Gezondheid alle pijlers

Vitamine b12

02-08-2016 20:55 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen, hier een vraagje over de b12. Ik voel mij al lange tijd vermoeid en heb vage klachten. Dit werd door de dokter constant afgedaan als stress. Na veel zeuren is op mijn verzoek toch mijn b12 en vitamine d geprikt. B12 zat op 56 en moest op 130 zitten volgens huisarts !! Vitamine d was ook een groot tekorten. Ik ga nu injecties krijgen voor de b12, hebben jullie hier ervaringen mee ? Ben benieuwd wat het voor jullie betekend heeft .. Volgens dokter is er geen succes gegarandeerd dat mijn moeheid zal verdwijnen erdoor.
quote:moonlight schreef op 02 augustus 2016 @ 23:22:

Zijn alle vitamine D pillen even goed? Dus een van de hema is net zo goed als een duur potje van 30 euro? En is er ook verschil tussen natuurlijk en chemisch?

En welke medicijnen blokkeren dan vitamine B12?nou ik heb wel die van Orthica, goedkopere zitten vaak vol met vulmiddelen ipv vitaminen. Ik weet niet welke medicijnen je gebruikt, dus ik zou zeggen google is your friend.
Ik vind het wel een kwalijke zaak dat jouw huisarts je niet serieus neemt. Kun je niet bij een andere huisarts terecht?

Een aantal jaren geleden ben ik verhuisd en kreeg ik een nieuwe huisarts, wat een fijn persoon! Die heeft een overlegmanier. We overleggen wat het beste is, waaron zij haar kennis natuurlijk inbrengt. En ze wimpelt niks af. Zo hoort het ook wat mij betreft.

Helaas heb ik ook andere ervaringen.
Ik gebruik Divisun voor vit D. Multi vitaminen gebruik ik niet. Eet op zich wel goed en ben geen vegetariër. Vitamine D krijg je ook bijna niet via voeding binnen, dus dat vind ik dan ook een ander verhaal dan vit. c bijvoorbeeld.

Tja en vulmiddelen...hoe slecht is dat? Gaat erom dat het vitamine D gehalte toeneemt. Mij lijkt ook dat alle merken dat doen op dezelfde manier?

Ik zie weleens die dure merken vitamine pillen die helemaal puur zijn, zonder troep. Dan denk ik, is dat nou echt zo belangrijk? Tenzij je een allergie voor een stof hebt natuurlijk.

Laatst bleek ook al dat mensen dachten dat roomboter beter was dan halvarine/margarine omdat het puur natuur is. Nou blijkt dat dat dus niet zo is.
Het gaat om de aantal IE en die van de hema of kruidvat daar heb je bij een echt tekort geen bal aan. Moet je zo'n potje of 3 per dag slikken.

Vraag je HA gewoon om de ampullen ( 25000 of 50000 IE)

Of vraag gewoon om een verwijzing als ze je niet serieus nemen.
Die ampullen zijn voor tijdelijk gebruik om een groot tekort aan te vullen.

Die pillen bij de drogist zijn er om een mild tekort op te krikken of om het vit D gehalte op peil te houden.
quote:moonlight schreef op 03 augustus 2016 @ 15:01:

Ik gebruik Divisun voor vit D. Multi vitaminen gebruik ik niet. Eet op zich wel goed en ben geen vegetariër. Vitamine D krijg je ook bijna niet via voeding binnen, dus dat vind ik dan ook een ander verhaal dan vit. c bijvoorbeeld.

Tja en vulmiddelen...hoe slecht is dat? Gaat erom dat het vitamine D gehalte toeneemt. Mij lijkt ook dat alle merken dat doen op dezelfde manier?

Ik zie weleens die dure merken vitamine pillen die helemaal puur zijn, zonder troep. Dan denk ik, is dat nou echt zo belangrijk? Tenzij je een allergie voor een stof hebt natuurlijk.

Laatst bleek ook al dat mensen dachten dat roomboter beter was dan halvarine/margarine omdat het puur natuur is. Nou blijkt dat dat dus niet zo is.Je hoort mij niet zeggen dat het slecht is, maar ik heb liever werkzame stof, dan vulmiddel.
Ik lees even mee. Gister heb ik bloed laten prikken (vit b12/d, schildklier etc) ook om vermoeidheidsklachten etc te achterhalen. Morgen krijg ik de uitslag.

Overigens deed mijn HA totaal niet moeilijk toen ik vroeg om te laten bloedprikken
Wat dan gebruikt als vulmiddel? Hoe staat dat op het etiket?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven