Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

28-12-2019 19:46 2966 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Hehe, anders sla je even met een hamer op je duim :rofl:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Straks met de meiden naar de kapper. Een van mijn dochters wil haar lange haar doneren. Ben benieuwd of ze er nu klaar voor is.
Ze heeft hoogblond haar en daar is altijd tekort van. Hangt er ook vanaf of ze er een bob voor in de plaats wil.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
18-02-2020 10:07
Hehe, anders sla je even met een hamer op je duim :rofl:

Die tip gaf m'n vader altijd bij hoofdpijn: ga maar op je tenen staan, voel je je hoofd niet meer. Kwam oudste op een gegeven moment bij een soort van alternatieve maar ook reguliere therapeut, had hij als drukpunt voor hoofdpijn de dikke teen. Bleek m'n vader gewoon altijd goed medisch advies gegeven te hebben! :rofl:

Sterkte Lise.
En Kohaku
En de rest

fijn dat je je beter voelt, Lientje en dat je wat uit kunt rusten nog.

Ik ben weer weg :hello:
Later is nu
Lientje, Noro duurt gemiddeld 3 of 4 dagen. Ik spreek uit ervaring helaas ;)
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
18-02-2020 08:22
Dubbel is dat hè kohaku.
Ik herken het van dochter
Bij haar was de knop echt wel goed om maar toen ze op een gegeven moment nieuwe spijkerbroeken moest kopen omdat de andere te krap werden ( ze ging naar maatje 32, was weer teruggevallen naar kindermaatjes, waar hebben we het over), was dat écht wel moeilijk voor haar.
:hug: voor jou
Pff ja ik zit in 158 nu. Heel confronterend. Gesprek gehad met behandelaar, pber en mn ma. Heel moe.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter kon nog niet doneren, dan bleef er te weinig over ;)
Van de zomer maar dan ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Kan nog niet starten met de sensor, er ontbreekt een onderdeel. De leverancier kan de aanvraag moeilijk aan. Maar staat besteld voor mij.
Nu twijfel ik, ik heb vanochtend een afspraak gepland bij dvk voor aankomende vrijdag. Maar nu ik onderdeel mis, afspraak door laten gaan of afzeggen. Hopen dat ik donderdag de onderdeel heb.
Dvk heeft een vrij volle agenda, dus dan weet ik niet wanneer ik kan starten.
Ik word nu toch even verwent. Blondie wil steeds gekroeld worden, vind k niet erg. Maar mijn rug is er niet blij mee. Ze gaat nu lekker slapen.

Ik was gisteren op YouTube en daar kon je filmpjes kijken van chinchilla's.
Ik dacht leuk, nou bij sommige, zeg maar alle werd ik zo kwaad. Laten ze chinchilla samen met kat, dat mag niet. Een chinchilla in wasbak en komt er niet uit en maar blijven filmen. En een chinchilla zit rustig te eten word ie aangevallen door kat. Werd er gewoon misselijk van.
En dan heet de video Funny Pets. Niks funny aan. Je kon ook de reacties lezen. Mensen hebben geen idee wat ze doen. Ik zeg, voordat je begint aan chinchilla's, lees je eerst in. Ze zijn ook heel erg stressgevoelig.
Ligt het aan mij of is het best triest om te flirten met je niet-single fysiotherapeut?
Dat is zeker triest Lise.

Maar sommige mensen zijn gewoon wanhopig, blijkbaar. :P
Blondie in afwachting voor kroelbeurt


Afbeelding


Aan het kroelen


Afbeelding
Aaah :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de afspraak door laten gaan nartjie. Heb je de info toch alvast gehad.
Schattig je chins zeg. :love:
En funny pets, , sommige mensen zou je wat doen zeg met hun funny
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lise, wie flirt er met de fysio? :popcorn: ( heb deze altijd al eens willen gebruiken) :proud:

Gebruncht met ex- collega's. Was lekker. Hoop dat het erin blijft. Voel me verder goed maar was wel wat veel natuurlijk op een maag waar alleen beschuit in zat.

Oudste komt net ziek thuis.
Toch de eendagsgriep vrees ik.
Heb ik hem dus blijkbaar aangestoken.
Oeps
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook de afspraak door laten gaan Nartjie
En die funny filmpjes, achje.. ik kan ook nooit lachen om mensen, die heel gemeen vallen bij 'funniest home video's'
Maar als een chinchilla met een hond bevriend is, kan dat toch wel? Je ziet soms vreemde vriendschappen. Bij ons was vroeger de hond bevriend met het konijn. Konijn ging zelf naar hond toe, heel leuk :)

pff.. ben moe, drukke dag gehad.

Jammer van dochters haar, Suzy. Lief dat ze dat doet!
Later is nu
lientje69 schreef:
18-02-2020 16:58
Ik zou de afspraak door laten gaan nartjie. Heb je de info toch alvast gehad.
Schattig je chins zeg. :love:
En funny pets, , sommige mensen zou je wat doen zeg met hun funny
Het gaat er om dat ik het zeg maar scan apparaatje nog niet heb.
Ik zal blij zijn als het vinger prikken niet meer hoeft. Af en toe wel natuurlijk, net wat er word aangegeven.
En de sensor blijf 14 dagen zitten en mag gewoon douchen. Bij de pomp moet ik afkoppelen en afdek dopje er op en kan ook douchen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net terug van de Klinisch Geneticus en ik heb dezelfde genmutatie als mijn moeder. Dat betekent dat ik drager ben van de BRCA-1 genmutatie.
Hoewel ze de exacte betekenis niet weten van deze mutatie is het wel zo dat, deze sinds kort bekende mutatie, bij drie families in NL voorkomt met vergelijkbare familiegeschiedenis.
En daarom moeten we er vanuit gaan dat voor mij (ons, zusje ook) hetzelfde geldt als voor de bekende varianten.

Dat betekent dus 60-80% kans op borstkanker en 35-45% kans op eierstokkanker.
Adviezen zijn regelmatig borstcontrole en verwijderen van de eierstokken.
Nu heb ik geen eileiders meer en ik zou dus kunnen blijven wachten tot mijn 45e met het verwijderen van mijn eierstokken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik wilde net vragen of je al meer wist Suzy.
Wat heftig, dat is best een grote kans :(
Hoe sta je er zelf in?
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
18-02-2020 17:29
Het gaat er om dat ik het zeg maar scan apparaatje nog niet heb.
Ik zal blij zijn als het vinger prikken niet meer hoeft. Af en toe wel natuurlijk, net wat er word aangegeven.
En de sensor blijf 14 dagen zitten en mag gewoon douchen. Bij de pomp moet ik afkoppelen en afdek dopje er op en kan ook douchen.
Dat is dan een stuk minder belastend voor je. Fijn!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dat is best eng te horen Suzy?
Zou je die eierstokken niet preventief
willen laten verwijderen?
En hoe vaak is die borstcontrole dan? Elk jaar? Elk half jaar?
Heftig hoor! :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er vrij rustig onder eigenlijk. Dit is duidelijkheid en hiervoor was het al 7 jaar onduidelijk of het wel of niet erfelijk is en alleen familiair.

Lientje, als ik mijn eierstokken verwijder kom ik meteen in de overgang. Dat wil ik nog niet omdat oestrogeen dan erg afneemt en oestrogenen beschermen je lichaam tegen hart- en vaatziekten (die dan weer lekker aan vaderskant zitten).

Ze vermoeden dat eierstokkanker grotendeels veroorzaakt wordt door cellen uit je eileiders en die heb ik dus niet meer. Dus is het redelijk aannemelijk dat er de komende tijd niets gebeurt daar.
Maar gelukkig heb ik toevalligerwijs volgende week wel een afspraak bij de gyn. Dan heb ik er even over na kunnen denken en dan even bespreken ook.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dat is dan inderdaad wel het 'voordeel' Suzy. Dat je duidelijkheid hebt. Niks zo ergs als onzekerheid.
Vervelend nieuws, Suzy :hug:
lientje69 schreef:
18-02-2020 17:08
Lise, wie flirt er met de fysio? :popcorn: ( heb deze altijd al eens willen gebruiken) :proud:

Gebruncht met ex- collega's. Was lekker. Hoop dat het erin blijft. Voel me verder goed maar was wel wat veel natuurlijk op een maag waar alleen beschuit in zat.

Oudste komt net ziek thuis.
Toch de eendagsgriep vrees ik.
Heb ik hem dus blijkbaar aangestoken.
Oeps
Een vrouw van mijn leeftijd op revalidatie. Ik vraag me af of de fysiotherapeuten het zelf wel door hebben.

Leuk dat je gebruncht hebt met je oud-collega's.
Heftig Suzy. Gaan je broers en zussen (ik weet niet hoeveel je er hebt) zich ook nog laten testen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven