35 weken zwanger
dinsdag 29 maart 2011 om 16:07
Hoi
ben ff wat advies nodig.
Ben nu ruim 35 weken zwanger van ons 3e kindje. Gisteren hele dag in het ziekenhuis geweest vanwege weeen, na 2.5 uur had ik 3 cm ontsluiting na weer 3 uur nog steeds 3 cm kortom het deed niks. Mocht weer naar huis.
Sinds vanmiddag 13.00 verlies ik vocht tijdens het lopen, en niet een beetje nee moet na tijd echt een droge broek aan. Heb gebeld met vk, maar die zegt dat het geen vruchtwater kan zijn omdat ons kindje nog niet volledig is ingedaald. Als het nl inegdaald zou zijn kan het wel anders kun je alleen alles in 1 keer verliezen.
Wat is nu verstandig??
ben ff wat advies nodig.
Ben nu ruim 35 weken zwanger van ons 3e kindje. Gisteren hele dag in het ziekenhuis geweest vanwege weeen, na 2.5 uur had ik 3 cm ontsluiting na weer 3 uur nog steeds 3 cm kortom het deed niks. Mocht weer naar huis.
Sinds vanmiddag 13.00 verlies ik vocht tijdens het lopen, en niet een beetje nee moet na tijd echt een droge broek aan. Heb gebeld met vk, maar die zegt dat het geen vruchtwater kan zijn omdat ons kindje nog niet volledig is ingedaald. Als het nl inegdaald zou zijn kan het wel anders kun je alleen alles in 1 keer verliezen.
Wat is nu verstandig??
dinsdag 29 maart 2011 om 16:10
dinsdag 29 maart 2011 om 16:11
dinsdag 29 maart 2011 om 16:17
Sorry, maar geloof me, je moet NU je verloskundige bellen. Als je inderdaad een hoge vliesscheur hebt kan het met beetjes komen, maar soms zakt het kindje met het breken van de vliezen en dan komt het ook in golven. Maar... als je kindje zakt door het vliezen breken en de navelstreng zit er tussen kan het kindje problemen krijgen met de zuurstof toevoer. Als je VK niet komt, zou ik gewoon de gynaecoloog bellen. (maak je geen vrienden met je vk, maar hou is op zeg, het is niet 3 uur 's nachts dat je belt)
dinsdag 29 maart 2011 om 16:25
Thanxx meiden dat had ik echt even nodig. Toen ik gister belde met het de vk kwam ze meteen en bracht me zelfs naar het zkh en regelde een oppas voor mijn dochter. Nu een dag later en uiteraard een andere vk dacht ik echt even ben ik nu gek geworden. Man lief komt zo terug en dan ga ik weer bellen met de vk. Kom ik niet verder dan bel ik met de vk.
dinsdag 29 maart 2011 om 16:29
Ik had zo'n hoge vliesscheur bij dochter. Na 24 uur vruchtwaterverlies moest ik me toen melden bij het ziekenhuis om me te laten inleiden. Bij mij werd het verlies van vruchtwater meer als ik bewoog ( normaal lopen e.d.) als ik ging liggen was het minder. Dochter was ook nog niet volledig ingedaald op het moment dat ze die vliesscheur maakte. Ik was wel langer zwanger dan jij nu bent.
Wat alle anderen ook al zeggen: gewoon nogmaals de vk bellen en anders de poli gynaecologie in het dichtsbijzijnde ziekenhuis.
Sterkte!
Wat alle anderen ook al zeggen: gewoon nogmaals de vk bellen en anders de poli gynaecologie in het dichtsbijzijnde ziekenhuis.
Sterkte!
dinsdag 29 maart 2011 om 16:30
Meteen bellen.
Ik ben 39 weken zwanger en baby is ook nog niet ingedaald. Baby heeft ook nog geen stabiele ligging.
Volgens mijn gyn kan mijn vruchtwater gewoon breken en is de kans groot dat de baby dan pas indaald maar 't kan inderdaad ook dat de navelstreng ervoor schiet.
Ik beval sowieso in 't ziekenhuis maar ik moet meteen de verloskamers bellen en komen als ik denk dat ik vruchtwater verlies.
Ik vind 't echt heel kwalijk hoe jouw vk reageerd. Zelfs al is er niets aan de hand dan moet zij dat toch controleren!
Ik ben 39 weken zwanger en baby is ook nog niet ingedaald. Baby heeft ook nog geen stabiele ligging.
Volgens mijn gyn kan mijn vruchtwater gewoon breken en is de kans groot dat de baby dan pas indaald maar 't kan inderdaad ook dat de navelstreng ervoor schiet.
Ik beval sowieso in 't ziekenhuis maar ik moet meteen de verloskamers bellen en komen als ik denk dat ik vruchtwater verlies.
Ik vind 't echt heel kwalijk hoe jouw vk reageerd. Zelfs al is er niets aan de hand dan moet zij dat toch controleren!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
dinsdag 29 maart 2011 om 16:31
Bellen, nu, gebroken vliezen en een niet ingedaald kindje kan zelfs erg gevaarlijk zijn. Ik had bij tweede ook dat ze niet ingedaald was. Vk heeft wel 100x gezegd, zodra je vliezen breken en ze is nog niet ingedaald, liggen, plat en niet meer bewegen of opstaan tot er iemand is. Gelukkig niet gebeurd maar de waarschuwing zegt al genoeg.
Niet laten afschepen en een controle eisen. Komen ze niet dan inderdaad gyn bellen.
PS: en als je nog tijd hebt natuurlijk hier even melden hoe het afgelopen is
Is het trouwens met 35 niet een beetje te vroeg of doen ze daar niks aan? Ik vind het al typisch als je zoveel ontsluiting hebt dat ze je nog gewoon naar huis laten gaan en laten lopen en dat je dan geen bedrust moet nemen om te zien of je het tot 37 weken kan binnenhouden. Maar ja, dat zal wel aan mij liggen, ben geen VK tenslotte
Niet laten afschepen en een controle eisen. Komen ze niet dan inderdaad gyn bellen.
PS: en als je nog tijd hebt natuurlijk hier even melden hoe het afgelopen is
Is het trouwens met 35 niet een beetje te vroeg of doen ze daar niks aan? Ik vind het al typisch als je zoveel ontsluiting hebt dat ze je nog gewoon naar huis laten gaan en laten lopen en dat je dan geen bedrust moet nemen om te zien of je het tot 37 weken kan binnenhouden. Maar ja, dat zal wel aan mij liggen, ben geen VK tenslotte
dinsdag 29 maart 2011 om 16:36
ook ik vind dat je echt moet bellen. Ik ben verloskundige en bij deze termijn vind ik dat ze op zijn minst moeten komen checken of het niet je vliezen zijn.
Het kan idd een hoge vliesscheur zijn of je kindje kan ondertussen ingedaald zijn, mogelijk zelf door de weeën die je gehad hebt. Als je vliezen zijn gebroken is het geen ramp maar wel een reden voor ws opname in het ziekenhuis.
Succes!
Het kan idd een hoge vliesscheur zijn of je kindje kan ondertussen ingedaald zijn, mogelijk zelf door de weeën die je gehad hebt. Als je vliezen zijn gebroken is het geen ramp maar wel een reden voor ws opname in het ziekenhuis.
Succes!
dinsdag 29 maart 2011 om 17:16
Bellen hoor, 3e kindje!
Bij mij verloor ik ook eerst een paar keer een klein beetje vruchtwater, daarna een grote plons en nog een kwartier later nog een grote plons. Dus ook niet alles in 1 keer.
Ik moest van de gynaecoloog gelijk bellen als ik vruchtwater zou verliezen, omdat de kleine steeds wisselde van positie (hoofd naar beneden, stuitligging, dwarsligging). Er zou een risico zijn dat de navelstreng naar buiten kon komen als ze nog niet ingedaald was.
Ze hebben me gelijk naar het ziekenhuis laten komen en gekeken met een echo, gelukkig lag ze met haar hoofd naar beneden, maar inderdaad nog niet volledig ingedaald. Ze hebben me gelijk opgenomen en zo'n 70 uur na het breken van de vliezen is ze geboren (er was nog geen ontsluiting).
P.S.: Ik 'ken' je nog van het januari-topic. Heel veel succes met de bevalling als het zover is!
Bij mij verloor ik ook eerst een paar keer een klein beetje vruchtwater, daarna een grote plons en nog een kwartier later nog een grote plons. Dus ook niet alles in 1 keer.
Ik moest van de gynaecoloog gelijk bellen als ik vruchtwater zou verliezen, omdat de kleine steeds wisselde van positie (hoofd naar beneden, stuitligging, dwarsligging). Er zou een risico zijn dat de navelstreng naar buiten kon komen als ze nog niet ingedaald was.
Ze hebben me gelijk naar het ziekenhuis laten komen en gekeken met een echo, gelukkig lag ze met haar hoofd naar beneden, maar inderdaad nog niet volledig ingedaald. Ze hebben me gelijk opgenomen en zo'n 70 uur na het breken van de vliezen is ze geboren (er was nog geen ontsluiting).
P.S.: Ik 'ken' je nog van het januari-topic. Heel veel succes met de bevalling als het zover is!
dinsdag 29 maart 2011 om 17:52
Naast het navelstrengprobleem kan er ook een intra-uterale infectie ontstaan. Het kindje van vrienden ligt daardoor nu in kritieke toestand in het ziekenhuis.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
dinsdag 29 maart 2011 om 19:19
Ook mijn baby was niet ingedaald. Bevalling begon met gebroken vliezen, maar ik verloor ook scheutjes vruchtwater en echt niet alles in 1 grote golf! En inderdaad; moest meteen plat liggen en VK bellen omdat anders de navelstreng kan uitzakken omdat het hoofdje niet werkt als een grote 'stop'. En dan kan de navelstreng beklemd raken en krijgt je kindje dus geen zuurstof en voedingsstoffen meer. En dat is echt gevaarlijk! Ben met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht omdat ik echt niet meer overeind mocht komen of lopen! Ik wil je niet bang maken, maar hoop dat je VK je inmiddels serieus neemt. En anders echt naar de gyn bellen hoor! Succes!
dinsdag 29 maart 2011 om 20:08
dinsdag 29 maart 2011 om 20:39
Hey dames
Even een update. Nadat ik de vk voor de 2e maal had gebeld en ze bleef vasthouden aan haar 1e verhaal heb ik de gyn. gebeld. Gezien mijn eerdere zwangerschappen en bevallingen mocht ik meteen komen.
Na een uitgebreid onderzoek en een echo kwam hij tot de conclusie dat de vliezen nog intact zijn!! Wat toch enigsinds een opluchting is. Hij heeft ook nog gebeld met de vk en haar duidelijk gemaakt dat hij wil dat ze hem bellen bij enige twijfel. Mijn zwangerschappen en bevallingen zijn nooit zonder problemen verlopen dus hij wil geen enkel risico.
Heel erg bedankt voor alle berichtjes!!
@Streepjescode. Hoe is het???
Even een update. Nadat ik de vk voor de 2e maal had gebeld en ze bleef vasthouden aan haar 1e verhaal heb ik de gyn. gebeld. Gezien mijn eerdere zwangerschappen en bevallingen mocht ik meteen komen.
Na een uitgebreid onderzoek en een echo kwam hij tot de conclusie dat de vliezen nog intact zijn!! Wat toch enigsinds een opluchting is. Hij heeft ook nog gebeld met de vk en haar duidelijk gemaakt dat hij wil dat ze hem bellen bij enige twijfel. Mijn zwangerschappen en bevallingen zijn nooit zonder problemen verlopen dus hij wil geen enkel risico.
Heel erg bedankt voor alle berichtjes!!
@Streepjescode. Hoe is het???
dinsdag 29 maart 2011 om 21:28
Fijn dat alles goed is. Ik wil niet stoken, maar ik zou toch even nog een gesprek met je verloskundige praktijk aangaan de volgende co. Zeker aangezien je al wat ontsluiting hebt, is het echt geen goed beleid wat zij heeft gevoerd. Dit had echt verkeerd af kunnen lopen. Wat is de moeite voor haar of even bij je langs te wippen. Zeker als je een 2e keer belt met zo'n verhaal en het verhaal van gister in je achterhoofd.