2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Jobje, uiteindelijk maakt het toch ook niet uit wie wat verdient? Tenminste bij ons gaat toch alles op 1 hoop en wordt er niet gekeken wat van wie is. Daarnaast heb ik de eerst 2 jaar van onze relatie weinig ingebracht omdat ik nog studeerde, dus ik moet het even goedmaken

Italie lijkt me trouwens heerlijk om daar 2 maanden te zitte, heel anders dan waar wij heen zouden moeten.

Grappig van die extra echo, nou leuk toch nog een keertje kindje kijken. Ga je in het ziekenhuis in de binnenstad bevallen? Of in die andere?

x Floortje
Meiden even ego hoor!

Ik ben weer terug van de vlos, en ze heeft inwendig onderzoek gedaan. Ik had al bijna 3 cm ontsluiting en toen heeft ze me gestript!!!

Volgens haar voelde alles heel goed, en ze kon het hoofdje van de baby goed voelen, hij is heel goed ingedaald.

Toch wel spannend hoor, al weet ik dat het nog niets hoeft te betekenen.

Nu ga ik lezen en reageren.
Mimpje

jeeeeeeeeeeeeeeeeeeh goed zo!!! Wow al 3cm zeg dat is best veel hoor! Nou ga maar "lekker"bevallen vandaag hoor!

x Floortje
Wow Mimpje!!! Dat is echt enorm veel ontsluiting! Ik zou niet gek staan te kijken als jij morgen je kindje in je armen hebt (of vandaag misschien al!).

Ik heb even een verhaal op de mail gezet...
Mimpje, wat goed zeg!! Al 3 cm ontsluiting en gestript!! Ik heb geen idee hoe snel de bevalling dan zou moeten komen. Weet jij dat Floortje?

Floortje, nou bij ons gaat niet alles op de grote hoop. Ik zou dat wel willen, maar vriendlief vindt het belangrijk dat we alletwee financieel onafhankelijk blijven. We hebben we een gezamenlijke rekening voor huishouden en gas water en licht en zo. Maar straks met de kleine vraag ik me af hoe we dit gaan volhouden...

Ik ga in het Diak bevallen. Wilde eerst WKZ, maar daar mag Jobman niet blijven slapen en omdat het kindje 48 uur geobserveerd moet worden wilde ik dat toch liever wel. Misschien een beetje veel prive informatie nu, maar ja, maakt mij nooit zo uit.
Wat leuk Jobje dat je nog een extra echo hebt! Nog even spieken naar je kleintje.

Grappig, jouw man is "al" 40 die van mij is echt nog een broekie dan....bijna 24.

Toch wel grappig al die verschillen hier op het forum, terwijl we ook weer zoveel delen etc.

Ik heb nu wel een beetje een beurs gevoel in mijn onderbuik.

Ga even een broodje eten, en proberen mijn boek verder te lezen. Heb ik verdorie net gister besloten nog te genieten van mijn rust krijg je dit
wow Mimpje, dat verbaast me niks met al die krampjes van jou de afgelopen dagen! Goed zeg, dat voorwerk!

Spannend, gestript dus (pijnlijk????) en nu afwachten. Lekker ontspannen dus vanmiddag op de bank en dan zal het heus niet lang meer duren!

Floortje, ellenidg dat je gisteren tijdens je dienst zo ziek was. Die rot menstruatiepijn ook!!! Over naalden gesproken: moet jij pas bevallen vrouwen dan niet hechten na een knip, of doet een arts dat? En hoe gaat dat dan bij een thuisbevalling, of moet je dan sowieso (alsnog) naar het zkh?

Geniet lekker van je vrije dag!!

Bij ons gaat sinds we een huis samen hebben ook alles op de grote hoop en storten we elke maand een vast bedrag naar de eigen rekening voor echt persoonlijke uitgaven (zoals voor mij kleding, etentjes met vriendinnen etc.).
Jobje, vriendinnen van mij zijn ook in het Diak bevallen. Schijnen ze mooie kraamsuites te hebben!
Meiden even een dillema, manlief heeft een curcus en mocht niet met de auto van mij. Ik zou hem vanmiddag wel even halen.

Ik heb geen idee of er wat gaat gebeuren en hoe snel dat dan gaat, maar ik wil ook niet het risico lopen dat ik met weeen achter het stuur moet.

Wat zal ik doen? Vind het ook zo zonde als we hier samen zitten, hij zijn curcus mist, en er toch niets gebeurd.
Jobje, snap je reden om in het diak te willen bevallen hoor. Lijkt me ook fijner als manlief er 's nachts lekker bij mag zijn. Moet je met de gyn bevallen of mag je eigen vlos de bevalling begeleiden? Dat laatste lijkt mij wel fijner.

Missc, ik moet gewoon hechten hoor, zowel thuis als in het ziekenhuis. Tenzij de ruptuur zo groot is dat ik het niet kan, dan doet de gyn het. Maar hechten heb ik geen probleem mee. Vind het altijd wel een uitdaging om het weer mooi te maken. Je moet er toch je hele leven mee doen he! Ik vind bloedprikken ook niet erg, alleen een injectie zetten vind ik minder, maar goed ik doe het wel hoor. Merk wel dat het al minder erg is dan toen ik net op de opleiding zat.

Mimpje, hoever weg is manlief? Kan hij niet alsnog de auto meenemen of kan dat nu niet meer? Kan hij zich eventueel door iemand thuis laten brengen als jij weeen blijkt te krijgen? Ik zou persoonlijk niet beide samen op de bank gaan zitten wachten. Dikke kans dat er dan namelijk niets gebeurd, beter kan je gewoon je ding doen eigenlijk en er niet op wachten.

Vera ik ga naar de mail
Mimpje, you go girl! 3 centimeter al! Ik hoop voor je dat het strippen de bevalling opwekt!

Ga even eten, tot later!
Ik denk dat hij zelf niet meer wilde werken, hij komt naar huis. En dat is maar goed ook denk ik, heb weer behoorlijk veel kramp. En daarbij, we hebben geen eten meer in huis dus kunnen we nog even boodschappen doen en....dan kan hij mooi de vlaggenstokhouder ophangen!!

Dames ik hou jullie op de hoogte!
Mimpje, ik zou denk ik voorkomen dat je nog de auto in moet. Lijkt me niet handig...

Waarom laat je hem niet met de auto gaan en hem ervoor zorgen dat ie goed bereikbaar is, zodat ie direct naar huis kan komen als het echt gaat beginnen. Of is de cursus ver weg??
Hij was al daar Missc, maar nu dus onderweg naar huis met collega. Ik ga toch nog maar even de badkamer poetsen, dat boek komt ooit wel weer.
hmm.. mosterd en cross!

Wat Floortje zegt, lekker in en om het huis je ding doen, man bij de hand.. da's de beste oplossing. Denk ook niet dat je man op de cursus echt z'n aandacht erbij heeft als z'n vrouw op het punt van bevallen staat, toch?

Succes met de badkamer.. Ik vraag me echt af of ik zulke poetsdrang heb als de meesten hier wanneer de bevalling zich lijkt aan te dienen.
jeetje wat veel geschreven alweer.

Ik reageer even snel want krijg zo bezoek.

Mimpje wat spannend meid. Was dus toch ergens goed voor die krampen van de laatste dagen. Jeetje en al gestript en nu weer kramp, ik zeg: baby in aantocht!

Jobje zal de tabel aanpassen. Leuk dat je nog een echo krijgt. Nog even spieken voordat hij of zij de wereld gaat ontdekken

ellein en vera, ga straks de mail lezen.

Floortje een hekel aan naalden? jij was toch ook bloeddonor? Dat zijn pas dikke naalden.

Even ego dan: De dokter had geen idee, Hij dacht toch niet aan een ontsteking omdat ik geen koorts heb en het is niet warm of rood. Hij heeft me, na aandringen van mij, toch maar doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar gaan ze vanmiddag een echo maken en afhankelijk van wat ze daar op zien wordt er misschien een foto gemaakt. Zou ook een cyste kunnen zijn. Joepie...daar zijn we al bekend mee. We wachten wel even af.

tot later
Jobje, wat leuk dat je nog een echo krijgt. Kun je weer lekker spieken in je buik. En inderdaad, ik ben benieuwd of het vol te houden is om gescheiden rekeningen te hebben met een kleine. Wij laten de salarissen op 1 rekening storten en halen daar allebei een deel vanaf om zelf dingen van te doen. Dan kun je evt. ook zelf sparen en blijf je een beetje financieel onafhankelijk. Van het andere deel betalen we de rekeningen, de baby-uitgaven, de boodschappen en sparen we een groter deel. Misschien ook een idee voor jullie?

Floortje, vervelend dat je je niet lekker voelde. Vandaag lekker bijkomen dus. Enne... dat hechten en injecties geven... brrr! Ik zou het niet kunnen!

Mimpje, goed dat je man nu naar huis komt. Je moet er toch niet aan denken om nog in de auto te moeten zitten. Waarschijnlijk komt hij niet voor niks naar huis!! Enne... badkamer poetsen?? Daar had ik totaal geen behoefte aan toen ik gestript was. Overigens... rustig aan doen he? Anders trekken de weeen weer weg!

Teddy, ben benieuwd of er wat te zien is op de echo!

Hier is de kleine duidelijk een inhaalslag aan het maken. Gisteren bleef ze zo lang weg, nu was ze binnen de 3 uur weer heel hard aan het krijsen om eten. Met traantjes!! Agossie. Nu hopen dat ze weer even blijft slapen...
O, over salarissen gesproken. Ik kreeg net een brief van mijn werk dat ik deze maand bijna een maandsalaris aan bonus krijg en dat ik salarisverhoging heb gekregen. Joepie! Dat is tenminste niet beinvloed door de crisis. Al gaat het niet goed met het bedrijf hoorde ik gisteren...
Lekkere financiele meevaller Vera, da's altijd fijn!

Floortje, brrr.. dat hechten lijkt me naarder om te doen dan prikken of een injectie zetten. Ben ook niet zo'n held hoewel ik eigenlijk moet bekennen (na 2x bloedprikken) dat t eigenlijk geen pijn doet en t vooral psychisch is

Leuk Jobje, die extra echo!! gezellig toch, om de kleine weer even te zien.

Ik heb volgende week de 20w echo en vind het best een beetje spannend. Maar wel heerlijk om de kleine weer te zien, dit zou in theorie de laatste keer zijn voordat ik het 'echt' zie!

Teddy, jij dus ook een echo maar dan anders...

Nee serieus, hoop dat t niks vervelends is en dat je er snel van af bent!!
zo ben weer terug. Degene die de echo maakte was een vreemde kerel. Zei niets, behalve: je mag je daar uitkleden...ga daar maar liggen...zo het is klaar je mag je weer aankleden en op de gang wachten. Hij deed me wel zeer met het echoapparaat. Duwde heel hard. Morgen hoor ik van de huisarts de uitslag. Heb nog maar even aan het ijskonijn gevraagd of het niets ernstigs was. Waarschijnlijk is het een abces wat is overgebleven van de ontsteking van een aantal weken terug. Kan zijn dat dat er al zat en dat toen is gaan onsteken of dat dit door de onsteking komt. Geen enge dingen gelukkig. Tenminste dat dacht hij.
oh hier trouwens ook 3 rekeningen. Mijn salaris wordt gestort op een rekening en daar stort Teddyman elke maand een bedrag bij op. Daar gaan alle vaste uitgaven af, zoals hypotheek, boodschappen, elektriciteit ed en verder alle gezamelijke uitgaven en mijn persoonlijke uitgaven. Daarnaast heeft Teddyman zijn eigen rekening voor zijn persoonlijke uitgaven. Wel hebben we een gezamelijke spaarrekening.
Nouja zeg, wat een vreemde vent. Echt lopende band werk dus voor hem hoe hij met zijn 'klanten' omgaat...

Afwachten wat de huisarts morgen zegt, of hij ook denkt dat t een abces is.
Ik doe het even per pagina, anders kan ik niet terug lezen wat jullie allemaal geschreven hebben vandaag.

Missc, moet raar zijn om ineens niet meer in je gewone kleren te kunnen. Gelukkig komt er weer een moment dat je het wel aankan. Van de zomer lekker pronken in leuke zomerkleren.

Mimpje, wat grappig dat je wratten verdwenen zijn tijdens de zwangerschap, maar nu komen ze dus weer terug. Super grappige opmerking van die vriend van mimpje-man. Die heeft dus geen idee hahahaha.

Ellein, heb je je vermaakt op deze regenachtige mamadag? Heb even snel je noodkreet gelezen op internet, maar ook dat je er al weer uit was. Geen rode vlekken meer na het prikken. Dat was alleen dag 1 toen ik het zo langzaam deed. Voor de rest gaan het nog prima. De ene dag doet het toch meer pijn dan de andere, maar het is prima te doen.

Vera, wat vervelend van de migraine. Jij wacht dus nog even met zwemmen. En nog 7 weken en dan alweer aan het werk? Of heb ik het verkeerd begrepen en te snel gelezen.?

Jobje wat leuk. Een extra kijkje in de buik. Leuk dat jobman ook mee gaat. Kunnen jullie samen nog even kijken. Veel plezier bij je nichtje.
Meiden ik ben er nog hoor!

Volgens mij gaat er wel echt iets gebeuren. Ik heb weeen maar nog niet met regelmaat. Af en toe om de 8 min. of om de 5 en dan weer een poosje niets. Tussendoor wat rugweeen (die vind ik trouwens wel erg vervelend).

Ik kan het allemaal nog erg goed hebben, ik voel het maar daar is ook alles mee gezegd, ben benieuwd of het nog echt gaat doorzetten.

Het zal toch wel??
en hier weer verder...

Mimpje, jeetje 3cm al en gestript. Kan nu echt elk moment beginnen. Het heeft dus met al die pijntjes en krampjes al wat gedaan.

Jobje, kun je nog een keer vertellen waarom jullie kindje geobserveerd moet worden na de bevalling. Ik geloof dat ik dat een beetje kwijt ben.

Floor, wat vervelend dat je zo ziek bent geweest. Misschien even de spanning van de mensturatie? Echt k.u.t. dat het nu echt heeft doorgezet.

Vera, wat een opsteker. Lekker zo'n bonus en salarisverhoging. Daar zou mijn baas nog wat van kunnen leren. Die grijpt alles aan onder het mom van crisis.

Teddy, wat een draak van een kerel zeg!! Ongelovelijk echt waar. Gelukkig dat ze het nu wel even goed gaan onderzoeken. Morgen dus al de uitslag. Ben heel benieuwd en wat ze er ook aan kunnen doen. Hoop dat het meevalt.

Wij hebben ook 3 rekeningen. Op onze eigen rekeningen worden de salarissen gestort en daarvan storten wij iedere maand een x bedrag naar een gezamelijke rekening voor de vaste lasten. Dan hebben we beide nog eigen geld voor dingen zoals kleding, uitjes etc. Aangezien Rossiaman iets meer verdiend dan ik, doet hij vaak de extraatjes betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven