April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
Beer: haha dat lijkt me ook minder, zo'n kraamhulp.Liever ook een iets oudere,maarja heb je niet voor t uitkiezen.

Pamster: lekker zeg dat je die spullen van je (schoon)ouders hebt gekregen!En mooi dat de kleine nu vastligt:-)

Zo jij hebt iig genoeg hulp in je kraamweek, kan je je lkkr laten verwennen!

ik kan me voorstellen dat je moeite hebt met bepaalde dingen als je een nare ervaring achter de rug hebt.Gelukkig houden ze daar iid rekening mee vanuit de verloskunde.

Ruma: ja klopt ja dat is elke maandag bij Prenatal...mooi meegenomen!

Succes met de kaartjes!

Hier ook iemand die geen last heeft van nestdrang, ik doe altijd het hoognodige in huis, ben ook niet zo'n huisvrouw!

Ik heb ook echt respect voor de (al) moeders onder ons.Jullie kunnen niet ff gaan slapen wanneer je wil!

fijne avond nog allemaal...
@ Beer: Lekker even 1,5 uur slapen overdag. Goed ook. Volhouden hoor, als het even lukt.

@ Ruma: Lekker rustig avondje gehad? En eruit gekomen met de tekst voor het kaartje? Wist ik ook niet van die maandag. Had ik eerder moeten weten. Scheelt toch weer.

@ Pamster: Wat naar dat je moeite hebt met 'intieme aanrakingen'. Fijn dat de verloskundige er van op de hoogte is. Die maken dat natuurlijk wel vaker mee en weten wel hoe ze daarmee om moeten gaan. En je hebt gelijk; als er teveel mensen zijn dan stuur je ze toch gewoon weer weg? Tegen dei tijd gewoon je gevoel volgen. En lekker genoten van alle series gisteravond? En niet te vergeten de lekkere hapjes:-)?

@ Steenbokje: Ik heb dus wel echt last van nestdrang. Grappig verschijnsel. Maar ik ben sowieso wel een beetje een poetser. Tenminste; bij tijd en wijlen dan. Komt denk ik ook omdat ik vanaf januari al werkeloos ben. heb gewoon niet zo heel veel te doen en ging me dus maar enorm op het huishouden storten. Nu wonen we ook tijdelijk in ene heel leuk, maar heel oud, huis. Ik poets me rot, maar echt fris en fruitig zal het nooit worden. En daar erger ik me nu de blubber aan. Dus blijf ik het proberen. Tegen beter weten in natuurlijk, maar dat belachelijke hiervan wijt ik dan maar aan de nestdrang.

Gisteren eindelijk kraampakket binnengekregen. Vandaag bedje maar opmaken. Morgenavond gaan de kratten eronder.

Fijne dag weer allemaal!
Goedemorgen meiden,

@ruma: heerlijk zo'n moedermaandag. Ik ga daar ook eens achteraan want 10% is best veel korting.

@Elma: gaan jou oudere kinderen niet naar het kdv? Ik vind het heerlijk dat Wil 3 dagen per week op de opvang zit. Ik breng Wil wat later (rond 9 uur) en ik haal hem om 4 uur ofzo weer op. Hij vindt het ook leuk.

@Gisteren gebeld met kraamzorg. Ik krijg 49 uur en moet inderdaad ook 3.80 per uur bijbetalen als een eigen bijdrage.

De vorige keer had ik als eerste kraamhulp een Surinaamse, echt een big mama. Dat was een hele lieve vrouw, ook heel leuk met Wil maar ik vond haar nogal lui wat betreft het huishouden. Ze had thuis 2 kleine kinderen en ik had het idee dat ze bij ons kwam uitrusten (krant lezen, koffie drinken).

Onze tweede hulp was een vrouw van 55. Wel een pittige tante.

Ze was wat minder 'lief' ("de baby is niet van porselein") maar wel een harde werker, erg fijn.

@Pamster: misschien kun je het met je moeder en schoonmoeder iets meer spreiden. Als de kraamhulp weg is, is er nog genoeg te doen. In de kraamweek zo'n vol huis lijkt me wel erg druk voor jou en de baby.

Gisteren heb ik het bedje in elkaar gezet en de unisex babykleertjes vast gewassen en in de kast gelegd. We hebben ook nog een hele doos jongens kleren. Als de baby een meisje is geef ik die kleren aan een goed doel.

Gisteren ben ik heel even gaan kijken bij onze buurjongen. Wat een heerlijk mannetje!! Ik durfde niet zo goed want de buuv heeft een keizersnede gehad afgelopen dinsdag en ik ken haar niet zo goed maar ik kwam haar en de moeder tegen toen de buuv haar aan het uitzwaaien was. Ik heb haar even gefeliciteerd en gevraagd of ik heel even mocht kijken. Wat een lekker knulletje! De wieg lijkt ook mega met zo'n minibaby erin.

Ik moet zo even opruimen. Mijn ouders belden net dat ze nu thuis wegrijden. Ze zijn er dan over ongeveer 2 uur en ze weten dat ik gisteren ook thuis ben geweest dus ik geneer me nogal als het hier een puinhoop is.

Groetjes,

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
Heb heerlijk heel de avond languit op de bank gelegen met een korte onderbreking omdat er ineens allemaal brandweer ambulance en politie beneden bij het flat stond. Ze kwamen voor mijn onderbuurvrouw (Ze is erg dementerend) Maar vervolgens niks aan de hand want ze gingen onverrichte zaken weer weg. Maar was wel ff schrikken zag mezelf al met hond in pyama buiten op straat staan en mijn schoongemaakte huissie in vlammen opgaan hahahahaha Heb dat ook heerlijk gedroomd vannacht pfff

Krijg net bericht van de drukker dat we voor een ander lettertype moeten kiezen omdat de huidige slecht leesbaar is op het kaartje, dus net maar is ff uitgezocht en als het goed is krijg ik straks een proefje over de mail ben benieuwd

Wat een snert weer zeg bah heb gelijk nergens zin in vandaag, ook niet erg
Hahaha nou VV dat is het voordeel mijn moeder is maar een week vrij en mijn schoonmoeder is op dit moment huisvrouw en mijn vriendlief is ook 3 weken vrij dus heb het ook ingedeeld dat alles een beetje overlapt word alleen schoonmams blijft een paar dagen slapen (vind ik fijn om niet gelijk zo alleen voor de kleine te zijn maar toch een prof in huis heb bij wijze van dan hahahah

Poetse en veel plezier met je ouders, laat je ook lekker verwennen na dat gepoets! Werkt wel weer motiverend.
Over kraamzorg; ik wist helemaal niet dat je meer uren krijgt als je kinderen onder een bepaalde leeftijd hebt. Ik zie er juist een beetje tegen op omdat ik niet goed weet hoe ik het moet gaan organiseren met naar school brengen enzo. Heb toch vernomen dat kraamverzorgster bepaalde taken niet doen en ik kan het meerdere aantal uren dan ook niet rijmen met de activiteiten, aangezien ze zeggen dat ze alleen voor kraamvrouw en baby zorgen. Weet iemand hoe dat zit? Bij de intake zei de coordinator dat de kinderen steeds bij mij zouden zijn in de slaapkamer. Ik heb helaas geen mantelzorg die mij elke dag kan helpen.

Ik zou dan het liefst zelf mijn kinderen wegbrengen maar ik wil mijn baby ook niet thuis achterlaten. Raar he, maar zo voel ik het nu eenmaal. Ik moet nog even kijken wat werkbaar is voor mezelf en ons gezin. Vind het ook best lastig als manlief de hele tijd thuis is, omdat ik aan hem kan zien dat hij het vervelend vindt. De vorige keren werd hij bij elk wissewasje er op uit gestuurd en voelde hij zich een vreemde in eigen huis. Dat trek ik me dan weer heel erg aan.

Over scheurtjes/ hechtingen: bij mij de vorige twee keer echt heel veel pijn gedaan. Liep echt twee uur rond: ik moet plassen maar het doet z'n pijn... Mijn schoonzusje had toen een dagje vrijgenomen en was aan het werk gezet door de kraamverzorgster. Ze 'moest' mijn Senseo-apparaat schoonmaken met bruistabletten en dat gingen ze me triomfantelijk vertellen dat ze dat gedaan hadden. Ik moet heel raar gekeken hebben want dat deed me echt niks... Natuurlijk is het mooi dat alles netjes is, maar ik vind andere dingen veel belangrijker.
Pam: lekker hoor op de bank hangen met een spannende onderbreking! Hier ook om half 8 op de bank geploft en er niet meer vanaf gekomen tot half 10 (na Grays Anatomy haha) had zo geen puf meer. En ja ik heb verlof maarja als promovendus ben je dus nooit echt vrij dus probeer zo af en toe ook nog wat werk te verrichten hier. Wat soms dus beer gaat dan de andere keer, kon gisteren dus echt niet meer normaal op een stoel zitten aan het eind van de dag, dan zit die buik zo enorm in de weg!

VV: ja Fynn zit op di en wo op het KDV. En donderdag en vrijdag is ie bij opa en oma dus kan wel uitrusten maar niet op maandag. Als hij echt iedere dag thuis was geweest dan had ik dat nu niet volgehouden dat is echt ff teveel van het goeie.

Louise: ik heb nog geen idee hoeveel uur ik ga krijgen ik zie het allemaal wel. En hoe moet dat dan als je andere kinderen bij jou op de kamer moeten blijven? Ik zie het al helemaal voor me dat wordt natuurlijk een zooitje met een vermoeide mama in het midden. Balen zeg dat je zo'n last hebt gehad van je hechtingen, ze hadden bij mij 4 losse hechtingen gezet (meer voor de sier zeiden ze toen dacht ik nog net of iemand daar gaat kijken voor de sier maar goed) maar na 2 dagen voelde alles alweer helemaal zoals normaal gelukkig. Hopelijk deze keer meer mazzel!

Noerie: je mag hier wel komen poetsen hoor, ben er echt erg lui in. Ik ga pas poetsen als het echt zo erg is dat het ook echt NU moet zeg maar. Man doet het dus echt nooit, op 1 of andere manier heeft die een speciale bril waardoor je de troep niet ziet ofzo.......

Dalijk even boodschapen halen en dan vanmiddag maar een beetje niksen. Wilde eigenlijk op de zolder nog wat dingen in de grondverf gooien maar man heeft het me verboden, ik moets maar uitrusten vandaag na de lange drukke dag van gisteren. Toch wel schattig haha
en vvv, alles nog kunnen opruimen op tijd voor je ouders? Ken dat wel hoor, het is hier ook altijd het meest netjes als er bezoek komt. Ik ben gewoon niet zo'n huisvrouw en met drie kinderen is het toch een beetje dweilen met de kraan open altijd.

Lousie, wat een raar verhaal over die kraamzorg. Kun je niet nog eens navraag doen. Bij mij weten ze dat baby prioriteit heeft, maar daarna de andere kinderen. En natuurlijk zitten die niet bij mij op de slaapkamer, dat kan toch helemaal niet? Was bij de vorige ook niet hoor. Ik snap dat je je hier een beetje druk over maakt. Ik zou echt proberen duidelijkheid te krijgen.

Pam. bij jou wordt het wel erg druk, zou niets voor mij zijn, weet je echt zeker dat je dat wilt?

Elma, lekker uitgerust vandaag? Goed dat je niet bent gaan schilderen.

Ben vandaag naar vk geweest, alles ok. Kind werd eerst 6 pond geschat, toen 7, nu had ze het al over 8 misschien. Nou ja, we zien het wel.

Ga nu de anderen maar een ophalen bij BSO en kdv. Tot morgen maar weer
Zo...ik zit er echt helemaal doorheen. Ik heb eigenlijk geen puf om te typen, maar ik moet gewoon even mijn ei kwijt en mijn vent ligt ziek in bed, mijn moeder is een paar dgn weg en voor de rest is het al te laat. Ik wil ook eigenlijk niet weer gaan klagen tegen vriendinnen want ik heb nooit een gezellig verhaal voor ze wat betreft de zwangerschap. Ik vind het gewoon niet zo leuk. Wel natuurlijk blij dat ik zwanger ben geworden en dat ik een kindje krijg, maar deze 9 mnd...bleeehhh. Ik heb precies 10 wkn in het midden gehad dat het wel ging, dat ik me redelijk mezelf voelde en ook nog mobiel was maar de eerste 15 weken en na de 25ste week is het echt doffe ellende. Ziek, zwak, moe, overal pijn, alle kwaaltjes...gek word ik er van. Ik zou zo graag eens geen verstopte neus willen.

Ik moet nog 6,5 wk en heb vandaag besloten dat ik maar studie-uitstel ga vragen want hoewel ik mezelf heel lang heb voorgehouden dat het wel ging goedkomen met dat afstuderen...denk ik nu dat dat helemaal niet zo is. Ik kan gewoon niet meer. Het huis is nog niet af (kleine verbouwing), de babykamer is nog niet af, fysiek wordt het echt zwaarder nu. Heb vaak last van een hele gespannen buik. En ik wil zo graag ook nog even een leuke "zwangerschapsverlof" (heb ik natuurlijk niet echt want ik werk maar 1 dag per week).

Ik voel me zo schuldig als ik tegen mensen zeg dat ik me weer niet goed voel. Alsof ik niet besef dat ik me gelukkig moet prijzen dat ik zwanger ben geworden en anderen niet. En ik voel me schuldig tov mijn studie, ik had het natuurlijk allang af moeten hebben. Maar ik ken mezelf echt niet meer terug....gewoon tot niets in staat.

Tjonge jonge...wat een klaagzang. En ik kan er niet eens even lekker om janken want dan raakt mijn neus zo verstopt...boehoe.

Morgen gaat het vast weer beter, dan heb ik geslapen (hoop ik).

Slaap lekker allemaal.

ps: Jullie montere verhalen zijn wel goed om te lezen hoor!
Hoi meiden,

Het opruimen is nog wel redelijk gelukt. Het was ook wel een leuke dag met mijn ouders. Wil heeft nu gewoon een tafeltje op zijn kamer staan en de baby heeft de commode van Wil gekregen. Dat hebben we gisteren meteen goed gezet.

Louise: bij mij werd er bij de intake gezegd dat het wel mogelijk was dat de kraamhulp Wil naar de opvang zou brengen en/of ophalen maar dat een 2-jarige dat niet altijd wil hebben. Nu staat er in mijn dossier 'brengen en halen kdv in overleg'. Ik zou het nog eens goed navragen als ik jou was, anders is een andere aanbieder misschien een optie?

India: wat vervelend dat je je zo slecht voelt en al zo lang. Ik kan me wel voorstellen dat de moed je een beetje in de schoenen zakt. Qua weer is het ook wel slecht geweest afgelopen maanden (de vorige zomer was al heel snel afgelopen en nu is het nog steeds best koud). Hopelijk gaat je verkoudheid over als het weer zonnig wordt. Ik herken het wel dat een zeikerd voelen als je zegt dat je moe bent of pijn hebt. Heel goed dat je studie uitstel aanvraagt, hoe moeilijk het ook is. Misschien kun je meteen een streefdatum afspreken dat je het weer oppakt, geeft dat je een beter/zekerder gevoel.

Welke studie doe je precies?

Vandaag komt mijn peettante op bezoek. Ik heb de eerste week van het verlof zoveel afgesproken (ook wel uit angst voor alleen zijn. Daar kan ik niet zo heel goed tegen). Dat ik amper toekom aan de gewone 'dingetjes in huis'.

Vv.

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
Jee india geloof dat je het wel het zwaarst getroffen heb van ons allemaal, hoop wel dat je toch nog positieve dagen er tussen heb zitten waar je je aan vast kan houden. Dikke knuf voor jou meid. ZIjn nu echt de laatste loodjes! Nog ff volhouden en blijf positief ander zak je straks in een dal weg........

Ik ken het VV ook ik heb veel afspraken gepland maar ook weer allemaal af gezegd want deze dame lukt het niet meer om naar de metro te lopen dus erg mobiel ben ik niet. Nu komen er mensen hier langs hahahaha

Beer ik weet helemaal niet wat ik wil eigenlijk denk dat het nu voor mij een veilige gedachte is dat ik in ieder geval niet alleen ben. Raar he ik ben niet bang voor de bevalling maar de eerste weken met ons meissie.. Daar ben ik zooo bang voor. Bang dat ik het niet kan. Waarschijnlijk onzin natuurlijk maar stom gezegd was ik ook bang toen we net onze pup hadden hahahahaha Ach komt goed!

Elmanita ik kan juist niet meer echt goed op de bank zitten heb nog nooit zoveel aan de eettafel vertoeft, als ik op de bank ga kom ik niet meer overeind hahahahaha
Goedemorgen,

India: Erg balen dat je je zo klote voelt, en dan nog een studie erbij, kan me voorstellen dat je er doorheen zit.Tja mensen gaan er altijd vanuit dat elke zwangere op een roze wolk zweeft en dat je niet teveel wil klagen snap ik wel, daar zitten mensen ook niet op te wachten!AL is dat af en toe erg fijn. Ik hoop dat je studie uitstel kunt krijgen. En dat het maar snel beter weer mag worden, want dit helpt ook niet Succes!!

Pamster: Kan je niet meer naar de metro lopen?Hoe kan t? Krijg je dan zo'n last?

Dat van de bank herken ik wel, wij hebben zo'n inzakbank, als ik eruit wil komen klink ik net als een oud wijf: oef kreun...pfff...haha

En wat betreft je "angst' voor straks met de baby: daar ben je echt niet de enige in, dat is heel normaal, heb ik ook, het is ook nogal niet wat: voor zo'n klein hummeltje zorgen, tis allemaal nieuw, ik denk ook welleens: jee kan ik dat wel?!Maar dat groeit vanzelf en komt helemaaal goed, let maar op!!
De metro ligt ongeveer op een 10 minuten lopen en dan holletje op. Is best zwaar krijg dan last van mijn rug.
India, klaar maar lekker hoor. Ik ben ook helemaal niet zo'n blije zwangere. Het is gewoon best heel zwaar en zeker als je zoveel kwalen hebt als jij. Je hoeft je daar echt niet schuldig over te voelen. Probeer vooral lief te zijn voor jezelf en lekker veel uit te rusten, daar heb je straks weer baat bij!

Er wordt wel gezegd dat zwanger zijn vergelijkbaar is met 40 marathons lopen (nu lijkt me dat wel iets overdreven, maar om maar aan te geven). Sterkte meid, hopelijk voel je je vandaag wat beter.
Dag allemaal!

@india: Wat balen zeg! Ik mag niet klagen maar doe het toch regelmatig. Maar ik vindt zwanger zijn echt voelen als een enorme aanslag op je lichaam. En dat is het ook gewoon. En als je dat, zoals bij jou, ook echt enorm voelt dan duren die 9 maanden natuurlijk hartstikke lang. Heb vertrouwen! Het einde komt in zicht. Ooit voel je je weer helemaal fris en fruitig. tot die tijd heel veel sterkte gewenst. En klagen mag hier volop hoor. En wat je studie betreft; jammer maar helaas pindakaas. Je bent nu eenmaal zwanger. Dan maar iets later. Niet zo streng voor jezelf proberen te zijn.

Die angst voor het verzorgen van de baby heb ik ook wel een beetje. Ik heb wel een (stief)zoon van bijna 5. Die is al 2 jaar in mijn leven. Kinderen zijn dus niet onbekend, maar een baby en klein peuter wel. Spannend dus! En eng:-)

@ Beer: Tja, die schattingen...ik ben benieuwd wat het bij je wordt dan.

@ Elma: Nee, ik kom niet schoonmaken, hihi. Heb net gisteren besloten dat het nu echt afgelopen moet zijn met dat gepoets. Relaxen moet ik!
Hoi hoi,

Hier weer even een berichtje van mevrouw pinguin. Vanmorgen naar beeb mogen kijken die echt echt met het hoofd naar beneden ligt en niet meer in maat 50 gaat passen, nu al lange benen (dik boven het gemiddelde) en het werd nu ongeveer op 3300 gr geschat en dat met 37wk-1 dag. Dus ik zou zo zeggen laat maar komen

Verder ben ik veel te druk....krijg een beetje last van nesteldrang en wil alles vandaag af. Maar eerst het kaartje! Als dat af is ben ik denk ik al een stuk relaxter.

De kwalen kwalen gewoon verder en daar heb ik me nu maar bij neer gelegd. Nog even en dan wordt ik weer normaal denk ik maar.

India, vervelend dat je je zo naar voelt, ik moet wel toegeven dat ik het zwanger zijn ook gewoon niet leuk vind. Vind het kleintje zometeen gewoon veel leuker, dus dat houd ik ook maar in mijn gedachten, al dat gekwakkel is gelukkig van voorbijgaande aard en daar denk je straks (bijna) niet meer aan. En van die studie, goed dat je dat even op een laag pitje zet. Dat komt ook echt wel goed, je bent ook maar mens.

Noerie, ik heb ook wel een kleintje gehad maar vind het toch ook weer spannend hoor, maandag waren we nog op kraamvisite en toen had ik de baby vast en toen dacht ik ook "oooh wat is dit weer klein" Ze zijn in het echt ook altijd weer kleiner dan in mijn gedachten.

Beer, zo dat zijn nog eens schattingen... Een beetje te vergelijken met je vorige kids? Thijmen was 3500 gr en deze is nu dus met 37wk-1dg 3300 dus zal ook wel wat groter en forser zijn.

Pam, ik heb juist wel de angst dat ik alleen ben met de bevalling. Man werkt op ongeveer uur rijden met de auto, als hij op kantoor is en soms is hij nog verder weg. En de echoscopiste beaamde vanmorgen de voorspelling van de VK dat het wel eens een anderhalfuurs bevalling bij mij kan worden... Maar wel lekker dat er gewoon straks iemand in huis is. Kan je ook nog even gewoon 's middags relaxen.

Elma, haha jij hebt dus ook al zo'n "strenge" man. Ik herken het helemaal, ik wil ook steeds van alles doen maar nee hoor, ik mag niets. Doe het nu stiekem als hij werken is
Gewoon klagen hier hoor India! Daar heb je het volste recht toe, 9 mnd verkouden zijn is niet leuk, en de rest van de kwaaltjes ook niet. Wel heel goed dat je studie-uitstel hebt gevraagd. Vind ik heel verstandig van je! En schuldig voelen heb ik ook, ik had me voorgenomen om iedere dag nog iets voor m'n werk te doen maar dat komt er dus helemaal niet van....

Noerie: he jammer dat je niet komt schoonmaken! Dan zal ik mezelf er af en toe maar even toe zetten (al is het alleen maar dat het voor het oog schoon is haha).

Enka: joehoe bij jou ook gedraaid dat is wel fijn he? Hier volgens mij ook nog steeds koppie beneden. En idd straks mogen en kunnen we alles weer eten en doen wat we willen, ik ga straks dus echt heeel veel jaar ontzwangeren haha. Oeh en stiekem dingen doen als de man van huis is, klinkt eigenlijk wel goed haha. morgen wil ik echt die deur gaan verven

Beer: weer heerlijk even bijgetankt hoor we kunnen er weer even tegenaan. En wat een variatie in gewicht zeg als of het niks is een pondje extra! Vorige week (35 wkn) was de kleine volgens de echo 2200 gram dus ik denk dat het dichtbij het gewicht van de 1e gaat komen tegen de tijd dat het besluit te komen (die was 3340 gram).

Pam: balen dat je niet meer zo mobiel bent. Ik doe nu heel decadent alles met de auto maarja in het centrum van rottterdam is dat geen doen natuurlijk. En het gaat je helemaal lukken hoor straks met de kleine meid. Moet je maar opletten ineens is het de normaalste zaak van de wereld dat je zo'n hummeltje in huis hebt!

Vandaag ook even op kraamvisiste geweest, en oh wat zijn ze klein! Deze was al 4 weken oud maar wat een ukkie zeg! is toch heel anders als een kleine uk van 11 mnd (die bij nader inzien dus helemaal niet klein meer is haha).
@India...voor klagen ben je hier aan het goede adres. Klaag lekker een eind weg meid!!

@Beer, enka en elmanita...bij mij was de vorige 4580 gram, en volgens de gyn wordt dit een 'kleintje'. Ergens rond de 7 a 8 pond schat hij. Maar hij vind het nogal moeilijk inschatten. Hoe weet jullie gyn/vlos dat dan zo goed??

@Pam..hier werkt manlief ook op een uur afstand. Erger nog, hij zit ook nog vaak door heel nederland op de weg. En als er nu geen files zouden zijn...maar ja....Gelukkig is het de vorige twee keer goed gegaan. Ze houden er op zijn werk ook wel een beetje rekening mee.

@All...nou hier begint het spannend te worden. Afgelopen maandag naar de gyn geweest. Toch opeens mijn bloeddruk te hoog. Dus starten met drie keer daags aldomet en bloed geprikt. Ook een afspraak gemaakt voor ctg voor vanmorgen. Vanmorgen was mijn bloeddruk gelukkig al weer iets gezakt. Gyn was daar erg blij mee. Nu weer door hobbelen tot maandag en dan weer eerst 30 minuten ctg en dan weer naar de gyn. Maandag ben ik dan ook 37 weken...dus van mij mag het. Ik zou eerst met een ks bevallen, de vorige twee zijn immers ook geeindigd in een ks. Maar omdat deze kleiner wordt, en ik al één keer 10 en één keer 7 cm ontsluiting heb gehad mag ik het toch zo proberen. Dat heb ik ook zelf aangegeven, dan heb ik het toch maar geprobeert. Ik mag nog steeds natuurlijk bevallen. Als mijn bloeddruk blijft zoals nu (met aldomet) gaat hij met 38 weken kijken of het rijp genoeg is, en aan de hand daarvan inleiden. Maar ja...wat doet die bloeddruk.....Spannend dus!!!
Spannend hoor T&G! Zou natuurlijk wel gaaf zijn als je het ook een keer helemaal zelf mag doen he? Alvast veel succes in ieder geval.

Hier kon de VK het gewicht trouwens nog niet schatten hoor, was naar aanleiding van metingen die ze bij de liggingsecho gedaan hebben en ik heb geen idee hoe precies dat eigenlijk is.........
@india: dat is juist het vervelende"iedere zwangerschap is anders en ook al ben je zo blij met de zwangerschap op zich, dan hoeft dat nog niet te betekenen dat de zwangerschap makkelijk is. Ook ik heb deze zwangerschap veel meer last van allerlei kwaaltjes e.d. gehad en ik zie de bui al hangen dat ik ook nog 2 weken overtijd ga lopen, gewoon om mezelf te pesten... Wel goed dat je studie-verlof hebt aangevraagd. Hoe ver ben je nu? Is het wel afzienbaar, het afstuderen bedoel ik? Zorg nu in ieder geval goed voor jezelf, verwen jezelf en rust goed uit. Dat heb je nu gewoon hard nodig om dalijk een goede start met de baby te kunnen maken.

@Beer: dat is niet misselijk. Mijn VK heeft bij alledrie goed geschat: ze waren achtereenvolgens 3390 (VK:3400), 3500 (VK:3500) en 3700 gram (VK: schatte rond de 3800). Tot nu toe heeft ze nog niets gezegd, omdat het nog vroeg is (ben morgen 35 weken). Ik heb trouwens bij de 2e en 3e superkraamhulpen gehad. Met de kraamhulp van Simon heb ik nog steeds contact via Hyves en zij heeft aangegeven dat ze heel graag weer naar ons toe zou willen komen. Heb ik ook bij de intake aangegeven, maar zul je zien dat de baby net komt als zij haar diensten heeft gehad.

@Louise: Bij mijn intake werd zelfs gezegd dat ze de oudste 2 wel naar school wilde brengen als deze op loopafstand was. Helaas is dat bij ons niet zo ongeveer 1,5 km bij ons huis vandaan en mijn man brengt ze gewoon (al moet ik dus wel vroeg opstaan en ze gereedmaken voor school). Is het misschien niet mogelijk dat je man anders de kinderen wegbrengt en dus wat later gaat werken en pas een paar weken thuisblijft als de kraamhulp er bv nog maar 2 dagen is? Dan loopt hij zich ook niet overbodig te voelen en ben jij ook al van een stukje stress af. In ieder geval zou ik toch nog even de kraamzorg bellen.

@T&G: Zo, ruim 9 pond is niet mis. Wel spannend dat je het nu weer zelf mag proberen. En dan misschien met 38 weken, dan zou jij denk ik de eerste zijn.

@Enka: Nog gelukt met de kaartjes? Ik ben blij dat ik nu al de kaartjes heb besteld. Voor mij nog vrij laat. Bij de andere 3 was ik rond de 33 weken daarmee "klaar".

Verder zijn we hier nog steeds druk bezig. Morgen wordt de slaapkamer definitief verhuisd en a.s. maandag begin ik eindelijk met het sorteren en wassen van de babykleertjes. De nesteldrang begint nu toch wel aardig op te komen.

Fijne avond allemaal!
Jeetje, het is echt druk hier ineens! hebben we met zijn allen (bijna) verlof of zo..?? Leuk hoor! Is er nog een Hyves of Facebook groep gekomen trouwens? Ik wil er wel een aanmaken anders?

Tammie, wat fijn dat je in principe eerst natuurlijk mag bevallen, drie keer is scheepsrecht toch? Hopen dat je bloeddruk goed blijft, en dan kan het over een week dus al gaan starten? Jeetje, spannend!

Noerie, die schoonmaakvibes zijn hier soort van aangekomen...ik kwam vandaag thuis en onze werkster had echt ongelooflijk goed schoongemaakt, alle tegels en voegen en vloeren met speciale reiniging gedaan..als nieuw! Dank, volgende week dinsdag weer even een dosis sturen svp! ..:-).

India, sterkte en gewoon blijven klagen als dat helpt hoor!!

Hee mevrouw Pinguin... join the club. Kreeg ook twee keer te horen deze week op mijn werk dat ik waggelde als een pinguin...misschien toch geen hakken meer dragen...?

Enka, Elmanita, toch lekker als baby gedraaid is he? Ben vanmiddag weer bij de haptonome geweest en ons kleintje ligt gelukkig ook overduidelijk met koppie naar beneden nu. Nog niet ingedaald, maar wel vlak boven schaambotje. Tis ook een kleintje, vind het wel prima. Ben zelf ook nog best tevreden over mijn omvang, van voren heb ik een enorme toeter maar van achter of opzij zit niets. Heb tijdje niet gewogen maar denk kilo of 8 a 9 erbij, ben benieuwd of dat nog erg gaat groeien als ik straks verlof heb.

Zou eigenlijk per volgende week stoppen maar ga toch maandag nog maar even naar een klant en daar komt denk ik nog kleine opdracht uit van paar dagen.
Asjemenou: lijkt me wel leuk om te zien wie er nou echt achter de nicknames zit. Ik weet alleen echt niet hoe e.e.a. moet. Ik ben al blij dat het me zelf is gelukt om me aan te melden op Hyves. Dus wat mij betreft kun je. Hoe denken de anderen erover?
goeiemorgen!

Hyves lijkt me prima, daar heb ik al een profiel dus lekker makkelijk. Dus ga je gang Asjemenou!

Net de te kleine kleren van Fynn opgeruimd en dus ook maar meteen de kleine maatjes uitgezocht. Kan dat mooi volgende week de was in. Wat een kleren verzameld zo'n uk trouwens in een jaar tijd. hebben nu 3 grote curver kratten vol en dan ook nog anderhalf klein kratje (ga bijna hopen dat het een jongen wordt anders heb ik straks een complete kledingwinkel op de zolder haha).

was weer veel te vroeg wakker natuurlijk. man geeft kleine vent altijd de fles smorgens bij ons in bed en daarna is het natuurlijk altijd even spelen voordat hij aangekleed wordt. Ja en dan ben je dus eigenlijk al te wakker om uit te slapen. Maar goed ga me dus maar eens nuttig maken denk ik (in het idee van opruimen/uitzoeken/weggooien enzo).
@ Asjemenou: Haha, fijn dat de schoonmaakvibes naar je werkster toe zijn gekomen! Ideaal!

Ik ben net terug van de verloskundige. Ik moet het rustiger aan doen. Verder ligt de baby wel een beetje met hoofdje in het bekken, maar nog niet echt ingedaald. Dus als nu mijn vliezen breken dan moet ik meteen bellen. Maar de baby had nog wle wat ruimte zei ze. Ze verwacht dat het kindje nog wel even blijft zitten.

Op zich niks aan het handje maar ik heb er toch de balen van:-)
Ik snap dat je er een beetje de balen van hebt Noerie. Maar ze kunnen zelfs nog tijdens de bevalling indalen he dus het zegt niet echt wat over hoe lang hij/zij nog binnen blijft zitten.

En rustiger aan doen is erg lastig als je nog zo veel dingen wilt doen natuurlijk. Maar probeer een beetje op jezelf te letten want anders kom je jezelf toch tegen straks (zegt de muts die net alle nieuwe zooi voor Fynn heeft gesorteerd en die nu aan het wassen is en eigenlijk ook nog wil stoffen boven ....).

Morgen ga ik trouwens met man naar een moederfiets kijken want mijn oude afgezaagde fiets trekt 1 zitje misschien nog net maar 2 echt niet. ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven