Gezondheid alle pijlers

Vriend heeft longkanker

09-02-2019 11:58 1698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerste kerstdag werd mijn vriend verkouden met veel hoesten erbij. Verkoudheid ging over, hoesten niet en dat werd steeds pijnlijker. Halverwege januari voelde hij met een hoestbui een knak bij zijn ribben. Mijn vriend ging gelijk naar de huisarts, die stuurde hem door naar het ziekenhuis voor een foto.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken. :cry:
Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.

Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen :cry: Geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan doen. We proberen nu nog zoveel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen zolang het nog kan.
Heel veel sterkte voor de operatie morgen!

Wat fijn dat er nu een positiever beeld wordt geschetst door de arts en dat er nog mogelijkheden kunnen zijn voor extra behandelingen en tijd.
Sterkte morgen voor jullie!
Ben echt blij voor jullie. Ben er n beetje ontroerd van, al ken ik jullie niet .
Heel veel liefs en goeds voor jullie beide. :hug:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Lieve PinkWombat,

Ik zag je bericht in mijn inbox pas nadat je me vertelde dat je een overzicht had gestuurd. Ik heb gereageerd maar ik zie nergens mijn reactie meer. Ik ben nu in Londen.

Ik wens jullie heel veel succes met de operatie morgen!
Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes. Wij gaan nu slapen, morgen tussen 07:00 en 07:30 wordt hij van de kamer opgehaald. Poeh ik vind het best wel spannend! Ik zal morgen laten weten hoe de operatie is verlopen. Welterusten lieve allemaal.
Sterkte voor jullie morgen :rose: .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Slaap lekker en veel succes /sterkte voor morgen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Veel sterkte voor morgen (straks) Wombat en man :heart:
Succes straks!
Sterkte voor jullie voor straks!
Hier een stille meelezer. Wat een achtbaan aan emoties moeten jullie doormaken. Heel veel sterkte met het wachten tijdens de operatie. Hopelijk vind je wat afleiding en gaat de tijd vlot voorbij. Ik duim voor een geslaagde operatie voor jullie!
Sterkte vandaag :rose:
Heel veel succes vandaag! :rose:
Ik lees ook vanaf het begin mee en wat hebben jullie veel moeten doorstaan. Ik hoop op een geslaagde operatie en veel sterkte vandaag.
Heel veel sterkte gewenst! Ik duim dat de operatie goed verloopt
Sterkte!!!!. Wat een spannende dag!
Hoop dat alles goed gegaan is!
Dank jullie wel allemaal.
De operatie is goed gegaan gelukkig! De orthopeed is erg tevreden over het resultaat en hoe de constructie nu in elkaar zit. Mijn man is nog wel suf en best wel moe. Hij heeft al minder pijn dan voor de operatie gelukkig. Echter voelt het nu wel heel anders natuurlijk. Hij kan zijn benen ook beter bewegen. Echter vindt hij het nog wel eng om zijn rug te bewegen of te draaien in bed. Dat zullen we stapje voor stapje moeten doen, als het goed is komt morgen de fysio langs om hem hierbij te helpen. Hij ligt nu wel als iets rechtop in bed, dat kon afgelopen dagen echt niet. Echter durf ik zijn bed niet omhoog of omlaag te doen! Bang dat ik hem pijn doe of dat hij weer zoveel pijn zal krijgen als voor de operatie.
Hij heeft nu nog wel een katheter in en een drain. Dat zal morgen allemaal weggehaald worden. Dus wel even spannend hoe hij hieruit zal opknappen. Hopelijk gaat het allemaal goed en zal hij een goede nacht hebben.
Wat een ontwikkelingen ineens, had een paar weken niet gelezen hier.
Heel veel sterkte weer toegewenst, ik hoop dat de operatie er voor zorgt dat jullie nog samen een betere tijd tegemoet gaan.
Wat fijn dat het gelukt is, Pink! Een klein straaltje zon voor jullie in deze asgrauwe periode.
:sun:
Wat fijn dat de operatie goed ging en dat hij zich nu zelfs al wat beter voelt!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Wat goed nieuws❤️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Heel fijn dit te horen!
Ik heb je hele topic gelezen en weet helaas heel goed wat jullie mee moeten maken. Hier was het niet mijn partner, maar mijn moeder die uitgezaaide longkanker had.

Mijn allergrootste tip is: Probeer zo veel mogelijk te genieten voor zo ver dat kan samen. Heel goed ook dat jullie die fotoshoot gedaan hebben. Mijn moeder en ik hebben zelf ook foto's laten maken en dat is me nu zo onwijs dierbaar. Probeer ook zelf veel foto's te maken, veel over hem te vragen of zelfs op te schrijven. Ik gun jullie nog heel veel tijd en mooie momenten samen. :rose:
Hoe is het nu TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven