen had ik er nu 162 moeten roken. En het enige wat ze deed was knikken. Ik reageerde daar heeeel fel op. Toen kwam mijn vader naar de keuken die was boven bij mijn pleegzusje die was aan het huilen vanwege de onweer. En ik zei precies tegen hem wat ik tegen mijn moeder zei. Hij reageerde met : Oke en nu gaan we het over iets anders hebben. Ik had hem nog geen eens gesproken want hij zat heel de tijd aan de telefoon met mijn oma. Het deed mij zo ontzettend veel verdriet dat er zo gereageerd word. Terwijl ik hier vertel dat ik al 162 x NEEEEEEEEEEEEE heb gezegd tegen een sigaret hoe moeilijk ik het ook heb. Ik ben boos en verdrietig....ik weet het ff niet.
Ik kwam de keuken binnen en mijn moeder wilde een sigaret op steken en ik zei : moet je je scha in halen? En ze zei haha ja idd. (want ze had net een sigaret uit gedaan.) En toen zei ik nou als ik mijn scha in moet halen had ik er nu 162 moeten roken. En het enige wat ze deed was knikken. Ik reageerde daar heeeel fel op. Toen kwam mijn vader naar de keuken die was boven bij mijn pleegzusje die was aan het huilen vanwege de onweer. En ik zei precies tegen hem wat ik tegen mijn moeder zei. Hij reageerde met : Oke en nu gaan we het over iets anders hebben. Ik had hem nog geen eens gesproken want hij zat heel de tijd aan de telefoon met mijn oma. Het deed mij zo ontzettend veel verdriet dat er zo gereageerd word. Terwijl ik hier vertel dat ik al 162 x NEEEEEEEEEEEEE heb gezegd tegen een sigaret hoe moeilijk ik het ook heb. Ik ben boos en verdrietig....ik weet het ff niet.
donderdag 5 juli 2012 om 19:20
En dag 6! En ik ben gelukkig morgen vrij. Ik word echt gek van het niet slapen, dus dan kan ik morgenochtend in ieder geval een beetje lummelen!
Hoe gaat het bij jullie? Ik denk wel dat ik het ergste gehad heb, al blijf ik soms nog wel van die pieken hebben. Net nog, toen ik een pakje naast me zag liggen (dan voer ik ook echt een gesprek in mezelf, ach, ééntje kan wel etc). Gelukkig niet gedaan!
Ruim 31 euro bespaard! Ook fijn!
Hoe gaat het bij jullie? Ik denk wel dat ik het ergste gehad heb, al blijf ik soms nog wel van die pieken hebben. Net nog, toen ik een pakje naast me zag liggen (dan voer ik ook echt een gesprek in mezelf, ach, ééntje kan wel etc). Gelukkig niet gedaan!
Ruim 31 euro bespaard! Ook fijn!
donderdag 5 juli 2012 om 20:06
Goed zo Workit. Je hebt je niet laten verleiden. Dat gesprek waar jij het over hebt heb ik ook wel eens met me zelf. Maar dat gesprek veranderd al snel in " wtf ben je aan het denken Suzan" En gelukkig maar:) Ik wil niet eens in de buurt komen van sigaretten of aanstekers of wat dan ook. Dit is voor mij dag 8 en die is al weer bijna voorbij! Het gaat echt steeds beter. Ik heb lang niet zoveel behoefte meer aan de gewoonte. Alleen op bepaalde momenten en dus vooral net na het avond eten.
Ik heb bijna ¤47,- bespaard. En al 186 sigaretten laten liggen. gaat lekker met ons!!!
Ik heb bijna ¤47,- bespaard. En al 186 sigaretten laten liggen. gaat lekker met ons!!!