Gezondheid alle pijlers

Vrouwen en de biologische klok (voor kinderen)

19-07-2010 17:24 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af...is dit iets lichamelijks? 'voel' je dit? (en hoe), of is dit gewoon een mentale drang die je krijgt omdat je 'weet' dat je nog maar XXX jaar hebt (mid-eind 30?).
Bij mij was het de druk die ik voelde door mijn leeftijd. Je weet dat je nog maar beperkt de tijd hebt en dat voelde nou niet bepaald ontspannen ;)
Druk vanuit jezelf? Of 'onbewust aangepraat' door andere/media/maatschappij?
De druk vanuit mijzelf, omdat ik weet dat je na een bepaalde leeftijd het veel moeilijker / risicovoller wordt om kinderen te krijgen. Daarnaast wilde ik na mijn 40e geen kinderen meer krijgen. Ben nu overigens 36 en heb een zoontje van net 1.

En jij dan? Wacht je op je rammelende eierstokken?
Ik heb (gelukkig) geen eierstokken
Dan kan mijn opmerking heel pijnlijk zijn geweest. Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat je een man bent...
Heeft vaak wel met hor(ror)monen te maken ja
Ik heb die hele biologische klok nog nooit gevoeld, denk dat ie het gewoon niet doet bij mij.
Cum non tum age
Als ik voor mezelf spreek; het is niet zozeer iets lichamelijks, als wel de geestelijke 'drang' om kinderen te willen. Ik kan me wel voorstellen dat deze geestelijke drang is ingegeven door lichamelijke veranderingen als hormonen of iets dergelijks, maar ja, dat weet ik niet.

Het was in ieder geval niet zo dat ik ineens last had van kloppende eierstokken.
quote:Heegajemee schreef op 19 juli 2010 @ 17:35:

Dan kan mijn opmerking heel pijnlijk zijn geweest. Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat je een man bent...Ja dat bedoelde ik met gelukkig, zou wat zijn :P
Kweet niet... Als ik een babietje zie dan rammelen de eierstokken alsof hun leven er vanaf hangt en dan schiet ik vol en alles schreeuwt dan in mij: DAT WIL IK OOOOOK!!!

Maar als babietje gaat huilen houden diezelfde eierstokken de adem in en dan wil ik Absoluut Geen kinderen

Dus... kweet niet....
quote:noa schreef op 19 juli 2010 @ 17:45:

Ik heb die hele biologische klok nog nooit gevoeld, denk dat ie het gewoon niet doet bij mij.Same here.
Oh en de mentale drang had ik eerder vanaf zo ongeveer 26 jaar dan vanaf 35. Dus het had niet te maken met dat mijn tijd beperkt zou zijn. Ik wist het gewoon opeens, dat ik het graag wilde.
Volgens mij is het iets dat je vooral jezelf aanpraat.
quote:Pauline65 schreef op 19 juli 2010 @ 17:53:

Volgens mij is het iets dat je vooral jezelf aanpraat.Lijkt mij persoonlijk niet, vooral omdat het biologisch gezien wel handig is als er een voortplantingsdrang is. Dat hebben dieren toch ook?
Ik heb ze nog nooit gevoeld. Ik denk wel dat sommigen plots erg 'broeds' worden, dat dat een natuurlijk gegeven is. Waarom de een het wel voelt en de andere niet, is mij nog onduidelijk.

Dus laat je niets aanpraten, ook als je het nooit hebt gevoeld is er echt niets mis met je.
Ik zeg overigens ook niet dat het raar zou zijn als je het niet voelt voor de duidelijkheid.
Waarom wil jij, als man, weten hoe het met MIJN al dan niet rammelende eierstokken gesteld is?
Hmmm, daar kan ik wel wat bij gokken...
quote:Poeszie schreef op 19 juli 2010 @ 18:03:

Hmmm, daar kan ik wel wat bij gokken...

Meneer wil zelf fokken maar snapt zijn aandrang- zonder eierstokken en bio-klok- niet?

Meneer wil mij/ons bezwangeren?
Of zijn partner wil 'opeens' kinderen en hij niet?
Of zeurt je vriendin al een paar jaar aan je hoofd en wil je eten of dat normaal is?

Kop op, laat ons een mee-smullen van jouw voortplantingsdrang
Misschien heeft TO last van het Ronaldo virus?

Notebook: Dan zal hij beetje door moeten sparen ;)
quote:Francisca_ schreef op 19 juli 2010 @ 18:05:

Of zijn partner wil 'opeens' kinderen en hij niet? Ik zet mijn geld hier op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven