Advies nodig
woensdag 16 oktober 2019 om 17:17
Een collega van mij heeft een zoontje van 7 met een man waarmee ze samenwoont. Hij blijkt een persoonlijkheidsstoornis te hebben, ik denk een vorm van autisme. Hij maakt mijn collega daardoor erg ongelukkig.
Nu is mijn collega zweedse, en ze wil terug naar Zweden nu ze haar moeder nog kan zien en helpen nu die op leeftijd is. Maar dan is ze haar kind kwijt.
Ze zit hartstikke klem, want zíj is degene die parttime werkt omwille van hun kind, terwijl hij fulltime werkt, hij zegt niet minder te kunnen. Hij heeft hiermee alle touwtjes in handen, zij heeft twee aanvullende parttime banen om bij hun kind te zijn, maar kan hiermee slechts rekeningen betalen. Geld om eens naar haar moeder op vakantie te gaan is er niet.
Als ze bij hem weg gaat, kan hij niet voor hun kind zorgen, o.a. vanwege zijn werk.
Maar om naar Zweden te gaan heeft ze zijn toestemming nodig om zijn kind mee te nemen. En die zal hij niet geven. Nu zit ze dus klem. Eigenlijk zou ze wel bij hem weg moeten, maar ze kan zichzelf op deze manier niet onderhouden.
Hebben jullie hierin advies?
Nu is mijn collega zweedse, en ze wil terug naar Zweden nu ze haar moeder nog kan zien en helpen nu die op leeftijd is. Maar dan is ze haar kind kwijt.
Ze zit hartstikke klem, want zíj is degene die parttime werkt omwille van hun kind, terwijl hij fulltime werkt, hij zegt niet minder te kunnen. Hij heeft hiermee alle touwtjes in handen, zij heeft twee aanvullende parttime banen om bij hun kind te zijn, maar kan hiermee slechts rekeningen betalen. Geld om eens naar haar moeder op vakantie te gaan is er niet.
Als ze bij hem weg gaat, kan hij niet voor hun kind zorgen, o.a. vanwege zijn werk.
Maar om naar Zweden te gaan heeft ze zijn toestemming nodig om zijn kind mee te nemen. En die zal hij niet geven. Nu zit ze dus klem. Eigenlijk zou ze wel bij hem weg moeten, maar ze kan zichzelf op deze manier niet onderhouden.
Hebben jullie hierin advies?

woensdag 16 oktober 2019 om 19:35
woensdag 16 oktober 2019 om 19:44
Wat verwacht TO nou eigenlijk? Dat we haar de weg wijzen om haar vriend levenslang in een psychiatrische kliniek te laten opnemen, en dat zij met kind kan vertrekken naar Zweden met een leuke vertrekpremie én een levenslange uitkering vanuit Nederland én recht op allerlei bijdragen van haar inmiddels in een psychiatrische kliniek opgenomen ex?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

woensdag 16 oktober 2019 om 20:53
Collega kan idd niet zomaar met kind remigreren maar als haar man/ex geen toestemming geeft voor een vakantie naar Zweden met kind kan ze vervangende toestemming vragen aan de rechter. Die zal dat meestal wel toewijzen tenzij er gerede twijfel is dat je collega in Zweden zal blijven en niet zal terugkeren.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 17 oktober 2019 om 19:24
Het aparte is dat meestal de man wordt afgeschilderd als een onmogelijk persoon om mee samen te leven. Allerlei persoonlijkheidsstoornissen worden erbij gehaald, en ze zijn narcistisch en ze zijn egoïstisch en ze zijn autistisch en noem het hele spectrum maar op. Blijkbaar zijn álle mannen die vrouwen op een gegeven moment zat zijn, niet goed in hun hoofd. En dus denken die vrouwen dat ze in de slachtofferrol kunnen kruipen en van daaruit recht kunnen halen om te doen wat ze willen met "hun" kind (wat natuurlijk net zo goed het kind van de vader is).
Maar de waarheid is dat als een relatie stukloopt, er TWEE partijen zijn die daarvoor verantwoordelijk zijn. En net zo goed als dat jij geen recht hebt zomaar met je kind naar Zweden te verhuizen, heeft de vader het recht om met het kind naar Spanje te verhuizen. Simpel.

donderdag 17 oktober 2019 om 19:30
Grondig eens met Pejeka. Zoveel topics hier over vrouwen die in de armen van de ene narcist na de andere tuimelen (schijnt volksziekte nummer 1 te zijn, narcisme) en omdat die mannen allemaal zoooo briljant en geslepen en ziek in hun hoofd zijn kun je dat totaal niet zien aankomen en hoef je nooit naar jezelf te kijken behalve als slachtoffer. Gemiste kans want zo kom je nooit verder.

donderdag 17 oktober 2019 om 19:38
Jeetje Pejeka, dit is in een paar dagen tijd al de tweede keer dat ik het grondig met je eens benpejeka schreef: ↑17-10-2019 19:24Het aparte is dat meestal de man wordt afgeschilderd als een onmogelijk persoon om mee samen te leven. Allerlei persoonlijkheidsstoornissen worden erbij gehaald, en ze zijn narcistisch en ze zijn egoïstisch en ze zijn autistisch en noem het hele spectrum maar op. Blijkbaar zijn álle mannen die vrouwen op een gegeven moment zat zijn, niet goed in hun hoofd. En dus denken die vrouwen dat ze in de slachtofferrol kunnen kruipen en van daaruit recht kunnen halen om te doen wat ze willen met "hun" kind (wat natuurlijk net zo goed het kind van de vader is).
Maar de waarheid is dat als een relatie stukloopt, er TWEE partijen zijn die daarvoor verantwoordelijk zijn. En net zo goed als dat jij geen recht hebt zomaar met je kind naar Zweden te verhuizen, heeft de vader het recht om met het kind naar Spanje te verhuizen. Simpel.

donderdag 17 oktober 2019 om 19:40
We vinden elkaar nog welLady*Voldemort schreef: ↑17-10-2019 19:38Jeetje Pejeka, dit is in een paar dagen tijd al de tweede keer dat ik het grondig met je eens ben![]()

donderdag 17 oktober 2019 om 20:19
En wat ook belangrijk is: het is een waardeloze partner DUS ook een waardeloze vader.Murrmurr schreef: ↑17-10-2019 19:30Grondig eens met Pejeka. Zoveel topics hier over vrouwen die in de armen van de ene narcist na de andere tuimelen (schijnt volksziekte nummer 1 te zijn, narcisme) en omdat die mannen allemaal zoooo briljant en geslepen en ziek in hun hoofd zijn kun je dat totaal niet zien aankomen en hoef je nooit naar jezelf te kijken behalve als slachtoffer. Gemiste kans want zo kom je nooit verder.
zondag 20 oktober 2019 om 13:33
En als vriend dat weet, zal hij "gelukkig niet" meewerken zodat er een correcte diagnose gesteld kan worden. Lekker gemakkelijk he. Voor hem dan.
Een beter betaalde baan is feitelijk een fulltime baan of in ieder geval een baan met méér uren. Maar dat kan niet: ZIJ moet voor hun kind zorgen "want hij kan dat niet", zegt hij. Hij moet geld verdienen. Feitelijk moet zij dat ook, maar daar heeft hij geen oog voor. Hij is niet echt eerlijk naar haar toe maar daar is hij zich totaal niet bewust van. Ze zijn inderdaad niet getrouwd. Ik weet niet of ze geregistreerd partnerschap hebben maar volgens mij heeft hij hun kind erkend. Anders had ze hem zo mee kunnen nemen naar Zweden toch?SallySpectra* schreef: ↑16-10-2019 17:33Er is een rechtswinkel, ze zou kunnen kijken of ze daarvoor in aanmerking komt. En partneralimentatie kan ze niet krijgen aangezien ze niet getrouwd is (toch? staat in je OP, maar hierboven staat wel weer echtgenoot).
En waarom is een beter betaalde baan geen optie?
Ik zal eens zoeken naar rechtswinkels in de buurt waar ze langs kan gaan.
zondag 20 oktober 2019 om 13:37
Kennelijk kan de komst van een kind alles veranderen. Sowieso de situatie al. En de situatie verandert de mens. Ik weet het niet. Vrouwen moeten inderdaad beter oppassen met wat voor soort man ze een kind krijgen.
Falen, pfffff. Hij ruimt dingen op die van haar zijn en gooit ze weg. Heel achteloos. Hij besteed totaal geen tijd aan haar of haar zoon. Ze leven als broer en zus omdat hij dat zo prima vindt. Dat soort dingen.
Beetje sneu om van die rare conclusies te trekken. Kun je niet lezen of zo?viva-amber schreef: ↑16-10-2019 17:40Beetje sneu dat wanneer je psychische probleem krijgt zowel je schoonfamilie als je familie je zo in steek laat. 'Ze staan achter haar'. Wat een enorm sneu gedoe zeg. Dat niet bij iemand wil blijven prima maar waarom de boel zo manipuleren en uitspelen? Er is een kind bij betrokken....het gaat niet alleen meer om haar en wat zij wil.
Die schoonouders zien hoe hun zoon om gaat met de moeder van zijn kind en keuren dat af. Is dat zo raar? Moeten ouders hun kind dan altijd steunen, óók als hij iets fout doet? Manipuleren en uitspelen?????? Mens waar heb je het over?
Het gaat om iemand die ongelukkig geworden is en niet weet hoe zij uit haar situatie kan ontsnappen. Of ze nu wel of niet naar Zweden kan, ze moet eigenlijk wel bij hem weg want dit gaat ooit opbreken. De vlam gaat ooit uit bij iemand he.
iones wijzigde dit bericht op 20-10-2019 13:40
0.22% gewijzigd
zondag 20 oktober 2019 om 13:37
Kennelijk kan de komst van een kind alles veranderen. Sowieso de situatie al. En de situatie verandert de mens. Ik weet het niet. Vrouwen moeten inderdaad beter oppassen met wat voor soort man ze een kind krijgen.
Falen, pfffff. Hij ruimt dingen op die van haar zijn en gooit ze weg. Heel achteloos. Hij besteed totaal geen tijd aan haar of haar zoon. Ze leven als broer en zus omdat hij dat zo prima vindt. Dat soort dingen.
Beetje sneu om van die rare conclusies te trekken. Kun je niet lezen of zo?viva-amber schreef: ↑16-10-2019 17:40Beetje sneu dat wanneer je psychische probleem krijgt zowel je schoonfamilie als je familie je zo in steek laat. 'Ze staan achter haar'. Wat een enorm sneu gedoe zeg. Dat niet bij iemand wil blijven prima maar waarom de boel zo manipuleren en uitspelen? Er is een kind bij betrokken....het gaat niet alleen meer om haar en wat zij wil.
Die schoonouders zien hoe hun vrouw om gaat met de moeder van zijn kind en keuren dat af. Is dat zo raar? Moeten ouders hun kind dan altijd steunen, óók als hij iets fout doet? Manipuleren en uitspelen?????? Mens waar heb je het over?
Het gaat om iemand die ongelukkig geworden is en niet weet hoe zij uit haar situatie kan ontsnappen. Of ze nu wel of niet naar Zweden kan, ze moet eigenlijk wel bij hem weg want dit gaat ooit opbreken. De vlam gaat ooit uit bij iemand he.
Ik heb haar de link van de rechtswinkel in de buurt al opgestuurd. Dinsdag kunnen we het er over hebben want dan zie ik haar weer als het goed is.

zondag 20 oktober 2019 om 14:07
Hij doet niets met hun kind. Hij zal er ook niet voor (kunnen) zorgen als ze bij hem weg gaat.the_Wicked_Witch schreef: ↑20-10-2019 13:56Dat de vlam uitgaat, dat kan. Spullen weggooien maakt iemand nog geen slechte vader en is ook geen reden om naar zweden te verhuizen.
En veel mensen vinden het hebben van een broer zus relatie voldoende reden om te scheiden. Ik lees hier op het forum dat de meeste vrouwen zo'n relatie niet zien zitten. Mijn collega ook niet. Ze heeft hem er op gewezen maar hij zegt dat hij het wel best zo vindt.
Spullen weggooien van iemand getuigt toch van gebrek aan respect. Mag je respect vragen van je eigen partner of vind jij dat overdreven?

zondag 20 oktober 2019 om 14:10
iones schreef: ↑20-10-2019 14:07Hij doet niets met hun kind. Hij zal er ook niet voor (kunnen) zorgen als ze bij hem weg gaat.
En veel mensen vinden het hebben van een broer zus relatie voldoende reden om te scheiden. Ik lees hier op het forum dat de meeste vrouwen zo'n relatie niet zien zitten. Mijn collega ook niet. Ze heeft hem er op gewezen maar hij zegt dat hij het wel best zo vindt.
Spullen weggooien van iemand getuigt toch van gebrek aan respect. Mag je respect vragen van je eigen partner of vind jij dat overdreven?
Daar gaat het niet om. Ze heeft geen recht om naar zweden te verhuizen. En waarom zou hij niet voor hun kind kunnen zorgen?
Als zij wil scheiden moet ze dat vooral doen, maar ik heb nog niets gelezen wat hem een slechte vader zou maken.
zondag 20 oktober 2019 om 14:14
Je hamert nu te veel over Zweden.
Ik weet niet of het mogelijk is om naar Zweden te gaan of niet. Maar op de eerste plaats moet ze weg bij haar man. Hij maakt haar ongelukkig. En er moeten mogelijkheden zijn om daar weg te gaan en die zoek ik mee voor haar. Ze moet zichzelf kunnen bedruipen. Een manier vinden om voor haar kind te zorgen/ op te vangen EN voldoende inkomsten binnen te krijgen voor een dak boven haar hoofd en eten en zo. Ze vindt hem geen slechte vader maar hij is wel een slecht voorbeeld. Haar vriend kan boos doen en schreeuwen en haar zoontje neemt dat gedrag over.
Ik weet niet of het mogelijk is om naar Zweden te gaan of niet. Maar op de eerste plaats moet ze weg bij haar man. Hij maakt haar ongelukkig. En er moeten mogelijkheden zijn om daar weg te gaan en die zoek ik mee voor haar. Ze moet zichzelf kunnen bedruipen. Een manier vinden om voor haar kind te zorgen/ op te vangen EN voldoende inkomsten binnen te krijgen voor een dak boven haar hoofd en eten en zo. Ze vindt hem geen slechte vader maar hij is wel een slecht voorbeeld. Haar vriend kan boos doen en schreeuwen en haar zoontje neemt dat gedrag over.

zondag 20 oktober 2019 om 14:17
iones schreef: ↑20-10-2019 14:14Je hamert nu te veel over Zweden.
Dat is voor een rechter geen reden om hem het contact met zijn kind te ontzeggen.
En wat betreft je vriendin, ze zal gewoon net als iedereen een huis en een baan moeten zoeken.

zondag 20 oktober 2019 om 14:31
.
Dat is de logische consequentie als zij naar Zweden zou terugkeren met kind.
Ze heeft zichzelf in een afhankelijke positie gebracht door niet financieel onafhankelijk te zijn. Als ze daar eerst aan werkt kan ze daarna gemakkelijker weg bij haar partner en een nette regeling treffen rondom kind.
zondag 20 oktober 2019 om 14:39
De consequentie van naar Zweden gaan is dat hij minder contact zou hebben met zijn zoon. Maar dat is niet het doel. Ik denk het eerste waar ze nu aan moet werken is dat ze zichzelf en hun kind kan bedruipen als ze bij hem weggaat.puntillita schreef: ↑20-10-2019 14:31.
Dat is de logische consequentie als zij naar Zweden zou terugkeren met kind.
Ze heeft zichzelf in een afhankelijke positie gebracht door niet financieel onafhankelijk te zijn. Als ze daar eerst aan werkt kan ze daarna gemakkelijker weg bij haar partner en een nette regeling treffen rondom kind.
dat ze bij hem weg moet gaan is het belangrijkste.
Ze heeft zich in een afhankelijke positie laten manoeuvreren. Een fout die veel vrouwen maken als ze moeder worden, als je dat als een fout mag beschouwen tenminste.
Maar hoe doet ze dat met haar zoontje als ze fulltime gaat werken? Wie vangt hem dan op? Hij in ieder geval niet, want "het is niet zijn probleem".

zondag 20 oktober 2019 om 14:41
iones schreef: ↑20-10-2019 14:39De consequentie van naar Zweden gaan is dat hij minder contact zou hebben met zijn zoon. Maar dat is niet het doel. Ik denk het eerste waar ze nu aan moet werken is dat ze zichzelf en hun kind kan bedruipen als ze bij hem weggaat.
dat ze bij hem weg moet gaan is het belangrijkste.
Ze heeft zich in een afhankelijke positie laten manoeuvreren. Een fout die veel vrouwen maken als ze moeder worden, als je dat als een fout mag beschouwen tenminste.
Maar hoe doet ze dat met haar zoontje als ze fulltime gaat werken? Wie vangt hem dan op? Hij in ieder geval niet, want "het is niet zijn probleem".
Net zoals alle andere gescheiden moeders, kinderopvang. En als ze niet genoeg werkt zal ze een baan met meer uren moeten zoeken.
En verder, je hoeft niet zo uit je plaat te gaan. JIJ vraagt om advies, en JIJ meldt dat ze met kind naar Zweden wil.
anoniem_361866 wijzigde dit bericht op 20-10-2019 14:43
4.20% gewijzigd

zondag 20 oktober 2019 om 14:41
Vriendelijk.
Ook na een scheiding zal kind waarschijnlijk regelmatig bij vader verblijven, dus dat voorbeeld houdt hij toch wel.
En als ze zich nu niet kan bedruipen zal ze een beter betaalde baan moeten gaan zoeken en/of meer uren gaan werken.
zondag 20 oktober 2019 om 14:42
Jij hebt allemaal van die nare aannames en vooroordelen, haalt er dingen bij. Daar vraag ik NIET om. Ik vroeg om advies.the_Wicked_Witch schreef: ↑20-10-2019 14:41Net zoals alle andere gescheiden moeders, kinderopvang.
En verder, je hoeft niet zo uit je plaat tegaan. JIJ vraagt om advies, en JIJ meldt dat ze met kind naar Zweden wil.