***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
haha, ik was al een uur wakker! Finn werd om 5.30 wakker, grr. Even een melkje en hij sliep weer door (en wou om 7 uur absoluut niet wakker worden om naar de creche te gaan).

Jammer genoeg was ik uiteindelijk pas om 8.30 op kantoor (man moest spullen pakken etc). Vandaag ook een beetje op tijd weg, want ik moet Finn ophalen.

Morgen lekker dagje thuis, inkopen doen voor het weekend enzo. Fijne dag allemaal!
Goedemorgen,

Fijn dat alles weer schoon is Lilien. En leuk he, dat geklets.

Hier een goede nacht gehad. Alleen man voelt zich nog niet lekker en ik hoest ook nog steeds.

Pfoeh, dat was toch een vroegertje layla. Maar wel gezellig met hele gezin!

Oei, vervelend drop, zo'n natte zooi als je thuiskomt, kun je nu niet echt gebruiken. Nog maar ff tjes werken en dan lekker verlof!

Moet mijn tasje nog paken, maar ga dat nu doen. Mag weleens een keer! En verder nieuwe sloffen komen, ik loop echt op de draadjes. Gister bijna alle adressen uitgeprint voor de kaartjes, dus dat gaat ook goed komen. De baby mag komen!

Over 2 uurtjes Noah van KDV halen voor controle bij KNO arts, ben benieuwd wat hij zegt.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Wat mag ik toch in mijn handjes knijpen met zo'n heerlijk slapende Koen. Hij slaapt tegenwoordig altijd heerlijk tot 7.30 - 8.00 uur. Dat ligt hij vervolgens een tijdje lekker in zijn bed te kletsen en als het hem te lang begint te duren gaat hij mama roepen. De schat.

Ik heb hem net weer naar de creche gebracht. Bij binnenkomst riep hij heel hard Nana naar zijn vriendinnetje Dylana. Hij begint nu echt veel namen te zeggen, heel lief.

Zo naar babymassage met onze kleine Gijs. ff een momentje qualitytime voor ons kleine mannetje en voor mama ff beppen met ook 'net'bevallen moeders. Muis is dat ook niet iets voor jou om te gaan doen straks als je jongetjes naar de psz zijn?

Zie je trouwens al vooruitgang met Meesje zijn exzeem?
Jeetje, wat een vroege vogels allemaal...!

Lilien: goed dat het nu weer schoon is. Voel je je ook weer helemaal goed? Of merk je lichamelijk de gevolgen nog? En heb je het allemaal een beetje een plaatsje kunnen geven?

Voelde me gisterenavond en vanmorgen nog steeds belabberd en heb me ziek gemeld. Ben ook pas net wakker. Straks proberen maar echt rust te nemen. Nu eersteven een wasje draaien.
Lilien fijn dat alles schoon is. Man, wat heb je toch een tegenslag gehad, eerst een miskraam en dan nog die bloeding erachter. Je zou voor minder in een dip geraken.

Beterschap Lara !!

Het zit trouwens denk ik in de lucht, Xander had gisterochtend op de creche bijna 40 graden koorts. Gisteravond was het nog 38.2 en deze ochtend had hij geen koorts meer. Het mannetje is dus mooi naar de creche gegaan.

Draakje veel succes bij de KNO, bespreek eventueel eens het plaatsen van buisjes, dit heeft Xander echt goed geholpen. Die had ook heel veel oorontsteking.

BM, dat kletsen in het bed is altijd zo grappig eh. Xander doet het altijd als hij gaat slapen. Het is meer gebrabbel.

Bumba kijken is hier trouwens ook altijd lachen, als de dieren een trucje doen, dan klapt hij in zijn handen. En als bumba gedaan is zwaait hij gedag en roept ie 'dada'

Wat ie nu ook doet is als iemand weggaan kushandjes werpen en 'dada'(dagdag) roepen. Zo schattig
Dankje Witchke.

Wat schattig van Xander!

Hoeveel dagen heb je eigenlijk die opleiding? Moet je daar elke dag heen? Of ben je de hele dag aan het studeren?

Pfoe, ik ben het niets doen echt verleerd. Ben niet ziek genoeg om de hele dag te slapen en niet fit genoeg om daadwerkelijk wat te doen. Irritant.
Laar, jij hebt vast nog wel een lekker boek op de plank staan. Pot thee erbij, chocolade (hopelijk heb je iets in huis) en ziek zijn maar!:)
haha Icke, je bent me voor.

Ik wou ook tegen Lara zeggen dat ze een lekker boek moet pakken en gewoon even helemaal wegduiken in het boek. Nergens aan denken, geen wasjes, geen boodschappen (of online via de ah) en gewoon ziek zijn!

Beterschap meis!

Witchke, leuk he dat gebrabbel. Ik kan daar ook enorm van genieten. Ik hoop dat Xander verder niet ziek wordt.
Laar normaal hebben we ma di do vr heel de dag opleiding. En woensdagmorgen opleiding en zijn we woensdagnamiddag vrij.

Vandaag hadden we de hele dag vrijaf.

Normaal hebben we dus de woensdagnamiddag vrijaf; een keer per maand een week maar halve dagen les en een hele dag vrijaf per maand. Dus wel tijd genoeg om te leren.

Vandaag heb ik al Frans geleerd voor een onthaalfunctie, en ik ga waarschijnlijk straks een samenvatting maken voor een ander vak.
Hoi meisjes,

Ik kom er de laatste tijd echt weinig aan toe om veel te reagerenm, ik probeer alles bij te houden, maar met de jongens, mijn werk en nu ook mijn webshopje (en dat ik 's avonds ook nog wel eens op de bank wil hangen), lukt me dat niet altijd!

Anyways..

Lara wat vervelend dat je ziek bent!! Ik sluit me aan bij de anderen! Nestel je lekker op de bank met een pot thee en een goed boek en neem je rust!! Is Puk op de opvang?

Lilien, fijn dat je nu echt voor een 2e kan gaan! Toch wel geruststellend om te weten dat je nu helemaal "schoon" bent! Ik hoop echt voor jullie dat het snel raak is en dat het dan helemaal goed gaat!

Draakje, hoe was het bij de KNO-arts??

Leuk BM babymassage, dat was hier ook weer 1 van die cursussen die niet doorging vanwege te weinig deelnemers!

Micha dat vergeet ik steeds te zeggen. Die muziek van Memo is elke donderdagochtend tussen 09.00 en 10.00 uur en het is gratis!

Wat balen van je badkamer Dropneus! Is nu wel echt alles opgelost en kan je weer normaal douchen??

Layla, op welke dag is die bugaboo-opruiming? Als ik dan moet werken wil ik wel even voor je kijken!
Wilde ik nog vragen, Swissie jij had het laatst in een reactie op Witchke over een leidster en een mede-opvoeder, wat is het verschil? Dat kennen we hier in NL nl niet!
Lara, beterschap! Kan je niet heel de dag dvd's kijken ofzo? Het lijkt mij heerlijk om dat te doen!

BM, ik zat inderdaad aan babymassage ofzo te denken voor Meesjemees! Eerlijk gezegd zie ik er heel erg naar uit dat Steijn en Hugo straks drie ochtenden per week op de peuterspeelzaal zitten, zodat ik dan wat tijd aan Mees kan besteden. (het arme ventje schiet er op bepaalde momenten van de dag echt bij in)

Zo, rust in de tent! Vanochtend hebben Steijn, Hugo en een vriendje mijn huis getrasht en aansluitend kwam een vriendin met het vriendje van Mees langs. Heel gezellig, maar ook heel vermoeiend. Steijn en Hugo worden straks wakker (over een kwartier ofzo) en ik ga nu nog even helemaal niets doen! En dat kan ik goed!
Het duurde een halve dag en toen kon ik eindelijk mijn schuldgevoel (ik moet iets nuttigs doen nu ik de tijd heb) uitzetten.

Gaan Huug en Steijn direct als ze twee zijn naar de psz?
Hey laar ik ken het gevoel je belabberd voelen en dan niet heel de dag in bed kunnen liggen. Dan ga ik meestal lezen.

Hehe heb al een hoofdstuk samengevat, en moet er nog twee doen. Waarschijnlijk straks nog eentje, en een dit weekend.
Laar, Steijn en Huug beginnen op 1 april met spelen! Eigenlijk moeten ze een week eerder beginnen, maar wij zijn dan op wintersport.

Het leuke is dat twee vriendjes en een vriendinnetje van ze ook rond die tijd beginnen op dezelfde peuterspeelzaal!
Hier zouden we Xander naar de kleuterschool willen sturen in september, dan is hij 2.5. Maar natuurlijk zou zijn taal dan nog moeten evolueren en zou hij zindelijk moeten zijn (of toch al gedeeltelijk). En dat zie ik niet zo echt zitten. Zou nog eens op de school moeten vragen hoe dat allemaal ineen zit. Heb al een school op het oog, waar hij naar het peuterklasje zou kunnen gaan, maar het schiet me altijd uit mijn hoofd hem in te schrijven. Het lijkt allemaal nog zo ver af september, maar uiteindelijk zal het snel zo ver zijn.

Deze maand ga ik ook nog eens verjaardagsshoppen. Want mijn god nog een dikke maand en dan is ie jarig.
Hee, wat leuk dat er bekenden naar dezelfde psz gaan Muis. Hoe groot zijn die groepen eigenlijk?

Vanaf wanneer is de kleuterschool in Belgie Witchke? Bedoel je soms de voorschool (=psz)? Zou je hem dan van de creche afhalen? Scheelt wel veel geld, maar het zijn ook kortere dagen. Toch?
Witch, hebben ze bij jullie geen wachtlijsten? Steijn, Hugo en ook kleine Mees staan ingeschreven voor een aantal scholen! De peuterspeelzaal zat hier al snel rammetje vol! (net als de basisschool)
Fachat, dat wist ik niet. Wij hebben hier per groep een leidster, een stel stagaires (die wel geloof ik een jaar blijven) en een medeopvoedster. Die medeopvoedster heeft dus niet de eindverantwoording, maar ze is ook geen stagiar. We werkt gewoon vast bij de creche en kan volgens mij over de groepen heen worden ingezet.

Muisie muis, betekent dat dat jullie de week van 23 maart gaan skieen? Hebben jullie al iets besproken?

WIj gaan die week ook!!! Misschien kunnen we wel iets afspreken (kunnen we gezamenlijk een leuke oppas zoeken bijvoorbeeld)!

Oh, ik moet weer snel verder, wil nog even een hoofdstuk van mijn studieboek afmaken, if not now, then tonight!
Muis, hoe is het eigenlijk met je hoofd?
Kon je Mees al inschrijven voor een school?? Hier pas vanaf twee jaar (het moet niet gekker worden...)

Swiss: bedoel je een gewone medewerkster van de groep? Volgens mij zijn heet dat ook groepsleidsters. Nouja, ik weet het ook eigenlijk niet.
Hier zijn er geen wachtlijsten neen. De kleuterschool is vanaf 2.5 jaar hier in Belgie. En ja ik haal hem dan van de creche af.

In die school die wij graag willen, (die met peuterklasje dus) rijdt er een busje om de kindjes op te halen thuis. Wij zouden Xander dan bij mijn schoonouders laten ophalen en afzetten. Scheelt idd een boel geld
Swisje Swis! Wij hebben besproken, maar wat leuk dat jullie ook die week gaan! Ik zeg: "Meetje!" Wij gaan weer naar Grindelwald en het is daar echt enorm leuk. Fijne pistes (moet er wel sneeuw liggen), fijn hotel, fijne opvang (daar betaal je dik voor) en vies eten! Waar willen jullie heen?

Laar, ik zou willen dat ze hier pas met twee jaar ingeschreven konden worden. Voor de goede en populaire scholen moet je er hier als de kippen bij zijn anders heb je dikke vette pech.

Oh, Mees pruttelt. (Steijn en Hugo liggen nog steeds te stinken in hun bedjes!)
Oh Laar, met mijn hoofd gaat het van binnen gezien prima sinds een paar dagen. De buitenkant laat het momenteel flink af weten! Ik heb last van pukkels, rimpels (belachelijke combinatie, maar goed) en een vale teint. (dat is dan weer mijn eigen schuld)
Ik vind t wel erg snel als kindjes al met 2.5 jaar zindelijk moeten zijn en moeten praten, dat is hier in Nl gelukkig niet. Wel fijn als t in de kosten scheelt. Xander komt heus wel met praten. En als ie t doet, komen er ineens volzinnen uit, wedden!

Hier gelukkig ook nog niet inschrijven voor scholen, heb echt nog geen idee, weet nog niet eens waar we gaan wonen.

KNO was ok, maar kleine moet volgende week wel onder het mes voor neusamandel knippen en trommelvliezen doorprikken. Nog geen buisjes. Zie er wel tegenop. Hoop dat ik tot de 12e in elk geval nog niet bevallen ben.

Lara, toch ziek dus, idd, weg met schuldgevoel en gewoon "genieten" van je ziek zijn nu t kan.

Muis, ben helemaal jaloers, wintersport en dan grindlwald, echt supermooi daar!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven