Gezondheid alle pijlers

Verslaafd?

24-03-2011 09:04 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd ivm herkenbaarheid
Vrijwel dagelijks.... Maar 4 per dag zou je niet doen.... En een paar jaar geleden zei je misschien dat je nooit (vrijwel) dagelijks zou gaan blowen?
Ja verslaafd.
..popcorn?
Ik vind je redelijk verslaafd ja, maar wie ben ik? Ik gebruik geen drugs en alcohol heb ik ook weinig mee.

Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk kansloos, aangezien het best grote impact heeft. Maar als jij ermee kan leven, gewoon werkt en kan functioneren en er niks onder lijdt op sociaal vlak, prima toch? Nu maar hopen dat geen psychoses krijgt of schizofreen gaat worden.
.
Ik denk dat als je niet zonder je blowtje kunt, of dat verlangen slechts tijdelijk kan weerstaan, je toch minimaal wel mag spreken van afhankelijkheid.
Tsja en als je inderdaad al testjes aan het doen bent op internet en er een topic over opent, dan denk ik dat je je inderdaad terecht zorgen maakt over een verslaving.

Je hoopt alleen dat iemand er nog een ander etiketje op kan plakken voor je, maar eigenlijk weet je 't zelf al wel hè?
Probeer eens een weekje zonder. Kijken of dat lukt, als dat niet lukt dan ben je verslaafd (denk ik)
Mwah, ik zou het onder verslaving zetten ja. Wel 1 dagje nuchter na twee weken en dan alweer bedenken dat het toch wel lekker is met dit weer...als het slecht weer zou zijn had je vast ook een "goede reden" om er een op te steken.
Meid, je bent verslaafd.
Yep. Een verslaafde in de ontkenningsfase.
Stop er voor de gein eens een maandje mee. Is dat moeilijk: verslaafd.

Softdrugs is niet om mee te spotten, ik ken meerdere levens die er stuk door zijn gegaan. En kolere 4x per week vind ik echt idioot veel.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
"Dependent" is zo'n mooie term hiervoor. Het beinvloed de kwaliteit van je dagelijkse leven niet enorm (dat denk je in elk geval) maar de afwezigheid zal dat wel doen.

Ik denk toch dat je dit moet aanpakken. Hier helemaal geen bezwaren tegen recreatief drugs gebruik, maar zou er ook niet aan moeten denken om mijn hele leven onder een "deken" door te brengen. Dat je na een paar jaar toch stopt en dat je je dan opeen realiseert dat alle kleuren/emoties toch een beetje intenser/anders zijn.
Ik heb een vraag voor de mensen die vinden dat ik verslaafd ben.. Blowen jullie zelf ook?

Ik ben tussendoor wel een weekje nuchter geweest, gewoon even back to earth komen laat maar zeggen. Daar heb ik verder geen moeite mee, ik doe het echt voor het leuke en niet omdat ik het naar mijn idee nodig heb.

Ik heb inderdaad testjes gedaan op internet omdat ik niet weet wat de maatstaaf is. Naar mijn idee beinvloed het niet echt mijn leven, het is natuurlijk wel veranderd sinds ik wat meer blow als normaal.

Als ik verslaafd ben.. Dan schaam me eigenlijk wel dat ik het zelf zover heb laten komen

Ik zit mezelf nu af te vragen of ik in een ontkenningsfase zit of dat ik mezelf gewoon ontzettend aanstel en dat er niks aan de hand is...
Nee, ik blow niet. Wel een tijdje gedaan toen ik een jaar of 16 was, maar ik vond er niet zo heel veel aan.

Als je je afvraagt of je in een ontkenningsfase zit met deze mate van gebruiken zou ik zeggen "ja".

Dit is geen recreatief gebruik.
Niet meer, wel gedaan.

Je stelt je niet aan. Pas als je echt niet meer gebruikt, zal je merken dat je er teveel mee bezig was.
toen ik met (tabak) roken begon, zei ik dat ik het echt alleen tijdens het stappen zou doen.

Stappen werd 'in het weekend', en het weekend begon steeds eerder en eindigde steeds later.

Zo verleg je keer op keer je grens.

Jij zegt er maar 1 joint per dag te roken en alleen 's middags of''s avonds en niet als je moet werken.

Hoe vaak heb je de grens al verlegd om hier te komen? Van alleen op feestjes, naar alleen in het weekend, naar alleen als ik niet moet werken?

Zeg eens eerlijk, begint de middag steeds vroeger de laatste tijd, blow je na je werk wel, of doe je soms een halve joint als je wel moet werken?

Ik wil niet meteen zeggen dat je verslaafd bent, maar je begint zeker een bepaalde afhankelijkheid te ontwikkelen. Probeer inderdaad eens een maand van de wiet af te blijven en trek dan je conclusies.
als puber heb ik wel eens geblowd, maar ik viel er alleen maar van in slaap. Niks aan dus.

als je verslaafd blijkt, moet je je niet schamen, maar er iets aan gaan doen.
Het feit dat je twijfels hebt zegt al genoeg.

Het zoeken naar een 'maatstaf' is het zoeken naar een houvast om er een ander etiket dan 'verslaafd' op te kunnen pakken.

Je probeert je blowgedrag te normaliseren, iets wat ook weer typisch een kenmerk van verslaving is.
Hoi!

Ik vind eerlijk gezegd ook dat jouw gedrag verdomd veel weg heeft van een verslaving. Hoe voel je je als je denkt aan een maand niet blowen? Wat roept dat bij je op?

Volgens mij kun je de impact op je leven pas vaststellen als je een flinke tijd gestopt bent. Deel van de roes is dat je je dingen minder helder ziet.

En op je vraag; ik blow zelf ook wel eens. Een paar keer per jaar denk ik. Op een vakantie is het wel eens 2x in een week geweest, maar meestal zit er minimaal 2 maanden tussen. Als je me nu zou vertellen dat ik nooit meer zou kunnen blowen zou dat me niks doen.

Hoe zou jij je voelen als je nu te horen zou krijgen dat je niet meer mag blowen?
Sja, ik vind blowen heftiger dan drank (qua beleving) maar alcohol is schadelijker. Ik gebruik niets. Ik rook niet eens (meer). Ik weet wel dat als ik een haal van een joint zou nemen dat ik de komende 5 uur behoorlijk depressief ben.
@ovchipkaart:

Ik rook en blow niet. Ben sowieso erg tegenstander van drugs en tabak.

Mijn vorige antwoord is echter niet beïnvloed door mijn afkeer van drugs en tabak. Ik heb puur en alleen naar jouw OP gekeken.

- je blowt al een paar jaar.

- sinds een aantal maanden is het minstens 4 keer per week, misschien wel meer.

Wanneer het er geleidelijk insluipt, dan lijkt het niet erg of dat je niet verslaafd bent, maar dat is nu juist het gevaarlijke. Onbewust heb je over de jaren een verslaving opgebouwd.
Als je je al afvraagt óf je verslaafd bent, dan ben je dat ook...

Ik drink hooguit 1 x per 2 weken een glas wijn en vraag me dus nooit af of ik verslaafd bn.

Ik ben gestopt met roken, want ik was verslaafd aan roken! Nu sinds 10 januari rookloos en het bevalt prima.
Ik heb al zeker 25 jaar niet meer geblowed. Ik vraag me af of, als er een blowtje aan me voorbij gaat of ik dan een paar halen zou nemen. Voor op gesteld dat het dan wel hashies moet zijn en niet die smerige nederwiet, waarvan je volkomen out gaat. Ik zou wel weer eens een onbezonnen lach- en vreetkick willen hebben en de wereld willen ervaren vanuit een blowtje. Gewoon, voor een keertje.
Ik blow misschien 3x per jaar en dan werkt het perfect als slaapmiddel, bijvoorbeeld voor een lange busreis oid.

Ik vind er weinig aan, word er heel sloom en iets te relaxed van.

Ik vind mensen die veel blowen ook altijd erg irritant. Je merkt dat meteen vind ik. Ze zijn suffig, vergeetachtig en ongeinteresseerd. Heel vervelend.

Ik denk dat je verslaafd bent ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven