***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Vaccinaties beginnen in NL aanstaande maandag, maar dat is voor de echt zwakke mensen volgens mij. Mijn huisarts begint de 16e met de risicogroepen.

Wanneer begint Zwitserland? En hoe is het verloop daar? Wie worden gevaccineerd?

Bij schoonouders was gezellig, maar we aten weer laat. Als we na het eten zouden wegrijden zou Puk pas weer om 20:30 in bed liggen en dat vond ik te laat. Uiteindelijk daar in bed gestopt en na ene uurtje gaan rijden. Hij heeft de hele weg geslapen en werd niet eens wakker met naar boven dragen.Gelukkig maar.

Weltrusten!
Half november beginnen ze hier. Je hoeft hier geen oproep te krijgen voor de vaccinatie, volgens mij raden zie iedereen aan er een te gaan halen, net als met de normale griepprik.

Beterwschap aan A!

Robbie wakker. Tot later!
Creche is toe, en vriend heeft vrijdag al een dag vrij genomen
Goedenmorgen. Fijn dat Puk lekker in slaap is gevallen en doorsliep bij het naar boven brengen. Finn wordt altijd wakker, best onhandig.

Chance, hoe voel je je? Gaat het nog steeds zo goed met Rosa? Komt ze goed aan, is ze vrolijk?

Muis, hoe gaat het met A? Heeft hij de mex griep, of valt het mee? Trek je het een beetje met zielige zieke man, en 3 kleine ventjes?

Hier is het schitterend herfst weer. We gaan zo even lekker buiten wandelen (Finn met zijn nieuwe loopfiets). Nu lekker een cappucino.
Welke loopfiets heb je gekocht Swiss?

Ik heb vanmorgen baantjes gezommen en vriend en Puk zijn me komen ophalen met Puks loopfiets. Leuk hoor. Het gaat ook een stuk sneller dan gewoon lopen en het kost minder moeite.
Swis, is Finn blij met zijn nieuwe loopfiets? Hier is het weer trouwens een stuk minder; het miezert en het waait. Bah!

Laar, is Puk nog bij je schoonouders blijven slapen?

Vanochtend was een vriendin van mij hier met haar zoontje en het was gezellig! Haar kind is is zeven maanden ouder dan Mees en het verschil is nu nog enorm, maar het is wel geinig om te zien hoe Mees op hem reageert.

Gelukkig is A. aan de beterende hand en sta ik er vandaag niet helemaal alleen voor. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heerlijk om mijn knulletjes om me heen te hebben, maar vijftien dagen achter elkaar alles alleen te moeten doen is een beetje veel voor me!
Finn heeft een like a bike jumper, dat is zo'n aluminium fietsje. Hij is de koning te rijk.

Had net vriendin aan de telefoon. Die willen komend weekend langs komen. Heb ik helemaal zin in, want ik heb ze in geen tijden gezien. En dan willen zij Finn misschien daarna meenemen naar NL. Met het vliegtuig! Zou wel erg grappig zijn,
Hee, dat zou handig zijn! Hoe lang willen ze blijven? En red je dat qua energie?

Leuke fiets!

Esan, wat leuk dat Feline haar eerste wedstrijd had. Is ze niet al te gedemotiveerd geraakt?

Muis, ja hij is een nachtje blijven slapen. Daardoor konden wij wel gisteren al naar huis toe. Ook wel fijn, want als je blijft slapen kost dat de volgende dag weer de halve dag.

Nu heeft vriend wat kunnen werken, ik heb gezwommen en voor de rest hebben we lekker niets gedaan. Heerlijk.

Ik heb Puk wel heel vroeg in bed gegooid, want die logeerpartijtjes daar zijn altijd vre-se-ljk intensief. Echt iedereen moet langskomen en Puk zien. Daarnaast is hij sinds vandaag ook enorm aan het hoesten en proesten, dus ik denk dat hij een griepje onder de leden heeft.
Goedemorgen,

Thuis aan het werk want er is een treinstremming bij Zoetermeer. Hopelijk is het zo voorbij zodat ik toch nog naar kantoor kan.

Druk weekend gehad met schoonouders op bezoek. Gezellig maar intensief.

Swiss wat leuk die loopfiets. Ik ben ook aan het nadenken voor Koen. Op vakantie in Italie hadden ook veel mensen er eentje.

Laar: Hopelijk wordt Puk niet ziek. Is helemaal niet handig voor jou.

Tja over die Mexicaanse griep. Ik weet het niet zo goed. Ben wel geschrokken toen er vorige week ineens vier mensen/kinderen overleden. Aan de andere kant weet ik niet wat je met de prik voorkomt. Wat muteert het virus niet heel snel?

Zo ga nu echt aan het werk.
Goedemorgen,

Handig dat je gewoon thuis kunt werken als het nodig is BM. Of ben je inmiddels onderweg?

Hier ook een druk weekend gehad. Bij mijn ouders geweest voor m'n vader z'n verjaardag. Gisteren lekker vroeg weer terug naar huis gegaan zodat we ook nog eventjes met z'n vijven thuis konden chillen.

Swiss, leuk dat Finn zo'n mooi fietstje heeft! Ik ken het niet, zal het eens googlen. Leuk ook dat je komend weekend een vriendin op bezoek krijgt.

Laar, lekker even samen rustig aan gedaan. Is Puk een beetje bijgekomen na een nachtje goed slapen?

Muis, we komen binnenkort echt een keertje langs! Dan zorg ik ervoor dat ik ook even een lekkere taart kan bakken van tevoren

Vaccineren, tja, ik denk dat wij het niet laten doen.

Even iets doen hier!
Ik kan me gratis in het ziekenhuis laten vaccineren omdat ik daar vrijwilligerswerk doe. Maar dat kan enkel morgen. Ik weet niet of ik het ga doen. Ik zie een beetje tegen de mogelijke complicaties op.
Volgens mij vallen de mogelijke complicaties wel mee Witchke.

BM: ben je al onderweg? Wel prettig dat je op tijd hoorde van die treinstoring en niet in Zoetermeer vastzat. Jij kan makkelijk thuis werken, of niet?

Was het gezellig bij je ouders Micha?

Vanmorgen een beetje geschrokken op het kdv. Er heeft blijkbaar de 6e ziekte geheerst en ze wisten niet of het gevaarlijk was voor zwangere vrouwen. Gelukkig was het loos alarm en is de 6e ziekte niet gevaarlijk.

Ik durf er nu niet vanuit te gaan dat ik alle normale kinderziekten heb gehad. Volgens mij had ik vroeger een absurd goede weerstand, want ik had na mijn 20ste de bof en vorig jaar nog de 5e ziekte.
Laar, wat kostte die peutergym waar jij het over had? Dit is echt helemaal niet duur, 39 euro per kwartaal voor Morris en mij. Lars mag gratis mee tot hij vier wordt, en Nina mag gratis mee omdat ze nog geen anderhalf is. En het is wel goed, want het is een onderdeel van de turnvereniging. Het is op vrijdagochtend Fachat (dat vroeg jij toch?) en er is geen lange wachtlijst. Per 1 december gaan er twee kinderen weg, dus wij konden meteen erbij komen. Die paar weken maakten niet uit.
Ik vind e39,00 ook niet duur hoor. Ik heb naar aanleiding van jouw verhaal nog even gegoogeld en zag wel wat goedkopere, maar dat is op de verkeerde dagen voor ons. Jammer, want Puk vindt gymen heel leuk.

Die andere gym was van The Little Gym. Dat is een beetje een expat-achtig iets. Weet niet meer wat het kostte, maar toen ik het jura-espressoapparaat zag dat er stond voor de ouders had ik natuurlijk al genoeg moeten weten.
Ben nog thuis. Mijn lieve schoonzusje smste dat er een storing was. Ik zat net in de auto nadat ik de jongens had afgeleverd op de creche. Ben dus maar naar huis gereden ipv naar het station. Ja en het is heel luxe dat ik zo vanuit huis kan werken.

Oei wat schrikken van die zesde ziekte.

Peutergymen klinkt leuk. Misschien hier ook maar eens gaan kijken.
Laar, volgens mij kunnen alleen de waterpokken gevaarlijk zijn voor de baby als je zwanger bent. En dan alleen als je die nog niet eerder gehad hebt en je rond de twintig weken zwanger bent. Misschien heb ik het mis en heb ik drie zwangerschappen lang in heerlijke onwetendheid geleefd.

Little gym ken ik wel, in de jordaan lag er altijd een stapeltje folders van de little gym bij het consultatiebureau. In bos en lommer niet, gek he?
Peutergym lijkt inderdaad leuk. In maart gaat Xander peuterdansen in een dorp verder. Is pas vanaf 3 jaar.
De vijfde ziekte, waterpokken, rode hond, mazelen en de bof zijn ook niet goed als je zwanger bent. Vaak inderdaad in de eerste 20 weken, mar bij vele van die kinderziekten treedt hoge koorts op en dat kan weer vroegtijdige weeen veroorzaken (googel is mijn beste vriend )

Tsja, the little gym. Echt zo'n Jordaan/ Oud-Zuid/ Rivierenbuurt/ Buitenveldert-clubje...
Goedemorgen,

Buitenmeisje dat is mooi meegenomen dat je vanuit huis kan werken. Er stond vanmorgen ook nog eens mega veel file. Is de auto uperhaupt een optie voor jou?

Wat ik mij nog afvroeg, hoe heb jij dat gedaan met twee kleintjes alleen naar het zwembad? Het lijkt mij een hele onderneming. Nu moet ik er wel bij zeggen dat Vincent een ongeleid projectiel is in het zwembad. Ziet totaal geen gevaar en plonst er zo in.

Laar, beterschap voor Puk. Jij hebt inderdaad een super weerstand gehad, na je twintigste de 5e ziekte is volgens mij wel bijzonder.

Mich, leuk zeg die peutergym. het is wel goed geregeld daar zeg dat je de andere kinderen mee kunt nemen. Scheelt weer een hoop geregel.

Hier in het dorp is de peutergym op woensdagmiddag??? Lekker handig met schoolgaande kinderen. Ik denk dat Vincent maar even moet wachten en dan met 4 jaar naar de judogym gaat.

Swiss, gezellig dat je vriendin langskomt (goede timing van haar om Finn mee te willen nemen). Moet je morgen weer naar het ziekenhuis. Naar aanleiding van jou berichtje over Finn op zijn loopfiets hebben wij hem ook naar beneden gehaald. Een succes! Het gaat een stuk sneller dan zijn karretje en hij vindt het leuk.

Muis, jij dappere vrouw, al meer dan twee weken alleen zorgen voor al die mannetjes in huis. Als A dadelijk beter is, eventjes Muistijd!!!
Esan. Koen blijft dus heel lief met een flesje diksap, een doosje rozijntjes en een boekje een half uurtje in de buggy zitten. Als ik klaar ben met Gijs mogen ze samen in het pierenbadje (30 cm) spelen. En dan ga ik Gijs aankleden en dan mag Koen mee het grote zwembad in. Er zit een half uur tussen de lessen van Gijs en Koen.

En tjah, Koen is echt een heel lief mannetje. Ik geloof niet dat het met een Gijs zou lukken. Alhoewel hij nu ook netjes wacht in zijn mc tot Koen uitgezwommen is.

Zo ga eens kijken of de treinen rijden. Auto is niet heel tof naar DH. Altijd file en kan ook niet parkeren bij mijn werk.
Wat ontzettend zoet BM!
Micha: heb je die man van de vaatwasser nog gebeld?
Goedemorgen!

Alle slaapvibes die over zijn die mogen deze kant opgestuurd worden. Het is de laatste dagen weer helemaal niets met doorslapen. Pffff. (de vorige keer werkte jullie vibes ontzettend goed, Vincent was zwaar onder de indruk)

Lievelust heb je je trein nog gehaald. Wat heerlijk dat je mannetjes zo zoet op elkaar wachten bij de zwemles.

Even alles in de kleren en naar school.
Esan... zo niet goed geslapen dat je de namen door elkaar haalt Wij sturen er wel wat jullie kant op. Hier twee goed slapende jongetjes. Alhoewel gijs vanacht wel heel ff wakker was.

Treinreis ging prima om half 11. Echt lekker dat het zo kon.

Vandaag lekker een dagje thuis en niet echt plannen. Alhoewel, moet wel na gaan denken over Gijs zijn verjaardag zondag. Dan wordt hij alweer 1 jaar. Moet nog een kado verzinnen. Tips? We hebben echt al zoveel. Op advies van laar gaan we in ieder geval dieren verzamelen. Zelf doen we maar rustig aan met kado's. Als ze allebei wat groter zijn komen er wel traptrekkers, loopfietsen een trampoline enzo. Nu genoeg 'baby'speelgoed. Of ben ik nu een ontaarde moeder.
Esan, hier komt een volle hand! Vangen!

BM, je bent niet ontaard! Mees krijgt van ons voor zijn verjaardag de FP boerderij (vond ik zelf leuk als kind!), van opa T. duplo, van mijn ouders of oma een hobbelpaard (maar je hebt zelf al een mooie!) en twee boeken van zijn broertjes.

Tja, aan de ene kant vind ik het enorm handig en leuk om drie kinderen van hetzelfde geslacht te hebben, maar het is een ramp als het op cadeaus aankomt! Je hebt alles al en het is echt goed hard nadenken over wat je nog kan kopen voor de jongste! (met kleertjes enzo is het wel heel handig!)

Ook koop ik nog een mooi bloesje en een mooie trui voor zijn verjaardag, maar dat doen we voor Steijn en Hugo ook als ze jarig zijn. Vorig jaar kreeg Steijn een outfit van Tommy H. en Hugo had hetzelfde, maar dan van RL. Ik weet het: het is belachelijk om zulke dure kleding voor kinderen te kopen, maar het is zo mooi en staat zo leuk!

Steijn en Huug zijn zo lief de laatste tijd! Hugo heeft de grootste lol met Mees (en het is wederzijds!), Steijn kletst zich suf tegen Mees en Die Twee helpen enorm goed met de dagelijkse dingen, zoals boodschappen doen, opruimen, tafel dekken en dergelijke. Handig en leuk!

En Mees? Mees is lollig. Hij wordt helemaal enthousiast van Nijntje, wordt heel boos als je aan zijn neusje komt en begint grapjes te maken. Een voorbeeld van de humor van Mees:

Het jochie zit te stinken (en dat kan hij goed) en ik wil hem een schone luier geven. Elke keer als ik de luier dicht wil doen, doet hij zijn billetjes omhoog en gaat dan keihard lachen. Ook doet hij "verstoppertje", maar o wee als moeders even de kamer uitloopt! Verstoppertje spelen is dan ineens niet meer zo leuk!

Even een smerig praatje, maar ik heb zo'n last van mijn darmen! Het is niet zo erg als Swis laatst had, maar ze zijn erg aanwezig en het is vervelend! (vooral de winderigheid die er mee gepaard gaat. Genant als je op de fiets zit, zoals vanochtend! Verdere uitleg lijkt mij echt totaal overbodig.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven