Afgrijselijke kindernamen trilogie!!
donderdag 1 juni 2017 om 23:22
Voilla deel 3 inmiddels :
Kijken of we dit deel ook vol kunnen gooien, want afschuwelijker dan de afgelopen 2 edities kan niet....
toch?
Hier gaan we gezellig verder!
over de puntjes tussen de namen:
Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt).
Kijken of we dit deel ook vol kunnen gooien, want afschuwelijker dan de afgelopen 2 edities kan niet....
toch?

Hier gaan we gezellig verder!
over de puntjes tussen de namen:
Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt).

rouge__ wijzigde dit bericht op 01-11-2017 21:29
35.17% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition

vrijdag 21 juli 2017 om 11:51
Joh de middelste naam van mijn toekomstige dochtertje is een paar pagina's terug ook al genoemd. Lekker boeien, het is toch gewoon grappig om dit soort namen voorbij te zien komen.. Je kiest zelf voor de naam van je kindje en nee, die vindt niet iedereen leuk.
Geldt misschien voor namen als Divano wat meer dan een Mark, maar je gaat het altijd tegenkomen.
Geldt misschien voor namen als Divano wat meer dan een Mark, maar je gaat het altijd tegenkomen.

vrijdag 21 juli 2017 om 16:15
Twee jaar terug kwam ik op de neonatologie-afdeling van een academisch ziekenhuis, met zo'n bord bij de ingang waarop alle namen stonden. En tussen alle Mohammeds, Sophia's en Teuns lagen twee kids (geen familie) naast elkaar: Koos en Wim.Mejuffrouwmuis schreef: ↑21-07-2017 11:20
Doet me denken: laatst hoorde ik een moeder haar zoontje roepen. Een schattig blond mannetje met de naam Wim. Ik vind het leuk!

Kijk uit malloot, een kokosnoot.

vrijdag 21 juli 2017 om 16:26
Wat wordt bedoeld met "opzichter"?Starshine-2 schreef: ↑21-07-2017 07:27
Nog zo'n mooi bord met de welluidende naam Erlijn.
(Waren en M'en op?)
Broer? De hond? Peter of meter?

vrijdag 21 juli 2017 om 16:32
Aangezien er nog geen exacte "datum van oplevering" bekend is, gok ik dat dit er maanden van tevoren staat.Starshine-2 schreef: ↑21-07-2017 16:31De gynaecoloog?
Kweenie.
Ik vraag me dan wel meteen af: staat zo'n bord nou 9 maanden in de tuin of pas als de, uh, oplevering een feit is?

zondag 23 juli 2017 om 18:36

zondag 23 juli 2017 om 19:10
Broertje van Nightshino?
maandag 24 juli 2017 om 00:33
Mijn vriend werkt in een internationaal bedrijf en zijn naam gaat altijd verkeerd. Ze zeggen het verkeerd en onthouden dan die verkeerde manier en schrijven het daardoor ook niet goed.. Zelfs als reactie op een bericht waar zijn naam in staat schrijven mensen soms zijn naam verkeerd. Het is een grote irritatie voor hem en voor ons een reden geweest om juist namen te kiezen die ook in het Engels gebruikt worden.Starshine-2 schreef: ↑21-07-2017 11:42Het ligt er maar aan. Buitenlanders begrijpen ten eerste heus wel dat ieder land zijn eigen namen heeft die hun misschien onbekend in de oren klinken. Daar kunnen ze best aan wennen zonder de naam achterlijk uit te spreken.
Ik ken bv een Jochem die een zeer internationale carriere heeft maar zich gewoon door iedereen Jochem laat noemen. Waarschijnlijk zullen veel Amerikaanse collega's moeite met de G-klank hebben en er iets als Yo-gum van maken, maar toch. Ook ken ik een Harm die iets hoogst doet bij een multinational. Ook hij laat zich gewoon als Harm aanspreken.
Maar als je echt wil kun je een oudhollandsche naam makkelijk internationaliseren.
Tjerk komt bv van Matthieu (Matthew)
Teun van Antonie (Anthony, Tony)
Pien komt van Paulien.

maandag 24 juli 2017 om 08:08
Dat zal best maar ik vind het onzin om internationale namen te kiezen terwijl je helemaal niet weet of je kinderen een internationale carrière gaan krijgen.
Kun je trouwens misschien beter voor Chinese namen kiezen.
Het is voor mij nooit een overweging geweest in ieder geval. De eventuele toekomstige buitenlandse collega's doen dan maar beter hun best en anders zijn de meeste namen sowieso wel te herleiden tot iets internationaals.
Ik had alleen de eis dat de naam niet af te korten is. Heb ik zo'n hekel aan..noem je je kind Sebastiaan en zegt iedereen 'Hey Bas, Bassie'. Als ik Bas leuk vond had ik hem wel zo genoemd.

Het is voor mij nooit een overweging geweest in ieder geval. De eventuele toekomstige buitenlandse collega's doen dan maar beter hun best en anders zijn de meeste namen sowieso wel te herleiden tot iets internationaals.
Ik had alleen de eis dat de naam niet af te korten is. Heb ik zo'n hekel aan..noem je je kind Sebastiaan en zegt iedereen 'Hey Bas, Bassie'. Als ik Bas leuk vond had ik hem wel zo genoemd.
maandag 24 juli 2017 om 11:08
Starshine-2 schreef: ↑24-07-2017 08:08Dat zal best maar ik vind het onzin om internationale namen te kiezen terwijl je helemaal niet weet of je kinderen een internationale carrière gaan krijgen.
Haha wij denken precies het tegenovergestelde! Als we ooit een kindje krijgen wil ik het graag een naam geven die voor iedereen normaal uit te spreken is, zowel in binnen als buitenland. Zowel door (overgroot)oma's die over Engels struikelen als buitenlanders die geen Nederlands kennen. Een naam met roots heeft absoluut z'n charme, maar ik heb bijv een hekel aan hoe mijn eigen naam in het buitenland wordt uitgesproken, heel zeurderig, dus wil dat voor m'n toekomstige kind niet

Een vriend van me heet Michael en zijn oma sprak het vroeger altijd als 'Makreel' uit...en zo ingewikkeld is die nog niet eens!

Oja en ik vind het juist tof dat mensen kunnen kiezen een naam af te korten of niet. Voor intimi en vrienden is het dan de korte versie, voor 'vreemden' de volle naam. Leert het kind meteen hoe dat verschil voelt of kan voelen - ook bij misplaatst gebruik voel je dan meteen aan of iemand iets van je 'moet' of niet.
Ik vind Sebas een hele leuke naam voor een jongetje, maar er zijn al 3 goede vrienden die zo heten

I think I have a problem - I think I think too much.
maandag 24 juli 2017 om 13:33
cheers to that!

I think I have a problem - I think I think too much.
maandag 24 juli 2017 om 13:42
Ik had vroeger een collega, en die wilde voor zijn kinderen dus ook namen die niet af te korten waren, Jongen had dus een naam in genre Sebastiaan. Vond hij gek dat die afgekort werd. Dochter had ook een naam van 3 lettergrepen, nou kinderen weten die best wel af te korten tijdens het spelen. Collega en zijn vrouw hadden allebei zelf wel een naam die niet af te korten was. Denk aan Dirk en Ans als voorbeeldStarshine-2 schreef: ↑24-07-2017 08:08
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 24 juli 2017 om 13:48
Daan, Noah Bram. Emma, Tess, Julia. Oh nee dat zijn oorstrelende namen 
Ik vind al die namen die je vaak in goud gegoten hangend op een gebruinde borst aan een ketting vaak niet mooi.
Maar ja ouders kiezen daar bewust voor dus vinden ze het mooi. Zowel de ouders van Emma-Sophie en Djamilla zijn vervuld van trots als de naam van hun oogappel door de Ikea schalt en opgehaald kan worden uit de ballenbak.

Ik vind al die namen die je vaak in goud gegoten hangend op een gebruinde borst aan een ketting vaak niet mooi.
Maar ja ouders kiezen daar bewust voor dus vinden ze het mooi. Zowel de ouders van Emma-Sophie en Djamilla zijn vervuld van trots als de naam van hun oogappel door de Ikea schalt en opgehaald kan worden uit de ballenbak.

maandag 24 juli 2017 om 15:05
Daarom hebben de mijne ook korte namen. Valt niet af te korten.nlies schreef: ↑24-07-2017 13:42Ik had vroeger een collega, en die wilde voor zijn kinderen dus ook namen die niet af te korten waren, Jongen had dus een naam in genre Sebastiaan. Vond hij gek dat die afgekort werd. Dochter had ook een naam van 3 lettergrepen, nou kinderen weten die best wel af te korten tijdens het spelen. Collega en zijn vrouw hadden allebei zelf wel een naam die niet af te korten was. Denk aan Dirk en Ans als voorbeeld
Als je je dochter Esmeralda oid noemt dan kun je verwachten dat het Es of Esmee wordt.

maandag 24 juli 2017 om 15:27
Ik vind Nederlandse namen zelf alleen zo lelijk. Krijg echt de kriebels van namen als Jan, Piet, Klaas, Truus, Ans, etc.
Nou hebben mijn kinderen ook wel namen die gewoon heel veel in het Nederlands voorkomen, dus geen aparte namen. Wel namen die ook in het Engels veel voorkomen, want wij spreken thuis Engels. Van beide markten thuis dus haha. Zowel zoontje als dochter straks hebben wel ook Engelse middelste namen. Maar goed, die spreekt verder toch nooit iemand echt hardop uit.
Ik wilde zoontje eerst graag Liam noemen, maar zoals dat op zijn Hollands wordt uitgesproken... vonden we echt verschrikkelijk. Dus toch maar voor iets anders gegaan
Nou hebben mijn kinderen ook wel namen die gewoon heel veel in het Nederlands voorkomen, dus geen aparte namen. Wel namen die ook in het Engels veel voorkomen, want wij spreken thuis Engels. Van beide markten thuis dus haha. Zowel zoontje als dochter straks hebben wel ook Engelse middelste namen. Maar goed, die spreekt verder toch nooit iemand echt hardop uit.
Ik wilde zoontje eerst graag Liam noemen, maar zoals dat op zijn Hollands wordt uitgesproken... vonden we echt verschrikkelijk. Dus toch maar voor iets anders gegaan